Sen tiedän että ulosotto ei saa asumistukea viedä. Mutta mua kiinnostaa se että kun saan esim.kevasta eläkettä josta uo lohkaisee osan pois niin nouseeko asumistuki kun tulot tippuu muuten??
Ok. Helpompi kuvaus tässä(en siis saa näitä summia, heitän vaan mitä ajan takaa): 450 e eläke ja uo vie puolet tosta. Niin eikö asumistuki kuitenkin lasketa sen bruton mukaan??? Vaikka tulot muuttuukin että saan puolet tosta niin asumistuki lasketaan kuitenkin tuon 450 e:n mukaan?? Eikä sen mitä mulle jää?
Eläkkeensaajan asumist. kyse
Toi on kyllä paska systeemi. Ensi pitää raapia kaikki tulo paprut kasaan kun kela käskee ja sitte kun ne vie sinne niin ei vaikuta asiaan mitenkään.
Vai oonko väärässä?
Valaiskaa minua:D. Kelan sivuilta ei löytyny tietoa muuta kun että yleinen asumistuki otetaan brutosta.
Asioiden selittäminen omin sanoin että joku sen ymmärtää on mulle vähän haastavaa:D. Niin kun näkyy.
Asumistuki ja uo
4
487
Vastaukset
- Näinsetoimii
Asumistuessa huomioidaan tulot bruttomääräisenä, eli veroineen. Mitään ulosottovähennyksiä palkkatuloon ei tehdä.
- Näinsetoimii
.........eikä eläketuloihin.... Sun ehkä kannattais hakee toimeentulotukea.. Siinä ulosottopidätys huomioidaan.....
- nunnuu333773
Pienikin eläke menee ulosottoon. Ja vielä riidanalaisesta saatavasta. Valtio kun on vastapuolena ei siinä pysty rimpuilemaan. Teoreettinen valitusmahdollisuus on, mutta siihen pitäisi olla repullinen erilaisia todistuksia. Luovutin, koska kun yritin tavoittaa asianomaista virkailijaa, oli tämä aina sairaana, lomalla tai koulutuksessa. Sijaisen sijaisen sijainen oli ulkona kuin lumiukko. Taas olisi pitänyt aloittaa kaikki alusta. Tällä tavalla kyykytetään ja väsytetään ihminen. Lopulta sitä luovuttaa. Taitaa olla suunnitelmallista toimintaa.
- polmnhgyt
En ole oo oikeutettu toimeentulotukeen. Sairaseläke sen verran "hyvä". Mulla on onneks ainakin vielä ollu sellanen uo että voidaan sopia summista. Viime vuonna esim.mulla oli lääke ja terapiakluja niin paljon ettei menny uo mitään. Mutta siis bruttotuloista. Ihan paska juttu. Kuka nyt helkkari mitään bruttona saa. Ihan typerää sitte laskea tolleen.
Mutta tässä maassa oikeastaan mikään ei oo yllätys. Yllätys olis jos systeemi olis köyhän hyväks. Kannattaa aina odottaa sitä kaikkein pahinta. Niin voi joskus yllättyäkin:D. Yeah right.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882