arvon kahden auton välillä. cee mersu tai v70. vuosimalli olisi sieltä 2002-2005 väliltä. budjetti jotain 3-4000 euroa. automaatilla varustettu. dieselinä. vaatimuksena se että automaatin öljyvaihdot on dokumentoitu kuten moottorinkin ja ruosteeton ois.
no. v70 miellyttää suuresti siinä että ne ei ruostu. mersu ruostuu. hieman se askarruttaa kestääkö ajaa automaatilla volvo hyvin ja onko luotettava. mersuissa kestää laatikot. toisaalta aika vähän ajetuist kolariautoista saa purkamoilta uusia laatikoita tonnilla. etuvetovolvoon toki iso työ vaihtaa. hitusen olisi volvon kannalle kallistumassa koska kyllä peltien pitää kestää että on ideaa korjailla ja autoa pitää. toisaalta mersu voi olla hyvä yksilö jos vaan löytää.
puhukaa mulle järkeä että ostan volvo v70 automaatilla ja d5 väkilujalla koneella jossa on voimaa..kertokaa mulle että v70 on yhtä mukava ajaa maantiellä kuin mersu. onko?
puolustakaa volvon valintaa te volvistit. kertokaa argumentit. kiitos
v70 vai c-mersu. puhukaa mut volvistiksi
16
446
Vastaukset
- puhukaamulle
kertokaa mulle myös onko tuon ikäisissä v70 volvoissa jotain kalliita remppajuttuja kuten hiukkassuhdattimia? onko egr venttiili tulpattavissa?
Diesel-Volvoa en ole omistanut koskaan, mutta edellisen Mersun kanssa kokeilin yhden vuoden verran EGR:n ohjelmointia pois käytöstä. Tämän ikäisissähän ei mitään letkuja tulpata, koska tietokone nostaa siitä vikakoodin, vaan homma hoidetaan näppäimistöltä kertomalla EGR:n sekoitussuhteeksi 0%.
Ajamisessa en perstuntumalla erottanut mitään eroa. Jatkuvan polttoainekirjanpidon perusteella säästin kesäaikaan hieman polttoainetta EGR:n pysyessä kiinni, mutta talvella hävisin saman verran, ilmeisesti moottorin hitaamman lämpenemisen, tai puhtaasti sattuman ja eri talvien erilaisten olosuhteiden vuoksi? Loppupäätelmä vuoden jälkeen, että nollasummapeliä, ja EGR ohjelmointi takaisin tehtaan asetuksiin.
Teoriassa EGR:sta on jotain haittaa, mutta käytännössä haittojen esiintulo kestää enemmän kuin minä jaksan yhdellä autolla ajaa.- turhalaitos
höpsis. ihan maalaisjärjellä on järjetöntä tuhota konetta syöttämällä imupuolelle pakokaasuja. se ei sinne kuulu ja piste. paskoittuu koneet ja kuluu nopeammin.
- ihmettelentätänyt
E220_CDI kirjoitti:
Diesel-Volvoa en ole omistanut koskaan, mutta edellisen Mersun kanssa kokeilin yhden vuoden verran EGR:n ohjelmointia pois käytöstä. Tämän ikäisissähän ei mitään letkuja tulpata, koska tietokone nostaa siitä vikakoodin, vaan homma hoidetaan näppäimistöltä kertomalla EGR:n sekoitussuhteeksi 0%.
Ajamisessa en perstuntumalla erottanut mitään eroa. Jatkuvan polttoainekirjanpidon perusteella säästin kesäaikaan hieman polttoainetta EGR:n pysyessä kiinni, mutta talvella hävisin saman verran, ilmeisesti moottorin hitaamman lämpenemisen, tai puhtaasti sattuman ja eri talvien erilaisten olosuhteiden vuoksi? Loppupäätelmä vuoden jälkeen, että nollasummapeliä, ja EGR ohjelmointi takaisin tehtaan asetuksiin.
Teoriassa EGR:sta on jotain haittaa, mutta käytännössä haittojen esiintulo kestää enemmän kuin minä jaksan yhdellä autolla ajaa.siis sä päättelit että se on nollasummapeliä että kulutus pysyy samana? sä unohdit nyt muut muuttujat kuten sen että moottori ei pidä siitä että imusarjaan syötetään jätettä eli pakokaasua. se paskottaa kaikki paikat ja lisää huollon tarvettakin. se ei ole nollasummapeliä koska koneen käyttöikää se lyhentää.
- Kckgkgkgllg
ihmettelentätänyt kirjoitti:
siis sä päättelit että se on nollasummapeliä että kulutus pysyy samana? sä unohdit nyt muut muuttujat kuten sen että moottori ei pidä siitä että imusarjaan syötetään jätettä eli pakokaasua. se paskottaa kaikki paikat ja lisää huollon tarvettakin. se ei ole nollasummapeliä koska koneen käyttöikää se lyhentää.
Toisaalta jos EGR auttoi konetta lämpenemään, niin sehän on plussaa kestollekin?
ihmettelentätänyt kirjoitti:
siis sä päättelit että se on nollasummapeliä että kulutus pysyy samana? sä unohdit nyt muut muuttujat kuten sen että moottori ei pidä siitä että imusarjaan syötetään jätettä eli pakokaasua. se paskottaa kaikki paikat ja lisää huollon tarvettakin. se ei ole nollasummapeliä koska koneen käyttöikää se lyhentää.
Koko auton käyttöiän pidin tankkikirjaa ja yhden vuoden ajan kokeilin ilman EGR:aa. En havainnut kulutuseroa. Jossain historiallisemmissa savustimissa mekaaninen karkeasti toimiva EGR vaikuttaa kulutukseen ihan havaittavasti, mutta kuten jo sanoin, nykyaikaisen tietokoneohjatun EGR:n ohjelmointi 0% sekoitussuhteelle ei antanut havaittavaa muutosta autoni ympärivuotiseen keskikulutukseen.
En siis väitä, etteikö joku muu jossain muussa autossa voisi säästää polttoainetta tulppaamalla mekasnisen EGR:n, vaan kerron omasta kokemuksestani viime vuosikymmenen dieselillä. Tämän vuosikymmenen autoa en ole edes kokeillut muuttaa tehdasasetuksista, kun en keksi, mitä hyötyä siitä olisi?
Pakokaasua lisätään männän päälle typen oksidien vähentämiseksi. Niitä syntyy joissain moottorin käyttötilanteissa, ja kuten kontrolleriohjatun EGR:n livedataa ajon aikana seuranneet ovat huomanneetkin, EGR on käytössä vain sen hetken kun sitä tarvitaan, eikä enää viime vuosituhannen dieselien ja bensakoneiden tapaan miten sattuu tai jatkuvasti.
Todelliseksi rasitteeksi jää NYKYAIKAISELLA dieselillä siis imupuolen nokeaminen. Minä en huomannut mitään ongelmia silloin kun vaihdoin edellisen autoni reilut 200.000 km ajettuna, mutta enemmän ajaneet tuon varmaan tietävät paremmin. Millä kilometreillä ne tietokoneohjatun EGR:n aiheuttamat ongelmat alkavat?
V70 AWD oli suurin syy siihen, että aiemman V70 I:n tilalle tuli takavetoinen Mersu Cee (S204) eikä uudempi Volvo. Valinnan joudut tekemään omien tarpeidesi perusteella, vaikkapa seuraaviin asioihin huomiota kiinnittäen.
Tuon ajan Volvo diesel on erittäin kestävä, mutta niin on myös Mersun OM646. Tasapeli.
Automaatit ovat 5-vaihteisia, ja vanhanaikaisia, eli molemmat kuluttavat selvästi enemmän kuin manuaali tai nykyautomaatti. Kumpikin kestäviä, kunhan automaatin huoltohistoria on kunnossa. Tasapeli.
Volvo on tilavampi aivan sama mistä kohdasta mittaat.
Mersu on tasapainoisempi ja helpompi ajaa luiston rajalla pyrkivällä tavalla. Se on myös positiivisella tavalla pienempi ja ketterämpi.
Volvon galvanoitu kori kestää erittäin hyvin, yksi parhaista. Mersun tuon ikäluokan korityö on vielä edellisen ei-automiehen, vaan bean-counterin Jürgen Schemppin jalata, eli siis menetetyn vuosikymmenen Mersuja. Tämän ikäluokan seuraaja W/S204 on jo ihan eri vehje, jonka kauttaaltaan sinkkifosfatoitu kori kestää edeltäjiään selvästi paremmin ja jonka alusta myös kestää nipussa ilman jatkuvaa nivelten vaihtoa. Jos Mersuun päädyt, mieti vielä yltäisitkö tähän S204 sarjaan, joka alkoi 2008. Sen ensimmäinen vuosikerta on samalla tekniikkapaketilla kuin viimeiset S/W203. Jos W203 on ehdoton raja, sitten mieluimmin ikäluokkasi loppupuolelta oleva W203 facelift-malli, johon on korjauttu suuri määrä mallin alkuperäisen version huteja.
Jos Volvoon päädyt, on pattikylkisarjan facelift osoittautunut monin tavoin lähes samannäköistä edeltäjäänsä luotettavammaksi. Hölmömpi ei edes huomaa vuosimallin 2002 ja 2005 eroa, mutta omistajalle uudempi on todennäköisesti huolettomampi.
Pelkään pahoin, että jos budjettisi yltää juuri ja juuri 2005 Volvoon, saattaa Mersu olla vielä väärää ikäluokkaa tuolla hinnalla? W203 seuraajaa W204 voin kokemuksesta suositella kyllä, jos se osuu budjettiisi. Erittäin miellyttävä ja hyvin tehty pikkuauto. Talviajossa uudemmalla automaattivaihteisella E-sarjalaisella on yhä toisinaan ikävä edellistä manuaalivaihteista Ceetä, joka oli hieno auto ajaa talvella. Nelosdieselillä tuo korimalli on täydellisessä 50/50 tasapainossa, ja se myös kulkee juuri odotusten mukaisesti miellyttävän neutraalisti ilman ali- tai yliohjauksen käytöshäiriöitä.- Kfkgkgkgkggkkg
Tuon ajan Volvot ovat sohvia. Eli hyvin mukavia, mutta ajotuntumakin on kuin sohvalla istuen peräsimellä ohjaisi. Ei haittaa suoralla tiellä tai kaupungissa, mutta sporttisuutta turha odottaa mutkateillä muutoin kuin moottorilta. Mersu häviää mukavuudessa, mutta voittaa istumisessaan tiessä. Toisaalta takavetona Mersu on Suomeen selvästi huonompi vehje, niitä on parkkikset puolillaan jumissa sudittelemassa, kun hieman heikommat kelit sattuvat. Toki kokeneempi mersumies jättää ajamatta lumisille parkkiksille, niin välttyy ”osaamisellaan” jumeilta.
Samoin kokeneempi mersumies ymmärtää, ettei sohjovalleja lähdetä moottoritiellä ylittämään, sillä peräluisu tuon aikakauden jo ikivanhoilla luistonestoilla on todellinen hc-harrastus.
V70 tosiaan luokkaa tai kahta isompi.- alkuperäinekyselijä
"Tuon ajan Volvot ovat sohvia. Eli hyvin mukavia, mutta ajotuntumakin on kuin sohvalla istuen peräsimellä ohjaisi."
kiitos tästä tiedosta. juuri tätä autolta haluan entisenä jenkkiautofanina. onko v70 2000luvun alusta todellakin letkeä lulla ja pehmeä jousituksinen kulkuri? kallistun volvon puoleen. ruostuva mersu ei enää nin kiinnosta. jos tulee vanhaan autoon kallis remppa niin eihän ruostekasaan sitä halua tehdä. mutta jos kori on priimaa sen voi tehdä. usein ajatellaan väärin että halpaan autoon ei enää kannata korjauksia tehdä. väärin ajateltu. vain käyttöarvolla on merkitystä. jos tiedä että autosi on ruosteeton ja koneeltaan priima vanha mutta halpa auto, voit hyvin korjata sitä tonnilla jopa parilla. - Kfkkfkfkfkfkggk
alkuperäinekyselijä kirjoitti:
"Tuon ajan Volvot ovat sohvia. Eli hyvin mukavia, mutta ajotuntumakin on kuin sohvalla istuen peräsimellä ohjaisi."
kiitos tästä tiedosta. juuri tätä autolta haluan entisenä jenkkiautofanina. onko v70 2000luvun alusta todellakin letkeä lulla ja pehmeä jousituksinen kulkuri? kallistun volvon puoleen. ruostuva mersu ei enää nin kiinnosta. jos tulee vanhaan autoon kallis remppa niin eihän ruostekasaan sitä halua tehdä. mutta jos kori on priimaa sen voi tehdä. usein ajatellaan väärin että halpaan autoon ei enää kannata korjauksia tehdä. väärin ajateltu. vain käyttöarvolla on merkitystä. jos tiedä että autosi on ruosteeton ja koneeltaan priima vanha mutta halpa auto, voit hyvin korjata sitä tonnilla jopa parilla.Kyllä ne minusta ovat nimenomaan jenkkihenkisiä lullia. Itsekin pidän enemmän pehmeydestä, mutta toisaalta seuraava V70 (n.2007->?) onnistuu yhdistämään pehmeyden tuntumaan, Fordin peruja ilmeisesti, ja on siis mielestäni selvästi parempi ajaa sekä tyylikkäämpi sisältä ja ulkoa. Mutta nouseehan siinä hintakin.
Nyt kun muistutit, kehumani vuoden 2008 W204, tai oikeastaan S204 eli farkku oli mielestäni ihan kaikessa edellistä autoani V70 I parempi talviajossa. Niin oudolta kuin se tuntuukin, nelosdiesel ei edes lämpiämisnopeudessa häviä bensaviitoselle, koska ilmakanavien sähkövastusten vuoksi lämmintä tulee käytännössä välittömästi.
Mökkini sijaitsee Enontekiön alapuolisen Suomen runsaslumisimmalla alueella, enkä huomannut V70:lla mitään etua etenemisessä. Minne ei Mersulla pääse, en uskalla ajaa vajaavetoista Volvoakaan. Kumpaakin ajoin uusilla talvirenkailla.
Kinoksessa kahlatessa erona on se, että Mersua ahdistaa ennen Volvoa matala maavara, mutta Volvo ei taas etuvetoisena halua nousta ylämäkeen. Mökkinaapurit tuota ihmettelevät, kun heidän etuvetoinen katumaasturinsa ei nouse mökkirannasta edes hiihtoreissulle jo poistuneen takavetoisen pyöränjäljissä.
Mutta puheena olevasta vanhemmasta W203 Mersusta en kommentoi, koska en ole sitä ajanut talvella.
- V60AWD
C-mersu ja V60 ovat vaihtoehdot kuten E-mersu ja V70.
- fakiiirrr
Volvo natisee kummastti tai ainakin se volvo jonka kyydissä olin ja omistaja kyseli onko normaalia että auto näin natiseee kuopissa mutta juu aika Fakiiri saa olla jos saa hyvän ja luotettavan auton 3-4 tonnilla .
- volvokestää
Kyllä saa ihan hyvän auton 3-4000 tonnilla.
Minä ajelin mersuilla aikoinaan aika paljon 14 kpl oli 90 luvun alusta alkaen,mutta siiryttäessä 2000 luvulle alkoi ne ongelmat mersuissa ,ensinnäkin ne ruostuu oikeasti silmissä.
Mersu kun on kaikki kohdallaan niin se on parempi mielestäni ajaa kuin volvo tai mersu on tasapaksu kaikilla saroilla siis tien ominaisuudesta joehtuen.
Mersuissa 2000 luvun cdi tekniikan jälkeen on paljon laittamista ja kallista ,en ostaisi sinuna mersua koska joudut laittamaan isollarahalla kilometreihin nähden paljon.
Myös volvoista on kokemusta jonkin verran,nyt on alla toinen v 70 d5,ensiimäinen oli 2002 mallin farkku jolla mentiin 560000km asti,nyt on toinen farkku 2003-2004 mallin ja volvo tuossa ikäluokassa pitää ostaa manuaalina ehdottomasti,siis unohda automaatti ellet halua ongelmia.
Minun volvossa on nyt km 420000 mallia 2003 manuaali farkku,on ihan hyvä auto,varusteet on polttoainelämmitin kellolla,integroitu volvon puhelin ja on hyvä,volvon oma navigaattori joka nousee sähköllä koelaudan sisältä.
Liukkaankelin järjestelmä ym........Keväällä voisin myydä sinulle jos etsit mustaa kartano volvoa hirmuisilla varustuksilla,molemmat renkaat lähes uudet ,ostettu molemmat puolivuotta sitten.
Vaihdettu mm:eilen öljyt koneeseen jne.
Kiinostaako? jos kiinostaa niin voidaan edetä,ai niin minulla pakettiautoksi laitettu tämä,eli penkit otettu pois,saat penkit mukaan,kaikki verot on yhteensä 400e luokkaa vuodessa,ja vakuutusmaksut on halvat kun on paku,eikä syö likimainkaan niin kuin automaatti volvo.
Volvossa on hyvä kuljettaa tavaraa,täyspitkä jääkaappi menee kyydissä 190cm ja listat liki 3m mahtuu kyytiin.
Vertasin viimeksi omaa volvoa E sarjan 320cdi mersun farkkun vuodelta 2006,volvo oli parempi tai ainakin tämä minun volvo,volvossa kun on maustetta mukana enemmän ja renkaat minulla on sellaiset ettei ole lulla ajella kesälläkään.
C sarjan mersua et voi rinnastaa volvon 70 sarjaan vaan on otettava E sarja, c sarja on pilipaliauto vanhemmissa malleissa,viimeisin minulla oli tuo c sarjan mersu,se on ikimuistoinen kokemus laittamisesta kun sen saisi käyntiin edes pakkasella,vaikka kuinka testerissä käyttää niin vika ei mahdollisesti tule esille.
E sarja on se mihin vertaat volvo v70 d5.
Katoppa tämä linkki,minä olin äskettäin Matin kanssa yhteyksissä volvojen osalta ja siitä on näyttöä myös netissä,minullakaan ei ole edes pyörän laakeria mennyt vielä 422000km:ssa.
Linkki on siis minun aloittama.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15020484/volvon-mittariin-pyorahti-tasan-miljoona-kilometri- Myyt-Pommia
Fiksua tyrkyttää vanhaa pommia täällä toiselle riesaksi...Takuu häipyy kuten takavalotkin....
- HerääJoTaukki
Miksi ostaa vanhaa romua? Eikö ole pätäkkää parempaan? Vähintään 2012 mallia nyt ainakin pitää olla...Ei vanhempaa volvoa enää kukaan osta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841