Minua pelottaa että poikani sairastuu melanoomaan.
Poikani on 18 vuotias, hänellä paloi pienenä auringossa iho monta kertaa.
Olin silloin nuori ja ei ollut ketään opastamassa eikä neuvomassa minua että pitäs suojata iho auringolta.
Itselläni kun paloi pienenä iho monta kertaa, olen vaalea aivan kuin poikanikin.
Pojallani on paljon luomia.
Suvussa ei ole melanoomaan.
Minua pelottaa lapseni terveys
2
358
Vastaukset
..sattui silmääni kirjoitus että jos lapsena palaa iho niin on iso mahdollisuus sairastua aikuisena melanoomaan.
- PalanutMonesti
Ymmärrän pelkosi, mutta pidän tätä huolta vähän ylipaisuteltuna. Varmaan lähes kaikilla on iho "kuoritunut" eikä ihosyöpä silti ole hirmuyleinen. Itsekin olen palanut monesti lapsena ja myös aikuisena eikä ainakaan vielä noin 40-vuoteen mennessä ole tullut melanoomaa. Melanooma on kai jonkin verran lisääntynyt, mutta onko tutkittu yhteyttä aurinkoaltistukseen, esim. lisääntyneeseen matkailuun. Melanooman eikä monen muunkaan syövän perimmäisiä syitä tiedetä, joten en vetäisi liikoja johtopäätöksiä auringon suhteen. Sitä paitsi muistaaksi onhan joku melanooma aika varmasti virusperäinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411359
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa301980- 43865
- 33641
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145633- 38597
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528538Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44511- 107508
