Kian ja Hyundain ladattavat hybridit eivät toimi..

EiToimiKylmässä

...kylmällä säällä asianmukaisesti Suomessa:

Kaleva koeajoi Ladattavan Kia Niron:

"Itse jättäisin Kia Niro -lataushybridin suosiolla vielä kauppaan ja jäisin odottelemaan tekniikan seuraavaa askelta."”

http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/suomen-talvi-pilaa-lataushybridin-saastotavoitteet-ken-paljon-odottaa-se-kaiken-kadottaa/780673/

Myös tuulilasi-lehti kirjoittaa Hyundaista ja Kiasta:

”Loppusyksyn viileät kelit nostivat esiin seikan, joka voi tulla yllätyksenä Hyundain ja Kian ostajalle. Niiden hybridijärjestelmät pakottavat polttomoottorin käynnistymään jäähdytysnesteen lämmitystalkoisiin, vaikka ajotilaksi olisikin valittu EV-sähköajotila ja korkeajänniteakuissa olisi riittävästi energiaa.”

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vertailussa-lataushybridit-kia-niro-hyundai-ioniq-toyota-prius-vw-golf-gte-tuulilasi-118

Vain Prius Plug-In hybrid toimi asianmukaisesti ja kulutti bensiinä hybridiajotilassa 4,2 l/100 km ja sähköajotilassa 0 l/100km.

6

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KiaNirso

Onko se niin kauheeta jos bensaa kuluukin litra sähkön lisäksi. Taloudellisuus on talvikeleilläkin parempi kuin vanhanaikaisella diesel- tai bensakoneella.

• ostajamaksaakaikenVW

No onko yllätys että vain tojo osaa tekniikan kun kokemusta löytyy

Kohta kokemus myynnissä myös BMW hybrideinä-yhteistyö tojon kanssa

• ErpoOuronen

Tämä Kian toiminta talvella on ainakin minulle suuri pettymus. Moottori pyörii koko ajan ja bensaa ja sähköa kuluu. Ei ole todellakaan oikein.

• KakkaaPukkaaKialta

Luulisi, että maahantuoja painostaisi valmistajaa sallimaan ohjelmistomuutoksen, joka pitäisi polttomoottorin sammuksissa myös pakkasilla, jos suurtehoakuissa riittää mehua.
      Jos menestyneimmän hybridimerkin kärryissä voidaan pitää polttomoottori sammuksissa pakkasilla, vois ajattella, että näin voisi muutkin toimia.
      Ikävä kyllä Kia ja Huyndai harjoittelevat hybridien tekemistä asiakkaiden rahoilla.

• OutoAuto

Naapurinikin, joka nyt on erehtynyt tuon Kian osamaan, sanoi että se on sellainenkesä auto vaikka ei avoauto olekaan.

• Kuroniski

Itsehän olen ajanut myös talvella Nirolla pelkällä sähköllä. Pikkupakkasilla joutuu pitämään puhaltimen low asennossa ja pienellä ja yli -13 pakkasessa pois päältä, mutta kun on lähtiessä lämmittänyt auton lämppärillä, niin työmatkan on ikkunat pysyneet sulana ja itse lämpimänä. (25 kilsaa suuntaansa) Vähän siis auto vaatii kikkailuja, jos haluaa pelkällä sähköllä ajaa. Toisaalta pitempään matkaan sähkö tyhjäkäynti riittää pitkälle ja lämmintä riittää. 80-90 kilometriä pystyy tällätavoin ajamaan keskikulutuksella 1-1.5l / 100km. Omiin arkisiin ajoihin tämä on täydellinen kompo.

Ja talven keskikulutus on 1.8l/100 (keskikulutusta nostaa pitemmät matka-ajot)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1896
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1669
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1544
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1183
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1142
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe