AALTO SHIPPING

Piti aloittaa bisnekset tammikuussa mutta tais olla ns. paska puhetta.

Tässä linkki https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/kpzJ6W5L
Ilmianna
Jaa

53 Vastausta


Kyllä firma on perustettu mutta vain perustettu;)
https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/aalto+shipping+company+oy/28652908
Ilmianna
Jaa
Huuhaahemmoja ovat.
Ilmianna
Jaa
No,ei yrittänyttä laiteta!
Ilmianna
Jaa
Saajan sitä yrittää joo. Ei ne suuret puheet, vaan ne teot kun ratkaisevat. Shipping on sen verran haasteellinen ja vaikeasti ennakoitavissa ala, että turha siinä on lähteä rahattomana ja tietämättömänä seikkailemaan, eikä edes pääse. Ei noita hommia parin tonnin osakepääomalla ja suurilla luuloilla aloiteta.
Ilmianna
Jaa
En pidä huuhaana. Taaleri ei laita pmlatejaan huuhaaseen enkä pidä Schröderiäkään huuhaamiehenä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
"Oinonen kertoo, että varustamoon sijoittaville tavoitellaan noin 12-15 prosentin vuosittaista tuottoa kulujen jälkeen."

Tässä vaiheessa kokeneen sijoittajan käsi menee kainalokoteloa kohti;)
Sijoituksille 9% vuosituottoa pidetään erittäin hyvänä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
haiskahtaa kirjoitti:
"Oinonen kertoo, että varustamoon sijoittaville tavoitellaan noin 12-15 prosentin vuosittaista tuottoa kulujen jälkeen."

Tässä vaiheessa kokeneen sijoittajan käsi menee kainalokoteloa kohti;)
Sijoituksille 9% vuosituottoa pidetään erittäin hyvänä.
Jos tuo olisi realismia, raharikkaat veisivät varustamoon rahaa kuorma-autolla;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Taaleri hakee "kanssasijoittajia" eli sijoittelee ja houkuttelee sijoitettaviksi pääsääntöisesti toisten rahoja. Homman uskottavuutta edes hieman lisäisi, jos jollakulla näistä olisi edes hieman relevanttia merenkulku- tai shipping-kokemustaustaa, vaan kun ei ole! Ja ala on kaikkea muuta kuin helppo. Historia osoittaa sen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
SkipperPipe kirjoitti:
Taaleri hakee "kanssasijoittajia" eli sijoittelee ja houkuttelee sijoitettaviksi pääsääntöisesti toisten rahoja. Homman uskottavuutta edes hieman lisäisi, jos jollakulla näistä olisi edes hieman relevanttia merenkulku- tai shipping-kokemustaustaa, vaan kun ei ole! Ja ala on kaikkea muuta kuin helppo. Historia osoittaa sen.
"Taaleri hakee "kanssasijoittajia" eli sijoittelee ja houkuttelee sijoitettaviksi pääsääntöisesti toisten rahoja. "

Taaleri kyllä sijoittaa omasta taseesta, ei siis suoraan toisten rahoilla. Mutta tietysti hakee kanssasijoittajia, koska Taaleri on pörssilistattu sijoitusyhtiö.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mielestäni 18-20 prosenttia on täysin mahdollista,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Joko niillä on joku mylly millä sitä tuottoa vois alkaa jauhaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Yksittäiset rahastot voivat tavoitella 18 prosentin tuottoa, mutta eivät ilman hinnan implikoimaa riskiä. Tässä tulee kysymykseen riskien allokointi. En tiedä mutta veikkaan että shipping menee aika lailla samaan suuntaan kuin öljy hinta ja muutkin indeksit. Sikäli vaikea suojattava.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Pitkään aikaan urpoin yritys päteä ammattitermistöllä jota et edes hallitse.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tötterströmm kirjoitti:
Pitkään aikaan urpoin yritys päteä ammattitermistöllä jota et edes hallitse.
korjaa ihmeessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pääasia että työllistävät minut, ja päällystön puolelle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Koska on sisäänmönsträys päivä ja mihin laivaan? Vai eikö ole vielä löytynyt markkinoilta sopivaa laivaa? Mites rahtia, onko sitä jo löytyy?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Merimiesunioinin kanssa neuvottelut menossa, ens kuun alussa todennäköinen ostotilanne, laivan ollessa telakalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
bÅtmannen kirjoitti:
Merimiesunioinin kanssa neuvottelut menossa, ens kuun alussa todennäköinen ostotilanne, laivan ollessa telakalla.
Mikä laiva tai telakka?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ihan mikä vaan. Onko sillä nyt väliä. Pääasia että saan hyvät ulosviennit.
Ilmianna
Jaa
"Vakavaraiselle suomalaiselle vaihtoehdolle on olemassa aito tarve". Ajoittainen tarve voi olla ja pahuksenmoinen kilpailu on.
Suuret puheet ja suunnitelmat sekä reilun parin tonnin miniosakepääomako luovat vakavaraisen vaihtoehdon? No, uskoo se, ken uskoo! Eipä ole näkynyt, eikä kuulunut!?
Ilmianna
Jaa
Aalto Shipping on tänään ilmoittanut ostaneensa kaksi kuivalastialusta ja yhtiön puikoista löytyy kyllä merenkulun kokemusta. Laivoihin on tulossa Suomen lippu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Veendiep ja Voornediep, 7250 dwt, molemmissa 4,6m€ hintalappu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hienoa, meni jauhot suuhun tuomiopäivän ennustajilla. Jännä miten paljon yrittämistä aina vaan vihataan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei ne suuret puheet ja suunnitelmat. Saahan sitä perustaa, mutta teot sitten näyttävät miten hommassa lopulta käy ja pysyykö firma pidempäänkin pystyssä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ok. Nyt tarttis saada nämä paatit sitten vielä tuottamaan sillä "varustamotaustalla". Hommassa kun on melkoiset kulut ja riskitkin. Harva on onnistunut kovallakaan kokemuksella. Joten onnea ja menestystä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hienoa. Taas monelle eestiläiselle tai filippiinolle hommia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
11 VASTAUSTA:
Olen ilahtunut siitä että nämä rekisteröitiin Suomeen eikä mukavuuslippumaahan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kohdista itkusi SMU:lle. Sehän tämän tilanteen on saaneet aikaan järjettömillä miehitysvaatimuksillaan jo 70-luvulta alkaen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
NähtyOn kirjoitti:
Kohdista itkusi SMU:lle. Sehän tämän tilanteen on saaneet aikaan järjettömillä miehitysvaatimuksillaan jo 70-luvulta alkaen.
Kun kerran tiedät, kerro paljonko miehistön osuus on aluksen kokonaiskuluista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nähtäväksi_jää kirjoitti:
Kun kerran tiedät, kerro paljonko miehistön osuus on aluksen kokonaiskuluista.
Jos suomessa työntekijälle maksettava palkka on lisineen 4000 E/kk , ovat työnantajan pakolliset oheiskulut vähintään 2000 E/kk. Yksi työntekijä maksaa siis työnantajalle vähintään reilut 70000 Euroa vuodessa, ja esim. kahdeksan työntekijää lähes 600000 Euroa vuodessa. Vaikka maailmalla merimiesten palkat ovat murto- osia tuosta, silti heidän lukumääränsä laivoissa pyritään minimoimaan kustannussyistä. Kilpailussa pärjäävät vain kaikki kulunsa mahdollisimman pieniksi nipistäneet yrittäjät, eikä laivanvarustamotoimi todellakaan ole poikkeus tästä, se on peräti melkein edelläkävijä mukavuuslippuineen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Oheiskulut on n.1/3 brutosta ja suomessa varustamot saavat osan vero-ja sosiaalimaksuista takaisin, n.100 milliä vuodessa. Tosin, sitä ei kysytty....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hyvänäinkin kirjoitti:
Olen ilahtunut siitä että nämä rekisteröitiin Suomeen eikä mukavuuslippumaahan.
Miten lippu vaikuttaa miehistön kansallisuuteen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sulzer_ kirjoitti:
Miten lippu vaikuttaa miehistön kansallisuuteen?
Suomenlipun alla enemmistö on suomalaisia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6kko kirjoitti:
Suomenlipun alla enemmistö on suomalaisia.
Ei enää tietyn päivämäärän jälkeen suomenlipun alle tuoduissa! Tuosta päivästähän on jo monta vuotta!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vähemmistössä_ollaan kirjoitti:
Ei enää tietyn päivämäärän jälkeen suomenlipun alle tuoduissa! Tuosta päivästähän on jo monta vuotta!
Mikä se pvm oli ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Onko tietoa minkälainen miehistökoostumus tulee olemaan näissä laivoissa?? Ihme kun ei löydy kotisivu eikä muuta tietoa tästä puljusta,Kuka miehittää ym...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sköönäri kirjoitti:
Onko tietoa minkälainen miehistökoostumus tulee olemaan näissä laivoissa?? Ihme kun ei löydy kotisivu eikä muuta tietoa tästä puljusta,Kuka miehittää ym...
"Ensimmäiset alukset tulevat liikenteeseen jo tammikuussa, ja kaikki alukset liputetaan Suomeen. Myös varustamo on suomalainen, laivojen päällystö tulee Suomesta ja miehistö on kansainvälinen."
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Takavuosien Kotka Linen ja Aura Linen huijareiden jälkeen ei merenkulkualalla olekkaan vähään aikaan nähty kunnollista kusetusyritystä.
Voipi olla että Aalto Shipping lyö jopa edelliset laudalta.
Lycka till vaan kaikille tähän veivaukseen rahansa sijoittaneille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Ala on yksi vaikeimmista ja se ei ole kummoinen varustamotausta, jos on ollut parissa firmassa harjoittelemassa perämiehenä tai konemestarina. Bisnes tuolla alalla vaatii monenlaista osaamista, pääomaa ja riskinkestävyyttä. Näinköhän mitään näistä erityisemmin löytyy tässä tapauksessa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pääoaa ainakin löytyy taustalta. Pörssilistattu sijoitusyhtiö Taaleri. Eiköhöhän sieltä löyty sijoittajien rahaa palkata pari asiantuntijaakin töihin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tatu Laurila on ollut ainakin Viking Linen leivissä, Matti Jerkko oli luotsi, ehkä edelleen ?
Michael Schröder on sijoittaja, yksi monista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Entäpä sitten? Ihan tuntemattomia. Mitä meriittejä ja osaamista rahtialusvarustamon pyörittämiseen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MoneyTalksBullShit kirjoitti:
Pääoaa ainakin löytyy taustalta. Pörssilistattu sijoitusyhtiö Taaleri. Eiköhöhän sieltä löyty sijoittajien rahaa palkata pari asiantuntijaakin töihin?
Joo vaikuttaa vedätykseltä. Hyvä niin kauan kun on jonkun rahaa mitä tuhlata.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Voi meitä, kova verotus ja soskut vieneet mahdollisuudet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Hei ! Tatu on ainakin ollut Engshipillä konetarkastajana ja Langhilla mahdollisesti myös.
Hyvä kundi se on.
Hyvä kun joku jotain yrittää...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Samaa mieltä puliveivin kanssa. Näitä kipparikalleja Suomessa riittää kun huutelee puskista joka asiasta. Oma merimies ura näillä huutajilla on tainnu jäädä sinne Piraten pubin baaritiski hörinöiksi.
Ilmianna
Jaa
Uskokaa nyt! Tatu Laurila on ollut Engshipillä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Pitää paikkansa, tuli sinne Erikin apulaiseksi joskus vajaa parikymmentä vuotta sitten.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itse haluan ja uskon vahvasti, että tulee toimimaan. Tekijät tuttuja ja saavat myös tarvittavan tuen jos ongelmia ilmenee
Ilmianna
Jaa
Tanskanmaalla lienee vastaanottokatsastus tulossa kuun vaihteessa.
Ilmianna
Jaa
No nyt on liikennöinti alkanut ensimmäisellä paatila, Aurora nimellä.
Ilmianna
Jaa
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

AALTO SHIPPING

Piti aloittaa bisnekset tammikuussa mutta tais olla ns. paska puhetta.

Tässä linkki https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/kpzJ6W5L

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta