AALTO SHIPPING

Piti aloittaa bisnekset tammikuussa mutta tais olla ns. paska puhetta.

Tässä linkki https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/kpzJ6W5L
Ilmoita


Kyllä firma on perustettu mutta vain perustettu;)
https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/aalto+shipping+company+oy/28652908
Ilmoita
Huuhaahemmoja ovat.
Ilmoita
No,ei yrittänyttä laiteta!
Ilmoita
Saajan sitä yrittää joo. Ei ne suuret puheet, vaan ne teot kun ratkaisevat. Shipping on sen verran haasteellinen ja vaikeasti ennakoitavissa ala, että turha siinä on lähteä rahattomana ja tietämättömänä seikkailemaan, eikä edes pääse. Ei noita hommia parin tonnin osakepääomalla ja suurilla luuloilla aloiteta.
Ilmoita
En pidä huuhaana. Taaleri ei laita pmlatejaan huuhaaseen enkä pidä Schröderiäkään huuhaamiehenä.
4 VASTAUSTA:
"Oinonen kertoo, että varustamoon sijoittaville tavoitellaan noin 12-15 prosentin vuosittaista tuottoa kulujen jälkeen."

Tässä vaiheessa kokeneen sijoittajan käsi menee kainalokoteloa kohti;)
Sijoituksille 9% vuosituottoa pidetään erittäin hyvänä.
haiskahtaa kirjoitti:
"Oinonen kertoo, että varustamoon sijoittaville tavoitellaan noin 12-15 prosentin vuosittaista tuottoa kulujen jälkeen."

Tässä vaiheessa kokeneen sijoittajan käsi menee kainalokoteloa kohti;)
Sijoituksille 9% vuosituottoa pidetään erittäin hyvänä.
Jos tuo olisi realismia, raharikkaat veisivät varustamoon rahaa kuorma-autolla;)
Taaleri hakee "kanssasijoittajia" eli sijoittelee ja houkuttelee sijoitettaviksi pääsääntöisesti toisten rahoja. Homman uskottavuutta edes hieman lisäisi, jos jollakulla näistä olisi edes hieman relevanttia merenkulku- tai shipping-kokemustaustaa, vaan kun ei ole! Ja ala on kaikkea muuta kuin helppo. Historia osoittaa sen.
SkipperPipe kirjoitti:
Taaleri hakee "kanssasijoittajia" eli sijoittelee ja houkuttelee sijoitettaviksi pääsääntöisesti toisten rahoja. Homman uskottavuutta edes hieman lisäisi, jos jollakulla näistä olisi edes hieman relevanttia merenkulku- tai shipping-kokemustaustaa, vaan kun ei ole! Ja ala on kaikkea muuta kuin helppo. Historia osoittaa sen.
"Taaleri hakee "kanssasijoittajia" eli sijoittelee ja houkuttelee sijoitettaviksi pääsääntöisesti toisten rahoja. "

Taaleri kyllä sijoittaa omasta taseesta, ei siis suoraan toisten rahoilla. Mutta tietysti hakee kanssasijoittajia, koska Taaleri on pörssilistattu sijoitusyhtiö.
+Lisää kommentti
Mielestäni 18-20 prosenttia on täysin mahdollista,
1 VASTAUS:
Joko niillä on joku mylly millä sitä tuottoa vois alkaa jauhaa?
+Lisää kommentti
Yksittäiset rahastot voivat tavoitella 18 prosentin tuottoa, mutta eivät ilman hinnan implikoimaa riskiä. Tässä tulee kysymykseen riskien allokointi. En tiedä mutta veikkaan että shipping menee aika lailla samaan suuntaan kuin öljy hinta ja muutkin indeksit. Sikäli vaikea suojattava.
2 VASTAUSTA:
Pitkään aikaan urpoin yritys päteä ammattitermistöllä jota et edes hallitse.
Tötterströmm kirjoitti:
Pitkään aikaan urpoin yritys päteä ammattitermistöllä jota et edes hallitse.
korjaa ihmeessä.
+Lisää kommentti
Pääasia että työllistävät minut, ja päällystön puolelle.
3 VASTAUSTA:
Koska on sisäänmönsträys päivä ja mihin laivaan? Vai eikö ole vielä löytynyt markkinoilta sopivaa laivaa? Mites rahtia, onko sitä jo löytyy?
Merimiesunioinin kanssa neuvottelut menossa, ens kuun alussa todennäköinen ostotilanne, laivan ollessa telakalla.
bÅtmannen kirjoitti:
Merimiesunioinin kanssa neuvottelut menossa, ens kuun alussa todennäköinen ostotilanne, laivan ollessa telakalla.
Mikä laiva tai telakka?
+Lisää kommentti
ihan mikä vaan. Onko sillä nyt väliä. Pääasia että saan hyvät ulosviennit.
Ilmoita
"Vakavaraiselle suomalaiselle vaihtoehdolle on olemassa aito tarve". Ajoittainen tarve voi olla ja pahuksenmoinen kilpailu on.
Suuret puheet ja suunnitelmat sekä reilun parin tonnin miniosakepääomako luovat vakavaraisen vaihtoehdon? No, uskoo se, ken uskoo! Eipä ole näkynyt, eikä kuulunut!?
Ilmoita
Aalto Shipping on tänään ilmoittanut ostaneensa kaksi kuivalastialusta ja yhtiön puikoista löytyy kyllä merenkulun kokemusta. Laivoihin on tulossa Suomen lippu.
3 VASTAUSTA:
Veendiep ja Voornediep, 7250 dwt, molemmissa 4,6m€ hintalappu
Hienoa, meni jauhot suuhun tuomiopäivän ennustajilla. Jännä miten paljon yrittämistä aina vaan vihataan.
Ei ne suuret puheet ja suunnitelmat. Saahan sitä perustaa, mutta teot sitten näyttävät miten hommassa lopulta käy ja pysyykö firma pidempäänkin pystyssä.
+Lisää kommentti
1 VASTAUS:
Ok. Nyt tarttis saada nämä paatit sitten vielä tuottamaan sillä "varustamotaustalla". Hommassa kun on melkoiset kulut ja riskitkin. Harva on onnistunut kovallakaan kokemuksella. Joten onnea ja menestystä!
+Lisää kommentti
Hienoa. Taas monelle eestiläiselle tai filippiinolle hommia.
11 VASTAUSTA:
Olen ilahtunut siitä että nämä rekisteröitiin Suomeen eikä mukavuuslippumaahan.
Kohdista itkusi SMU:lle. Sehän tämän tilanteen on saaneet aikaan järjettömillä miehitysvaatimuksillaan jo 70-luvulta alkaen.
NähtyOn kirjoitti:
Kohdista itkusi SMU:lle. Sehän tämän tilanteen on saaneet aikaan järjettömillä miehitysvaatimuksillaan jo 70-luvulta alkaen.
Kun kerran tiedät, kerro paljonko miehistön osuus on aluksen kokonaiskuluista.
nähtäväksi_jää kirjoitti:
Kun kerran tiedät, kerro paljonko miehistön osuus on aluksen kokonaiskuluista.
Jos suomessa työntekijälle maksettava palkka on lisineen 4000 E/kk , ovat työnantajan pakolliset oheiskulut vähintään 2000 E/kk. Yksi työntekijä maksaa siis työnantajalle vähintään reilut 70000 Euroa vuodessa, ja esim. kahdeksan työntekijää lähes 600000 Euroa vuodessa. Vaikka maailmalla merimiesten palkat ovat murto- osia tuosta, silti heidän lukumääränsä laivoissa pyritään minimoimaan kustannussyistä. Kilpailussa pärjäävät vain kaikki kulunsa mahdollisimman pieniksi nipistäneet yrittäjät, eikä laivanvarustamotoimi todellakaan ole poikkeus tästä, se on peräti melkein edelläkävijä mukavuuslippuineen.
Oheiskulut on n.1/3 brutosta ja suomessa varustamot saavat osan vero-ja sosiaalimaksuista takaisin, n.100 milliä vuodessa. Tosin, sitä ei kysytty....
Hyvänäinkin kirjoitti:
Olen ilahtunut siitä että nämä rekisteröitiin Suomeen eikä mukavuuslippumaahan.
Miten lippu vaikuttaa miehistön kansallisuuteen?
Sulzer_ kirjoitti:
Miten lippu vaikuttaa miehistön kansallisuuteen?
Suomenlipun alla enemmistö on suomalaisia.
6kko kirjoitti:
Suomenlipun alla enemmistö on suomalaisia.
Ei enää tietyn päivämäärän jälkeen suomenlipun alle tuoduissa! Tuosta päivästähän on jo monta vuotta!
Vähemmistössä_ollaan kirjoitti:
Ei enää tietyn päivämäärän jälkeen suomenlipun alle tuoduissa! Tuosta päivästähän on jo monta vuotta!
Mikä se pvm oli ?
Onko tietoa minkälainen miehistökoostumus tulee olemaan näissä laivoissa?? Ihme kun ei löydy kotisivu eikä muuta tietoa tästä puljusta,Kuka miehittää ym...
Sköönäri kirjoitti:
Onko tietoa minkälainen miehistökoostumus tulee olemaan näissä laivoissa?? Ihme kun ei löydy kotisivu eikä muuta tietoa tästä puljusta,Kuka miehittää ym...
"Ensimmäiset alukset tulevat liikenteeseen jo tammikuussa, ja kaikki alukset liputetaan Suomeen. Myös varustamo on suomalainen, laivojen päällystö tulee Suomesta ja miehistö on kansainvälinen."
+Lisää kommentti
Takavuosien Kotka Linen ja Aura Linen huijareiden jälkeen ei merenkulkualalla olekkaan vähään aikaan nähty kunnollista kusetusyritystä.
Voipi olla että Aalto Shipping lyö jopa edelliset laudalta.
Lycka till vaan kaikille tähän veivaukseen rahansa sijoittaneille.
5 VASTAUSTA:
Ala on yksi vaikeimmista ja se ei ole kummoinen varustamotausta, jos on ollut parissa firmassa harjoittelemassa perämiehenä tai konemestarina. Bisnes tuolla alalla vaatii monenlaista osaamista, pääomaa ja riskinkestävyyttä. Näinköhän mitään näistä erityisemmin löytyy tässä tapauksessa?
Pääoaa ainakin löytyy taustalta. Pörssilistattu sijoitusyhtiö Taaleri. Eiköhöhän sieltä löyty sijoittajien rahaa palkata pari asiantuntijaakin töihin?
Tatu Laurila on ollut ainakin Viking Linen leivissä, Matti Jerkko oli luotsi, ehkä edelleen ?
Michael Schröder on sijoittaja, yksi monista.
Entäpä sitten? Ihan tuntemattomia. Mitä meriittejä ja osaamista rahtialusvarustamon pyörittämiseen?
MoneyTalksBullShit kirjoitti:
Pääoaa ainakin löytyy taustalta. Pörssilistattu sijoitusyhtiö Taaleri. Eiköhöhän sieltä löyty sijoittajien rahaa palkata pari asiantuntijaakin töihin?
Joo vaikuttaa vedätykseltä. Hyvä niin kauan kun on jonkun rahaa mitä tuhlata.
+Lisää kommentti
Voi meitä, kova verotus ja soskut vieneet mahdollisuudet.
1 VASTAUS:
Hei ! Tatu on ainakin ollut Engshipillä konetarkastajana ja Langhilla mahdollisesti myös.
Hyvä kundi se on.
Hyvä kun joku jotain yrittää...
+Lisää kommentti
Samaa mieltä puliveivin kanssa. Näitä kipparikalleja Suomessa riittää kun huutelee puskista joka asiasta. Oma merimies ura näillä huutajilla on tainnu jäädä sinne Piraten pubin baaritiski hörinöiksi.
Ilmoita
Uskokaa nyt! Tatu Laurila on ollut Engshipillä.
1 VASTAUS:
Pitää paikkansa, tuli sinne Erikin apulaiseksi joskus vajaa parikymmentä vuotta sitten.
+Lisää kommentti
Itse haluan ja uskon vahvasti, että tulee toimimaan. Tekijät tuttuja ja saavat myös tarvittavan tuen jos ongelmia ilmenee
Ilmoita
Tanskanmaalla lienee vastaanottokatsastus tulossa kuun vaihteessa.
Ilmoita
No nyt on liikennöinti alkanut ensimmäisellä paatila, Aurora nimellä.
Ilmoita
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

AALTO SHIPPING

Piti aloittaa bisnekset tammikuussa mutta tais olla ns. paska puhetta.

Tässä linkki https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/kpzJ6W5L

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta