Siis jos täältä löytyy samallaista ihmistä kuin minä ei maitoa eikä gluteenillista ruokaa pysty syömään niin siis mitä vittua te syötte? Itse ollut jo 2kk syömättä pieniä annoksia salaattia ja pari lämmintä ruokaa. Tuntuu ettei mitään pysty syömään on ihan pyllystä tämä. Jos joku tietää tai osaa auttaa niin kertokoon mitä syödä?
Keliakia- laktoosiintoleranssi!
4
214
Vastaukset
- riisiäkehiin
Minä keittelen täysjyväriisiä. Aamuisin keittelen velliä riisijauhoista. Onhan niitä hedelmiä ja lihaa mitä voi syödä, mutta makkaroita ja muita lihajalosteita minä vältän.
- wyrye
Vie aikaa totutella pois tyypillisestä länsimaisesta ruokavaliosta, mutta esimerkiksi aasialainen keittiö on helppo omaksua, samoin intialainen, vähällä säätämisellä on lähestulkoon sellaisenaan gluteenitonta ja jopa maidotonta. Pelkästään riisin varaan ei pidä kuitenkaan jäädä, siinä arseenikuormitusriski.
Gluteenitonta kauraa ja siitä valmistettuja tuotteita on nykyisin hyvin tarjolla, se on hyvä lisä, jos ei ole erikseen kielletty, samoin tattari puurona tai leipänä 'viljanälkään'.
Laktoosi-intoleranssin ei pitäisi olla mikään ongelma, mutta myös laktoosittomiksi merkityt tuotteet voivat sisältää vähäisiä määriä laktoosia, joten oireita voi silti tulla, vaikka käyttäisi vain niitä, tilalle löytyy kyllä erilaisia kasvismaitoja, samoin jogurtteja, ja toisaalta taas hyvin pitkään kypsytetyt kovat juustot eivät käytännössä sisällä laktoosia enää ollenkaan. - Neuvoja1
Älkää menkö tuolle; Karsitaan ruoka-aineita yksi kerrallaan-koska käy loppupeleissä kuin Imogen Elliotille, joka pystyy enää syömään kalapuikkoja! Kysymys: Mitä Imogen syö saitten kun hän allergisoituu kalapuikoillekin:
http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/laaketiede-vs-terveystiede/blogi-10-kesakuu-2012-imogen-elliott-laaketieteen-tietamattomyyden-uhri-jonka-l-a-l-b-ja-bif-probiootit-pelastaisivat/#top - hyvät-neuvot
Karppajien sivustolta reseptejä
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=2&t=17609
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713518
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851536Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251269- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192988- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk91788- 62745