Setelillä vai kortilla

kysynkokemuksia

Muutaman päivän Prahan matka maaliskuussa edessä. Mietin vaan että paljonko tarviin käteistä korunaa vai miten voi maksaa visalla/pankkikortilla. EU:n maksualueeseenhan Tsekkikin kuuluu. Missä visa ja pankkikortti käy Prahassa?

3

7535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KysyPrahasta

Kortit käy lähes kaikissa kaupoissa, keskustan ravintoloissa ja baareissa. Joitakin pikkukioskeja ja laitakaupungilla olevia kauppoja/ravintoloita lukuunottamatta kortilla pärjää hyvin.

Tässä on muutakin hyödyllistä tietoa Prahasta:
      https://prahamatkaopas.blogspot.fi

• Käynyt

Vaihdettiin jonkun verran käteistä, mutta todellisuudessa koko reissun olisi pärjännyt kortilla.

• Käynyt

Ja korjaus tuohon: osa joulutorien myyjistä otti vain käteistä edellisellä kerralla kun olimme Tshekissä muutamia vuosia sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      265
      2764
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      18
      2210
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      339
      1944
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1659
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      100
      1615
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      208
      1323
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      54
      1239
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1223
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      52
      1129
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      75
      1093
    Aihe