Onko henkilötunnuskurkistelijoita

potilaspotilas

Terveyskeskuksissa ilmoitetaan tulosta lääkäriin laittamalla kelakortti lukijaan.Näkyviin tulee monenlaista tietoa potilaasta.Lähellä oleva kurkistelija näkee helposti henkilötunnuksen ynnä muuta.Pitääkö kaikkien tietojen tulla näkyviin ruudulle?

3

1648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikaa_tietoa

Jos joku on selkäsi takana liian lähellä, mielestäni voit kohteliaasti pyytää häntä siirtymään hieman kauemmas, antaa vaikkapa selitykseksi sen, että sinusta on kiusallista että ruudulle tulevat kaikki tietosi näkyviin... Ehkä parempi on huomauttaa kuitenkin, että kiusallista se, että näkyvät, vaikka tokikaan et usko että se takana oleva tietosi pistää jollakin konstilla muistiinsa ja käyttää väärin.

Itse en kyllä muista - muutama viikko sitten kävin terkkarissa ja käytin sitä koneilmoittautumista - että ruudulle olisi tullut paljonkaan tietoja näkyviin, ehkä varmaankin sen vuoksi, että minua kiinnosti vain tietää, mihin päin minun pitää lähteä suunnistamaan eli vastaanottajan huoneen numero.

Minkä ihmeen takia siinä näytöllä sitten näkyy henkilötunnukset?

• muuallakin

Sen verran harvoin käyn terveyskeskuksessa, että itse asiassa tuo ilmoittautumisautomaatti on päässyt jopa unohtumaan. Ja palveluluukku on ennen automaattia niin kuin kaikki opasteet automaatille, joten yritys oli sitten ensin sinne palvelutiskille, jonne pyrkiessä tarvittavan numerolapun syöttävä konekin oli vasta luukkujen jälkeen , joten unohtui sekin. Luukulla sai ynseää kohtelua. "Minäå pistän tämän luukun nyt kiinni!" hädin tuskin vastasi kysymykseen, missä se numerolappukone on.
        No, mutta kurkistelijoista. Eilen kävin Länsi-Keskuksen apteekissa, citymarkein kupeessa olevassa. Oli tietty naamrasva haussa, kosmetiikkapuolen tuote, siis tietty tuote. Joten oven suussa jäin sitten heti tsekkaamaan että missäs ne kosmetiikkatuotteet ovat ja kun ne sekä haluamani tuotemerkin hyllyiltä tunnistin, suoraan sinne sitten. Ja rasvakin löytyi. No, sitten kassalle, niin siellä oli joku apteekkiapulainen (ilmeisesti), sivusilmällä apteekkiin tullessani olin hänet jo liikkeessä noteerannut, jokin muovikori kädessä puuhaili, kassalla ei siinä vaiheessa ollut ketään paitsi yks mies odottamassa palvelua. No, siis painelin sitten kassalle, josta tämä nuori nainen siinä vaiheessa oli jälleen poistumassa. Niin mitäs tämä tyyppi mulle tokaisi ruvetessaan ottamaan maksua vastaan, no, "löytyikö sieltä kosmetiikkaosastolta kaikki mitä tarvitset?". Täh? Olipa outo kysymys? Totta kai löytyi, kun kerran kassalle tulin. Tarkottiko erittäinkin vahvasti itseensä ulkonäöllisesti panostanut nuori nainen sitten sitä, että olisinko tarvinnut apua siellä hyllyillä, joissa viivyin vain sen verran että löysin sen rasvaputkilon, vai oliko hän epäilemässä että olin jotain nyysinyt, no, miksi olisin sitten tullut kassalle?No, sitten aloin maksamaan kortilla ostostani, niin aivan puolen metrin päässä oikealla sivustalla oli sitten seuraava asiakas, joku reseptiasiakas. Ei kunnioittanut (hah - kunnioittaa) minun maksutapahtuman hoitamisrauhaani, aivan liian lähellä. Mutta mitäs siitä, kun tämä L-K:n apteekki pitää korttimaksukoneensakin niin matalalla tasolla, että vaivoin sieltä maksava asiakas löytää sen ylimmän numerorivin... eräs kerta jouduin maksun keskeyttämään, kun hoksasin näppäilleeni numeroita vääriltä riveiltä. Siis liian lähellä seuraava.
        No, sitten kävin eilen illalla postissa - tai siis k-marketin kylkeen perustetussa postitoimipaikassa. Siellähän saa postiasiakas odotella kassamyyjää palvelemaan, tämän kun on hoidettava sekä postiin tulevat että myymälän omat asiakkaat. Postista pakettia hakeva tarvitsee kännykän ja henkkarit. Niitten kanssa siinä sitten toimiessa saattaa vaarana olla jommankumman unohtuminen siihen tiskille, eritoten jos siihen, aivan persuuksiin kiinni, tulee joku toinen asiakas odottelemaan, niin kuin eilen kävi. Seuraava asiakas tunki aivan perseeseen kiinni, ei mitään asiointirauhaa. Vanha eukko, vaikkakin hyvin huolitellusti pukeutunut ja itsensä hoitaneen näköinen. Niin aivan persiiseen kiinni tunkee. Aikaisemmin kun oli vielä oikea postikonttori, siellä oli lattian merkitty viiva, että odota tässä vuoroasi, jolloin tiskillä asioivalla oli oikeasti asiointirauha. Nyt ei näköjään ole minkäänlaista yksityisyyttä hoidella asioitaan!

• asiakaspalvelu_huippu

Siis terkkarissa luukku on ensimmäinen minkä asiakas ovesta tullessa näkee, ei ole opasteita automaatille, ei ole vuoronumerokonetta luukulle, kaikki ne ovat taaempana kuin luukku. Eikö olekin hyvin järjestetty. Ilmankos sitä paineleekin suoraa päätä luukulle, jos ei kovin usein terkkarissa käy. Ja sitten siellä on kaikkea muuta kuin asiakaspalveluhenkinen nainen, joka töykeästi tokaisee "Minä pistän tämän luukun nyt kiinni!"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      274
      3487
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      129
      1869
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      300
      1619
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      77
      1462
    5. 77
      1446
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      53
      1156
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1140
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1021
    9. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      997
    10. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      67
      990
    Aihe