Narsistin henkinen kehitys

tiinaL

Eli tapahtuuko narsismissa koskaan kehitystä parempaan suuntaan.

Minkälainen on henkisen kehityksen käyrä.

Onko se ylämäki-alamäki-kierrettä jatkuvasti vai tapahtuuko itseohjautuvaa

käytöksen parantumista - niin metsä vastaa kuin sinne huutaa - pohjalta opittua.

Onko totta, että narsistin menettäessä hermonsa eli ihmisiä ympäriltään, keinot

vain raaistuvat ja saavat uber-sairaita mittasuhteita varsinkin jos ´oma´ uhri jättää.

Kokeeko narsisti koskaan todellista jätetyksi tulemisen uhkaa, niin että saisi itse ajateltavaa.

Uskomattominta on mahdollinen kostotoiminta jälkikäteen, joka pudottaa suoraan 2. luokkaan

Tästä leimautuu laajasti ympäristöön, mutta ymmärtääkö narsisti omaa myrkyllistä käytöstään

44

10281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemustästä

Narsisti masentuu kun hovi katoaa tai hän ei saa haluamaansa. Hänestä tulee ahdistunut ja saattaa käpertyä itseensä. Tämän tilanteen korjaa uusi narsistinen lähde, uusi uhri. Tuossa tilanteessa narsistia saattaisi pystyä auttamaan, jos hän ottaisi sitä vastaan ja sitoutuisi hoitoon. Yleensä narsisti etsii uuden uhrin, korjaa näytelmäänsä siltä osin missä edellisen kanssa meni vikaan ja uusi rakastava ihminen saa narsistin taas elämään. Hän tavallaan pystyy korjaamaan tehtyjä virheitä, mutta ei oikeasti muutu. Ainoastaan kehittää sitä että ei paljastu, ja väittäisin että keinot ovat jatkossa entistä kierompia.

• LuulotautistenKerho

Eikö se ole ihan normaalia kuitenkin että ihminen ahdistuu jos menettää ystävänsä tai jää yksin syystä tai toisesta? Mielestäni nuo narsismi-sanat voisi jättää kokonaan pois. Ja ei kai uhrikaan ole "uhri" ellei itse siitä jotain saa, ja jos saa niin onko sitten uhri? Ehkäpä uhri onkin se jonka omasta mielestään pitäisi olla "kukkulan kuningas" ja valovoimaisin tähti taivaalla?

Jos uusien kavereiden hankkiminen nähdään narsismina niin se on jo sairasta todella. Mistä tunnistat kuka näyttelee ja kuka vain elää "normaalisti"? Sitä ei voi erottaa. Kärsivä ihminen on tavallista itsekkäämpi, mikä on täysin 100% luonnollista. Oikea narsisti on sellainen joka ei välitä toisille aiheuttamastaan mielipahasta. Mutta on paljon esim. sairaalloisen kateellisia ihmisiä, jotka käyvät "narsistia" vastaan pahantahtoisesti jos tulkitsevat että hän esim. leuhottaa jollain esineellä.

• Ikhhg

Ei tapahdu henkistä kehitystä koska kyky introspektioon puuttuu. Ikuinen lapsi.

• tytär-1

Ei narsisti koskaan muutu. Vanhetessaan vaan alkaa lipsumaan valheidenverkossa niin, että jää tavallista useammin kiinni keksityistä jutuista. Eikä itse asiassa oikeastaan edes välitä siitä, että valheet paljastuu. Usein saattaa syyttää uhriaan valehtelijaksi ja syylliseksi kaikkeen siihen, mitä hänelle on tapahtunut ja tapahtuu. Vaikka *uhri* ei olisi mailla halmeilla.

• Henkipatto

Pahemmaksi vain taitaa tulla, harjoitus tekee mestarin. Ei sillä koskaan mikään ole yhden kortin varassa, on sanonut itsekin niin. Aina on varasuunnitelma tai useita. Käytös voi hetkeksi muuttua vähän paremmaksi, mutta se yleensä enteilee jotain kiusaa tms. Tuskin ajattelee mitään henkistä, vaikka voi uskotella olevansa uskonnollinen kun haluaa kuulua jengiinsä. Henkinen kehitys, hah tuskin ymmärtää sellaisesta mitään.

• Narsisti.mies

No minua voi pitää narsistisena miehenä. Itse asiassa ihmettelen, kuinka naisia on helppo manipuloida. Ei tarvi kuin kehaista ulkonäköä, sanoa että on laihtunut, antaa ymmärtää että hän on ainut nainen maan päällä jne. Mitä pahaa siinä on?

• hththte

Eihän naiset voi laihtua kun eivät ole ikinä lihavia ensinkään.

• Kyssää
        Narsisti.mies kirjoitti:

No minua voi pitää narsistisena miehenä. Itse asiassa ihmettelen, kuinka naisia on helppo manipuloida. Ei tarvi kuin kehaista ulkonäköä, sanoa että on laihtunut, antaa ymmärtää että hän on ainut nainen maan päällä jne. Mitä pahaa siinä on?

Riippuu sun motiiveista. Jos se on saada toinen hyvälle tuulelle niin ok. Mutta joo kai tuo on kaikilla käytössä, tuskin saat keneltäkään mitä haluat, jos alat haukkua rumaksi ja läskiksi. Kehutko sitten siihen saakka ja sen jälkeen nainen on lihonut ja annat ymmärtää, että parempaakin on tarjolla?

• Narsismus

Kun katsot ja kuuntelet Paavo Väyrystä, huomaat, että huonompaan suuntaan menee.

• tytär-1

Näinhän se on, että ego on horjumaton ja luulo itsestä tosi suuri, jopa niin suuri, että uskoi myös ympäristön uskovan kaiken mahdollisen, Vertaa satua "Keisarin uudet vaatteet". Siinähän kansa ei kyseenalaistanut mitenkään kuulemaansa. Näin narsisti rukka kuvittelee myös, itselleen näkymättömän vallan, jota ei oikeasti ole olemassakaan.

Uhriin se *usko* laitetaa auktoriteetillä ja pelottelulla. Siksi lapsi on niin hyvä uhri narsistille, koska hän ei uskalla kyseenalaistaa narsistin tekoja.

• limaklöntinkohde

Vain huonompaan suuntaan menee. Saattaa esittää nöyrää ja vaatimatonta koska se myy, ja jengi lakoaa. Jotkut on jopa tehneet kirjoja tai lauluja, ja yleisö on että tosi mahtavaa. Pahuutta ei haluta uskoa. Narsistin ainoat tunteet on vahingonilo ja itsesääli. Hän muuttuu ainoastaan pahemmaksi, ikäänkuin rutinoituu, luullen loppuunsa asti olevansa jotenkin erityisen hyvä, vaikka ei ole, ei voi olla.

• tytär-1

Joopa, ja mikä kummallisinta, kun narsistin pahuutta ei haluta nähdä, se ohitetaan haluamatta uskoa sitä lainkaan, luokitellaan kai *ajatusvirheeksi*?!!

Mutta narsistinuhri, usein hänen lapsensa, joka on empaattinen ja kiltti. Hänessä nähdään se epäonnistunut syntipukki ja se hänen *ärsyttävä kiltteys*, joka nähdään suoranaisesti poiskitkettävänä helmasyntinä. Ei siinä oikeasti syyttömän lapsen mustamaalattu maine merkitse mitään, kun hyöty on saavutettu. Ja tätä viittaa lapsi saa kantaa koko elämän ajan.

Edesmenneen isäni *hovi* pitää joskus yhteyttä minuun. Ja tilanteet on välillä hyvin koomisia, kun *vainajaa* muistellaan. Aina en heti edes ymmärrä, että he muistelevat isääni. Ja kun sitten
        oikaisen jotakin tosi isoja *virheitä l. valheita*, niin eräskin muistelija tokaisi minulle, että tässähän tämä on, kun sinä kovapäisenä lapsena et koskaan uskonut ja ymmärtänyt isäsi todellista *hienoutta*.

Ostin tälle hovineidille narsismia käsittelevan kirjan ja kerroin, että oli todella surullista se, kuinka he olivat niin hyväuskoisia ja herkästi nenästä vedettäviä.

• Mikäsinuakinriivasi

Kyllä nuo ap:n kuvailemat oireet kuuluvat kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä kärsivälle ylä-ja alamäkineen, vuoristoratoineen, manioineen ja debressioineen, valehteluineen ym oireineen.

• limaklöntinkohde

Bipolaarihäiriön maniavaihe on narsistinen vaihe, ja tuskallinen läheisille. Bipoa sairasta voi kuitenkin muina kuin mania-aikoina olla normaali hyvä, herkkä ihminen jolla vain on tuo sairaus.
        Narsisti taas on moraaliton kaikissa vaiheissaan, eikä parane millään.
        Ei pidä sekoittaa kahta eri sairautta. Bipoon on lääkitys, joka tasaa maniavaihettakin. Narsismiin ei auta mikään.

• ghgjggj
        limaklöntinkohde kirjoitti:

Bipolaarihäiriön maniavaihe on narsistinen vaihe, ja tuskallinen läheisille. Bipoa sairasta voi kuitenkin muina kuin mania-aikoina olla normaali hyvä, herkkä ihminen jolla vain on tuo sairaus.
        Narsisti taas on moraaliton kaikissa vaiheissaan, eikä parane millään.
        Ei pidä sekoittaa kahta eri sairautta. Bipoon on lääkitys, joka tasaa maniavaihettakin. Narsismiin ei auta mikään.

Mitä, jos tapaa juuri tuota bipolaarihäiriöistä maniavaiheen aikana ja sitten suhteessa on taukoja, niin onko mahdollista, että tuon vuoksi päättelisi toisen olevan narsisti? Oikeaa puhetta siis, ettei noita pidä sekoittaa.

• Vastaus2

Henkistä kehitystä tapahtuu lukemalla ja opiskelemalla, mm tätä palstaa lukemalla. Ole siis huolellinen mitä Googleen kirjoitat, sillä opettajana opetat meille oppilaille kaiken, mitä tiedät asiasta ja olet kokenut.
      Joten, ethän valehtele ja syyllisty samaan mihin narsistisi?

• fhjflsua

Jos narsisti saa toteuttaa itseään vapaasti, ilman vastarintaa siis. Silloin
      ei tapahdu edes mikroskooppista muutosta, vaan tsunami joka huuhtelee
      ihmisiä ja ystäviä rannikoilta. Jos on olemassa alkoholin liikakäyttöä, nämä
      ominaisuudet tallentuvat yhä syvemmin mielihyvän muodossa. Katumista ei
      ole, ainoastaan järjetön defenssirektio. Kun narsisti kokee itsensä uhatuksi,
      hän jättää vastavoiman ja samalla suhtautuminen muuttuu myös ´ koppavan´
      ihmisen ystäviin.

• limaklöntinkohde

Sanotaan että psykopaatin aivot tarvii normaalia enemmän stimulaatiota, ja esim alkoholin käyttö on narsisteillakin yleistä.
        He elävät todeksi ajatusta, että voivat laittaa holtittoman törkeän käytöksensä "kännin piikkiin". Eivät he muutenkaan ota vastuuta, mutta kännitemput voi olla vielä törkeämpiä. Näinollen alkoholinkäyttö on monelle narsistille ominta itseä.

• dcfsdcs

Jos uhri, aviopuoliso tai lapsi pyrkii pakenemaan häntä, tapahtuu jyrkkä muutos pahempaan. Kouristuksenomainen takertuminen uhriin alkaa.,

• Lovern

Mitenköhän mahtaa käydä, kun olen päättänyt r a k a s t a a itseni vapaaksi. Aion näet rakastaa niin paljon häntä, että vapautan hänet kauheasta taakastaan eli minusta ja velvollisuuksistaan minua kohtaan? Toivotan onnea toivoen että hän on onnellinen , vaikka voi olla etten ole ihan vilpitön minäkään vaan haluaisin mätänevän helvetissä.

• nlsdnclk

Miten tuo toteutetaan käytännössä?

• tytär-1
        nlsdnclk kirjoitti:

Miten tuo toteutetaan käytännössä?

Ketään ei voi rakastaa terveeksi :D

• Narsistionkipeä

Uhri usein kokee että kun rakastan vaan tarpeeksi, asiat muuttuu hyväksi ja paremmaksi. Ja kun toinen käyttäytyy ja toimii mitä kummallisemmalla tavalla, uhri ajattelee että rakkaus kyllä auttaa. Narsistiin ei auta edes rakkaus. Kun rakastaa ja antaa toiselle vapauden ja vapauttaa itsestään, ei se narsistia hetkauta. Tyhmä ihminenhän se vaan on narsistin mielestä, tai vähän hankala hovin jäsen.

• poiuytrdsxvg
        tytär-1 kirjoitti:

Ketään ei voi rakastaa terveeksi :D

Mä uskon että on tilanteita joissa joitain ihmisiä voi rakastaa terveeksi, muttei narsistia tai psykopaattia.

• äläkuitenkaan

Itseäsi hengiltä.
        Ei muutu
        Kokemusta 40 v.

• kipeäonjakovasti

Ei henkisessä kehityksessä voi edistystä olla, kun narsisti on jäänyt kolmevuotiaan tasolle. Esimerkkinä kerron, että naisnarsisti hankki koiran, koska tiesi, ettei seuralainen koiraa siedä. Antoi koiran nuolla naamansa ja sitten maireana tuli tarjoutumaan seuralaisensa pussattavaksi, että suukotellaan nyt hani vähän. Karvattomalla miehelläkin oli tuollaisesta tempusta karvat pystyssä.

• hfghjghgu

Kehitys mikä narsistissa tapahtuu on tietynlainen oppiminen uusiin tapoihin kiusata jos entiset tavat on saatu jotenkin elimointua pois. Sairaus ei poistu tai parane mutta tavat kehittyvät tietyllä tavalla sen mukaan miten uhrit toimivat. Jos uhrit saavat yhden asian estettyä alkaa toinen tapa toisaalla. eli kun yhden reiän saa tukittua, jostakin muualta puhkeaa aina uusi reikä. Niin kauan kun on elämää narsistilla on keinoja.

• tiedeihminen

Tässä on sama perus kuin seksuaalisesti poikkeavan " eheyttämisessä " sillä erolla ettei homoseksuaalisuutta luokitella sairaudeksi, mitä narsismi taas on.

Narsistia voi yrittää parantaa rakastamalla ja positiivinen kaiku pitää uhrin toivoa yllä.
      Kuitenkin tämä ominaisuus ´ n ´ säilyy pohjavireenä muuttumattomana.

En tiedä onko psykopaatti - ominaisuus ihmisessä elämää lyhentävä. Kuitenkin se kuluttaa
      energiaa moninverroin enemmän myös ympäristössään, jos verrataan tasapainoiseen ihmiseen

Jos narsisti jää täysin yksin ja mitä vanhemmalla iällä, vaarana on vaikea mielenterveys ongelma
      jopa itsetuhoisuus. Ei kuitenkaan yleistettävissä.

• poiuytrdfgh

Psykopaatti on todellakin energiaa kuluttava.

• Vitun_välii

Todella osaa olla kuluttava. Kyllä rakastaminen tai yritys on ihan turhaa. Jos on pakko niin pelaaminen samalla mitalla on ainoa mitä voi tehdä, mutta normaali ihminen tuskin haluaa tai jaksaa loputtomiin. Kerroin esim. tänäänkin eräälle sen olevan täysin h y ö d y t ö n ja ihan päin näköä, enkä voisi kuvitella puhuvani samaan tyyliin kenellekään muulle. Olen kuitenkin huomannut myös sellaisen asian , ettei sen sisällöllä mitä sanon ole yhtään mitään merkitystä eli voin sanoa ihan mitä vain ilman , että sillä on yhtään mitään vaikutusta ja tällä tarkoitan nyt sitä , että kyllä minä olen yrittänyt antaa ihan asiallista kritiikkiä ja sillä on ihan yhtä vähän vaikutusta kuin tosi törkeällä.

• Äääkkääk

Kai kunnon nassu nyt sentään pari tenavaa on onnistunut tekemään ja onnistunut manipuloimaan niin että voi niitä sitten hyppyyttää vanhenmiten sinne tänne.

• olohuonepsykologi

Kuulostaa kipeältä tuollainen terveeksi rakastaminen. Ei kuulu tasapainoiseen ihmissuhteeseen tuollainen. Jokaisen on ensin osattava rakastaa itseään ennen kuin voi rakastaa toista. Mikä suhde sellainen on, jossa toinen yrittää täyttää tyhjiötä.
      Narsistisesti häiriintynyt on vakavasti sairas. Osaa kyllä esittää lempeitäkin tunteita, mutta hänellä ei ole tunteita. Ainoa lohtu narsistien suhteen on ikääntyminen ja se, että jäävät yksin. Siinä vaiheessa saattaa alkaa korjaantua, kun mieli rakoilee.

• EpätietoinenU

Voi olla vaikeata erottaa näytteleekö liero vanhuudenhöperöä vai onko tosi kysymyksessä.

• Annailmi

Niin siis miten erottaa, kun läheisemmät eivät tunnu pitävän minään ? Ovatko ehkä niin kyrsiintyneitä, että vain odottavat pääsevänsä pian lopullisesti eroon ja perintöä, kun eivät ole huomaavinaan ilmiselvää muistin heikkenemistä?! Kyseinen henkilö on ollut varsin riitaisa ja oman lapsensa kertoman mukaan suuttunut usein ilman mitään syytä, siis mahdollinen psykopaatti, narsistillahan nyt sentään on joku ymmärrettävä syy agressioon kuten muillakin. Tarkoitan tietenkin että omasta näkökulmastaan
        Mutta nyt kirjoitinkin itseni pussiin, koska psykopaatillahan se syy on jossain sen omassa mielessä olemassa eli siis onko narsistilla ja psykopaatilla mitään eroa sitten kuitenkaan. Mun tiedot asiasta perustuu kuitenkin oikeestaan vaan psykoproffa keltikangas-järvisen ymmärrettävään ja järkevään tekstiin

• tytär-1
        Annailmi kirjoitti:

Niin siis miten erottaa, kun läheisemmät eivät tunnu pitävän minään ? Ovatko ehkä niin kyrsiintyneitä, että vain odottavat pääsevänsä pian lopullisesti eroon ja perintöä, kun eivät ole huomaavinaan ilmiselvää muistin heikkenemistä?! Kyseinen henkilö on ollut varsin riitaisa ja oman lapsensa kertoman mukaan suuttunut usein ilman mitään syytä, siis mahdollinen psykopaatti, narsistillahan nyt sentään on joku ymmärrettävä syy agressioon kuten muillakin. Tarkoitan tietenkin että omasta näkökulmastaan
        Mutta nyt kirjoitinkin itseni pussiin, koska psykopaatillahan se syy on jossain sen omassa mielessä olemassa eli siis onko narsistilla ja psykopaatilla mitään eroa sitten kuitenkaan. Mun tiedot asiasta perustuu kuitenkin oikeestaan vaan psykoproffa keltikangas-järvisen ymmärrettävään ja järkevään tekstiin

No, minä olen seurannut omaa narsistivanhempaa koko ikäni ja mielestäni narsisti ei tarvitse mitään syytä *raivokohtauksiin*. Hän kehittelee omassa mielessään ne syyt ja purkaus on kuin tulivuori, joka syöksee tulta ja tappuraa, ilman ennakkovaroitusta. Ja vanhetessaan ne purkaukset tihentyvät, kun narsisti huomaa voimattomuutensa vanhuutta vastaan. Pahin onkin varmasti se isku, että narsisti ymmärtää jossain vaiheessa sen, että hän ei olekaan kuolematon.

• Lupaan_sinulle_sen

"Eli tapahtuuko narsismissa koskaan kehitystä parempaan suuntaan.

Minkälainen on henkisen kehityksen käyrä.

Onko se ylämäki-alamäki-kierrettä jatkuvasti vai tapahtuuko itseohjautuvaa"

https://www.youtube.com/watch?v=9DBYtXOfY74

• Parempaan_

Parempaan suuntaan? Kenen mielestä "parempaan suuntaan"...
      Narsistista tulee yhä ovelampi mitä vanhemmaksi tulee. Narsistin esittämä teatteri muuttuu ainakin osittain ikäryhmän mukana, eli hän esittää henkisesti kypsempää, sellaista, jota hänen ikäiseltään odotettaisiin... tai ainakin hän luulee että hänen ikäiseltään odotettaisiin sellaisia.

• Ärsyttävää

" ymmärtääkö narsisti omaa myrkyllistä käytöstään ? " Mä luulen, että ymmärtää kyllä , mutta on omasta mielestään oikeutettu siihen. Mulla on myös sellainen kokemus ettei narsistia jätetä. Se voi jättää/ unohtaa joksikin aikaa ja vaikka luulee kaiken olevan ohi tai on jopa itse tehnyt selväksi että kaikki on ohi niin narsisti palaa aina kuin mitään ei olisi tapahtunut tarkastamaan "omaisuutensa", kun on jonkun päättänyt sellaisen olevan. Se onkin ainoa asia mihin narsistissa voi luottaa.

• limaklöntinkohde

Ei tapahdu muutosta, hullummaksi vaan menee. Jos kykenemme jättämään narsistin, hän ei sure meitä vaan ainoastaan menettämäänsä hyötyä. Tämän voi sanoakin sille tai jättää sanomatta.
      Ennen kun ei ollut tietoa, olimme tekemisissä lähes yliluonnollisen pahan kanssa. Oli vaikea uskoa että ihminen voi toimia kuin eläin, viettiensä varassa kyvyttömänä asettumaan toisen asemaan.
      Nyt meillä on tieto, kokemus ja voima. Jätetään p*skat taakse ja eletään eteenpäin.
      Päästetään irti narsisteista, jätetään ne lopullisesti.

• eräsmiespotilas

avopuoliso on ´kasvanut- ? narsistina väärään suuntaan ja ihan rusinaksi.
      Heti kun tulee eroa niin alkaa järkky provokaatio ´ muilla suhteilla ´ jotka
      on patologista valhetta. Onneksi asutaan erillään koska liian lähellä ei tajuu
      kaikkea. narsku ei kasva henkisesti, vain kusiraja pysyy tai nousee

• tytär-1

Se minusta tässä narsismissa on järkyttävää, että narsisti on todella härski, eikä hän opi koskaan edes pyytämään anteeksi pahoja tekojaan. Vaan pikemminkin odottaa ihan pokkana, että häneltä pyydetään anteeksi!!!!

Ja tämä kuvio jatkuu hautaan asti. Joskus todella mietin sitä, että oliko hän ihan OIKEASTI tosi yksinkertainen, tai tyhmä? Kun minua ainakin hävettäis käyttääntyä noin. Tavan ihminen ei ilkeäisi naamaansa näyttää kaupungilla, mutta narsku mennä porskuttaa vaan. Ihan kun siltä puuttuis itsesuojeluvaisto täysin.

• jasdlsdlsdlsdlsdlsdlsdl

Kumppani todellinen narsku.
        Useimmalle vielä esiintyy viehättävänä.
        Löysin tämän palstan avulla syyn elämäni tragediaan.
        Muutamat sukulaiset ja muutama työkaveri tietää hänen
        erikoisen käytöksensä, ei todella moni.
        Vain suutuessaan hän paljastaa todellisen minänsä.
        Henkinen väkivalta jokapäiväistä.
        Fyysinen harvoin.

• Pikkuisen

Pikkuisen kommentoin. Syystä ettei vain kukaan kuvittelisi ettei narsisti olekaan narsisti, jos pyytää anteeksi.
        Tuommoinenkin ihme on kuultu, että narsisti pyytää siis anteeksi... Eikä se tee hänestä yhtään sen vähempää narsistia. Tarkoittaa anteeksipyytämisellä mitä tarkoittaa... Yksi sana muiden joukossa ja yksi huijarin ele muiden joukossa.. So what?

• poiuytdvbn

Kirjotan vielä tähän henkisestä kehityksestä. Tämä on minulla todella kovan koulun tulos.
      Tutkin nuorena kovasti paljon uskontoja ja filosofioita ja se tuli kyllä selväksi että sellainen tie kuin narsistin tie ei ole henkisen kehityksen tie. Mutta minulle kävi niin että koitin tehdä ikäänkuin päinvastoin kuin narsisti , mutta meninkin siten vahingossa narsistin uhrin tielle, eikä oppini henkisistä filosofioista tuottanut tulosta. Elikkä oikea tie olisi nähdäkseni sellainen joka ei ole narsistin eikä narsistin uhrin tie, jos haluaa henkisesti kehittyä.
      Tosin viisi vuotta näin lähinnä vain mörköjä saatuani aivovamman ja henkisen kehityksen tieni keskeytyi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1568
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      980
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      914
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe