Ottaako tulli tosissaan?

viroviroviro

Tässä kuukauden päästä tulossa vironreissu, ja mietin onko tulli kuinka tiukkaa Suomen puolella? Olen 19-vuotias, ja suunnittelen hakevan isästi viinaa, kuinka suuri on riski?

13

1254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EnonSetä

      Isästi vai äidisti? Tulli valvoo alkoholintuontia pistokokein - joko joudut tarkastukseen tai sitten et. Sitä on aika paha veikata etukäteen. Kerro miten kävi.

    • Ggghh

      Enpä usko että joudut. Jätkäsaaressa on yleensä tullissa joku mutta ei se mitään jalkamatkistajia tarkasta. Katajanokalla harvoin on edes tullissa ketään

      • EnonSetä

        Tullissa on aina henkilökuntaa kun laiva tulee - sinä et vain välttämättä näe niitä. Poimivat virrasta aina silloin tällöin jonkun tarkastukseen. Yleensä henkilön jolla on iso satsi tavaraa, reilusti hönössä tai ennestään tuttu naama - myös selvästi alaikäisiä olen nähnyt otettavan tarkastukseen. Käyn itse noin 8-10 kertaa vuodessa Tallinnassa ja kerran olen joutunut tarkastukseen ilman seuraamuksia. Syytä en tiedä miksi minut poimittiin, olin selvinpäin matkassa.

        Jos olet alaikäinen (väkevät 20-vuotta) tavara menee takavarikkoon ja saa pienen oheissakon.


      • eiketää

        Mä en ole ikinä katajanokassa viking linen risteilyllä ketään tullimiestä tai naista, mutta jätkäsaaressa starsin laivojen risteilyllä on lähes aina, Kerran oli jopa kolme tullimiestä/naista jätkäsaaressa.. Johtuisko siitä, että jätkäsaarestä risteillään myös Piatariin ja veäjälltä tullesahan voi takavarokida aivan kaikki jos ei ole maassa 24h, koska se ei ole EU maa. Pietarin risteilyllä kyllä suuri riski joutua tulli tarkastukseen, mutta ei viron,koska se kuulluu EU:hun.


      • nähtyon

        Kyllä Katajanokallakin on aina Tulli paikalla, katso ensikerralla tarkemmin.


    • hgrdgh

      olet alle kahdenkymmenen, joten tulli voi kaataa kirkkaat viinat viemärin.

    • komjaa

      Eilen vietiin yli kahden laatikon kaljat tullitädin toimesta. Baltic Princess.

      • efefefef

        Missä olit matkalla?. Jos olit virossa niin tullimiehet toimivat väärin. Jos olit taas Pietarissa tai muualla venäjällä alle 24h niin tulli teki kyllä ihan oikein. Kannattaa muistaa, että jos menee venäjälle niin se ei ole EU maa kuten viro.


      • PavustaPolviParanee

        Sama koskee kaikkia Ruotsin matkoja jotka poikkeavat Ahvenanmaalla taxfreen takia. Ikävää mutta näin se vain on.


      • komjaa
        PavustaPolviParanee kirjoitti:

        Sama koskee kaikkia Ruotsin matkoja jotka poikkeavat Ahvenanmaalla taxfreen takia. Ikävää mutta näin se vain on.

        Kymmeniä kertoja aiemmin joko sen 4 tai 8 laatikkoa tuonut eikä kyselty mitään. Joko käynyt hirveä munkki tai nyt tiukentaneet otetta. Kunhan varoitan jatkossa matkustavia.

        En valita, koska oikeinhan toimivat.


      • Helpottaa

        Kun käy vaimon kanssa viihteellä voi tuoda enemmän...vaikka olisi ns taxfree matka.


      • komjaa
        Helpottaa kirjoitti:

        Kun käy vaimon kanssa viihteellä voi tuoda enemmän...vaikka olisi ns taxfree matka.

        Tullitäti sanoi että jokaisen on kannettava omat juomansa. Harva vaimo kantaa äijälleen meneviä kaljoja. Toki jos käsikädessä rullaatte sen neljän laatikon kärryn niin voi armo käydä.


    • eivoisikiinnostaa

      Matkustajatuonti tax free laivoilta on oluen osalta 12litraa, eikä ole juurikaan halvempaa kuin Tallinnanlaivoilla, joskus jopa kalliimpaa. Tallinnasta tuot sen mitä haluat, ei ole tulli kiinnostunut ainakaan minun lasteistani. Tosin harvoin on enemmän kuin 6 laatikkoa olutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe