Tässä kuukauden päästä tulossa vironreissu, ja mietin onko tulli kuinka tiukkaa Suomen puolella? Olen 19-vuotias, ja suunnittelen hakevan isästi viinaa, kuinka suuri on riski?
Ottaako tulli tosissaan?
13
1588
Vastaukset
- EnonSetä
Isästi vai äidisti? Tulli valvoo alkoholintuontia pistokokein - joko joudut tarkastukseen tai sitten et. Sitä on aika paha veikata etukäteen. Kerro miten kävi.
- Ggghh
Enpä usko että joudut. Jätkäsaaressa on yleensä tullissa joku mutta ei se mitään jalkamatkistajia tarkasta. Katajanokalla harvoin on edes tullissa ketään
- EnonSetä
Tullissa on aina henkilökuntaa kun laiva tulee - sinä et vain välttämättä näe niitä. Poimivat virrasta aina silloin tällöin jonkun tarkastukseen. Yleensä henkilön jolla on iso satsi tavaraa, reilusti hönössä tai ennestään tuttu naama - myös selvästi alaikäisiä olen nähnyt otettavan tarkastukseen. Käyn itse noin 8-10 kertaa vuodessa Tallinnassa ja kerran olen joutunut tarkastukseen ilman seuraamuksia. Syytä en tiedä miksi minut poimittiin, olin selvinpäin matkassa.
Jos olet alaikäinen (väkevät 20-vuotta) tavara menee takavarikkoon ja saa pienen oheissakon. - eiketää
Mä en ole ikinä katajanokassa viking linen risteilyllä ketään tullimiestä tai naista, mutta jätkäsaaressa starsin laivojen risteilyllä on lähes aina, Kerran oli jopa kolme tullimiestä/naista jätkäsaaressa.. Johtuisko siitä, että jätkäsaarestä risteillään myös Piatariin ja veäjälltä tullesahan voi takavarokida aivan kaikki jos ei ole maassa 24h, koska se ei ole EU maa. Pietarin risteilyllä kyllä suuri riski joutua tulli tarkastukseen, mutta ei viron,koska se kuulluu EU:hun.
- nähtyon
Kyllä Katajanokallakin on aina Tulli paikalla, katso ensikerralla tarkemmin.
- hgrdgh
olet alle kahdenkymmenen, joten tulli voi kaataa kirkkaat viinat viemärin.
- komjaa
Eilen vietiin yli kahden laatikon kaljat tullitädin toimesta. Baltic Princess.
- efefefef
Missä olit matkalla?. Jos olit virossa niin tullimiehet toimivat väärin. Jos olit taas Pietarissa tai muualla venäjällä alle 24h niin tulli teki kyllä ihan oikein. Kannattaa muistaa, että jos menee venäjälle niin se ei ole EU maa kuten viro.
- PavustaPolviParanee
Sama koskee kaikkia Ruotsin matkoja jotka poikkeavat Ahvenanmaalla taxfreen takia. Ikävää mutta näin se vain on.
- komjaa
PavustaPolviParanee kirjoitti:
Sama koskee kaikkia Ruotsin matkoja jotka poikkeavat Ahvenanmaalla taxfreen takia. Ikävää mutta näin se vain on.
Kymmeniä kertoja aiemmin joko sen 4 tai 8 laatikkoa tuonut eikä kyselty mitään. Joko käynyt hirveä munkki tai nyt tiukentaneet otetta. Kunhan varoitan jatkossa matkustavia.
En valita, koska oikeinhan toimivat. - Helpottaa
Kun käy vaimon kanssa viihteellä voi tuoda enemmän...vaikka olisi ns taxfree matka.
- komjaa
Helpottaa kirjoitti:
Kun käy vaimon kanssa viihteellä voi tuoda enemmän...vaikka olisi ns taxfree matka.
Tullitäti sanoi että jokaisen on kannettava omat juomansa. Harva vaimo kantaa äijälleen meneviä kaljoja. Toki jos käsikädessä rullaatte sen neljän laatikon kärryn niin voi armo käydä.
- eivoisikiinnostaa
Matkustajatuonti tax free laivoilta on oluen osalta 12litraa, eikä ole juurikaan halvempaa kuin Tallinnanlaivoilla, joskus jopa kalliimpaa. Tallinnasta tuot sen mitä haluat, ei ole tulli kiinnostunut ainakaan minun lasteistani. Tosin harvoin on enemmän kuin 6 laatikkoa olutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984