Pannaan tämä muistutukseksi

Vastuu-kirjoitteluista

Kannattaa lukea lakia.
Rikoslaki 24. luku 9§ ja kohta 1 ja 2.
Tämä lainkohta kannattaa lukea ennen perättömien ja loukkaavien kommenttien kirjoittelua, ettei sitten tarvitse sanoa, että ette tienneet.
Jonakin päivänä jollakin herjauksen kohteella voi tulla mitta täyteen ja silloin vastaatte tekonne oikeudessa.
Tällä hetkellä on ainakin yhden ketjun osalta käynnissä harkinta jutun viemisestä poliisille.

20

3510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakkoilija.vahttii

      Suapiko hullunpaperloilla vappautuksen?

    • Ihan aiheesta kirjoitit. Ei muuta kuin ilmoitus poliisille niin saadaan taas televisioon lieksalainen selittelemaan kuinka tuli humalassa kirjoitettua.

    • Mielenkiintoista.on

      Eipä taida olla mittaria, jolla todettaisiin onko maha ollut kipeä vai ei.

      • ilmoapuunilmo

        ILMO, ILMO, Vallan kauhiaa.


      • ilmoapuunilmo kirjoitti:

        ILMO, ILMO, Vallan kauhiaa.

        Rikosilmoitus on eri asia kuin Ilmo ylläpidolle. Kaikesta näkyy että et edes kadu vaan nautit rötöstelystäsi.


      • ilmon.isä
        Uuninpankko kirjoitti:

        Rikosilmoitus on eri asia kuin Ilmo ylläpidolle. Kaikesta näkyy että et edes kadu vaan nautit rötöstelystäsi.

        Rauhoittuisit Sinäkin...vanha ihminen.


      • röhröhrhöööö
        ilmon.isä kirjoitti:

        Rauhoittuisit Sinäkin...vanha ihminen.

        Siis vanhapiika ja entinen neukkulan ihailija.


      • sivullinenihmettelee
        röhröhrhöööö kirjoitti:

        Siis vanhapiika ja entinen neukkulan ihailija.

        Mitenkä siellä etukammarissa käyttäydytään?
        Toivottavasti ei olla minkään sortin narsisteja tai psykopaatteja jotka hakevat uusia uhreja?
        Onkohan sopimatonta käytöstä tuokin.
        Huolestuttaa tuo siksikin, kun on alkanut tuntumaan, että monissa etukammareissa tarvittais psykiatrista apuva, ei pitäisi käyttäytyä sopimattomasti peräkammareiden väelle.


    • hjgvfdudVHJBDCVx

      Voikos tavan ihmisiä haukkua rasistiksi ilman näyttöä, esim. siitä jos ei käy matunkioskilla? Voiko siitä tehdä rikosilmoituksen? Tai muuten jos on erimieltä kuin suvakit, ja aletaan haukkua rasistiksi?

      • UskokaaNytJo

        Otan tähän pätkän toisesta ketjusta.
        "Ei ketään nimitellä rasistiksi jos ei halua ostaa jostakin tietystä paikasta, mutta se on/voi olla rasismia jos sen tuo julki solvaavassa sävyssä ja tarkoituksessa. Jos siis solvauksien ja perättömyyksien motiivina on esim. kohteen etninen tausta.
        Kannattaa muista, ettei ketään saa panetella, herjata yms. Se on lain mukaan rikos ja siitä voi joutua vastuuseen. "
        On myös niin, että nimimerkin takana olevan on aika vaikea syyttää ketään herjaamisesta tai ainakin hyvityksen hakeminen on ehkä vähän vaikeaa, mutta on kuitenkin syytä muistaa, että tällaisessa tapauksessa nimimerkin edustama asia, esim. ihmisryhmä, voi joutua nimimerkin herjauksen yhteydessä kohteeksi ja silloin ollaan taas eri tilanteessa.

        Yleensäkin kannattaa olla aika varovainen kirjoittelussaan vaikka hihat olisivatkin tulessa (kunpa sen muistaisin itsekin).
        Miksi pitää solvata, valehdella ja nostaa esille maahanmmuuttajien tekemisiä? Onko omien epäonnistumisten synnyttämä katkeruus niin suurta vai kuvitteletteko te, että asiat sillä muuttuvat?
        Eivät muutu, eivät ihan takuulla, eivätkä maahanmuuttajat ole syypäitä teidän epäonneenne.
        Teidän tilanteenne ei korjautuisi, vaikka jokikinen maahanmuuttaja lähtisi pois Suomesta jo tänään.
        Kysymys kuuluu edelleen: miksi?


      • kgbciafbi
        UskokaaNytJo kirjoitti:

        Otan tähän pätkän toisesta ketjusta.
        "Ei ketään nimitellä rasistiksi jos ei halua ostaa jostakin tietystä paikasta, mutta se on/voi olla rasismia jos sen tuo julki solvaavassa sävyssä ja tarkoituksessa. Jos siis solvauksien ja perättömyyksien motiivina on esim. kohteen etninen tausta.
        Kannattaa muista, ettei ketään saa panetella, herjata yms. Se on lain mukaan rikos ja siitä voi joutua vastuuseen. "
        On myös niin, että nimimerkin takana olevan on aika vaikea syyttää ketään herjaamisesta tai ainakin hyvityksen hakeminen on ehkä vähän vaikeaa, mutta on kuitenkin syytä muistaa, että tällaisessa tapauksessa nimimerkin edustama asia, esim. ihmisryhmä, voi joutua nimimerkin herjauksen yhteydessä kohteeksi ja silloin ollaan taas eri tilanteessa.

        Yleensäkin kannattaa olla aika varovainen kirjoittelussaan vaikka hihat olisivatkin tulessa (kunpa sen muistaisin itsekin).
        Miksi pitää solvata, valehdella ja nostaa esille maahanmmuuttajien tekemisiä? Onko omien epäonnistumisten synnyttämä katkeruus niin suurta vai kuvitteletteko te, että asiat sillä muuttuvat?
        Eivät muutu, eivät ihan takuulla, eivätkä maahanmuuttajat ole syypäitä teidän epäonneenne.
        Teidän tilanteenne ei korjautuisi, vaikka jokikinen maahanmuuttaja lähtisi pois Suomesta jo tänään.
        Kysymys kuuluu edelleen: miksi?

        Omat epäonnistumiset tässä on itse maksettu, mutta miten lienee toisilla kansanrymillä, tuskin omilla rahoillaan epäonnistuvat suomessa jos on perseauki tänne tulleet! Olisit sanonut saarnassasi suoraan, että suomalaisa saa haukkua, mutta matuja ei! Niin,,miksi?


      • Hurra-Anni

        Miksi nimimerkki "hjgvfdudVHJBDCVx" haukkuu kioskinpitäjää rasistisesti MATUKSI?
        Etkö itse huomaa olevasi rasisti?


    • Huolestuttavaa

      Mitään matukioskia EI OLE. Yrittäjä on ihan alkuperäinen suoomalainen

    • Lokitietoa

      Raasse nököjään lähetelee dna-liittymästä vuestejä. Ip- numero 38.56.78.xx.
      Laitanko loputkin näkyville. Henkilöllisyytesi on tunnistettu.

      • Dnaalta

        Tällä palstalla kirjoittavien henkilöllisyyttä ei voi tunnistaa jos kirjoittaja itse ei henkilöllisyyttään ilmoita.

        Nimimerkille "Lokitietoa" tämä, tiedoksi noihin höpöpuheisiin, et voi saada kenenkään henkilöllisyyttä selville vaikka tietäisit IP-osoitteen.

        Vain operaattori ja viranomainen voivat selvittää viestin lähettäjän jos tarpeen ja hyvin hyvin harvoin tarvitaan tällaista.

        Joten kirjoitelkaa ihan kaikessa rauhassa.


    • mähköpuarinlippisonmulla

      Korpinen lienee taas tuon alustuksen tehnyt ja kirjoittajana vissiin puoliso tai muu jolla ei katko..

    • Minulla ei ole mitään tekemistä aloituksen kanssa ,joten kun tuollaista väität niin todella nyt nimeltä mainiten syyllistyt väärän tiedon levitykseen, joten ajattele nyt hieman anteeksi pyytämällä selvität asian. terveisin MK

      • Minulla ei ole myöskään mitään tekemistä joidenkin yrittäjien haukkumisien kanssa. Joten katson nyt jälleen, että joku henkilö haukkuu väärää puuta ja siten syyllistyy myös minun kunnian loukkaukseen. Joten hieman pitäisi harkita kun nyt todistettavasti nimeni on mainittu aiheettomasti


    • Aika kuluu noiden lausuntojen kanssa joita olet väittänyt minun tekemäksi joten olet todella olut väitteessäsi i kohtaani harkitsematon nimeltä mainiten joten tunne vastuusi

      • Nimimerkille " mähkönpuarinlippisonmulla" Ensinnäkin jo otsikko kertoo mitä olet vatkuttanut jo parikymmentä vuotta, että olet sitten tietoisesti ottanut tuon lippiksen .Olet useasti kohtaani esittänyt eri tavoin tuota asiaa ja muuta solvausta kuten nyt perättömiä väitteitä nimimerkin takaa raukkamaisesti.
        Nyt sinun tulisi aikuistua ja tuntea vastuusi noista perättömistä kirjoituksista, jotka voidaan selvittää tarvittaessa. Nyt sinulla on mahdollisuus anteeksipyyntöön vielä Terveisin MK


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe