Mikä olisi hyvä pelkotilojen lääke ?

pelko.pois

Pelkotilat pilaa elämän. Ahdistus ja pelot taitaa olla oireyhdistelmäni nimi.
Terapiaan en jaksa vyyhtini kanssa. Kunnallisesti en edes pääse.
Pitäisi seota lääkärin edessä kai, että se edes uskoisi terapian tarpeen.

Mitkään rauhoitusharjoitukset, mindfullness tai yrttiteete eivät tehoa.
Millä itse rauhoitatte itseänne ?
Mikä olisi hyvä lääke ? Ja myös mitä lääkettä ei ainakaan kannata alkaa käyttää pahojen haittavaikutusten takia ?
Onko mitään rauhoittavaa, pelkoa vähentävää, jota mahdollisesti voisi ottaa tarvittaessa ?
Tai mikä vaan lääke, joka tehoaa, että voisi joskus nauttia elämästäkin ?

9

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XXXxxxxx634

      Sen haluaisin itsekin tietää... Mutta hei, ehkä tiedän jotain... Kaikki on kuitenkin korvien välissä. Ihminen rankaisee itse itseään. Syyllisyyden tunne voi olla lapsena opittua ja eri kulttuureissa sitä koetaan aivan eri asioista. Sitten on ulkonäköpaineet, muiden asettamat, mutta taitaa ne itse asettamat olla ne korkeimmat... Itse asettaa itsellee ylikorkean vaatimustason... Ehkäpä vanhemmat eivät koskaan olleet tyytyväisiä. Jos toinen vanhemmista oli masentunut ja alkoholisti (ajoittainkin), niin sekin voi johtaa monenlaiseen neuroosiin lapsilla.

    • sarakko

      Miten olisi vaan käsitellä pelkonsa? Miksi vetää huumeita ja pilata terveytensä loppuiäksi piittaamattomuuden vuoksi?

    • motiveissor

      Pelkotilojen lääke on se että kohtaa pelkonsa, sillä se lähtee millä tullukin.

      • pahavaivaseon

        Niin,jos se olisikin noin helppoa mitään lääkkeitä ei edes tarvittaisi,mutta ei se ole.


    • kuolema.ei.peloita

      Itselläni ollut tuo sama tilanne. Olen pelännyt eri asioita koko muistetun ikäni. Nuorena miehenä tutustuin ranskalaisen Emile Couenin itsesuggestiooppaaseen.
      Tilasin sen pienen lehtileikkeen takia. Nyt olen vanha mies. Harjoitan edelleen psykofyysisiä harjoituksiani. Ne vaikuttavat hyvin hitaasti, mutta antavat kuitenkin varmuuden oikealla polulla kulkemisesta.

    • 984567

      Itsellä ei oikein auta mikään lääke. Bentsoja, väsyttäviä psykoosilääkkeitä ja väsyttävää allergialääkettä on kokeiltu. Parhaassakin tapauksessa lääke voi väliakaisesti lievittää oiretta mutta varsinainen syy jää hoitamatta. Eli itse kallistun psykoterapian suuntaan. Helppoa ja mukavaahan se ei ole mutta kun edistyy niin se on monta kertaa parempaa kuin mikään lääke. Olen käynyt Kelan tukemassa kuntoutuspsykoterapiassa, josta maksan omavastuuta n, 13 e/kerta.

    • skitsofreniaa...

    • gjcjxhxhxh

      Lopeta alkoholin ja kofeiinin käyttö. Kokeile Magnesiumia(hyvin imeytyää) ja Karnosiinia.

    • Viesti-Poistettu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe