Kannattaa lukea lakia.
Rikoslaki 24. luku 9§ ja kohta 1 ja 2.
Tämä lainkohta kannattaa lukea ennen perättömien ja loukkaavien kommenttien kirjoittelua, ettei sitten tarvitse sanoa, että ette tienneet.
Jonakin päivänä jollakin herjauksen kohteella voi tulla mitta täyteen ja silloin vastaatte tekonne oikeudessa.
Tällä hetkellä on ainakin yhden ketjun osalta käynnissä harkinta jutun viemisestä poliisille.
Pannaan tämä muistutukseksi
20
3408
Vastaukset
- Vakkoilija.vahttii
Suapiko hullunpaperloilla vappautuksen?
Ihan aiheesta kirjoitit. Ei muuta kuin ilmoitus poliisille niin saadaan taas televisioon lieksalainen selittelemaan kuinka tuli humalassa kirjoitettua.
- Mielenkiintoista.on
Eipä taida olla mittaria, jolla todettaisiin onko maha ollut kipeä vai ei.
- ilmoapuunilmo
ILMO, ILMO, Vallan kauhiaa.
ilmoapuunilmo kirjoitti:
ILMO, ILMO, Vallan kauhiaa.
Rikosilmoitus on eri asia kuin Ilmo ylläpidolle. Kaikesta näkyy että et edes kadu vaan nautit rötöstelystäsi.
- ilmon.isä
Uuninpankko kirjoitti:
Rikosilmoitus on eri asia kuin Ilmo ylläpidolle. Kaikesta näkyy että et edes kadu vaan nautit rötöstelystäsi.
Rauhoittuisit Sinäkin...vanha ihminen.
- röhröhrhöööö
ilmon.isä kirjoitti:
Rauhoittuisit Sinäkin...vanha ihminen.
Siis vanhapiika ja entinen neukkulan ihailija.
- sivullinenihmettelee
röhröhrhöööö kirjoitti:
Siis vanhapiika ja entinen neukkulan ihailija.
Mitenkä siellä etukammarissa käyttäydytään?
Toivottavasti ei olla minkään sortin narsisteja tai psykopaatteja jotka hakevat uusia uhreja?
Onkohan sopimatonta käytöstä tuokin.
Huolestuttaa tuo siksikin, kun on alkanut tuntumaan, että monissa etukammareissa tarvittais psykiatrista apuva, ei pitäisi käyttäytyä sopimattomasti peräkammareiden väelle.
- hjgvfdudVHJBDCVx
Voikos tavan ihmisiä haukkua rasistiksi ilman näyttöä, esim. siitä jos ei käy matunkioskilla? Voiko siitä tehdä rikosilmoituksen? Tai muuten jos on erimieltä kuin suvakit, ja aletaan haukkua rasistiksi?
- UskokaaNytJo
Otan tähän pätkän toisesta ketjusta.
"Ei ketään nimitellä rasistiksi jos ei halua ostaa jostakin tietystä paikasta, mutta se on/voi olla rasismia jos sen tuo julki solvaavassa sävyssä ja tarkoituksessa. Jos siis solvauksien ja perättömyyksien motiivina on esim. kohteen etninen tausta.
Kannattaa muista, ettei ketään saa panetella, herjata yms. Se on lain mukaan rikos ja siitä voi joutua vastuuseen. "
On myös niin, että nimimerkin takana olevan on aika vaikea syyttää ketään herjaamisesta tai ainakin hyvityksen hakeminen on ehkä vähän vaikeaa, mutta on kuitenkin syytä muistaa, että tällaisessa tapauksessa nimimerkin edustama asia, esim. ihmisryhmä, voi joutua nimimerkin herjauksen yhteydessä kohteeksi ja silloin ollaan taas eri tilanteessa.
Yleensäkin kannattaa olla aika varovainen kirjoittelussaan vaikka hihat olisivatkin tulessa (kunpa sen muistaisin itsekin).
Miksi pitää solvata, valehdella ja nostaa esille maahanmmuuttajien tekemisiä? Onko omien epäonnistumisten synnyttämä katkeruus niin suurta vai kuvitteletteko te, että asiat sillä muuttuvat?
Eivät muutu, eivät ihan takuulla, eivätkä maahanmuuttajat ole syypäitä teidän epäonneenne.
Teidän tilanteenne ei korjautuisi, vaikka jokikinen maahanmuuttaja lähtisi pois Suomesta jo tänään.
Kysymys kuuluu edelleen: miksi? - kgbciafbi
UskokaaNytJo kirjoitti:
Otan tähän pätkän toisesta ketjusta.
"Ei ketään nimitellä rasistiksi jos ei halua ostaa jostakin tietystä paikasta, mutta se on/voi olla rasismia jos sen tuo julki solvaavassa sävyssä ja tarkoituksessa. Jos siis solvauksien ja perättömyyksien motiivina on esim. kohteen etninen tausta.
Kannattaa muista, ettei ketään saa panetella, herjata yms. Se on lain mukaan rikos ja siitä voi joutua vastuuseen. "
On myös niin, että nimimerkin takana olevan on aika vaikea syyttää ketään herjaamisesta tai ainakin hyvityksen hakeminen on ehkä vähän vaikeaa, mutta on kuitenkin syytä muistaa, että tällaisessa tapauksessa nimimerkin edustama asia, esim. ihmisryhmä, voi joutua nimimerkin herjauksen yhteydessä kohteeksi ja silloin ollaan taas eri tilanteessa.
Yleensäkin kannattaa olla aika varovainen kirjoittelussaan vaikka hihat olisivatkin tulessa (kunpa sen muistaisin itsekin).
Miksi pitää solvata, valehdella ja nostaa esille maahanmmuuttajien tekemisiä? Onko omien epäonnistumisten synnyttämä katkeruus niin suurta vai kuvitteletteko te, että asiat sillä muuttuvat?
Eivät muutu, eivät ihan takuulla, eivätkä maahanmuuttajat ole syypäitä teidän epäonneenne.
Teidän tilanteenne ei korjautuisi, vaikka jokikinen maahanmuuttaja lähtisi pois Suomesta jo tänään.
Kysymys kuuluu edelleen: miksi?Omat epäonnistumiset tässä on itse maksettu, mutta miten lienee toisilla kansanrymillä, tuskin omilla rahoillaan epäonnistuvat suomessa jos on perseauki tänne tulleet! Olisit sanonut saarnassasi suoraan, että suomalaisa saa haukkua, mutta matuja ei! Niin,,miksi?
- Hurra-Anni
Miksi nimimerkki "hjgvfdudVHJBDCVx" haukkuu kioskinpitäjää rasistisesti MATUKSI?
Etkö itse huomaa olevasi rasisti?
- Huolestuttavaa
Mitään matukioskia EI OLE. Yrittäjä on ihan alkuperäinen suoomalainen
- Lokitietoa
Raasse nököjään lähetelee dna-liittymästä vuestejä. Ip- numero 38.56.78.xx.
Laitanko loputkin näkyville. Henkilöllisyytesi on tunnistettu.- Dnaalta
Tällä palstalla kirjoittavien henkilöllisyyttä ei voi tunnistaa jos kirjoittaja itse ei henkilöllisyyttään ilmoita.
Nimimerkille "Lokitietoa" tämä, tiedoksi noihin höpöpuheisiin, et voi saada kenenkään henkilöllisyyttä selville vaikka tietäisit IP-osoitteen.
Vain operaattori ja viranomainen voivat selvittää viestin lähettäjän jos tarpeen ja hyvin hyvin harvoin tarvitaan tällaista.
Joten kirjoitelkaa ihan kaikessa rauhassa.
- mähköpuarinlippisonmulla
Korpinen lienee taas tuon alustuksen tehnyt ja kirjoittajana vissiin puoliso tai muu jolla ei katko..
Minulla ei ole mitään tekemistä aloituksen kanssa ,joten kun tuollaista väität niin todella nyt nimeltä mainiten syyllistyt väärän tiedon levitykseen, joten ajattele nyt hieman anteeksi pyytämällä selvität asian. terveisin MK
Minulla ei ole myöskään mitään tekemistä joidenkin yrittäjien haukkumisien kanssa. Joten katson nyt jälleen, että joku henkilö haukkuu väärää puuta ja siten syyllistyy myös minun kunnian loukkaukseen. Joten hieman pitäisi harkita kun nyt todistettavasti nimeni on mainittu aiheettomasti
Aika kuluu noiden lausuntojen kanssa joita olet väittänyt minun tekemäksi joten olet todella olut väitteessäsi i kohtaani harkitsematon nimeltä mainiten joten tunne vastuusi
Nimimerkille " mähkönpuarinlippisonmulla" Ensinnäkin jo otsikko kertoo mitä olet vatkuttanut jo parikymmentä vuotta, että olet sitten tietoisesti ottanut tuon lippiksen .Olet useasti kohtaani esittänyt eri tavoin tuota asiaa ja muuta solvausta kuten nyt perättömiä väitteitä nimimerkin takaa raukkamaisesti.
Nyt sinun tulisi aikuistua ja tuntea vastuusi noista perättömistä kirjoituksista, jotka voidaan selvittää tarvittaessa. Nyt sinulla on mahdollisuus anteeksipyyntöön vielä Terveisin MK
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282035Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571289Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89964TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46925
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804