Nordeassa minulla on Mastercard luottokortti, jonka olen liittänyt Paypaliin (aiemmin oli Visa).
Paypal on minulla ollut varmaan käytössä noin 10 vuotta luottokorttiini liitettynä.
PayPalista pyysivät ID-kortin, ajokortin tai passin tietoja. Lähetin ajokortin tiedot ilman henkilötunnuksen viimeistä 4 merkkiä. Ajokortin olin skannannut pdf-muotoon ja peittänyt paksulla teipillä viimeiset 4 merkkiä hetusta.
Pyysivät mm. sähkölaskua tai vastaava, joka sitten todistaisi osoitteeni liittyvän nimeeni. Lähetin Nordean verkkopankista saamani sähkölaskun, se oli valmiiksi pdf-muodossa.
Kolmas vaatimus oli saada luottokortistani kuukauden ajalta kunnollinen tapahtumalista, jossa
olisi Nimeni, osoitteeni, luottokortin tiedot (luultavasti ei sentään turvalukua kortin takana), joku päivämäärä viimeiseltä 12 kk:lta, tarkoittanee 12 kk tapahtumalistaa päivämäärineen.
Sanoisin, mitä vitttua! Luxemburista tuo tuli sen jälkeen kun yritin selvittää PayPalin helpdeskin kanssa asiaa, miksi korttini koemaksun tapahtuman koodin lähetys heille ei onnistu. Olin tehnyt kolme pientä onnistunutta ostosta Amazonissa. Siinä oli 2 e-kirjaa ja yksi paperikirja, joka tuli aika hätäisesti USA:sta. Kaikkien arvo noin 34 euroa yhteensä. Tuon oikean kirjan haen huomenna lähimmästä UPS:n noutopisteestä. Niitä on aika monta Helsingissä. Yksi on alle 2 km päässä asunnoltani.
Kolmas vaatimus: Tuota en mielestäni pysty täyttämään verkkopankin ruudulla näkyvillä tiedoilla. Nekin olen lähettänyt jo Paypalille. Tapahtumalistaa en saanut näkyviin, ennekuin aktivoin ko. palvelun muutama päivä sitten, hinta 0,75€/kk (avainasiakas).
Ruudullahan samaan aikaan ei näy: Mitään minun nimi- ja osoitetietojani, ei luottokortin nimeä eikä mitään muita sen kortin päällä olevia tietoja. Tapahtumalistasta ei näy aikaväliä, enkä ruudulle saanut näkyviin kuin muutaman viimeisimmän. Viime vuoden kesällä on muistaakseni ainakin kaksi Amazonin tai Ebayn ostosta. No, sieltähän kyseli toinen henkilö noita uudestaan Paypalin sisäisellä sähköpostilla, jonne kyselyn saapumisesta minulle tuli tieto omaan pääsähköpostiini, joka on PayPalissa käyttäjätunnuksena.
Tätä on parasta selvittää kai Nordean asiakaspalvelun kanssa huomenna päivällä.
Onko muilla ollut ongelmia Paypalissa luottokortin oikeellisuuden tarkistuksen kanssa?
Saankohan edes lisämaksusta tuollaista tapahtumalistaa mitä Paypal vaatii?
Nordea Mastercard, Paypal turvatarkistelee
2
517
Vastaukset
- Hmmm--
Kuulostaa todella erikoiselta. Minulla on ollut luottokortti liitettynä PayPaliin vuosikausia, olen maksanut varmaan tuhansien eurojen arvosta ostoksia eikä ikinä ole kysytty mitään tuollaisia tietoja, sen jälkeen kun olen luottokortin alunperin varmentanut heidän haluamallaan tavalla (eli tehnyt sen pienen maksun heille, saanut koodin, ja laittanut sen heidän sivuilleen oikeaan paikkaan).
Ensimmäisenä tulee mieleen että kyse on huijauksesta eivätkä kyseiset pyynnöt ole PayPalilta ensinkään. Sitten tulee mieleen että olet ymmärtänyt koko asian päin vittua eivätkä pyydä mitään tuollaista mitä luulet.
"Kolmas vaatimus oli saada luottokortistani kuukauden ajalta kunnollinen tapahtumalista, jossa
olisi Nimeni, osoitteeni, luottokortin tiedot (luultavasti ei sentään turvalukua kortin takana), joku päivämäärä viimeiseltä 12 kk:lta, tarkoittanee 12 kk tapahtumalistaa päivämäärineen."
Auttaisi huomattavasti jos kopioit tänne sen saamasi englanninkielisen viestin niin että näkyy mitä he OIKEASTI pyytävät.- Pallityräys
Voi viittu tästä on yllä hävinnyt PP:stä tullut ohje ja sekin tieto, että sain lopulta kortin aktivoitua. Sepustukseni oli tosi pitkä.
Nordeasta löytyi verkkopankissa e-laskuista myös Nordean laskut luottokorttitapahtumista. PP:n pyyntö oli lähettää yksi lasku, joka on alle 12 kk vanha. Lähetin sellaisen heille. He kuittasivat ja hyväksyivät, ja nyt sain aktivoitua PP:n 1,5€ veloituksen maksukoodilla aktivoimani PP-korttini. Ilmeisesti jotain sekotti se, että olin netissä pyytäny peräti KOLME pikkulaskua, joilla saa jonkun koodin, joka taas annetaan viimeisenä vaiheena luottokortin aktivoinnissa. Kaikki koodit eivät kelvanneet. Ilmeisesti vain viimeisin oli se, joka piti lähettää.
Ilmeisesti tänne ei saa tehdä copy pastea PP:stä tulleesta sähköpostista, vaikka olin poistanut siitä tunnistetiedot. Niin että sellainen seeeensuuuri iskee S24:ssa. Parasta on tehdä kunnon kirjoitusvirheet sopiviin sanoihin, muuten joku robotti poistaa viestin täältä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829