...kylmällä säällä asianmukaisesti Suomessa:
Kaleva koeajoi Ladattavan Kia Niron:
"Itse jättäisin Kia Niro -lataushybridin suosiolla vielä kauppaan ja jäisin odottelemaan tekniikan seuraavaa askelta."”
http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/suomen-talvi-pilaa-lataushybridin-saastotavoitteet-ken-paljon-odottaa-se-kaiken-kadottaa/780673/
Myös tuulilasi-lehti kirjoittaa Hyundaista ja Kiasta:
”Loppusyksyn viileät kelit nostivat esiin seikan, joka voi tulla yllätyksenä Hyundain ja Kian ostajalle. Niiden hybridijärjestelmät pakottavat polttomoottorin käynnistymään jäähdytysnesteen lämmitystalkoisiin, vaikka ajotilaksi olisikin valittu EV-sähköajotila ja korkeajänniteakuissa olisi riittävästi energiaa.”
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vertailussa-lataushybridit-kia-niro-hyundai-ioniq-toyota-prius-vw-golf-gte-tuulilasi-118
Vain Prius Plug-In hybrid toimi asianmukaisesti ja kulutti bensiinä hybridiajotilassa 4,2 l/100 km ja sähköajotilassa 0 l/100km.
Kian ja Hyundain ladattavat hybridit eivät toimi..
6
344
Vastaukset
- KiaNirso
Onko se niin kauheeta jos bensaa kuluukin litra sähkön lisäksi. Taloudellisuus on talvikeleilläkin parempi kuin vanhanaikaisella diesel- tai bensakoneella.
- ostajamaksaakaikenVW
No onko yllätys että vain tojo osaa tekniikan kun kokemusta löytyy
Kohta kokemus myynnissä myös BMW hybrideinä-yhteistyö tojon kanssa - ErpoOuronen
Tämä Kian toiminta talvella on ainakin minulle suuri pettymus. Moottori pyörii koko ajan ja bensaa ja sähköa kuluu. Ei ole todellakaan oikein.
- KakkaaPukkaaKialta
Luulisi, että maahantuoja painostaisi valmistajaa sallimaan ohjelmistomuutoksen, joka pitäisi polttomoottorin sammuksissa myös pakkasilla, jos suurtehoakuissa riittää mehua.
Jos menestyneimmän hybridimerkin kärryissä voidaan pitää polttomoottori sammuksissa pakkasilla, vois ajattella, että näin voisi muutkin toimia.
Ikävä kyllä Kia ja Huyndai harjoittelevat hybridien tekemistä asiakkaiden rahoilla. - OutoAuto
Naapurinikin, joka nyt on erehtynyt tuon Kian osamaan, sanoi että se on sellainenkesä auto vaikka ei avoauto olekaan.
- Kuroniski
Itsehän olen ajanut myös talvella Nirolla pelkällä sähköllä. Pikkupakkasilla joutuu pitämään puhaltimen low asennossa ja pienellä ja yli -13 pakkasessa pois päältä, mutta kun on lähtiessä lämmittänyt auton lämppärillä, niin työmatkan on ikkunat pysyneet sulana ja itse lämpimänä. (25 kilsaa suuntaansa) Vähän siis auto vaatii kikkailuja, jos haluaa pelkällä sähköllä ajaa. Toisaalta pitempään matkaan sähkö tyhjäkäynti riittää pitkälle ja lämmintä riittää. 80-90 kilometriä pystyy tällätavoin ajamaan keskikulutuksella 1-1.5l / 100km. Omiin arkisiin ajoihin tämä on täydellinen kompo.
Ja talven keskikulutus on 1.8l/100 (keskikulutusta nostaa pitemmät matka-ajot)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1275705
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3952469- 1312400
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv42042- 56956
- 10922
Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍8912- 51872
- 76795
Temusta tilaamiseen tulee muutos
Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/101755