Mulla on siis semmonen vatsatkipu/vatsa kramppi joka toinen kuukausi ja se sattuu niin helvetisti ja itken aika paljon sen takia, yritän käydä vessassa kakkalla mutta se vatsa alkaa sattua vain enemmän, olen 15 kohta 16 vuotias poika ja ollaan kokeiltu kotona vähän kaikkea mutta ei se mee pois kun parin päivän päästä
Please help
Vatsakipu/vatsa kramppi
1
692
Vastaukset
- Se.oli.kouristus
Minulla on myös, mutta ei mitenkään määrätyin välein, ihan vain milloin sattuu. Kipu on kova, mutta jotenkin se liittyy ulostukseen, koska ulostustarve on siinä jotenkin mukana. Lääkärissä en ole käynyt, mutta on selitetty sen johtuvan seuraavasta. Suoli tekee koko ajan peräsuoleen päin aaltomaista liikettä kuljettaen ruokamassaa alaspäin. Kouristuksessa jokin häiriö tulee liikkeeseen, ja se alkaa kulkea päinvastaiseen suuntaan ja se aiheuttaa kivun. Kun sitten suoli rentoutuu, kipu menee ohi mitään jälkeä jättämättä niin kuin sitä ei koskaan olisi ollutkaan.
Olen joitakin syitä muka löytänyt: jumpan kovat vatsalihasliikkeet, siis tämän tai eilisen päivän. Muuten jännittävät, stressaavat, rutiinista poikkeavat tilanteet, jossa elimistö on jotenkin ylivirittynyt pidempään. Kova vatsa, eli sellaiet ruoka-aineet jotka turpoavat vasta suolistossa. Tykkään narskuttaa hitaasti ruokia ilman nestettä. Kai pitäsi hörppiä nestettä välissä tai heittää suuhun samalla vettä/maitoa kun sinne haukkaa leipää, että ne sekoittuisivat jo suussa. Yritän rentutua kouristuksen aikana, vaikka se on vaikeata. Harvoin otan nopeasti vaikuttavaa särkylääkettä, jos kouristus kestää pitkään. Noin pitkään, kuin sinulla, ei minulla ole kestänyt koskaan, ehkän tunti on pisin. Olen sinua paljon vanhempi, kouristukset alkoivat nuoruusiässä. Tiedän myös henkilöitä, jotka potevat samaa, yleensä ovat aika kovia urheilemaan/liikkumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1492489Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot97999- 64871
- 60753
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273691Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18677Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637