Onko se win10 vika vai ominaisuus ?

YksJ

Siis kone sammuu miten milloinkin, en ole aikohin win konetta käyttänyt, kun xp:n päivitys loppui siirryin muitta mutkitta Ubuntuun. Nyt ostin uuden koneen ja tässä on win 10 ja jos sama sammutushomma jatkuu, niin on taas palattava U tai johonkin muuhun järjestelmään. Olen säätänyt noi näytön ja muut ajat, niin että ei sammuta koskaan. Ei ainakan näillä eväillä voi käyttää, kun jos on vaikka mikä kesken niin saattaapi kone sammua 3kin kertaa ihan peräkkäin, pitäneekö odotella päivityksiä?, koneen rautapuolella ei vika ole, olen laittanut testikortin ja mittarit paikkoihin ja sammutus tulee ohjelmasta. juupas/ eipäs win/linux väittely ei ole ratkaisu.

5

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toteaja-

      jotain oot sählänny. itsellä win10 ei ole sammunut itsestään vielä kertaakaan ehkä n. 2 vuoden aikana minkä tämä on mulla ollut........ En ainakaan muista näin käyneen.
      päivitysten aikana sammuu tietenki, mutta se on odotettavissa, eikä tule yllätyksenä

      • Anonyymi

        Monnelaissta on taitaapi aloittajalla olla windoosaasa se onkelma 👺


    • EIzzOLE

      Sanot että ei johdu harwaresta? Kannattaa kahtoa prossun lämmöt jollain ohjelmalla jos menee sataseen pöytäkoneilla, sammuu kone. Läppäreillä 85 celsiukseen tai lähellä tota johtaa sammumiseen/restarttiin.

      Jos on softassa, niin voit käyttää windows 10 palautus toimintoa, eli uudelleen asentaa käyttis.

      Voi olla että jokin softa (cryptominer), kuormittaa konettasi niin että se ylikuumenee

      tai

      tuuletin ei viilennä prossua tarpeeksi. Syitä voi olla hajonnut/hidastunut tuuletin, lämmönjohtokyky tai ei ole kunnolla kiinni.

      Mikään ei pakota sinua sammuttaamaan win10 konetta. Paitsi automaattiset päivitykset, jotka asentuu. Voit ottaa pois päältä palveluista (services). Jonka jälkeen ei enää sammu missään yhteydessä softaan liittyen. Kun komponentit tai virransaanti failaa silloin sammuu.

    • YkJ

      Prossun lämpö ei ylitä 50 se olen katsonut monesti kun kone sammutaa itsensä, mun mielestä ihan turha vehje on ohjelmallinen (ongelmallinen) sammutus, nappulasta sammuu varmemmin ja ei samuttele itsekseen, vaikka joskus on ollut koneita johon laitto verkkokortin ei edes nappulasta sammunut (Mikromikko) ohjelmapäivitykset ovat pois päältä. Olen käytellyt win-jutuja 3, jotain alkaen ja oikeastaan xp on ainut, joka noin yleisti ei kaadu. Kumman vika se sitten on raudan vai ohjelman, kun prossa ottaa kaksi bittiä samalla vastaan kun pitit pitäs tulla peräkkäin, eli bittejä voi tuoda niinpaljon kuin on ns. liukuhihnoja, mutta joskus käy niin että tulee pari yhtaikaa ja kone jumittuu, eli win moniajo ei pelaa kuin teoriassa, eli se näyttää käyttäjälle moniajolta, mutta raudan on käyttöjärjestelmän tasolla se on vain yhtä kerralla.

    • Anonyymi

      Kyllä ja mielenvika, jopa saastaisuus. Se kun vie kaiken aikasi ja kiinnittää mielesi muka kaikkeen kivaan.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe