Lempeyden osoittaminen ihmisille

Profeettta (saaws) ohjasi ilmaisemaan lempeyttä muille, vaimonsa ratsastaessa rimpuilevalla hevosella hän neuvoi tätä olemaan kärsivällinen hevosellekin, ja hän kertoi, ettei Allah osoita armoa sellaiselle, joka on armoton muita ihmisiä kohtaan.

Abu Umama raportoi, että Allahin lähettiläs, Allah häntä siunatkoon ja suokoon hänelle rauhan, sanoi: ”Jokainen, joka osoittaa armoa, jopa teurastettavaksi tarkoitettavalle eläimelle, Allah osoittaa hänelle armoa Ylösnousemuksen päivänä.”
(Al-Adab Al-Mufrad, kirja 20, Hadith 381, hasan)
1
Ilmianna
Jaa

8 Vastausta

Koraani 98:6. Totisesti ne, jotka eivät usko, sekä Kirjoituksen saaneet että pakanat, joutuvat helvetin tuleen ja jäävät sinne ikuisiksi ajoiksi. Nämä ovat ihmisistä kurjimpia.
Kirjoituksen saaneet voidaan yksilöidä, eli ketkä kuuluvat helvettiin koraanin mukaan. Kirjoituksen saaneet siis tarkoittaa juutalaisia ja kristittyjä. Oikeastaan sana kurjimpia pitäisi olla luoduista pahimpia.

Kaiken kaikkiaan voimme siis todeta, että emme todellakaan ole siis veljiä ja sisaria, vaan muslimit joko ovat tekopyhiä tai harjoittavat taqyyiaa sanoessaan olevansa tätä mieltä.

Koraanissa on 79 jaetta, joissa muslimeja kehoitetaan sotaan muita vastaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

kirjoitat sellaista pas ka törkyä, että varmaan 99% sun kirjoituksista poistetaan, enkä ihmettele, saavat poistaakin, enkä edes puolusta näitä muslimeja, mutta vois edes ala-arvoista käytöstä yrittää....
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ilmianna
Jaa
Kohtasin erään miehen, josta Jumala sanoi minulle hengessään: Tuo mies ansaitsee viiden euron tuen joka päivä sinulta ja muilta. Tarkoittaen, että minun pitäisi antaa hänelle viisi euroa päivässä. Hän osottautui asunnottomaksi ja köyhäksi. Annoin hänelle silloin tällöin muutaman euron ja eräänä päivänä yllätin hänet syöttämässä patongilla torin kyyhkystä. Tuli huono omatunto kun en itse ajatellut lainkaan eläimiä. Yritin myöhemmin samaa, mutta patonkini meni hiekkaan ja tuli likaiseksi ja vaikeaksi syödä. Liekö tuo eläinten rakastaminen ja armeliaisuus niitä kohtaan ennemmin ARMOLAHJA KUIN ETTÄ SE ONNISTUISI KENELTÄ TAHANSA.
Ilmianna
Jaa
Koraani 4:89 He toivoisivat, että te tulisitte uskottomiksi, aivan kuin he itse ovat, ja siten heidän kaltaisikseen. Älkää ottako itsellenne ystäviä heidän joukostaan, ennenkuin he lähtevät kodeistaan Jumalan retkelle. Jos he palaavat entiseen vihamielisyyteensä, niin ottakaa heidät kiinni ja surmatkaa, missä heidät kohtaattekin, älkääkä ottako itsellenne suojelijaa tai auttajaa heidän joukostaan.

Niin kaunista ja viisasta on islamin sanoma.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Se on aina hyvä arvioida jonkin sanomaa täysin kontekstista irrotettujen lauseiden valossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyllä tuo oli kaunis sanoma. Itse lähdin tuollaiselle Jumalan retkelle 1998 ja se todellakin on niin, että nyt on vaikea olla antamatta kaikkia syntejä anteeksi. En enää vihaa ketään syntistä, vaan yritän olla ymmärtäväinen kaikkia kohtaan. Kadulla näkee niin paljon rikollisia jengejä, että tajuaa sellaisten joukkojen olevan paljon voimakkaampia kuin mitä itse on.

Joka ei ole retkeä tehnyt on varmasti vaikeammassa asemassa syntien anteeksiantamuksen suhteen. Sellainen saattaa kuvitella väkivaltaa oikeaksi keinoksi torjua rikollisuutta.
Olin ennen väkivaltainen ja vihainen esim. autovarkaille, mutta nyt vain naureskelen heidän touhujaan. En enää pidä omaisuutta kaiken mittana enkä katso oikeaksi tuhota sellaista , joka katsoo asiakseen anastaa minulle kuuluvaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Yusraaa kirjoitti:
Se on aina hyvä arvioida jonkin sanomaa täysin kontekstista irrotettujen lauseiden valossa.
Tuo surmaamiskehotus ei varmaan laajemmassakaan konseptissa paljoa tuosta pahemmin parane..?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mie.eppäelen kirjoitti:
Tuo surmaamiskehotus ei varmaan laajemmassakaan konseptissa paljoa tuosta pahemmin parane..?
ei, vaikka kuinka tulkitsisi....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Lempeyden osoittaminen ihmisille

Profeettta (saaws) ohjasi ilmaisemaan lempeyttä muille, vaimonsa ratsastaessa rimpuilevalla hevosella hän neuvoi tätä olemaan kärsivällinen hevosellekin, ja hän kertoi, ettei Allah osoita armoa sellaiselle, joka on armoton muita ihmisiä kohtaan.

Abu Umama raportoi, että Allahin lähettiläs, Allah häntä siunatkoon ja suokoon hänelle rauhan, sanoi: ”Jokainen, joka osoittaa armoa, jopa teurastettavaksi tarkoitettavalle eläimelle, Allah osoittaa hänelle armoa Ylösnousemuksen päivänä.”
(Al-Adab Al-Mufrad, kirja 20, Hadith 381, hasan)

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta