AALTO SHIPPING

containerjeesus

93

9229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konttori_takataskussa
    • Choff

      Huuhaahemmoja ovat.

    • aallokkoaallokkokutsuu

      No,ei yrittänyttä laiteta!

    • SkipperPipe

      Saajan sitä yrittää joo. Ei ne suuret puheet, vaan ne teot kun ratkaisevat. Shipping on sen verran haasteellinen ja vaikeasti ennakoitavissa ala, että turha siinä on lähteä rahattomana ja tietämättömänä seikkailemaan, eikä edes pääse. Ei noita hommia parin tonnin osakepääomalla ja suurilla luuloilla aloiteta.

    • Saasnähdämitenkäy

      En pidä huuhaana. Taaleri ei laita pmlatejaan huuhaaseen enkä pidä Schröderiäkään huuhaamiehenä.

      • haiskahtaa

        "Oinonen kertoo, että varustamoon sijoittaville tavoitellaan noin 12-15 prosentin vuosittaista tuottoa kulujen jälkeen."

        Tässä vaiheessa kokeneen sijoittajan käsi menee kainalokoteloa kohti;)
        Sijoituksille 9% vuosituottoa pidetään erittäin hyvänä.


      • vaibbe
        haiskahtaa kirjoitti:

        "Oinonen kertoo, että varustamoon sijoittaville tavoitellaan noin 12-15 prosentin vuosittaista tuottoa kulujen jälkeen."

        Tässä vaiheessa kokeneen sijoittajan käsi menee kainalokoteloa kohti;)
        Sijoituksille 9% vuosituottoa pidetään erittäin hyvänä.

        Jos tuo olisi realismia, raharikkaat veisivät varustamoon rahaa kuorma-autolla;)


      • SkipperPipe

        Taaleri hakee "kanssasijoittajia" eli sijoittelee ja houkuttelee sijoitettaviksi pääsääntöisesti toisten rahoja. Homman uskottavuutta edes hieman lisäisi, jos jollakulla näistä olisi edes hieman relevanttia merenkulku- tai shipping-kokemustaustaa, vaan kun ei ole! Ja ala on kaikkea muuta kuin helppo. Historia osoittaa sen.


      • Sijoitusyhtiö
        SkipperPipe kirjoitti:

        Taaleri hakee "kanssasijoittajia" eli sijoittelee ja houkuttelee sijoitettaviksi pääsääntöisesti toisten rahoja. Homman uskottavuutta edes hieman lisäisi, jos jollakulla näistä olisi edes hieman relevanttia merenkulku- tai shipping-kokemustaustaa, vaan kun ei ole! Ja ala on kaikkea muuta kuin helppo. Historia osoittaa sen.

        "Taaleri hakee "kanssasijoittajia" eli sijoittelee ja houkuttelee sijoitettaviksi pääsääntöisesti toisten rahoja. "

        Taaleri kyllä sijoittaa omasta taseesta, ei siis suoraan toisten rahoilla. Mutta tietysti hakee kanssasijoittajia, koska Taaleri on pörssilistattu sijoitusyhtiö.


    • Saasnähdämitenkäy

      Mielestäni 18-20 prosenttia on täysin mahdollista,

      • Onko_työkaluja

        Joko niillä on joku mylly millä sitä tuottoa vois alkaa jauhaa?


    • TuottoOnRiski

      Yksittäiset rahastot voivat tavoitella 18 prosentin tuottoa, mutta eivät ilman hinnan implikoimaa riskiä. Tässä tulee kysymykseen riskien allokointi. En tiedä mutta veikkaan että shipping menee aika lailla samaan suuntaan kuin öljy hinta ja muutkin indeksit. Sikäli vaikea suojattava.

      • Tötterströmm

        Pitkään aikaan urpoin yritys päteä ammattitermistöllä jota et edes hallitse.


      • Jostiedätparemmin
        Tötterströmm kirjoitti:

        Pitkään aikaan urpoin yritys päteä ammattitermistöllä jota et edes hallitse.

        korjaa ihmeessä.


    • Saasnähdämitenkäy

      Pääasia että työllistävät minut, ja päällystön puolelle.

      • Maksaako_palkkaa

        Koska on sisäänmönsträys päivä ja mihin laivaan? Vai eikö ole vielä löytynyt markkinoilta sopivaa laivaa? Mites rahtia, onko sitä jo löytyy?


      • bÅtmannen

        Merimiesunioinin kanssa neuvottelut menossa, ens kuun alussa todennäköinen ostotilanne, laivan ollessa telakalla.


      • Kiinnostaa_
        bÅtmannen kirjoitti:

        Merimiesunioinin kanssa neuvottelut menossa, ens kuun alussa todennäköinen ostotilanne, laivan ollessa telakalla.

        Mikä laiva tai telakka?


    • Saasnähdämitenkäy

      ihan mikä vaan. Onko sillä nyt väliä. Pääasia että saan hyvät ulosviennit.

    • Alallaoleva

      "Vakavaraiselle suomalaiselle vaihtoehdolle on olemassa aito tarve". Ajoittainen tarve voi olla ja pahuksenmoinen kilpailu on.
      Suuret puheet ja suunnitelmat sekä reilun parin tonnin miniosakepääomako luovat vakavaraisen vaihtoehdon? No, uskoo se, ken uskoo! Eipä ole näkynyt, eikä kuulunut!?

    • Aaltomaatti

      Aalto Shipping on tänään ilmoittanut ostaneensa kaksi kuivalastialusta ja yhtiön puikoista löytyy kyllä merenkulun kokemusta. Laivoihin on tulossa Suomen lippu.

      • lisää_jobeja

        Veendiep ja Voornediep, 7250 dwt, molemmissa 4,6m€ hintalappu


      • Tötterströmn

        Hienoa, meni jauhot suuhun tuomiopäivän ennustajilla. Jännä miten paljon yrittämistä aina vaan vihataan.


      • SkipperPipe

        Ei ne suuret puheet ja suunnitelmat. Saahan sitä perustaa, mutta teot sitten näyttävät miten hommassa lopulta käy ja pysyykö firma pidempäänkin pystyssä.


    • Tötterströmm
      • SkipperPipe

        Ok. Nyt tarttis saada nämä paatit sitten vielä tuottamaan sillä "varustamotaustalla". Hommassa kun on melkoiset kulut ja riskitkin. Harva on onnistunut kovallakaan kokemuksella. Joten onnea ja menestystä!


    • Grimlines

      Hienoa. Taas monelle eestiläiselle tai filippiinolle hommia.

      • Hyvänäinkin

        Olen ilahtunut siitä että nämä rekisteröitiin Suomeen eikä mukavuuslippumaahan.


      • NähtyOn

        Kohdista itkusi SMU:lle. Sehän tämän tilanteen on saaneet aikaan järjettömillä miehitysvaatimuksillaan jo 70-luvulta alkaen.


      • nähtäväksi_jää
        NähtyOn kirjoitti:

        Kohdista itkusi SMU:lle. Sehän tämän tilanteen on saaneet aikaan järjettömillä miehitysvaatimuksillaan jo 70-luvulta alkaen.

        Kun kerran tiedät, kerro paljonko miehistön osuus on aluksen kokonaiskuluista.


      • Panamax
        nähtäväksi_jää kirjoitti:

        Kun kerran tiedät, kerro paljonko miehistön osuus on aluksen kokonaiskuluista.

        Jos suomessa työntekijälle maksettava palkka on lisineen 4000 E/kk , ovat työnantajan pakolliset oheiskulut vähintään 2000 E/kk. Yksi työntekijä maksaa siis työnantajalle vähintään reilut 70000 Euroa vuodessa, ja esim. kahdeksan työntekijää lähes 600000 Euroa vuodessa. Vaikka maailmalla merimiesten palkat ovat murto- osia tuosta, silti heidän lukumääränsä laivoissa pyritään minimoimaan kustannussyistä. Kilpailussa pärjäävät vain kaikki kulunsa mahdollisimman pieniksi nipistäneet yrittäjät, eikä laivanvarustamotoimi todellakaan ole poikkeus tästä, se on peräti melkein edelläkävijä mukavuuslippuineen.


      • anwli

        Oheiskulut on n.1/3 brutosta ja suomessa varustamot saavat osan vero-ja sosiaalimaksuista takaisin, n.100 milliä vuodessa. Tosin, sitä ei kysytty....


      • Sulzer_
        Hyvänäinkin kirjoitti:

        Olen ilahtunut siitä että nämä rekisteröitiin Suomeen eikä mukavuuslippumaahan.

        Miten lippu vaikuttaa miehistön kansallisuuteen?


      • 6kko
        Sulzer_ kirjoitti:

        Miten lippu vaikuttaa miehistön kansallisuuteen?

        Suomenlipun alla enemmistö on suomalaisia.


      • Vähemmistössä_ollaan
        6kko kirjoitti:

        Suomenlipun alla enemmistö on suomalaisia.

        Ei enää tietyn päivämäärän jälkeen suomenlipun alle tuoduissa! Tuosta päivästähän on jo monta vuotta!


      • c9nn
        Vähemmistössä_ollaan kirjoitti:

        Ei enää tietyn päivämäärän jälkeen suomenlipun alle tuoduissa! Tuosta päivästähän on jo monta vuotta!

        Mikä se pvm oli ?


      • Sköönäri

        Onko tietoa minkälainen miehistökoostumus tulee olemaan näissä laivoissa?? Ihme kun ei löydy kotisivu eikä muuta tietoa tästä puljusta,Kuka miehittää ym...


      • internatsionaali
        Sköönäri kirjoitti:

        Onko tietoa minkälainen miehistökoostumus tulee olemaan näissä laivoissa?? Ihme kun ei löydy kotisivu eikä muuta tietoa tästä puljusta,Kuka miehittää ym...

        "Ensimmäiset alukset tulevat liikenteeseen jo tammikuussa, ja kaikki alukset liputetaan Suomeen. Myös varustamo on suomalainen, laivojen päällystö tulee Suomesta ja miehistö on kansainvälinen."


    • kipparikallet

      Takavuosien Kotka Linen ja Aura Linen huijareiden jälkeen ei merenkulkualalla olekkaan vähään aikaan nähty kunnollista kusetusyritystä.
      Voipi olla että Aalto Shipping lyö jopa edelliset laudalta.
      Lycka till vaan kaikille tähän veivaukseen rahansa sijoittaneille.

      • Kylläjämptionnäin

        Ala on yksi vaikeimmista ja se ei ole kummoinen varustamotausta, jos on ollut parissa firmassa harjoittelemassa perämiehenä tai konemestarina. Bisnes tuolla alalla vaatii monenlaista osaamista, pääomaa ja riskinkestävyyttä. Näinköhän mitään näistä erityisemmin löytyy tässä tapauksessa?


      • MoneyTalksBullShit

        Pääoaa ainakin löytyy taustalta. Pörssilistattu sijoitusyhtiö Taaleri. Eiköhöhän sieltä löyty sijoittajien rahaa palkata pari asiantuntijaakin töihin?


      • Ihankysynvaan

        Entäpä sitten? Ihan tuntemattomia. Mitä meriittejä ja osaamista rahtialusvarustamon pyörittämiseen?


      • Veätystä
        MoneyTalksBullShit kirjoitti:

        Pääoaa ainakin löytyy taustalta. Pörssilistattu sijoitusyhtiö Taaleri. Eiköhöhän sieltä löyty sijoittajien rahaa palkata pari asiantuntijaakin töihin?

        Joo vaikuttaa vedätykseltä. Hyvä niin kauan kun on jonkun rahaa mitä tuhlata.


    • ihmettelijäkeijo7

      Voi meitä, kova verotus ja soskut vieneet mahdollisuudet.

    • Pplll

      Samaa mieltä puliveivin kanssa. Näitä kipparikalleja Suomessa riittää kun huutelee puskista joka asiasta. Oma merimies ura näillä huutajilla on tainnu jäädä sinne Piraten pubin baaritiski hörinöiksi.

    • Krisu

      Itse haluan ja uskon vahvasti, että tulee toimimaan. Tekijät tuttuja ja saavat myös tarvittavan tuen jos ongelmia ilmenee

    • Mattikimi

      Tanskanmaalla lienee vastaanottokatsastus tulossa kuun vaihteessa.

    • Tossavainen

      No nyt on liikennöinti alkanut ensimmäisellä paatila, Aurora nimellä.

    • YrittääKannattaa
    • Eituukesää

      Kun katsoo millaista "ammattilaista" laivoihin on mönsträtty, voi ennustaa, ettei yhtiöllä ole kovinkaan valoisaa tulevaisuutta edessä. Nykyiset valinnat (sakki, joka ei muualle kelpaa) karkoittaa osaajat tieltään. Ei olisi ensimmäinen yhtiö, josta katoaa viimeisetkin työpaikat suomalaisilta näiden heppujen perseilyn jälkeen. Toivottavasti isoimmat pomot rupeavat pelkäämään omansa ja sijoituksiensa puolesta ja arvioivat muutaman riskitekijän yhtiön sisällä uudestaan.

      • etolekatkeramuttakuiten

        Vaikka et saanut jobia, ei silti saisi paskaa puhua:)))))


      • Oi_kerro

        No ketä sinne sitte on mönsträtty?


      • Seppohirvelax

        Onpa erikoinen avautuminen. Lienee jonkun kalikan ciiffi taas ryypänny jobinsa ja tulee tänne tilittämään. En tietenkään sano että joku Ciiffi, esim bothniasta olisi näin tehnyt, mutta saattaisihan sellainenkin harvinaisuus käydä.


      • Täysnollat
        Seppohirvelax kirjoitti:

        Onpa erikoinen avautuminen. Lienee jonkun kalikan ciiffi taas ryypänny jobinsa ja tulee tänne tilittämään. En tietenkään sano että joku Ciiffi, esim bothniasta olisi näin tehnyt, mutta saattaisihan sellainenkin harvinaisuus käydä.

        Taitaa olla kuitenkin kansipäällystön tilityksiä! Sieltähän ne pahimmat mielensäpahoittajat löytyy. Varsinkin itsestään liikaa luulevien yliperämiesten joukosta! Ura kun ei etene eikä hommataan oikei luista.


    • Pll

      Eituukesää taitaa kuulua tähän porukkaan joka pitää itseään alan ainoina rautaisina ammattilaisina ja kokee ettei hänen erinomaisuuttaan ole huomannut työnantajat eikä kollegat. Kyllä se aurinko risukasaankin joskus paistaa vaikka eituukesää joku kaunis päivä. Ole huoletta ja nauti erinomaisuudestasi . Te-keskus on jo huomannut sinun korvaamattoman lahjaksi.

    • Eituukesää

      No en minä tietenkään lasiin sylje mutta hommani hoidan paremmin kuin moni, vaikka krapulassa.

      • Kyllä_kesä_tulee

        Eivätkö siis vai ymmärtäneet potentiaaliasi? Onko henkilöstö hallinnossa jotain vikaa?


      • eimuutosaa

        Ja jopa kipeällä selällä....


      • Kesä0503
        eimuutosaa kirjoitti:

        Ja jopa kipeällä selällä....

        Ja pää kipeänä....


      • Myösvanhaeläkeukko

        Voi ressukoita >>> "kyllä minä hommani hoidan". Kuulin tuon omana aikanani "miljoona" kertaa pikku kännissä touhuavilta kavereilta. Saattoivat olla kohtuullisia työmiehiä, mutta varma on, että kännissä työn tulokset eivät ole parasta mahdollista. Tavallisella selvällä kaverilla työ onnistui aikoinaankin paremmin, kuin pikku pierussa olevalla.
        n.s ulkoseiloreilla oli paha maine, mutta loppuvuoteni olin Euroopan liikenteessä ja minusta tuntui, että lähiliikenteen pojat tipoteerasivat paljon pahemmin. Se on tietenkin vain minun tuntemukseni. Mutta ei muutama vuosikymmen sitten kovin paljon törppöilty kännissä laivoilla niin paljon kuin monesti annetaan ymmärtää. Kaikkea toki sattui, mutta valtaosa merimiehistä hoiti hommansa ja vieläpä selvin päin.


    • Eituukesää

      Yritättekö olla hauskoja?

      • anonyymi_yWu

        Mitä, onko sulla siis selkä kipeä?


    • Anonyymi

      Onko täällä kokemusta työskentelystä Aalto Shippingin laivoissa? Toimiiko hommat ja onko siellä osaavaa porukkaa päällä? Tarjottiin juuri siiffin jobia sieltä eli kannattaako lähteä vai vielä kytätä tuttua ja turvallista paikkaa?

      • Anonyymi

        Mitäs siellä on sattunut kun 33% siiffeistä on häipyny? Vai tuleeko lisää tonnista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs siellä on sattunut kun 33% siiffeistä on häipyny? Vai tuleeko lisää tonnista?

        Siiffejä ei haeta, yksi pursiukko puuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siiffejä ei haeta, yksi pursiukko puuttuu.

        Mollissa haetaan kahta siiffiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mollissa haetaan kahta siiffiä.

        Aika huonosti skulaa jos täytyy myllystä hakea shiiffejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika huonosti skulaa jos täytyy myllystä hakea shiiffejä.

        On aika uusi firma joten tuskin vielä kovinkaa iso verkostoa josta poimia ihmisiä. Voihan tuo tarve johtua vaikkapa uusitusta vuorottelusta tai liikaa kertyneistä ylitöistä jotka halutaan pitää vapaina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aika uusi firma joten tuskin vielä kovinkaa iso verkostoa josta poimia ihmisiä. Voihan tuo tarve johtua vaikkapa uusitusta vuorottelusta tai liikaa kertyneistä ylitöistä jotka halutaan pitää vapaina.

        Ei niitä siiffejä mihinkään kerry poimittavaksi, niistä on pulaa kaikilla! Ainakin semmoisista jotka voidaan mönsträtä vakituisiksi!
        Sitä paitsi hakevat oikeastaan koko miehistöä tällä hetkellä, päälikköä myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä siiffejä mihinkään kerry poimittavaksi, niistä on pulaa kaikilla! Ainakin semmoisista jotka voidaan mönsträtä vakituisiksi!
        Sitä paitsi hakevat oikeastaan koko miehistöä tällä hetkellä, päälikköä myöten.

        älkää bamlatko skeidaa, noi redarin kundit on ollu merenkulussa mukana vuosia , kyllä niillä pitäis olla hanskassa miehitys ja tietää kunnon skönemannit ! vähän enemmän taaloja kundeille figgaan ni kyllä kunnon skönöt löytyy;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älkää bamlatko skeidaa, noi redarin kundit on ollu merenkulussa mukana vuosia , kyllä niillä pitäis olla hanskassa miehitys ja tietää kunnon skönemannit ! vähän enemmän taaloja kundeille figgaan ni kyllä kunnon skönöt löytyy;)

        Pitäis pitäis ja sitä rahaakin pitäis olla mutta onko ja mitäs skeidaa tuossa oli? Parhaillaan haetaan julkisesti ainakin neljää ylikonemestaria ja kaikki haluaa maksaa sen tessin. Mistä löytyy 4?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis pitäis ja sitä rahaakin pitäis olla mutta onko ja mitäs skeidaa tuossa oli? Parhaillaan haetaan julkisesti ainakin neljää ylikonemestaria ja kaikki haluaa maksaa sen tessin. Mistä löytyy 4?

        teille ei riitä edes rautalanka, pitäsi taivuttaa spaagi teille et hiffaisitte jotain ;) ( mahtaisko sekään riittää);)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        teille ei riitä edes rautalanka, pitäsi taivuttaa spaagi teille et hiffaisitte jotain ;) ( mahtaisko sekään riittää);)

        Meille riittää ihan että kerrot selkeästi mitä sulla on sanottavaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meille riittää ihan että kerrot selkeästi mitä sulla on sanottavaa!

        piikissä kun on buli hole ni homma ei skulaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        piikissä kun on buli hole ni homma ei skulaa

        Merenkulkuun pitäisi saada 9 € päivässä systeemi niin kuin maissakin on mahdollista , tasavertaisia pitäisi olla merenkuluntyönantajien maatyönantajien kanssa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merenkulkuun pitäisi saada 9 € päivässä systeemi niin kuin maissakin on mahdollista , tasavertaisia pitäisi olla merenkuluntyönantajien maatyönantajien kanssa !

        Noi merillä olijat saa vielä melkein ilmasta viinaa ja röökiä ostaa, tuttu kehuu aina kun viina ja rööki on halpaa heille. tollanen pitäis lopettaa tasavertaisia pitäis kansalaisten olla.
        Nämä varustamot saavat vielä helvetisti veronmaksajien tukia , nekin pitäis poistaa, jois ei pärjää ilman tukia , ni ei muuta kun pillit pussiin!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noi merillä olijat saa vielä melkein ilmasta viinaa ja röökiä ostaa, tuttu kehuu aina kun viina ja rööki on halpaa heille. tollanen pitäis lopettaa tasavertaisia pitäis kansalaisten olla.
        Nämä varustamot saavat vielä helvetisti veronmaksajien tukia , nekin pitäis poistaa, jois ei pärjää ilman tukia , ni ei muuta kun pillit pussiin!!!!

        Tuoko se sun suurin ongelma on? Ootko varma että tuttuspuhuu totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuoko se sun suurin ongelma on? Ootko varma että tuttuspuhuu totta?

        Suomessahan yrityksiä pyöritetään enenemissä määrin
        verovaroin erilaisten tukien muodossa ja varustamotoiminta on yksi niistä , se siitä kapitalismista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessahan yrityksiä pyöritetään enenemissä määrin
        verovaroin erilaisten tukien muodossa ja varustamotoiminta on yksi niistä , se siitä kapitalismista .

        Jep.


    • Anonyymi

      ESL on myös potkinut ison määrän Suomalaisia merenkulkijoita pois palkkalistoiltaan viime vuosina ja samalla nostaa ennätysmäärän valtion tukia.

      • Anonyymi

        Milloin Laihian Koli & Koksi on käynyt YT-neuvotteluita ?
        Uudisrakennukset on liputettu heti ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin Laihian Koli & Koksi on käynyt YT-neuvotteluita ?
        Uudisrakennukset on liputettu heti ulos.

        Ja heti sisään! Vai minkä ihmisiä laivoja tarkoitat?


    • Anonyymi

      Onkohan tää puulaaki vielä pystyssä,vai ovatko jo saaneet ton nurin?

      • Anonyymi

        Mitäs valitatte, laivat seilaa ja antaa töitä aika monelle suomalaiselle merimiehelle. Nostan hattua että joku pyörittää merenkulku Suomen lipun alla vaikka laivat eivät edes käy suomessa ( paitsi airisto). Itse olen kuullut että liksa tulee kun pitää,ja laivat kulkee, toivottavasti jää myös rahaa yli sijoittajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs valitatte, laivat seilaa ja antaa töitä aika monelle suomalaiselle merimiehelle. Nostan hattua että joku pyörittää merenkulku Suomen lipun alla vaikka laivat eivät edes käy suomessa ( paitsi airisto). Itse olen kuullut että liksa tulee kun pitää,ja laivat kulkee, toivottavasti jää myös rahaa yli sijoittajille.

        Logistiikka liiketoimintaahan se on. Materiaalia, matkustajia paikasta A paikkaan B. Varustamo hankkii laivat, palkkaa miehistön ja suorittaa tehtävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Logistiikka liiketoimintaahan se on. Materiaalia, matkustajia paikasta A paikkaan B. Varustamo hankkii laivat, palkkaa miehistön ja suorittaa tehtävänsä.

        Oppikirja aiheesta: Merenkulun logistiikka.


      • Anonyymi

        Aurora ja Bothnia vaihtanut lipun Hollantiin ja Airisto ainoana suomalaisena...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aurora ja Bothnia vaihtanut lipun Hollantiin ja Airisto ainoana suomalaisena...

        Liputettuja ulos vai myytyjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liputettuja ulos vai myytyjä?

        Onko vielä suomalaisia niisdä töissä vai tuliko lähtöpassit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs valitatte, laivat seilaa ja antaa töitä aika monelle suomalaiselle merimiehelle. Nostan hattua että joku pyörittää merenkulku Suomen lipun alla vaikka laivat eivät edes käy suomessa ( paitsi airisto). Itse olen kuullut että liksa tulee kun pitää,ja laivat kulkee, toivottavasti jää myös rahaa yli sijoittajille.

        Minäkin nyt tiedän että liksa tulee kun pitää, olen sen täältä S24- sivulta itse lukenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vielä suomalaisia niisdä töissä vai tuliko lähtöpassit?

        Liten menee Aalto shippingillä? Onko niillä enää muita laivoja kun airisto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liten menee Aalto shippingillä? Onko niillä enää muita laivoja kun airisto?

        Miten on aaltoshippingin tilannetta, enää airisto vai onko aurora ja bothnia vielä niitten omistuksessa? Pitkään ollut hiljaista...


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe