AALTO SHIPPING

containerjeesus

Piti aloittaa bisnekset tammikuussa mutta tais olla ns. paska puhetta.

Tässä linkki https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/kpzJ6W5L

92

5783

    Vastaukset

    • Huuhaahemmoja ovat.

    • No,ei yrittänyttä laiteta!

    • Saajan sitä yrittää joo. Ei ne suuret puheet, vaan ne teot kun ratkaisevat. Shipping on sen verran haasteellinen ja vaikeasti ennakoitavissa ala, että turha siinä on lähteä rahattomana ja tietämättömänä seikkailemaan, eikä edes pääse. Ei noita hommia parin tonnin osakepääomalla ja suurilla luuloilla aloiteta.

    • En pidä huuhaana. Taaleri ei laita pmlatejaan huuhaaseen enkä pidä Schröderiäkään huuhaamiehenä.

      • "Oinonen kertoo, että varustamoon sijoittaville tavoitellaan noin 12-15 prosentin vuosittaista tuottoa kulujen jälkeen."

        Tässä vaiheessa kokeneen sijoittajan käsi menee kainalokoteloa kohti;)
        Sijoituksille 9% vuosituottoa pidetään erittäin hyvänä.


      • haiskahtaa kirjoitti:

        "Oinonen kertoo, että varustamoon sijoittaville tavoitellaan noin 12-15 prosentin vuosittaista tuottoa kulujen jälkeen."

        Tässä vaiheessa kokeneen sijoittajan käsi menee kainalokoteloa kohti;)
        Sijoituksille 9% vuosituottoa pidetään erittäin hyvänä.

        Jos tuo olisi realismia, raharikkaat veisivät varustamoon rahaa kuorma-autolla;)


      • Taaleri hakee "kanssasijoittajia" eli sijoittelee ja houkuttelee sijoitettaviksi pääsääntöisesti toisten rahoja. Homman uskottavuutta edes hieman lisäisi, jos jollakulla näistä olisi edes hieman relevanttia merenkulku- tai shipping-kokemustaustaa, vaan kun ei ole! Ja ala on kaikkea muuta kuin helppo. Historia osoittaa sen.


      • SkipperPipe kirjoitti:

        Taaleri hakee "kanssasijoittajia" eli sijoittelee ja houkuttelee sijoitettaviksi pääsääntöisesti toisten rahoja. Homman uskottavuutta edes hieman lisäisi, jos jollakulla näistä olisi edes hieman relevanttia merenkulku- tai shipping-kokemustaustaa, vaan kun ei ole! Ja ala on kaikkea muuta kuin helppo. Historia osoittaa sen.

        "Taaleri hakee "kanssasijoittajia" eli sijoittelee ja houkuttelee sijoitettaviksi pääsääntöisesti toisten rahoja. "

        Taaleri kyllä sijoittaa omasta taseesta, ei siis suoraan toisten rahoilla. Mutta tietysti hakee kanssasijoittajia, koska Taaleri on pörssilistattu sijoitusyhtiö.


    • Mielestäni 18-20 prosenttia on täysin mahdollista,

      • Joko niillä on joku mylly millä sitä tuottoa vois alkaa jauhaa?


    • Yksittäiset rahastot voivat tavoitella 18 prosentin tuottoa, mutta eivät ilman hinnan implikoimaa riskiä. Tässä tulee kysymykseen riskien allokointi. En tiedä mutta veikkaan että shipping menee aika lailla samaan suuntaan kuin öljy hinta ja muutkin indeksit. Sikäli vaikea suojattava.

      • Pitkään aikaan urpoin yritys päteä ammattitermistöllä jota et edes hallitse.


      • Tötterströmm kirjoitti:

        Pitkään aikaan urpoin yritys päteä ammattitermistöllä jota et edes hallitse.

        korjaa ihmeessä.


    • Pääasia että työllistävät minut, ja päällystön puolelle.

      • Koska on sisäänmönsträys päivä ja mihin laivaan? Vai eikö ole vielä löytynyt markkinoilta sopivaa laivaa? Mites rahtia, onko sitä jo löytyy?


      • Merimiesunioinin kanssa neuvottelut menossa, ens kuun alussa todennäköinen ostotilanne, laivan ollessa telakalla.


      • bÅtmannen kirjoitti:

        Merimiesunioinin kanssa neuvottelut menossa, ens kuun alussa todennäköinen ostotilanne, laivan ollessa telakalla.

        Mikä laiva tai telakka?


    • ihan mikä vaan. Onko sillä nyt väliä. Pääasia että saan hyvät ulosviennit.

    • "Vakavaraiselle suomalaiselle vaihtoehdolle on olemassa aito tarve". Ajoittainen tarve voi olla ja pahuksenmoinen kilpailu on.
      Suuret puheet ja suunnitelmat sekä reilun parin tonnin miniosakepääomako luovat vakavaraisen vaihtoehdon? No, uskoo se, ken uskoo! Eipä ole näkynyt, eikä kuulunut!?

    • Aalto Shipping on tänään ilmoittanut ostaneensa kaksi kuivalastialusta ja yhtiön puikoista löytyy kyllä merenkulun kokemusta. Laivoihin on tulossa Suomen lippu.

      • Veendiep ja Voornediep, 7250 dwt, molemmissa 4,6m€ hintalappu


      • Hienoa, meni jauhot suuhun tuomiopäivän ennustajilla. Jännä miten paljon yrittämistä aina vaan vihataan.


      • Ei ne suuret puheet ja suunnitelmat. Saahan sitä perustaa, mutta teot sitten näyttävät miten hommassa lopulta käy ja pysyykö firma pidempäänkin pystyssä.


      • Ok. Nyt tarttis saada nämä paatit sitten vielä tuottamaan sillä "varustamotaustalla". Hommassa kun on melkoiset kulut ja riskitkin. Harva on onnistunut kovallakaan kokemuksella. Joten onnea ja menestystä!


    • Hienoa. Taas monelle eestiläiselle tai filippiinolle hommia.

      • Olen ilahtunut siitä että nämä rekisteröitiin Suomeen eikä mukavuuslippumaahan.


      • Kohdista itkusi SMU:lle. Sehän tämän tilanteen on saaneet aikaan järjettömillä miehitysvaatimuksillaan jo 70-luvulta alkaen.


      • NähtyOn kirjoitti:

        Kohdista itkusi SMU:lle. Sehän tämän tilanteen on saaneet aikaan järjettömillä miehitysvaatimuksillaan jo 70-luvulta alkaen.

        Kun kerran tiedät, kerro paljonko miehistön osuus on aluksen kokonaiskuluista.


      • nähtäväksi_jää kirjoitti:

        Kun kerran tiedät, kerro paljonko miehistön osuus on aluksen kokonaiskuluista.

        Jos suomessa työntekijälle maksettava palkka on lisineen 4000 E/kk , ovat työnantajan pakolliset oheiskulut vähintään 2000 E/kk. Yksi työntekijä maksaa siis työnantajalle vähintään reilut 70000 Euroa vuodessa, ja esim. kahdeksan työntekijää lähes 600000 Euroa vuodessa. Vaikka maailmalla merimiesten palkat ovat murto- osia tuosta, silti heidän lukumääränsä laivoissa pyritään minimoimaan kustannussyistä. Kilpailussa pärjäävät vain kaikki kulunsa mahdollisimman pieniksi nipistäneet yrittäjät, eikä laivanvarustamotoimi todellakaan ole poikkeus tästä, se on peräti melkein edelläkävijä mukavuuslippuineen.


      • Oheiskulut on n.1/3 brutosta ja suomessa varustamot saavat osan vero-ja sosiaalimaksuista takaisin, n.100 milliä vuodessa. Tosin, sitä ei kysytty....


      • Hyvänäinkin kirjoitti:

        Olen ilahtunut siitä että nämä rekisteröitiin Suomeen eikä mukavuuslippumaahan.

        Miten lippu vaikuttaa miehistön kansallisuuteen?


      • Sulzer_ kirjoitti:

        Miten lippu vaikuttaa miehistön kansallisuuteen?

        Suomenlipun alla enemmistö on suomalaisia.


      • 6kko kirjoitti:

        Suomenlipun alla enemmistö on suomalaisia.

        Ei enää tietyn päivämäärän jälkeen suomenlipun alle tuoduissa! Tuosta päivästähän on jo monta vuotta!


      • Vähemmistössä_ollaan kirjoitti:

        Ei enää tietyn päivämäärän jälkeen suomenlipun alle tuoduissa! Tuosta päivästähän on jo monta vuotta!

        Mikä se pvm oli ?


      • Onko tietoa minkälainen miehistökoostumus tulee olemaan näissä laivoissa?? Ihme kun ei löydy kotisivu eikä muuta tietoa tästä puljusta,Kuka miehittää ym...


      • Sköönäri kirjoitti:

        Onko tietoa minkälainen miehistökoostumus tulee olemaan näissä laivoissa?? Ihme kun ei löydy kotisivu eikä muuta tietoa tästä puljusta,Kuka miehittää ym...

        "Ensimmäiset alukset tulevat liikenteeseen jo tammikuussa, ja kaikki alukset liputetaan Suomeen. Myös varustamo on suomalainen, laivojen päällystö tulee Suomesta ja miehistö on kansainvälinen."


    • Takavuosien Kotka Linen ja Aura Linen huijareiden jälkeen ei merenkulkualalla olekkaan vähään aikaan nähty kunnollista kusetusyritystä.
      Voipi olla että Aalto Shipping lyö jopa edelliset laudalta.
      Lycka till vaan kaikille tähän veivaukseen rahansa sijoittaneille.

      • Ala on yksi vaikeimmista ja se ei ole kummoinen varustamotausta, jos on ollut parissa firmassa harjoittelemassa perämiehenä tai konemestarina. Bisnes tuolla alalla vaatii monenlaista osaamista, pääomaa ja riskinkestävyyttä. Näinköhän mitään näistä erityisemmin löytyy tässä tapauksessa?


      • Pääoaa ainakin löytyy taustalta. Pörssilistattu sijoitusyhtiö Taaleri. Eiköhöhän sieltä löyty sijoittajien rahaa palkata pari asiantuntijaakin töihin?


      • Tatu Laurila on ollut ainakin Viking Linen leivissä, Matti Jerkko oli luotsi, ehkä edelleen ?
        Michael Schröder on sijoittaja, yksi monista.


      • Entäpä sitten? Ihan tuntemattomia. Mitä meriittejä ja osaamista rahtialusvarustamon pyörittämiseen?


      • MoneyTalksBullShit kirjoitti:

        Pääoaa ainakin löytyy taustalta. Pörssilistattu sijoitusyhtiö Taaleri. Eiköhöhän sieltä löyty sijoittajien rahaa palkata pari asiantuntijaakin töihin?

        Joo vaikuttaa vedätykseltä. Hyvä niin kauan kun on jonkun rahaa mitä tuhlata.


    • Voi meitä, kova verotus ja soskut vieneet mahdollisuudet.

      • Hei ! Tatu on ainakin ollut Engshipillä konetarkastajana ja Langhilla mahdollisesti myös.
        Hyvä kundi se on.
        Hyvä kun joku jotain yrittää...


    • Samaa mieltä puliveivin kanssa. Näitä kipparikalleja Suomessa riittää kun huutelee puskista joka asiasta. Oma merimies ura näillä huutajilla on tainnu jäädä sinne Piraten pubin baaritiski hörinöiksi.

    • Uskokaa nyt! Tatu Laurila on ollut Engshipillä.

      • Pitää paikkansa, tuli sinne Erikin apulaiseksi joskus vajaa parikymmentä vuotta sitten.


    • Itse haluan ja uskon vahvasti, että tulee toimimaan. Tekijät tuttuja ja saavat myös tarvittavan tuen jos ongelmia ilmenee

    • Tanskanmaalla lienee vastaanottokatsastus tulossa kuun vaihteessa.

    • No nyt on liikennöinti alkanut ensimmäisellä paatila, Aurora nimellä.

    • Kun katsoo millaista "ammattilaista" laivoihin on mönsträtty, voi ennustaa, ettei yhtiöllä ole kovinkaan valoisaa tulevaisuutta edessä. Nykyiset valinnat (sakki, joka ei muualle kelpaa) karkoittaa osaajat tieltään. Ei olisi ensimmäinen yhtiö, josta katoaa viimeisetkin työpaikat suomalaisilta näiden heppujen perseilyn jälkeen. Toivottavasti isoimmat pomot rupeavat pelkäämään omansa ja sijoituksiensa puolesta ja arvioivat muutaman riskitekijän yhtiön sisällä uudestaan.

      • Vaikka et saanut jobia, ei silti saisi paskaa puhua:)))))


      • No ketä sinne sitte on mönsträtty?


      • Onpa erikoinen avautuminen. Lienee jonkun kalikan ciiffi taas ryypänny jobinsa ja tulee tänne tilittämään. En tietenkään sano että joku Ciiffi, esim bothniasta olisi näin tehnyt, mutta saattaisihan sellainenkin harvinaisuus käydä.


      • Seppohirvelax kirjoitti:

        Onpa erikoinen avautuminen. Lienee jonkun kalikan ciiffi taas ryypänny jobinsa ja tulee tänne tilittämään. En tietenkään sano että joku Ciiffi, esim bothniasta olisi näin tehnyt, mutta saattaisihan sellainenkin harvinaisuus käydä.

        Taitaa olla kuitenkin kansipäällystön tilityksiä! Sieltähän ne pahimmat mielensäpahoittajat löytyy. Varsinkin itsestään liikaa luulevien yliperämiesten joukosta! Ura kun ei etene eikä hommataan oikei luista.


    • Eituukesää taitaa kuulua tähän porukkaan joka pitää itseään alan ainoina rautaisina ammattilaisina ja kokee ettei hänen erinomaisuuttaan ole huomannut työnantajat eikä kollegat. Kyllä se aurinko risukasaankin joskus paistaa vaikka eituukesää joku kaunis päivä. Ole huoletta ja nauti erinomaisuudestasi . Te-keskus on jo huomannut sinun korvaamattoman lahjaksi.

    • No en minä tietenkään lasiin sylje mutta hommani hoidan paremmin kuin moni, vaikka krapulassa.

      • Eivätkö siis vai ymmärtäneet potentiaaliasi? Onko henkilöstö hallinnossa jotain vikaa?


      • Ja jopa kipeällä selällä....


      • eimuutosaa kirjoitti:

        Ja jopa kipeällä selällä....

        Ja pää kipeänä....


      • Voi ressukoita >>> "kyllä minä hommani hoidan". Kuulin tuon omana aikanani "miljoona" kertaa pikku kännissä touhuavilta kavereilta. Saattoivat olla kohtuullisia työmiehiä, mutta varma on, että kännissä työn tulokset eivät ole parasta mahdollista. Tavallisella selvällä kaverilla työ onnistui aikoinaankin paremmin, kuin pikku pierussa olevalla.
        n.s ulkoseiloreilla oli paha maine, mutta loppuvuoteni olin Euroopan liikenteessä ja minusta tuntui, että lähiliikenteen pojat tipoteerasivat paljon pahemmin. Se on tietenkin vain minun tuntemukseni. Mutta ei muutama vuosikymmen sitten kovin paljon törppöilty kännissä laivoilla niin paljon kuin monesti annetaan ymmärtää. Kaikkea toki sattui, mutta valtaosa merimiehistä hoiti hommansa ja vieläpä selvin päin.


    • Yritättekö olla hauskoja?

      • Mitä, onko sulla siis selkä kipeä?


    • Onko täällä kokemusta työskentelystä Aalto Shippingin laivoissa? Toimiiko hommat ja onko siellä osaavaa porukkaa päällä? Tarjottiin juuri siiffin jobia sieltä eli kannattaako lähteä vai vielä kytätä tuttua ja turvallista paikkaa?

      • Mitäs siellä on sattunut kun 33% siiffeistä on häipyny? Vai tuleeko lisää tonnista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs siellä on sattunut kun 33% siiffeistä on häipyny? Vai tuleeko lisää tonnista?

        Siiffejä ei haeta, yksi pursiukko puuttuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siiffejä ei haeta, yksi pursiukko puuttuu.

        Mollissa haetaan kahta siiffiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mollissa haetaan kahta siiffiä.

        Aika huonosti skulaa jos täytyy myllystä hakea shiiffejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika huonosti skulaa jos täytyy myllystä hakea shiiffejä.

        On aika uusi firma joten tuskin vielä kovinkaa iso verkostoa josta poimia ihmisiä. Voihan tuo tarve johtua vaikkapa uusitusta vuorottelusta tai liikaa kertyneistä ylitöistä jotka halutaan pitää vapaina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On aika uusi firma joten tuskin vielä kovinkaa iso verkostoa josta poimia ihmisiä. Voihan tuo tarve johtua vaikkapa uusitusta vuorottelusta tai liikaa kertyneistä ylitöistä jotka halutaan pitää vapaina.

        Ei niitä siiffejä mihinkään kerry poimittavaksi, niistä on pulaa kaikilla! Ainakin semmoisista jotka voidaan mönsträtä vakituisiksi!
        Sitä paitsi hakevat oikeastaan koko miehistöä tällä hetkellä, päälikköä myöten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä siiffejä mihinkään kerry poimittavaksi, niistä on pulaa kaikilla! Ainakin semmoisista jotka voidaan mönsträtä vakituisiksi!
        Sitä paitsi hakevat oikeastaan koko miehistöä tällä hetkellä, päälikköä myöten.

        älkää bamlatko skeidaa, noi redarin kundit on ollu merenkulussa mukana vuosia , kyllä niillä pitäis olla hanskassa miehitys ja tietää kunnon skönemannit ! vähän enemmän taaloja kundeille figgaan ni kyllä kunnon skönöt löytyy;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        älkää bamlatko skeidaa, noi redarin kundit on ollu merenkulussa mukana vuosia , kyllä niillä pitäis olla hanskassa miehitys ja tietää kunnon skönemannit ! vähän enemmän taaloja kundeille figgaan ni kyllä kunnon skönöt löytyy;)

        Pitäis pitäis ja sitä rahaakin pitäis olla mutta onko ja mitäs skeidaa tuossa oli? Parhaillaan haetaan julkisesti ainakin neljää ylikonemestaria ja kaikki haluaa maksaa sen tessin. Mistä löytyy 4?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis pitäis ja sitä rahaakin pitäis olla mutta onko ja mitäs skeidaa tuossa oli? Parhaillaan haetaan julkisesti ainakin neljää ylikonemestaria ja kaikki haluaa maksaa sen tessin. Mistä löytyy 4?

        teille ei riitä edes rautalanka, pitäsi taivuttaa spaagi teille et hiffaisitte jotain ;) ( mahtaisko sekään riittää);)


      • Anonyymi kirjoitti:

        teille ei riitä edes rautalanka, pitäsi taivuttaa spaagi teille et hiffaisitte jotain ;) ( mahtaisko sekään riittää);)

        Meille riittää ihan että kerrot selkeästi mitä sulla on sanottavaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meille riittää ihan että kerrot selkeästi mitä sulla on sanottavaa!

        piikissä kun on buli hole ni homma ei skulaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        piikissä kun on buli hole ni homma ei skulaa

        Merenkulkuun pitäisi saada 9 € päivässä systeemi niin kuin maissakin on mahdollista , tasavertaisia pitäisi olla merenkuluntyönantajien maatyönantajien kanssa !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Merenkulkuun pitäisi saada 9 € päivässä systeemi niin kuin maissakin on mahdollista , tasavertaisia pitäisi olla merenkuluntyönantajien maatyönantajien kanssa !

        Noi merillä olijat saa vielä melkein ilmasta viinaa ja röökiä ostaa, tuttu kehuu aina kun viina ja rööki on halpaa heille. tollanen pitäis lopettaa tasavertaisia pitäis kansalaisten olla.
        Nämä varustamot saavat vielä helvetisti veronmaksajien tukia , nekin pitäis poistaa, jois ei pärjää ilman tukia , ni ei muuta kun pillit pussiin!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noi merillä olijat saa vielä melkein ilmasta viinaa ja röökiä ostaa, tuttu kehuu aina kun viina ja rööki on halpaa heille. tollanen pitäis lopettaa tasavertaisia pitäis kansalaisten olla.
        Nämä varustamot saavat vielä helvetisti veronmaksajien tukia , nekin pitäis poistaa, jois ei pärjää ilman tukia , ni ei muuta kun pillit pussiin!!!!

        Tuoko se sun suurin ongelma on? Ootko varma että tuttuspuhuu totta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuoko se sun suurin ongelma on? Ootko varma että tuttuspuhuu totta?

        Suomessahan yrityksiä pyöritetään enenemissä määrin
        verovaroin erilaisten tukien muodossa ja varustamotoiminta on yksi niistä , se siitä kapitalismista .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessahan yrityksiä pyöritetään enenemissä määrin
        verovaroin erilaisten tukien muodossa ja varustamotoiminta on yksi niistä , se siitä kapitalismista .

        Jep.


    • ESL on myös potkinut ison määrän Suomalaisia merenkulkijoita pois palkkalistoiltaan viime vuosina ja samalla nostaa ennätysmäärän valtion tukia.

      • Milloin Laihian Koli & Koksi on käynyt YT-neuvotteluita ?
        Uudisrakennukset on liputettu heti ulos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Milloin Laihian Koli & Koksi on käynyt YT-neuvotteluita ?
        Uudisrakennukset on liputettu heti ulos.

        Ja heti sisään! Vai minkä ihmisiä laivoja tarkoitat?


    • Onkohan tää puulaaki vielä pystyssä,vai ovatko jo saaneet ton nurin?

      • Johtoryhmä on ainakin muokattu ja Laurila on saanut väistyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johtoryhmä on ainakin muokattu ja Laurila on saanut väistyä.

        Onko jerkkola vielä mukana vai?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko jerkkola vielä mukana vai?

        Mitäs valitatte, laivat seilaa ja antaa töitä aika monelle suomalaiselle merimiehelle. Nostan hattua että joku pyörittää merenkulku Suomen lipun alla vaikka laivat eivät edes käy suomessa ( paitsi airisto). Itse olen kuullut että liksa tulee kun pitää,ja laivat kulkee, toivottavasti jää myös rahaa yli sijoittajille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs valitatte, laivat seilaa ja antaa töitä aika monelle suomalaiselle merimiehelle. Nostan hattua että joku pyörittää merenkulku Suomen lipun alla vaikka laivat eivät edes käy suomessa ( paitsi airisto). Itse olen kuullut että liksa tulee kun pitää,ja laivat kulkee, toivottavasti jää myös rahaa yli sijoittajille.

        Logistiikka liiketoimintaahan se on. Materiaalia, matkustajia paikasta A paikkaan B. Varustamo hankkii laivat, palkkaa miehistön ja suorittaa tehtävänsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Logistiikka liiketoimintaahan se on. Materiaalia, matkustajia paikasta A paikkaan B. Varustamo hankkii laivat, palkkaa miehistön ja suorittaa tehtävänsä.

        Oppikirja aiheesta: Merenkulun logistiikka.


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vuosi Tinderissä oli järkytys

      Ei mikään ihme. Tinder on ihan syvältä. https://yle.fi/uutiset/3-11212319
      Sinkut
      158
      8186
    2. Tietäisittepä

      Mitä meidänkin työpaikalla varatut touhaavat työpäivän aikana... Kesken työpäivän ottavat vapaata pari tuntia että puolisot luulevat olevan töissä ja
      Uskottomuus
      81
      3057