Kuoleman jälkeen?

Uskova36

Kun sanotaan yleisesti että päästään taivaan kotiin, kuollut läheinen odottaa taivaassa jne. Mutta olen miettinyt että miten se sitten menee kun raamatussa puhutaan ylöstempauksesta, jossa jo kuolleet herätetään ja elävät Kristuksen seuraajat yhdessä temmataan tuuliin ja pilviin. Ei ole nyt tähän sitä lainausta Raamatusta mutta joku voisi senkin laittaa. Voisiko joku vähän valaista asiaa minulle :)

62

4465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooeijeesusta

Teitä on huijattu, sori. Koko juttu jumalasta ja taivaasta on turhaa tarinaa. Tarpeeksi kun itselleen uskottelee niin voi ruvata tuntumaan ihan todelta mutta eipä se ole.
      Elä elämäsi ihmisiksi tässä ja nyt, sillä se on siinä.

• Uskova36ap

Eipä se niin ole. Kyllä Jumala on olemassa, ja Jeesus eli maan päällä. Sen ovat sen ajan ihmiset olleet runsain joukoin todistamassa. Ja Häneen uskova perii iänkaikkisen elämän. Tässä aloituksessa kuitenkaan ei ole kyse nyt siitä onko Jumalaa vai ei, vaan taivaaseen menosta, joten turha sinulla oikeastaan kommentoida tähän enempää. Toivon rakkautta päivääsi :)

• tarpeellinenfgjgtj

Katso peiliin,mitä näet ? TURHAN.

• pitkäänuskossa

Kuoleman jälkeisessä olotilassa ei ole esteenä aika, eikä etäsisyysrajat. Kun ihminen kuolee sielu ja henki palaa Jumalan luon pelastetulla, kolmanteen taivaaseen mutta ruumis laitetaan hautaan. Kun tempaus tulee niin sielu ja henki yhtyy kirkastettuun ylösnousemusruumiiseen joka Kristus luo käyttäen sitä kuvana sitä mitä on hajonnut hautaan. Olemme Jumalan valtakunnassa ulkoisesti siinä hahmossa kuin nyt fyysisessä kehossamme mutta kuitenkin nuorina ja kauniina.

• mökinakkavain

Alkaa kyllästyttämään tuo iänikunen jankkaaminen uskomisesta. Seuroissa muusta puhutakkaan. Pitää uskoa raamatun satuihin, jos mielii päästä jonnekkin taivaaseen, jonka olinpaikasta ei ole minkäänlaista viitettä. Raamatussa on paljon yliluonnollisia juttuja, kuten kolme miestä muka tulisessa pätsissä eivät palaneet. Joona muka oli valaan vatsassa kolme päivää. Satua kaikki. Miksi noita yliluonnollisia tapahtumia oli vain tuossa pienessä piirissä ja sen jälkeen, eikä sitä ennen ole ollut mitään yliluonnollisia ilmiöitä.
      Juutalaiset eivät pidä uutta testamenttia minkään arvoisena, eivätkä usko siihen. Heille vain vanha testamentti merkitsee jotakin. Koittakaa nyt ajatella loogisesti raamatun kirjoituksia. Miten voidaan sanasta sanaan pikku tarkasti panna muistiin, kun ei ollut tapahtumien hetkillä edes kirjoitus välineitä olemassa luku- ja kirjoitus taidosta puhumattakaan. Mooseskin muka tiesi Jumalan ajatukset ja sanat. Herra puhui ja Herra teki sitä ja tätä ja kuka sitä oli näkemässä maailmaa luotaessa, miten se tapahtui.
      Ja Herra puhui Moosekselle sitä ja käski tehä sitä ja tätä ja monelle muulle.

Kas kun ei Herra puhu enää eikä ole puhunut kuin vanhan testamentin aikoina. Hiljaiseloa on jatkunut jo liian kauan, joten epäilyksien on aika herätä. Suomessa ennen kristinuskoa lappalaiset ja saamelaiset palvoivat kivikasoja, (seitoja). Mitä vikaa heidän jumalan palveluksessaan muka oli. Koko maailma on historiansa alusta asti näihin päiviin saakka ollut vaan pelkkää väkivaltaa, tappamista ja tuhoamista. Muistelkaapa vietnamin sodan julmuuksia ja nyt Syyriassa vaan tapetaan ja tapetaan ja soditaan ja tuhotaan.
      Ei helkutti, ja Jumalasta vaan puhutaan kaikkivaltiaana, joka kuitenkaan ei tee mitään. Ei tehnyt Israelin aikana 2000 vuotta sitten mitään, vaan käski toisten tehdä. Miksi kaikkivaltias ei itse tee mitään asioiden hyväksi , vaan käski vanhassa testamentissa esim. Noan tekemään arkkia 120 vuotta. Miksi siis Hän Kaikkivaltias ei taikonut hänelle arkkia. Minä en usko mihinkään yliluonnollisiin asioihin.

• >>Juutalaiset eivät pidä uutta testamenttia minkään arvoisena, eivätkä usko siihen. ** Juutalaisia on kahtalaisia, Messiaaninen uskoo Jeesuksen Herrakasi, mutta ortodoksi ei, odottaa vielä. Hän uskoo aivan samalla tavalla, mutta ei usko sitä, että Jeesus nasaretilainen on Messias.

>>Heille vain vanha testamentti merkitsee jotakin. ** Heille se merkitsee kaikkea, ei VT, vaan Toora ja Tanaki, ne ovat eri asioita.

Et ilmeisesti tiedä sitä, että Raamattu on aikojen kuluessa kasattu 5000 eri lähteestä, ei yksi taho ole sitä tehnyt.

>>Mooseskin muka tiesi Jumalan ajatukset ja sanat. ** Mooseshan jutteli Jumalan kanssa, kasvotusten, kuten mies miehen kanssa.

>>Herra puhui ja Herra teki sitä ja tätä ja kuka sitä oli näkemässä maailmaa luotaessa, miten se tapahtui.** Sen kertoi Jumala itse Hengessään israelmaisille, sekä muillekin ihmisille ja ensin se eli suullisena, perimätietona, ja kun opittiin kirjoittamaan, pantiin se papyrukselle.

>>Kas kun ei Herra puhu enää eikä ole puhunut kuin vanhan testamentin aikoina.** Jos tarkoitat Herralla Jumalaa, hän puhui koko VT;n aikana ja oli myös äänessä Jeesuksen kasteella, voit lukea sen itse Luuk 3 ja 20 jakeesta eteenpäin ja siitä on paikalla olijoiden todistus, jonka voit todella lukea.

Huomioi myös se, ettei Jumala ole UT;n aikana Herra, vaan se Kristus Jeesus. Kaikkivaltias.

Ei siinä vikaa, jos palvelee seitoja, niinhän lestadiolisetkin palvelevat SRK;ta, ongelma on vain se, eittivät he niillä pelastu.

Mitä Vietnamin sodalla on Jeesuksen kanssa tekemistä?

>>Jumalasta vaan puhutaan kaikkivaltiaana, joka kuitenkaan ei tee mitään.*** Et ole kovinkaan selvillä Raamatusta, Jumalalla ei nyt ole valtaa, ei 2000 vuoteen, valta on Jeesuksella, varmistu siitä Matt. 28;18. Siellä se seisoo.

Valta tarkoittaa muuten sitä, että voi teettää alamaisillaan, ihmisillä, mutta Sinusta ei mainita mitään, joten älä välitä, ole vain.

Jumala ei taio, ei Hän ole sirkuspelle, vaan kehotti Nooaa tekemään sen, fiksu kun oli.

• KuollutAadamissa

"Ylöstempaus" tarkoittaa tietääkseni eläväksi tulemista Kristuksessa Aadamissa kuolemisen jälkeen. Fyysisen kehon kuoltua "ylösnousemuksesta osallisilla" ei toisella kuolemalla(tulijärvi) ole valtaa. Raamatussa: "kysymys ylösnousemuksesta"(esim.Luuk.20.34..)(Ilm.20:6..).

"Totuudesta

"Vain totuus", sanoo Poimandres, "on ikuinen ja muuttumaton; totuus on siunauksista ensimmäinen; mutta totuus ei ole eikä voi olla maan päällä: Jumala saattaa joskus antaa joillekin lahjaksi kyvyn ymmärtää taivaallisia asioita sekä kyvyn ymmärtää oikein totuutta; mutta mikään ei ole totta maan päällä, sillä kaikessa on ainetta puettuna ruumiilliseen muotoon, joka on altis muutoksille, muuntumiselle, pilaantumiselle ja uusille yhdistelmille.

Ihminen ei ole oikea totuus, sillä vain se, mikä on saanut olemuksensa itsestään ja pysyy itsenään ja muuttumattomana on totta. Kuinka sellainen, mikä muuttuu lopulta tunnistamattomaksi voisikaan olla totuus? Totuutta siis on vain se, millä ei ole materiaa ja mikä ei ole ruumiiseen verhottuna; se millä ei ole väriä eikä muotoa; mikä on muuttumatonta, mikä on IKUISTA.

Kaikki mikä pilaantuu on valhetta; maapallo on vain hajoamista ja kehittymistä: kehitys seuraa aina hajoamista. Maanpäälliset asiat ovat vain totuuden ilmentymisiä ja jäljitelmiä — samoin kuin kuva voi vain esittää jotakin. Maanpäälliset asiat eivät ole TOTUUS!

... Kuolema on joillekin ihmisille paha, mikä saa heidät kauhun valtaan. Se on tietämättömyyttä... Kuolema on ruumiin tuhoutumista; olento siinä ei kuole ... Aineellinen ruumis, joka hajoaa ajan mittaan menettää muotonsa, aistit jotka tekivät siitä elollisen, palaavat alkulähteeseensä ja alkavat toimia jälleen tehtävissään, mutta vähitellen asteittain ne menettävät intohimonsa ja halunsa, ja henki kohoaa taivaaseen tullakseen HARMONIAKSI"...

..Henki, joka on näin taivaallisten harmonioiden vaikutusten puhdistama palaa jälleen alkuperäiselle asteelleen itse hankkimansa ja sille kuuluvan arvon ja voiman vahvistamana, ja vasta sitten alkaa viipyä niiden joukossa, jotka laulavat ikuisesti ylistystään isästä. Tähän asti se on ollut voimien yhteydessä ja sellaisena saavuttanut tiedon korkeimman siunauksen. Siitä on tullut jumala! ... Ei, maanpäälliset asiat eivät ole totuutta"..
      http://www.teosofia.net/muut/poimandres.htm

• Tuo Taivaan kotiin, on täyttä humpuukia.
      Raamattu ei tunne Taivaan kotia, vaan Tuonela nimisen paikan, jossa Jeesus kävi saarnaamassa ennen tulvaa kuolleille ihmisille.

Matt 12:40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.

1 Piet 3:
      18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
      19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
      20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

Kysyit Tempauksesta, se on merkitty seuraavasti;
      Sitten kun Jeesus tulee toisen kerran ja kuolleet herätetään, heidät herätetään Ylösnousemus ruumiissa, kuten Jeesuskin herätettiin.

1. Tess. 4:17
      sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Temmatut ovat Uudestisyntyneitä Pyhiä, jotka tunnustivat Jeesuksen Messiaaksi kysyville, ei muut.

Miksi Tempaus tapahtui, siksi, kun alkoi 7 vuoden vaivan aika, jolloin antikristus vallitsee koko maailmaa ja valtaa Temppelin ja ihminen, joka ei tunnusta Hän Kristukseksi, tapetaan heti.

Ei Kerhon puhujat niin paljon Raamattua tunne, että vastaisivat.

• kissankulmilla

#Temmatut ovat Uudestisyntyneitä Pyhiä, jotka tunnustivat Jeesuksen Messiaaksi kysyville, ei muut.#
        Mistä tiedät, ketkä KYSYTTÄESSÄ tunnustavat? Oletko huomannut, että ei tarvitsee mölöttää kujilla ja kaduilla niinkuin vajaakirkon kes.

• kissankulmilla kirjoitti:

#Temmatut ovat Uudestisyntyneitä Pyhiä, jotka tunnustivat Jeesuksen Messiaaksi kysyville, ei muut.#
        Mistä tiedät, ketkä KYSYTTÄESSÄ tunnustavat? Oletko huomannut, että ei tarvitsee mölöttää kujilla ja kaduilla niinkuin vajaakirkon kes.

Matt 10
        32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.

Tunnustako Sinä vaikka oudolle ihmiselle, minä tunnustan.

Jeesus pelastaa vain omansa, ei toisten omia.

Sitten, meidän tulee julistaa Jeesusta, ei tarvita edes kysyä, julistetaan Hänen suuruuttaan, jotta saamme enemmän pelastuneita.

Se on sitä evankeliumin vientiä.

• kissankulmilla
        Kesitas kirjoitti:

Matt 10
        32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.

Tunnustako Sinä vaikka oudolle ihmiselle, minä tunnustan.

Jeesus pelastaa vain omansa, ei toisten omia.

Sitten, meidän tulee julistaa Jeesusta, ei tarvita edes kysyä, julistetaan Hänen suuruuttaan, jotta saamme enemmän pelastuneita.

Se on sitä evankeliumin vientiä.

Hillitse itsesi.
        1. Piet. 3:15
        vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

Hillitse itsesi.
        1. Piet. 3:15
        vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

Mitä hillintää se vaatii kun tunnustaa Jeesuksen Herraksi, uskoa vain.
        Tunnustatko sinä?

• kissankulmilla
        Kesitas kirjoitti:

Mitä hillintää se vaatii kun tunnustaa Jeesuksen Herraksi, uskoa vain.
        Tunnustatko sinä?

Raamattu kertoo, että sävyisyydellä ja pelolla pitää autuuden toivosta kertoa, kysyttäessä.
        Sinä meuhkaat uskostasi, joka on subjektiivinen.

Raamattu kertoo, että sävyisyydellä ja pelolla pitää autuuden toivosta kertoa, kysyttäessä.
        Sinä meuhkaat uskostasi, joka on subjektiivinen.

Missä se sanoo niin.
        Miten Jeesuskelle kävi, kun Hän meni viimeistä kertaa Temppeliin ja näki rahanvaihtajien ja lintujen myyjien pöydät?

Silloin kun ollaan asiassa, joka on oikea, mutta joku Kerho vääristelee sen, ja saa pois ihmisen pelastumisen, te hymistelette, mutta Jeesuksen miehet sanovat totuuden, totuutta kaipaat sinäkin.

Teillä saarnataan, että järki vangiksi ottakaatte, se on myös jäänyt päälle, viisasus uupuu, jota Raamattu panottaa lähes 60 kertaa, olisi hyvä heittää orjan kaavut Kerhon nurkkaan ja etsiä viisutta Kolmiyhteisestä Jumalasta.

Siihen ei ole aroilla asiaa van rohkeilla Jeesuksessa, ja asiat puttava Raamatun mukaisina totuuksina.

• kissankulmallahaisee
        Kesitas kirjoitti:

Missä se sanoo niin.
        Miten Jeesuskelle kävi, kun Hän meni viimeistä kertaa Temppeliin ja näki rahanvaihtajien ja lintujen myyjien pöydät?

Silloin kun ollaan asiassa, joka on oikea, mutta joku Kerho vääristelee sen, ja saa pois ihmisen pelastumisen, te hymistelette, mutta Jeesuksen miehet sanovat totuuden, totuutta kaipaat sinäkin.

Teillä saarnataan, että järki vangiksi ottakaatte, se on myös jäänyt päälle, viisasus uupuu, jota Raamattu panottaa lähes 60 kertaa, olisi hyvä heittää orjan kaavut Kerhon nurkkaan ja etsiä viisutta Kolmiyhteisestä Jumalasta.

Siihen ei ole aroilla asiaa van rohkeilla Jeesuksessa, ja asiat puttava Raamatun mukaisina totuuksina.

Mistä sinä tiedät, kuka minä olen? Älä vertaa itseäsi Jeesukseen, kun olet ilkeämielinen ja paha kaikessa. Sinun saarnasi on ihmisestä ja kadottavaa. Vajaakirkkolainen meuhkaa, tosi ällöttävää.

• kissankulmallahaisee kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, kuka minä olen? Älä vertaa itseäsi Jeesukseen, kun olet ilkeämielinen ja paha kaikessa. Sinun saarnasi on ihmisestä ja kadottavaa. Vajaakirkkolainen meuhkaa, tosi ällöttävää.

En ole kiinnostunut persoonastasi, vastasin vain juttuusi ja Jeesuhan sanoi

Joh. 13:15
        Minä annoin teille esimerkin, jotta tekisitte saman minkä minä tein

Ei Hävetä, olen Jeesuksen seuraaja.

Älä sitten ällötä. Missä olet kuullut minun Vapaakirkon saarnan, et missään.

Pysy asiassa.

• kissankulmallahaisee
        Kesitas kirjoitti:

En ole kiinnostunut persoonastasi, vastasin vain juttuusi ja Jeesuhan sanoi

Joh. 13:15
        Minä annoin teille esimerkin, jotta tekisitte saman minkä minä tein

Ei Hävetä, olen Jeesuksen seuraaja.

Älä sitten ällötä. Missä olet kuullut minun Vapaakirkon saarnan, et missään.

Pysy asiassa.

Sanotko metodistikirkossa pitämääsi rahinaa saarnaksi?

• kissankulmallahaisee kirjoitti:

Minä en rahissut vaan paperit ja niitä larasi aivan eri henkilö ilmeisesti lähellä mikkiä.
        Miksi sitten kirjoitit Vapiksesta.

• 123456-7
        kissankulmallahaisee kirjoitti:

Miten hajuinen kissankulma on, ja oletko nähnyt Kesiä siellä?

• kissankulmallahaisee
        Kesitas kirjoitti:

Minä en rahissut vaan paperit ja niitä larasi aivan eri henkilö ilmeisesti lähellä mikkiä.
        Miksi sitten kirjoitit Vapiksesta.

Vapaakirkossa on tosi vapaata - siis saa tehdä mitä lystää - ei ole uskontunnusta eikä synnintunnustusta. Hallelujaaaaaaa......... .

• kissankulmallahaisee
        123456-7 kirjoitti:

Miten hajuinen kissankulma on, ja oletko nähnyt Kesiä siellä?

En ole nähnyt, enkä käynyt. Mutta sehän on Hänen sysipesänsä.

• 123456-7

En ole nähnyt, enkä käynyt. Mutta sehän on Hänen sysipesänsä.

Todista?
        Olet aika pelle, kun esiinnyt kissankulmana, sekä tiedät ketä siellä kulkee, mutta nyt narahdit, valehtelia, kuten normaalisti VL.

• kissankulmallahaisee
        123456-7 kirjoitti:

Todista?
        Olet aika pelle, kun esiinnyt kissankulmana, sekä tiedät ketä siellä kulkee, mutta nyt narahdit, valehtelia, kuten normaalisti VL.

En esiinny kissankulmana, en tiedä, ketä siellä hiippailee. Sinä lienet kissankulmalta, kuten kes, kun et osaa kirjoittaa sanaa valehtelija. Kempeleen uskontunnuksettomat itsepyhittyneet harhailijat nähdäkseni luuraavat kissankulmalla. Muuten te pellet hauskuutatte palstalla täydellä antaumuksella.

• 123456-7

En esiinny kissankulmana, en tiedä, ketä siellä hiippailee. Sinä lienet kissankulmalta, kuten kes, kun et osaa kirjoittaa sanaa valehtelija. Kempeleen uskontunnuksettomat itsepyhittyneet harhailijat nähdäkseni luuraavat kissankulmalla. Muuten te pellet hauskuutatte palstalla täydellä antaumuksella.

Se ei kuitenkaan vapauta sinua valehtelijan roolista, muista vilkutella, eikös se neutraloi tilanteesi.

• YhdeistelenSieltäTäältä

Uskossa nukkuneet eivät ole taivaassa. Ennen taivasta on esimerkiksi viimeinen tuomio. Uskossa nukkuneet odottavat levollisina sitä hetkeä. Raamatussa on kertomuksia kuinka kuolleita oli Jeesuksen seurassa. Näin oli Kirkastusvuorella.

Kuolleilla on sielu. Niiden kanssa voi päästä keskusteluun. Raamatussa on siitä esimerkki. Nykyään on esimerkkejä kuolleitten kanssa keskustelusta.

Liittyikö tempaukseen juttu, että sen jälkeen maan päällä alkaa todella paha aika?

• Taivaaseen menneet temmatut ovat siellä vain 7 vuotta opissa ja kun Jumala ennellistaa kaiken, paratiisi on maan päällä ja helvetti avaruudessa.

Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Iankaikkisuus on Jerusalemissa, ei Tavaassa.
        Huomioi, Jumala on lopullisessa paikassa, ihmisten keskellä.

• MaaKatoaa

Mutta mitä kun maapallo on tuhottu?Tulee valtava ydinräjähdys. Alkuaineet palavuudesta sulavat. Missä on Jerusalem?

• MaaKatoaa kirjoitti:

Mutta mitä kun maapallo on tuhottu?Tulee valtava ydinräjähdys. Alkuaineet palavuudesta sulavat. Missä on Jerusalem?

Maapalloa ei tuhota.
        Jumala lupasi sen Noan arkin jälkeen.

Etkö tunne Raamattua. Hän pani jopa merkin asialleen.

• maakatoaa
        Kesitas kirjoitti:

Maapalloa ei tuhota.
        Jumala lupasi sen Noan arkin jälkeen.

Etkö tunne Raamattua. Hän pani jopa merkin asialleen.

Et tunne Raamattua. Jumala ei puhunut mitään Nooan arkin jälkeen maapallon tuhoamisesta.
        Lupasi, ettei vesi hävitä lihaa.

• maakatoaa kirjoitti:

Et tunne Raamattua. Jumala ei puhunut mitään Nooan arkin jälkeen maapallon tuhoamisesta.
        Lupasi, ettei vesi hävitä lihaa.

11 Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele."
        12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:
        16 Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
        17 Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".

Siinä on Moosekselle annetut lupaukset, joita et osannut yksilöidä, jossa vesi ei enää turmele maata, mutta todellinen vahvistus on Uudessa testamentissa Ilm21, jossa Jumala tulee Jerusalemiin, perustaa sinne Jumalan Valtakunnan, joka on ikuinen.

Teidän valaskuntanne on hiekkalaatikkoleikkejä siihen verrattuna.

Näin toteutuu Iankaikkinen elämä kaikille Pyhille, uudestisyntyneille.

Miksi et kirjoittanut näistä, jossa on ikuinen liitto Lihan kanssa.

• Pastori.Kulliainen

Kaikki pääsevät Thaimaaseen.

• MitenKöyhilleKäy

Köyhillä ei ole varaa sinne mennä.

• mielipidemun

Luulenpa että taivaankoti on aivan erilainen kuin me voimme edes käsittää. Raamatun tekstit symboliikkaa ja vanhanaikaista selitystä. Jos joutuisin omat vanhempani tapaamaan kuoleman jälkeen olisikohan se hyvä juttu? En todellakaan usko. Mutta kuolemassa saamme kyllä rauhan joista mm kuoleman rajoilla käyneet ihmiset ovat kertoneet. Näin on tarkoitettu ja sen antaa meille osviittaa tulevasta. Tosin kokemuksiahan on erilaisia mutta se juuri kertoo ihmisen henkisyyden tasosta.

• admatan

En minäkään ole ollenkaan halukas enää tapaamaan omia vanhempiani tai ketään muitakaan kuoleman jälkeisessä olotilassa, jos sellaista nyt ylipäänsä onkaan. Odotan vain, milloin tiede saa selville kuoleman jälkeisen mysteerion. On se kumma, ettei muka elävässä elämässä voi tietää tuon puoleisuuden salaisuuksia, vaan vasta sitten, kun henki on ruumiista poissa.

Odotan myös nykytieteen saavan joskus kattavasti todistettua, ettei mitään kuoleman jälkeistä elämää ole olemassakaan. Joku täällä väitti sellaista, että kuolleiden sielujen kanssa voisi käydä keskustelua. En usko siihenkään, koska tieteellistä näyttöä ei ole. Sitten on näitä rajatiedon kokemuksia, kuinka on käyty toisella puolella. En usko, unta ne vaan ovat ja unihoureita.

Kesitas kirjoittaa helvetin olevan maan ilmakehässä. Ei raamatussa kyllä ole sellaista mainintaa. Siellä on kyllä kerrottu, kuinka tämä maa tuhotaan ja Jumala luo uuden maan ja taivaan, eli ilmakehän. Laestadiolainen oppi pitäytyy vaan taivaan kodissa, ei maassa. Jumala tai Jehova, Jahve tai Jeesus Herrako luo uuden maan?
      Kuka alkaa rakentaa uutta maata, kun eihän työtä tarvi enää pelastuneiden tehdä, kun olla jöllöttää vaan täysi hoidossa. Kaikki on valmista. Jokaisella on kait omat asunnot, vai onko yhteisiä kolhoosi tiloja?
      Uudistettu ruumis on kaiketi sellainen, että jos se menee veteen, ei huku eikä vajoa sinne. Tai jos kiipeää pyhän kaupungin uuden jerusalemin katolle, niin ei tipu alas, vaan korkeintaan leijailee. Käärmeet ei pure, eikä terävällä puukolla voi vuolla sormeen haavaa.

Uudessa maassa täytyy olla erilaiset luonnon lait, jotta luonnon kiertokulku pelaa tai sitten henkimaailmassa, jossa ollaan vain henki olentoina.

Kumpikaan ei minua innosta eikä sytytä. Kaikkein parasta olisi, kun kaikki loppuisi kuolemaan. Avaruus on jatkuvassa käymis tilassa, siis muutoksen kourissa. Ikuinen ja loputon elämä ei kuulosta järkeen käyvältä.

Avaruus on kylmä, kolkko ja armoton, mutta luonnon mukainen, eli planeettoja syntyy ja kuolee. Paljon on vielä ratkaisemattomia ikuisuus kysymyksiä. Ja me ihmiset tuudittaudumme siihen, että kuolemassa kaikki salaisuudet selviävät.

Minäkin tässä koetan ja moni muukin selittää kaikkeuden salaisuuksia. Usko ei selitä oikeastaan mitään, se on vaan tuudittautumista ja tyytymistä ihanaan taivaskotiin, kun parempaan ei pystytä.

• Iankaikkisuudessa, jos tiesi sinne johtaa, et valitse ketä tunnistat. Tunnistat vain sen, että tuttu tuo on, mutta ylösnousemusruumis ei ole aivan sama, mitä normaali ihmisen ruumis ja olemus. Jeesushan ilmestyi Ylösnousemus ruumiissa opetuslapsilleen muutaman päivän päästä ollessaan kalassa, eivätkä he ensin tunteneet Häntä, eivätkä uskoneet, ennekuin Hän näytty naulojen reiät ( Joh 21;4). Niin erilainen on ylösnousemusruumis.

Usko ei ole todistamista sekä asioiden syvällistä tietämistä, se on tiedettä. Usko on uskoa asiaan joka ei ole välttämättä kongeettista ennen Iankaikkisuutta: Hebr 11;1-3; Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä. Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. Uskoon perustuu se todistus, jonka Jumala on isistä antanut. Uskon avulla me ymmärrämme, että maailmat on luotu Jumalan sanalla: näkyvä on syntynyt näkymättömästä."

Tiede ei sitä pysty ratkaisemaan, missä pidetään yhteyttä vainajiin, mutta sen hoitaa saatana, kun tekee Hänen kanssaan liiton, mutta siinä menee mukana kaikki Jeesuksen kanssa tehdyt sopimukset, en suosittele. Ne eivät ole unihoureita, ovat totisina totta satanisteille, ja jopa kristityille jotka ovat myyneet nahkasta molemmille puolille.

Jos tutkitaan historiaa, vaikka genesikseen asti, sieltä ei ole mitään muuta kirjallisuutta, kun Jumalan Pyhä Raamattu, se kertoo alusta, oli se vaikka kuinka kaukana, tutki mieluummin Hengessä sitä, voit löytää totuuden. Minä löysin sen.

Muuten, kaikkein suurimmista ammattiryhmistä, jotka ovat tulleet uskoon, on tiedemiehet, jotka tutkivat juuri näitä asioita, koska tiede on hieman perässä kulkijoita, eikä Raamatussa ole ristiriitoja heidän tuloksiensa kautta. Tietokoneellasi pääset heidän tuloksiinsa, käyden isojen Yliopistojen tuloksia läpi.

Odotan myös nykytieteen saavan joskus kattavasti todistettua, ettei mitään kuoleman jälkeistä elämää ole olemassakaan. Joku täällä väitti sellaista, että kuolleiden sielujen kanssa voisi käydä keskustelua. En usko siihenkään, koska tieteellistä näyttöä ei ole. Sitten on näitä rajatiedon kokemuksia, kuinka on käyty toisella puolella. En usko, unta ne vaan ovat ja unihoureita.

>>Kesitas kirjoittaa helvetin olevan maan ilmakehässä. **Ei muuten kirjoita, vaan avaruudessa, lähi avaruudessa. Jumala tulee Taivaasta alas, asuu iankaikkisuuden Jerusalemissa, eikä helvetti ole samalla planeetalla missä Jumala asuu.

Kyllä paikasta on maininta, Luuk 16
        Rikas mies ja Lasarus
        19 "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa.

22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten.
        24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'
        25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.
        26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'
        27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
        28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
        29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.
        30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
        31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Tässä on kertomus, jossa Lasarus oli Abrahamin helmassa lähiavaruudessa, ja kun sillä maa oli saatanan hallinnassa, taas avaruus (Taivas ) Pyhä ja Jumalan asuinsija.

Jumalan tullessa maan päälle ennallistamaan kaiken, jolloin maa muuttuu Pyhäksi, ja avaruudesta ei sen enempää Raamattu sano, kun sen, että Rikas mies näki ja aisti Abrahamin ja Lasaruksen onnen.

Kuten olen maininnut, Jeesus tulee 1007 vuotta ennen maan päälle, hoitaa epäuskoiset avaruuteen, ja Pyhät Jerusalemiin, jolloin Isä tulee paikalle. Hänhän lähti heti, kun huomasi synnin tuleen maailmaan Eevan kautta.

Näin tapahtuu ennallistaminen, osien vaihtuminen. Maa tuli Pyhäksi, alkuperäiseksi, sinne ei saatana mahtunut, joten paikka on lähiavaruus.
        Jos sinulla on enemmän tietoa, laita, katsomme voimmeko käyttää sitä mitenkään.

Pelkkä väite ei riitä.

Mistä löydät muuten paikan, missä maa tuhotaan? Ei mistään, mutta se puhdistetaan tulella, kaikki paha häipyy ja vedet kuivuu, mutta on yksi paikka, joka elää, se on Uusi Jerusalem, mitoiltaan 2304x2304 ja pyramidimainen, korkeus 2304 km. Vain siellä on elämää

• Kesitas kirjoitti:

Iankaikkisuudessa, jos tiesi sinne johtaa, et valitse ketä tunnistat. Tunnistat vain sen, että tuttu tuo on, mutta ylösnousemusruumis ei ole aivan sama, mitä normaali ihmisen ruumis ja olemus. Jeesushan ilmestyi Ylösnousemus ruumiissa opetuslapsilleen muutaman päivän päästä ollessaan kalassa, eivätkä he ensin tunteneet Häntä, eivätkä uskoneet, ennekuin Hän näytty naulojen reiät ( Joh 21;4). Niin erilainen on ylösnousemusruumis.

Usko ei ole todistamista sekä asioiden syvällistä tietämistä, se on tiedettä. Usko on uskoa asiaan joka ei ole välttämättä kongeettista ennen Iankaikkisuutta: Hebr 11;1-3; Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä. Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. Uskoon perustuu se todistus, jonka Jumala on isistä antanut. Uskon avulla me ymmärrämme, että maailmat on luotu Jumalan sanalla: näkyvä on syntynyt näkymättömästä."

Tiede ei sitä pysty ratkaisemaan, missä pidetään yhteyttä vainajiin, mutta sen hoitaa saatana, kun tekee Hänen kanssaan liiton, mutta siinä menee mukana kaikki Jeesuksen kanssa tehdyt sopimukset, en suosittele. Ne eivät ole unihoureita, ovat totisina totta satanisteille, ja jopa kristityille jotka ovat myyneet nahkasta molemmille puolille.

Jos tutkitaan historiaa, vaikka genesikseen asti, sieltä ei ole mitään muuta kirjallisuutta, kun Jumalan Pyhä Raamattu, se kertoo alusta, oli se vaikka kuinka kaukana, tutki mieluummin Hengessä sitä, voit löytää totuuden. Minä löysin sen.

Muuten, kaikkein suurimmista ammattiryhmistä, jotka ovat tulleet uskoon, on tiedemiehet, jotka tutkivat juuri näitä asioita, koska tiede on hieman perässä kulkijoita, eikä Raamatussa ole ristiriitoja heidän tuloksiensa kautta. Tietokoneellasi pääset heidän tuloksiinsa, käyden isojen Yliopistojen tuloksia läpi.

>>Kesitas kirjoittaa helvetin olevan maan ilmakehässä. **Ei muuten kirjoita, vaan avaruudessa, lähi avaruudessa. Jumala tulee Taivaasta alas, asuu iankaikkisuuden Jerusalemissa, eikä helvetti ole samalla planeetalla missä Jumala asuu.

Kyllä paikasta on maininta, Luuk 16
        Rikas mies ja Lasarus
        19 "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa.

22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten.
        24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'
        25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.
        26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'
        27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
        28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
        29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.
        30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
        31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Tässä on kertomus, jossa Lasarus oli Abrahamin helmassa lähiavaruudessa, ja kun sillä maa oli saatanan hallinnassa, taas avaruus (Taivas ) Pyhä ja Jumalan asuinsija.

Jumalan tullessa maan päälle ennallistamaan kaiken, jolloin maa muuttuu Pyhäksi, ja avaruudesta ei sen enempää Raamattu sano, kun sen, että Rikas mies näki ja aisti Abrahamin ja Lasaruksen onnen.

Kuten olen maininnut, Jeesus tulee 1007 vuotta ennen maan päälle, hoitaa epäuskoiset avaruuteen, ja Pyhät Jerusalemiin, jolloin Isä tulee paikalle. Hänhän lähti heti, kun huomasi synnin tuleen maailmaan Eevan kautta.

Näin tapahtuu ennallistaminen, osien vaihtuminen. Maa tuli Pyhäksi, alkuperäiseksi, sinne ei saatana mahtunut, joten paikka on lähiavaruus.
        Jos sinulla on enemmän tietoa, laita, katsomme voimmeko käyttää sitä mitenkään.

Pelkkä väite ei riitä.

Mistä löydät muuten paikan, missä maa tuhotaan? Ei mistään, mutta se puhdistetaan tulella, kaikki paha häipyy ja vedet kuivuu, mutta on yksi paikka, joka elää, se on Uusi Jerusalem, mitoiltaan 2304x2304 ja pyramidimainen, korkeus 2304 km. Vain siellä on elämää

Jatkan; Vain siellä on elämää, Iankaikkisuus Jumalan kanssa.

Ilmakehällä ei ole sijaa Raamatun mukaan muualla, se on kuiva sekä eloton. Taivaan kotia ei ole, eikä siitä ole mitään mainintaakaan, se on sekulaarien turhaa mantraa, kun muuta ei osata, eikä saa osata.

Mihin pohjustat arvion, että työtä ei tarvitse tehdä? Voitko mainita sen. Olethan ”varastanut” nimimerkinkin ihmiseltä joka nämä hommat tajuaa.

Panen Sinulle sen, miten itse Jeesus kuvaa Iankaikkista elämää Ilmestyksessä. 21 luku.
        1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Mikä siinä jää epäselväksi? Näin on Johannes Jeesuksen sanat kirjannut.

Kirjoitat käärmeistä, sekin on sanassa. Siellä kaikki eläimet syövät vain ruohoa sekä vihreitä lehtiä, joten ei jalopeuran ole syytä hätyyttää kauriita.

Kaikki on yhtä harmoniaa, kuten sen Jumala alun perin loi, (Gen 1,1- 4;1) Lakia ei ole, koska Jeesuksen neuvot riittää.

>>Uudessa maassa täytyy olla erilaiset luonnon lait, jotta luonnon kiertokulku pelaa tai sitten henkimaailmassa, jossa ollaan vain henki olentoina. ** Lue Ilmestyskirjan loppu, sieltä se selviää ja käy myös liitteet läpi VT;stä. Ei tarvitse erikseen tutkia, koska se ei ole mahdollista.

Kaikkihan se loppukin, mutta tuomiota ei voi väistää, silloin ravistellaan hereille sata varmasti.

Saat kaikkeen selityksen, kun etsit oikean selittäjän, jolla on Pyhä Henki.

Kes.

• taivaallinenmorsian

Jeesus on mennyt Uranukseen eli Taivaaseen (= kreikka ouranos). Tarkemmin sanoen Uranuksen Ariel-kuuhun sillä Ariel on Jerusalem (Jes. 29:1-2; 29:7). Tätä tarkoittaa kun puhutaan ”taivaallisesta Jerusalemista”. Siellä Jeesus lupauksensa mukaan rakentaa igluja uskovilleen (Joh. 14:2-3).

Ilmestyskirja kertoo miten aikojen lopulla tähdet suistuvat radoiltaan ja putoavat maahan (Ilm. 6:13) ja taivaallinen Jerusalemkin törmää Maa-planeettaan (Ilm. 21:2).

• taivaallinenmorsian

Loppu tulee kun Taivaan eli Uranuksen voima järkkyy eikä se voi enää pidellä Arielia vaan Ariel syöksyy kohti Maata (Matt. 24:29; Ilm. 6:13; 21:2).

Ulommalta Aurinkoa kiertävältä radalta tulevan taivaankappaleen törmätessä Maahan Maa syöksyy kohti sisemmällä radalla kiertävää Kointähteä. Kointähti on Venus-planeetta. Tämä tapahtuu jotta toteutuisivat sanat: ”ja minä annan hänelle kointähden” (Ilm. 2:28) ja ”päämäärä on rakkaus” (1. Tim. 1:5).

• taivaallinenmorsian
        taivaallinenmorsian kirjoitti:

Loppu tulee kun Taivaan eli Uranuksen voima järkkyy eikä se voi enää pidellä Arielia vaan Ariel syöksyy kohti Maata (Matt. 24:29; Ilm. 6:13; 21:2).

Ulommalta Aurinkoa kiertävältä radalta tulevan taivaankappaleen törmätessä Maahan Maa syöksyy kohti sisemmällä radalla kiertävää Kointähteä. Kointähti on Venus-planeetta. Tämä tapahtuu jotta toteutuisivat sanat: ”ja minä annan hänelle kointähden” (Ilm. 2:28) ja ”päämäärä on rakkaus” (1. Tim. 1:5).

Uranuksen voiman järkkyessä ja irrottaessa otteensa Arielista irtoavat myös Uranuksen renkaat sen otteesta ja Arielin painovoima sitoo ne itseensä. Yhdessä renkaiden materiaalin kanssa Arielin halkaisija kaksinkertaistuu nykyisestä n. 1100 km:stä Ilmestyskirjan ilmoittamaan n. 2200 km:iin.

Ilm. 21:18-21 ”Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista. Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi, viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti. Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.”

Tämä värikirjo voidaan nähdä Uranuksen renkaissa
        https://solarsystem.nasa.gov/resources/601/uranus-rings-in-false-color/
        Totta että tuossa nuo värit ovat ”false” mutta se kätkee vain sen salaisuuden että ne ovat renkaiden materian värit silloin kun ne ovat tulleet osaksi Arielia ja Ariel putoaa (falls) kohti Maata.

• taivaallinenmorsian
        taivaallinenmorsian kirjoitti:

Uranuksen voiman järkkyessä ja irrottaessa otteensa Arielista irtoavat myös Uranuksen renkaat sen otteesta ja Arielin painovoima sitoo ne itseensä. Yhdessä renkaiden materiaalin kanssa Arielin halkaisija kaksinkertaistuu nykyisestä n. 1100 km:stä Ilmestyskirjan ilmoittamaan n. 2200 km:iin.

Ilm. 21:18-21 ”Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista. Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi, viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti. Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.”

Tämä värikirjo voidaan nähdä Uranuksen renkaissa
        https://solarsystem.nasa.gov/resources/601/uranus-rings-in-false-color/
        Totta että tuossa nuo värit ovat ”false” mutta se kätkee vain sen salaisuuden että ne ovat renkaiden materian värit silloin kun ne ovat tulleet osaksi Arielia ja Ariel putoaa (falls) kohti Maata.

Näiden viestien sanomaan liittyvää ja sitä käsittelevää kirjallisuutta on julkaistu viime vuosina runsaasti. Näistä yhtenä mainittakoon ”Taivas putoaa niskaan” joka on nimeltään 33. julkaistu Asterix seikkailee -albumi. Julkaisuvuosi 2005. Englanniksi albumin nimi on ”The Sky Falls On His Head”.

Uranuksen Ariel-kuuta kutsutaan tähtitieteessä myös nimellä ”Uranus I” eli ”Taivas Ykkönen”. Mikä olisi sopivampi nimi taivaalliselle Jerusalemille? Sanonta ”taivas putoaa niskaan” todistaa salaisuuksiin vihityille sen, että jo nämä pienen kylän muinaiset gallialaiset (huomaa heidän nimensä läheisyys nimelle ”galilealaiset” joita Jeesus ja Pietarikin olivat) uskoivat että taivaallinen Jerusalem eli Uranuksen Ariel-kuu törmää aikojen lopulla Maahan. Eikä vähiten heistä kylänpäällikkö Aladobix – ja mitä me olemme olemaan tässä asiassa paremmin tietäväisiä kuin hän ja asettamaan hänen uskonsa kyseenalaiseksi?

”Taivas putoaa niskaan” on siis nimeltään 33. julkaistu Asterix seikkailee -albumi. Luku ”33” viittaa siihen että Jeesus ristiinnaulittiin 33-vuoden ikäisenä. Ja albumin julkaisuvuoden 2005 lukujen summa on 7, täydellisyyden luku (2 0 0 5 = 7), niinkuin hän täydellinen oli ja niinkuin kaikki tuolloin täytettiin.

Aamen.

• Ylösnousemus

Melkoinen ihmisoppien sekamelska, mutta Raamatun opetusta ei hyväksytä. Maa luotiin ihmisen ikuiseksi kodiksi. Taivaaseen menevät vain Jeesuksen veljet, jotka Jumala on siittänyt uudelleen taivaalliseen toivoon henkiluomuksiksi Jeesuksen kanssahallitsijoiksi Jumalan Valtakuntaan. Muut Jeesuksen opetuslapset saavat ikuisen elämän paratiisimaassa tämän Valtakunnan alamaisina. Tuhatvuotiskauden aikana heihin sovelletaan täydelleen Jeesuksen lunastusuhria, niin että he saavuttavat lopulta sen täydellisyyden, mikä Aadamilla oli ennen synnintekoa.

Kuolemassa sielu eli ruumis (ihminen itse) menettää hengen eli soluja ylläpitävän voiman, ja tämän hengen sanotaan palaavan Jumalan luo. Se herättääkö Jumala kuolleen uudelleen elämään ylösnousemuksessa on Jumalan kädessä. Eli kuolleet ovat todella kuolleita, Jeesus puhui heidän "nukkuvan" niin syvää unta, jossa ei ole mitään tietoisuutta.

Ylösnousemus tapahtuu asteittain. Ensin Kristus, sitten Hänen läsnäolossaan eli parousiassa hänen hallitsijatoverinsa. Jeesuksen läsnäolo alkaa Herran päivän alussa, jolloin taivaissa Hänelle annetaan hallitusvalta myös maahan nähden ja Valtakunta perustetaan Ilmestyskirjan 12. luvun mukaisesti. Tätä alkanutta aikaa sanotaan myös lopun ajaksi ja me elämme nykyään tuon ajan aivan loppuhetkissä. Eli ne Jeesuksen veljistä, jotka nukkuivat kuolemassa, on jo herätetty henkiluomuksina taivaaseen. Ne näistä veljistä, jotka kuolevat parousian aikana kokevat ylöstempauksen, eli he eivät kuole vaan silmänräpäyksessä heidät muutetaan henkiluomuksiksi ja he siirtyvät tehtäviinsä Taivasten Valtakunnassa. Kun lopun aika päätyy suureen ahdistukseen, niin sen aikana kaikki vielä elossa olevat Jeesuksen veljet kootaan ja he siirtyvät henkiluomuksina muiden veljien joukkoon ja koko uudestisyntyneiden lukumäärä on taivaassa.
      Sitten huomio kiinnitetään suuren ahdistuksen mentyä maanpäälliseen ylösnousemukseen, jotka on katsottu arvollisiksi siihen. Jumala suojelee suuren ahdistuksen aikana oman kansansa, joka tulee olemaan suuri joukko kaikista kansoista. He tulevat siitä suuresta ahdistuksesta ja jatkavat elämää maan päällä ilman kuolemankokemusta. Heillä on paljon työtä rakentaessaan asuntoja kohta alkavia ylösnousseita varten. Ensimmäisenä herätetään vanhan ajan uskolliset ja he liittyvät työhön uuden maan valmistamisessa paratiisiksi ja silloin on todellista suurtyötä ei vain rakentamisessa ja maan puhdistamisessa vaan myös ylösnousseiden opettamisessa Jumalan ja Kristuksen tuntemisessa. Monet heistä kuulevat totuudesta ensimmäisen kerran elämässään. Myös maan päällinen ylösnousemus tapahtuu asteittain, niin että edellinen sukupolvi on vastaanottamassa aina seuraavaa (tai aiemmin elänyttä).

Tässä hieman tästä suurenmoisesta ajasta ja toivosta.

• PasiToivonen

>>Eli kuolleet ovat todella kuolleita, Jeesus puhui heidän "nukkuvan" niin syvää unta, jossa ei ole mitään tietoisuutta.>>

Täytyy olla tyhmä jos ei tajua että olemattomuus on olemattomuutta. Sieltä ei tulla takaisin.

• Kopiointi on kohdallaan, hehän kuulivat Jeesuksen saarnan sen kolmen päivän aikana, kun Hän oli maan povessa, mutta sieltä noustaan tuomiolle, toiset kadotukseen toiset palkkatuomiolle, joiden kirjoja ei edes avata.

• oletkotoisessakirjassa
        Kesitas kirjoitti:

Kopiointi on kohdallaan, hehän kuulivat Jeesuksen saarnan sen kolmen päivän aikana, kun Hän oli maan povessa, mutta sieltä noustaan tuomiolle, toiset kadotukseen toiset palkkatuomiolle, joiden kirjoja ei edes avata.

Elämän kirja avattiin.

• oletkotoisessakirjassa kirjoitti:

Elämän kirja avattiin.

Olet oikeassa, elämän kirja avataan, mutta tuomion kirjaa ei, sen tilalla on palkka tuomio.

Luuk. 6:23
        Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.

Room. 6:23
        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

• oletkotoisessakirjassa
        Kesitas kirjoitti:

Olet oikeassa, elämän kirja avataan, mutta tuomion kirjaa ei, sen tilalla on palkka tuomio.

Luuk. 6:23
        Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.

Room. 6:23
        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Mietipä uudelleen.
        Ilm. 20:12
        Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

• oletkotoisessakirjassa kirjoitti:

Mietipä uudelleen.
        Ilm. 20:12
        Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ei tarviste miettiä, tuo palkkatuomio on kuitenkin se, mikä Pyhille tulee, siitä on useampi merkintä.
        Suurin niistä on se, että Jeesuksen seuraajien synnit on pienimmästä isompaan soviettu Golgatan ristillä, ja ne on pysyvästi soviettu, Häneen uskovilta.
        Asia on kai outo Kerholle.

• Raamatun.kirjat

Nuo uudet kirjat jotka avataan tuhatvuotiskaudella tarkoittavat, että Jumala henkeyttää uusia ohjeita sen ajan olosuhteisiin eli ne tarkoittavat Raamattua, johon lisätään nämä.
        Elämän kirja sisältää niiden nimet, jotka saavat elämän. Ylösnousemuksen saaneet kuolleet tuomitaan niiden tekojen mukaan, joita he tekevät ylösnousemuksensa jälkeen, eli sopeutuvatko ja omaksuvatko he uudet Raamatun ohjeet tuhatvuotiskaudella. Kyse ei ole siis teoista, joita he tekivät ennen kuolemaansa tässä vanhassa maailmassa.

• avatti

Se Elämän kirja avataan, että sinne voidaan kirjoittaa lisää nimiä tuhatvuotiskaudella.

• avatti kirjoitti:

Se Elämän kirja avataan, että sinne voidaan kirjoittaa lisää nimiä tuhatvuotiskaudella.

Jotka pääsevät milleniumiin, on loppukin turvattu, mutta silloinpäästetään vielä saatana vankeudesta, tesitimielellä ja lopulta Hänelle käy huonosti.

Ilm 20;6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
        7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
        8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
        9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
        10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

• avatti

On kai ollut esillä se, että monet sellaiset, jotka eläessään eivät voineet koskaan kuulla Raamatun sanomaa,niin esimerkiksi tällaiset saavat ylösnousemuksen tuhatvuotiskaudella, tai joillekin ei ollut aikaa ilmaista omaa kantaa heidän edistyessään.
        Apostolien teot 24: 15 "ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin."
        Eli he ovat muun muassa näitä jakeen "vääriä".
        Tuhatvuotiskaudella he voivat omaksua totuuden ja saada nimensä Elämän kirjaan. Jos he pysyvät uskollisinä lopuukoetuksessakin, heidän nimensä tässä kirjassa on pysyvä.

• hylätään
        avatti kirjoitti:

On kai ollut esillä se, että monet sellaiset, jotka eläessään eivät voineet koskaan kuulla Raamatun sanomaa,niin esimerkiksi tällaiset saavat ylösnousemuksen tuhatvuotiskaudella, tai joillekin ei ollut aikaa ilmaista omaa kantaa heidän edistyessään.
        Apostolien teot 24: 15 "ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin."
        Eli he ovat muun muassa näitä jakeen "vääriä".
        Tuhatvuotiskaudella he voivat omaksua totuuden ja saada nimensä Elämän kirjaan. Jos he pysyvät uskollisinä lopuukoetuksessakin, heidän nimensä tässä kirjassa on pysyvä.

Avatti on jt.

• tesaatanansaarnamiehet

"Joka vitsaa säästää, se lasta vihaa"
      -
      Se oikeutti lasta kasvattamaan rajulla tavalla piiskalla ja puuhalolla lyömällä
      -
      Pelkäsin äidin puuhalkoa, kohotteli, jolla näytteli lyövänsä, saati kylmät pimeät
      kellarit tuntikausiksi pienen pojan.
      -
      Monesti "kuolema olisi parempi", ajattelin.
      -
      Olin n. 6 vuotias poika. Ajattelin, että en pääse taivaaseen, kun olen syntiä tehnyt,
      niin en saa kuolla tänne pimeään kellariin.
      -
      Ja nämä VL perheessä.

• epäuskoinen

Olipa totta vie värikkäitä kirjoituksia. Ensi kerran kuulen tuon, että Jeesus meni uranus planeetalle ja että siellä sijaitsee tämä ns. taivas koti.

Uranus on kaasuplaneetta, jolla ei ole kiinteää pintaa. Yhdessä Neptunuksen kanssa se koostuu hieman eri kaasuista kuin Jupiter ja Saturnus, ja siksi Uranusta ja Neptunusta usein kutsutaan jääjättiläisiksi.

Uranus koostuu enimmäkseen vedystä ja heliumista, mutta suuri sininen kaasuplaneetta sisältää myös vettä, ammoniakkia ja metaania.

Uranuksella on Aurinkokunnan planeetoista kylmin kaasukehä. Sen lämpötila voi laskea 224 pakkasasteeseen. Kaasukehän yläosassa on pilviä eri kerroksissa. Ylimmät pilvet koostuvat metaanista, ja niiden alla on kerros vesipilviä. Planeetan keskuksessa on kiinteä kivestä ja jäästä koostuva ydin.

Erikoinen pyörähdysakseli
      Uranuksen ympärillä on renkaita, niin kuin Saturnuksenkin, mutta niitä on paljon vaikeampi nähdä. Uranus pyörii itsensä ympäri kuten muutkin planeetat, mutta toisin kuin muilla, Uranuksen pyörähdysakseli on kallistunut lähes vaakasuoraan kiertoradan tasoon. Siksi Uranuksen navat ovat siinä kohdassa, missä muilla planeetoilla on päiväntasaaja.

Voyager kuvasi Uranusta
      Ainoa Uranuksen lähellä käynyt luotain on Voyager 2, joka lensi sen ohi vuonna 1986. Voyager tutki Uranuksen kaasukehää ja planeetan erikoisen pyörimisliikkeen synnyttämää sääjärjestelmää. Tuulet puhaltavat Uranuksessa jopa 900 kilometrin tuntivauhtia. Lisäksi Voyager 2:n ottamat kuvat osoittivat Uranuksen näyttävän joka puolelta varsin samanlaiselta: siellä ei ole erityisiä pilvi- ja myrskyvyöhykkeitä, jollaisia erottuu muiden kaasuplaneettojen kuvista.

Vai tämmöinen paikka on jonkun mielestä taivas koti. Siellä viimeistäänkin sielu jäätyy

• Kommentoimpamyös

Raamatussa sanotaan myös: Elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä
      mitään, eikä heillä ole enää mitään palkkaa saatavana, sillä heidän muistonsa on joutunut unohduksiin (Saarnaaja 9:5 RK 2012).

Myöskin: Tee tarmokkaasti kaikki, mitä kätesi voi tehdä, sillä ei ole tekoja, ei ajatusta, ei tietoa
      eikä viisautta tuonelassa (=hauta), jonne olet menevä (Saarnaaja 9:10 RK 2012).

• "se elämä loppuu."

-5v jonne

• noinsemenee

kuolema - poistaa pahan keskuudestasi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      137
      7189
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      126
      5005
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      68
      4382
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3503
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2311
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      302
      1809
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1716
    8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1619
    9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1495
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1458
    Aihe