Ei villiä vangita voi!

Yritin kertomaani kulkukisaan saada kontaktin. Olen ruokkinut sitä koko talven ulkorakennuksiini.
Tänään koin ,se tuli rappusille ja jätin ruokaa ja ovet auki kellariin menevälle linjalle.
Se meni kellariin meneville portaille ja lukitsin sen sisätiloihin.
Annoin tutustua kotiini,annoin tilaa vierailulle.
Jopa pissapisteen laitoin.
Jostainsyystä se sai panikkikohtauksen,kun lähestyin sitä ja keittiönkello putosi seinältä,kun se se villieläin hyppäsi seinälle.
Naapurissa noiden kissojen ylimitoitettu tuotanto on saanut mittasuhteet,joista tämäkin leikkaamaton kolli kiertää vaistojensa varaisesti.
Naapuritilallisella kuulemani mukaan parikymmentä kissaa.

39

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moniongelma-otto

      Minuu suututtaa jo puolivillit keltasirkut kun niiden oikukkaalle syömiselle pitäis koko piha rauhoittaa. Suututtaa kun ne eivät yhtään totu ihmiseen, jyvän tuojaan.
      Huudan niille ttä menkää sinne maaseudn pelloille ja metsiin vaikka pajunkissoja tai käpyjä syömään kun minunkin pitäisi saada joskus pihalla käydä.

      Kun kissanpennut syntyvät kissaemon villiin kotiin, niin ei ne taida enää kesyyntyä. Itselle jäi lopunikäinen trauma kun pojankossina meni luodikolla ampumaan kissaa aitan sillan alle. Se haavoittui ja kärsi kauheat tuskatennen tuskaista kuolemaansa kun ei voinut enää hiiriä pyydystää tai mitään syödä.

      Tuo olisi ollut ihan terapeuttista hoitoo tarvitseva mustapiste piilotajuntani alahyllyllä.
      Isäni raa'istui sodassa niin että tökki talikolla kahlittua lypsykarjaa tai hakkasi hevosta.
      Tuollaisista saa kamalan karman päälleen.

      • Jotenkin tunsin tosta sinun mielipiteestäsi,sen sinun elämäsi kokemuksen.

        Kokemuksesi,hänestä isästäsi,sodasta palanneena,on kokemus,jota vain saman kohtalon kokenut voi myötäkirjoittaa.
        He sotasankarit! Jotka pelastivat tämän maan,palasivat siipirikkoina,tiedän tasasan tarkaan mitä olet kokenut,mitä tunnet nyt
        Heidän sielunelämänsä oli todella rikkirevittyä.
        Ymmärrän täysin ajatusmaailmaasi isäsi suhteen,mutta jos eläin pitää lopettaa,niin eläinlääkäri ja amattimies on oikea osoite.
        Minä olen joutunut lopettamaan viisi koiraa,pari hevosta ja muutaman kissan ja aina heidät on nukutettu.
        Keltasirkuille kelpaa vain kaura ja ne syövät sen vain maasta.


      • Keltasirkut ovat parvilintuja,siis koko parvi lehahtaa lentoon,kun yksi saa siivet aleen ja mukamas en tiedä häiriintyykö,vai saa sen siemenen,jota oli tullut hakemaan?
        Minulla noi urpiaiset omaavat aivan saman kaavan.

        No minulla tolla lähi joella koskikara,lapiin menee pesimään,mutta minkätähden se tulee talveksi juuri tälle joelle?
        Ollessani teini luonnontiedenmaikkani ,järjesti joka viikonloppuisin tutustumiskierroksia luontoon,kiitos Hilkka! Sytytit minuun aimoannoksen luontoihmistä!


      • Tein ilmiantoilmoituksen kunnan eläinlääkärille,joku toinenkin oli sen tehnyt,että niitä villikissoja tuskin enää pääsee sikiämään holtittomasti?
        Samaisen naapurin emolehmät pelastin aikoinaan heikoilta jäiltä ilmoittamalla hätäkeskukseen.
        No miehet tekivät pari tuntia töitä,saadakseen ne eläimet sinne navetaan ja omistaja nukkui ympäripäissään keskellä päivää.
        Pitääkö olla huolissaan? Telkussa ohjelma,tuskin ottaa näitä eläimiin kohdistuvia laiminlyöntejä käsittelyyn?
        Tuotantoeläinten hoidon laiminlyöminen on nykyisin aika yleistä,vain räikeimmät tapaukset tulevat otsikoihin


    • Meidän asuinalueellamme oli joitakin vuosia sitten muutama villiintynyt kissa, asukkaiden ulos heittämiä.
      Eräänä kevätpäivänä portaittemme juureen oli ilmaantunut kauniin harmaa kissanpentu, joka katseli meitä pelkäämättä sinisin silmin. Tulipa meille äkkilähtö sisälle, kun talon takaa hyökkäsi emo takajaloillaan hyppien etutassut raateluasennossa kynnet harallaan. Kamalan näköinen peto.
      Vei onneksi lapsensa pois, emme sen koommin tavanneet.
      Nyttemmin ovat asukkaat käsittäneet, että kissa villiintyy äkkiä. Pihakissoja ei ole enää näkynyt.

      • Jotenkin näin Ystävänpäivänä näin jopa kohtaamisessasi kissanpennun kansaa jos sen sanan osaisin tuoda julki niin kaiketi drakikomentiaakka ,tai jotain sinne päin?

        Se tietty,että se kohtaaminen päätyi,tavallaan ,kun sen äidinvaistot heräsivät ja se huomasi,että yksi pesueesta puutui?
        Minä annan täydet pisteet emolle ja sille kollikisalle,joka saattoi sen emon yksin huolehtimaan pesueestaan , nolla pistettä


    • kissan.kanssa

      Rakkautta on niin monta lajia. Olen kesyttänyt monta villikissaa, ottanut kotiini, hoitanut ja vaalinut. Joku on jäänyt auton alle, joku uollut vanhuuteen, jonkun sai naapuri kotikissakseen, mutta yhtään villikissaa ei ole kissani synnyttäneet. Kastrointi auttaa jos tuntuu ettei muuten saa kissojaan kurissa pidettyä. Lopettavat kylillä juoksemisen, mutta nythän pidetään kissalemmikit sisätiloissa. Hiiret saavat kuherrella, kissat eivät niiden perhe-elämää häiritse, mutta ei meillä ole hiiriäkään.
      Villikissaa ei noin vain sisälle kannata ottaa, luottamus on hankittava kun kissa on vapaana, muuten se ei onnistu, eikä kaikkien kissojen osalta mitenkään.

      • Niin todella luulin!
        Sen kissan,siis villiytyneen pääkoppaan pääseminen onkin taidelaji,siis sinä todella kerrot kuinka sen kissan sielunelämään päästään sisälle?
        Olet tavallaan kissakuiskaaja? Minä vain yritin tehdä sille villikisalle voitavani
        Jouduin omasta rotvailer/beaceronistani luopumaan ja sen kuusivuotiaan nartun menetys
        on todella ollut pahapaikka.
        Onhan minullakin ollut melkoinen katras koiria,bulmastiffi Topi,uros oli haastavin.Eli lähes
        kuusitoista vuotiaaksi ja olisi elänyt vieläkin pidenpään,mutta katsoin,että hänet on aika laskea
        enkelikoiraksi.
        Minulla on ihana eläinlääkäri tällä,hän tulee ja niin voin haudata ne rakkaat eläinystäväni
        joiden matkanpään olen katsonut tuleen toteutuiksi.
        Kyllä niitä kyyneleitä on todella vuodatettu,mutta se rakkaus jahuolenpito sitä eläintä kohtaan
        on ollut aina sydämestä lähtevää


    • Hunttari

      Villikissa ongelmaan on asiansa osaava metsastaja paras ja halvin ratkaisu..metsastysseuroilla on vahingoittamattomat loukut ja niilla asia hoituu.eika ,tupamirrit, joudu karsimaan..
      Itse olen nuorena joutunut metsakissoja pyytamaan,,taysin villeja..jollei niita kesalla pyydetty pois,niin talvella kuolivat nalkaan,,tai ketut raateli ne..

    • no.niin.ennenvanhaan

      Kollin leikkaaminenkin tulee kalliiksi, kun pitää otus viedä eläinlääkärille.
      Toista oli entisaikoina, kun kotioloissa kolli pantiin turkinhihaan tai saappaanvarteen ja isäntä tai emäntä hoiti toimenpiteen näppärästi.

      • seksuaalinenhäirintä

        Sianporsaat salvetiin aivan samalla tavalla.
        No kaiketi ne pahimmat,lapsiin sekaantujat jätetiin kuohitsematta?


    • villitjavapaat

      Toki villieläinten tarhaamisella on voitu monia eläinlajeja elvyttää. Sitten eläimet lasketaan luontoon. Muutaman lajin sukupuuttokin on näin estetty.
      Wellingtonin luonnonpuistoon tuotiin susia hoitamaan sairaat ja huonokuntoiset eläimet luonnonmukaisella tavalla pois. Siellä on nyt vireä ja elinvoimainen susikanta.

      • ei-enää-ruorikoskea

        Villikissoja ei tarvitse kesyttää, vaan metsästys seurat hoitaa homman, koska kissat ei ole sukupuuttoon kuolemassa, kuten tämän palstan tämän aamuinen tila.

        Koska herään aamulla aikaisin lukemaan kirjoituksia ja juutuin sitten tuohon aloitukseen "Floridassa..." ja siihen vastanneen Pasasen elossa olemiseen ja jäin sitä googlailemaan, saaden selville, että Pasanen elää vanhainkodissa edelleen, mutta palatessani takaisin, oli uusimmat kirjoitukset kadonneet, kuten tämäkin

        Sitten ne tuli taas esille, kadoten taas, joten on tulossa ihana sekasotku viikonloppu, kun heti lauantaina alkaa sekoilu.., vai olisiko sittenkin niin, että itselläni alkaa sekoilu?D

        Onhan täällä toisiakin aikaisin heränneitä, joten lohduttakaa nyt minua, olenko sekoamassa, vai onko joku toinenkin huomannut, että "ruorikosken" valitukset siellä pukkaa ensimmäisenä!DD


      • merkittävä.huomio
        ei-enää-ruorikoskea kirjoitti:

        Villikissoja ei tarvitse kesyttää, vaan metsästys seurat hoitaa homman, koska kissat ei ole sukupuuttoon kuolemassa, kuten tämän palstan tämän aamuinen tila.

        Koska herään aamulla aikaisin lukemaan kirjoituksia ja juutuin sitten tuohon aloitukseen "Floridassa..." ja siihen vastanneen Pasasen elossa olemiseen ja jäin sitä googlailemaan, saaden selville, että Pasanen elää vanhainkodissa edelleen, mutta palatessani takaisin, oli uusimmat kirjoitukset kadonneet, kuten tämäkin

        Sitten ne tuli taas esille, kadoten taas, joten on tulossa ihana sekasotku viikonloppu, kun heti lauantaina alkaa sekoilu.., vai olisiko sittenkin niin, että itselläni alkaa sekoilu?D

        Onhan täällä toisiakin aikaisin heränneitä, joten lohduttakaa nyt minua, olenko sekoamassa, vai onko joku toinenkin huomannut, että "ruorikosken" valitukset siellä pukkaa ensimmäisenä!DD

        Sitä minäkin ihmettelin jo eilisiltana kun avasin 70 plus palstan, niin siellä ei ollut yhtään uusia kirjoituksia, samoin tänä aamuna?
        Mutta kuin ihmeen kaupalla, koittaessani avata jotain vanhaa kirjoitusta, jopas rävähti uudet kirjoitukset esille. Onko minun koneessa vika, vai tökkiikö palstan kirjoitukset muillakin?


      • jaakko-jokunen
        merkittävä.huomio kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelin jo eilisiltana kun avasin 70 plus palstan, niin siellä ei ollut yhtään uusia kirjoituksia, samoin tänä aamuna?
        Mutta kuin ihmeen kaupalla, koittaessani avata jotain vanhaa kirjoitusta, jopas rävähti uudet kirjoitukset esille. Onko minun koneessa vika, vai tökkiikö palstan kirjoitukset muillakin?

        Kyllä oli sama vika täälläkin eilen havaittu, ei omassa koneessa vika ollut. Ylikuormitettu on suomi24 tietokone ajoittain, onhan valtava määrä ihmisiä siellä hyörimässä.


      • ei-enää-ruorikoskea kirjoitti:

        Villikissoja ei tarvitse kesyttää, vaan metsästys seurat hoitaa homman, koska kissat ei ole sukupuuttoon kuolemassa, kuten tämän palstan tämän aamuinen tila.

        Koska herään aamulla aikaisin lukemaan kirjoituksia ja juutuin sitten tuohon aloitukseen "Floridassa..." ja siihen vastanneen Pasasen elossa olemiseen ja jäin sitä googlailemaan, saaden selville, että Pasanen elää vanhainkodissa edelleen, mutta palatessani takaisin, oli uusimmat kirjoitukset kadonneet, kuten tämäkin

        Sitten ne tuli taas esille, kadoten taas, joten on tulossa ihana sekasotku viikonloppu, kun heti lauantaina alkaa sekoilu.., vai olisiko sittenkin niin, että itselläni alkaa sekoilu?D

        Onhan täällä toisiakin aikaisin heränneitä, joten lohduttakaa nyt minua, olenko sekoamassa, vai onko joku toinenkin huomannut, että "ruorikosken" valitukset siellä pukkaa ensimmäisenä!DD

        Mutta taskubiljadööri täälläkin heti ketjua pilaamassa


      • ei-enää-ruorikoskea kirjoitti:

        Villikissoja ei tarvitse kesyttää, vaan metsästys seurat hoitaa homman, koska kissat ei ole sukupuuttoon kuolemassa, kuten tämän palstan tämän aamuinen tila.

        Koska herään aamulla aikaisin lukemaan kirjoituksia ja juutuin sitten tuohon aloitukseen "Floridassa..." ja siihen vastanneen Pasasen elossa olemiseen ja jäin sitä googlailemaan, saaden selville, että Pasanen elää vanhainkodissa edelleen, mutta palatessani takaisin, oli uusimmat kirjoitukset kadonneet, kuten tämäkin

        Sitten ne tuli taas esille, kadoten taas, joten on tulossa ihana sekasotku viikonloppu, kun heti lauantaina alkaa sekoilu.., vai olisiko sittenkin niin, että itselläni alkaa sekoilu?D

        Onhan täällä toisiakin aikaisin heränneitä, joten lohduttakaa nyt minua, olenko sekoamassa, vai onko joku toinenkin huomannut, että "ruorikosken" valitukset siellä pukkaa ensimmäisenä!DD

        Tiedän,mitä metsästysseurat tekevät kissoille!
        Naapurin rotukissan päälle ajoivat ja jättivät tielle kitumaan,kun hirviseurue kaahasi yksityistietä ja samoin saman hirviseurueen jäsen ampui omistajan kisan riihennurkalle,että näitä jalomielisiä metsämiehiä kyllä löytyyn,ainaskin tällä sektorilla.
        Se kissa voi todella olla sen eläkeläisen ainoa elävä kontakti,ainoa huollettava,että ei kaikkea liikkuvaa noilla metsästäjilläkään liene oikeutta ampua?


      • ei-enää-ruorikoskea kirjoitti:

        Villikissoja ei tarvitse kesyttää, vaan metsästys seurat hoitaa homman, koska kissat ei ole sukupuuttoon kuolemassa, kuten tämän palstan tämän aamuinen tila.

        Koska herään aamulla aikaisin lukemaan kirjoituksia ja juutuin sitten tuohon aloitukseen "Floridassa..." ja siihen vastanneen Pasasen elossa olemiseen ja jäin sitä googlailemaan, saaden selville, että Pasanen elää vanhainkodissa edelleen, mutta palatessani takaisin, oli uusimmat kirjoitukset kadonneet, kuten tämäkin

        Sitten ne tuli taas esille, kadoten taas, joten on tulossa ihana sekasotku viikonloppu, kun heti lauantaina alkaa sekoilu.., vai olisiko sittenkin niin, että itselläni alkaa sekoilu?D

        Onhan täällä toisiakin aikaisin heränneitä, joten lohduttakaa nyt minua, olenko sekoamassa, vai onko joku toinenkin huomannut, että "ruorikosken" valitukset siellä pukkaa ensimmäisenä!DD

        Minulla rävähti 5.12,2017 ruudulle seuraava teksti:
        noinhan.se.väitti
        5.12.2017 8:01

        Muuan palstan käyttäjä - vähämerkityksinen nikki jääköön mainitsematta - kirjoitti tänne 8.1.2017 kello 20:57 päivätyn muka toiselle kirjoittajalle suunnatun ketjun aloituspuheenvuoron, jossa totesi seuraavaa:

        "Olet kiitettävällä uutteruudella syytellyt ja ivannut kanssakirjoittajia. Se ei valitettavasti ole sopusoinnussa palstan tavoitteiden kanssa, joten kertoisitko, miten olet valanut yhteishenkeä omalta osaltasi!"

        Herää kaksi kysymystä:

        Mitkä ovat tämän palstan " tavoitteet" ja missä ne mainitaan?

        Palstalle voi kirjoitella kuka tahansa, milloin tahansa ja mistä tahansa. Pääosin ihmiset eivät tunne toisiaan. Siinä ei mitään yhteisöä synny.

        Mitä yhteishenkeä täällä siten muka pitäisi edellyttää?

        Kaikkea täälläkin joutuu lukemaan!

        Tämän johdosta seuraavaa. Kun kysymykseeni vastaa lähes vuoden hiljaisuuden jälkeen täysin outo nimimerkki, niin tekstin alkuosan huomioon ottaen ei voi olettaa muuta kuin että kyseinen nimimerkki haluaa selvästi vi..uilla ja haluaa riidellä . Huomioiden siinä vaiheessa melko maltillisen vastaukseni ei kysymykseen tule muuta kuin tuon tuhatnikin jatkuva v....uilu ja täysin asiatton oman tärkeyden mainostaminen,
        Tässä vaiheessa on minulle on täysin samantekevää, onko tuhatnikki pilmari, hänen aisankannattajansa , rakastaja/rakastajar tai täyslatausta tarvitseva henkilö. Mielestäni tuhatnikin kirjoitusten ala-arvoinen taso riittää perusteluksi.


    • Per-kel

      Noh, jäin muijan saksiin jo 40 v sitten, ja vielä :(

    • uatu_

      Eilisiltanameikäläinen katseli youtubestä elokuvvaa, jossa käsiteltiin maapallon kohtaloa kuvitellussa tilanteessa,jossaihmisethäviäisivät maapallolt, mutta kaikki muu jäisi sinne.

      Vähitellen tietenkin kaikki ränsistyisi.Ruohoa ja puita alkaisi ilmestyä kaikkialle, missä tavoiteltavissa multaa.

      Vuosituhansien mittaan rakennukset ja sillat sortuisivat. Eläinkunta voisi suhteellisen hyvin, samoin kasvikunta. Kotieläimet menehtyisivät pian. Isommat koirarodut säilyisivätliittyessään susien joukkoon.

      Yksi kotieläinlaji voisi villiintyessäänkin vuosituhansien kuluttua ilman ihmistä aivan hyvin. Se on kissa.

      Kissaahan muuten ihminen ei ole kesyttänyt. Kissa hakeutui itse ihmisten seuraan muinaisessa Egyptissä. Asunnoissa ei ollut ikkunoita ja se pääsi helposti sisälle suojaan auringolta ja sateelta. Asuinrakennuksissa ja varastoissaoli hiiriä, joten ravinto oli taattu. Toisaalta ihminenkin ruokki sitä.

      Sillä tavoin kissa kesyyntyi. Toisaalta se nykyäänkin villiintyy helposti, kuten tästä ketjusta ilmenee.

      • Uatu: yritähän keksiä jotain positiivista tuosta esikuvatasi taskubiljadööristä, ilmestyt niin kummasti vain tietyissä yhteyksissä kuten hämeen hiraskin.


      • alias.peltoniemi
        ruorikoski kirjoitti:

        Uatu: yritähän keksiä jotain positiivista tuosta esikuvatasi taskubiljadööristä, ilmestyt niin kummasti vain tietyissä yhteyksissä kuten hämeen hiraskin.

        Ei sininen nicki näytä kirjoituksia korkeammalle tasolle nostavan.
        Näyttäisi että päinvastoin. Mutta kun se malka omassa silmässä... :(
        Niin, muiden kohdalla sen 'huomaa' vaikk'ei sitä olisikaan.


      • Todennäköisesti ketjuni,ei enää vastaa aloitustani,koska virus iskeytynyt palstalle,mutta kiitän asiallisista kanannanotoista ja oli mielenkiintoista taivaltaa kanssanne tämä kissataival.
        Ei se tämä aman taivallus mitään taivaita hivo,että yhden kissan elämänmenokin voi olla se elämys,joka voi olla minun elämäni parhainta antia ama


      • alias.peltoniemi kirjoitti:

        Ei sininen nicki näytä kirjoituksia korkeammalle tasolle nostavan.
        Näyttäisi että päinvastoin. Mutta kun se malka omassa silmässä... :(
        Niin, muiden kohdalla sen 'huomaa' vaikk'ei sitä olisikaan.

        Eikä mustanikkinen näytä huomaavan oman tai toisen mustanikkisen käyttämiä ilmaisuja pelkiksi vi..tuiluiksi.


    • Ällöttävää

      Nyt se tuon taskubiljardin keksi. Eikö muuhun voisi ajatuksiaan suunnata. Milloin kakkavaippa , milloin tutti, nyt tuo runk...

      • ilkeillen-nyt

        "Nyt se tuon taskubiljardin keksi."

        Sanos muuta "Ällöttävää", eikä osaa sitä oikein kirjoittaa "taskubiljadööristä", koska on niin kiire herjata toisia.

        Mikäli olen oikeassa tarkoitat kirjoituksellasi juuri ruorikosken herjauksia toisia kirjoittajia kohtaan, joka on nyt mennyt liiallisuuksiin mielestäni.

        Olihan niitä ennen ja sekös ruorikoskea ärsytti, kun joku oli vetänyt hänen entisen kirjoituksen osoitettuna silloiselle Pilmarille ja hän näki harhoja, että siellähän se "PIlmari" taas häntä vainoaa, joten kaikki olimme mitä ihmeellisimillä nimityksillä ruorikosken vainoharhaisella olettamuksella mitä uskomattomilla nimityksillä ja loppua ei ole näkyvissä, koska nyt alkaa jo ne "tasku" "kikkelin runkkaamiset olla menossa?

        En todellakaan enää ihmettele, kuinka hän on toiminut Luotsina, vai oliko ne silloin Serifejä, joka ruuneperi oli myös ja siitäkös alkoi näiden entisten "pääliköiden" riita, mutta kiitos ruuneperi, älä osallistu tähän, koska sait jo kärsiä aivan tarpeeksi silloin aikaisemmin.?

        Niin se on, että villiä ei voi vangita, eikä ruorikoskea hiljentää, koska kaikkialla on narreja, jotka vainoavat juuri ruorikoskea, koska hän kokee jokaisen kirjoituksen koskevan juuri häntä ja hänen on pakko puolustautua näitä "maahisia" vastaan ja sotkeutua keskusteluun, joka ei häntä koske.


      • Ottaako totuus moninikistä aivoon? Enhän minä muuta kuin valitsin sattumanvaraiseti nikkisi kun siirryit isonumeroisiin nikkeihin


      • ruorikoski kirjoitti:

        Ottaako totuus moninikistä aivoon? Enhän minä muuta kuin valitsin sattumanvaraiseti nikkisi kun siirryit isonumeroisiin nikkeihin

        " Ottaako totuus moninikistä aivoon? Enhän minä muuta kuin valitsin sattumanvaraiseti nikkisi kun siirryit isonumeroisiin nikkeihin"

        Oletkohan nyt oikeilla jäljillä, koska minä kirjoitin tuon selostuksen noista entisistä ajoista, mutta muutoin en ole osallistuntut sinu salajahtiin näistä sinun harhoistasi, joita syydät nyt viattomien kirjoittajien päälle.

        Vaikka toisaalta tekisi mieleni sanoa, että mieti nyt itsekkin, mitä syydät tänne palstalle, niin onhan se turhaan, koska vain sinä itse tiedät, kuinka haluat itsesi ilmi tuoda ja se ei ole mielestäni todellakaan positiivinen luonne, vaan suorastaan häirikkö. Anteeksi vain, mutta tämä on minun mielipiteeni sinusta.


      • Todista se, tuo taskubiljadööri ei tunnu pysyvän vaipoissaan, vaan kaikin keinoin tunkeutuu hyvien ketjujen pilaajaksi,Minusta saat olla mitä mielipidettä tahansa, mutta yritä hillitä tuon pilaajan maanisia kohtahtauksia.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        " Ottaako totuus moninikistä aivoon? Enhän minä muuta kuin valitsin sattumanvaraiseti nikkisi kun siirryit isonumeroisiin nikkeihin"

        Oletkohan nyt oikeilla jäljillä, koska minä kirjoitin tuon selostuksen noista entisistä ajoista, mutta muutoin en ole osallistuntut sinu salajahtiin näistä sinun harhoistasi, joita syydät nyt viattomien kirjoittajien päälle.

        Vaikka toisaalta tekisi mieleni sanoa, että mieti nyt itsekkin, mitä syydät tänne palstalle, niin onhan se turhaan, koska vain sinä itse tiedät, kuinka haluat itsesi ilmi tuoda ja se ei ole mielestäni todellakaan positiivinen luonne, vaan suorastaan häirikkö. Anteeksi vain, mutta tämä on minun mielipiteeni sinusta.

        Krisu kiitos!
        Olen kaiketi pudonnut täysin kelkasta,se laskiainenhan meni jo??
        Kuka on ruorikoski? Onko hän joku uusi mielipiteidensävanki,jolle vain omat mielipiteet ovat lahja keskustelupastalle?
        Ja riidansiementenkylvö näkyis olevan hänelle lähes elämänehto?
        No tosin lunta vielä aikapaljon maassa,että kylvömaa saattaa olla vielä ajankohtaan nähden vääränlainen?
        Minä en tätä avaustani aloittanut riitelysaitiksi!


      • Kristiina23! Näin siinä käy kun turvautuu outoon nikkiin palstalla, jossa yksi piirtelee hämähäkkejä väärinpäin tänne kaikkien nikkiensä suojassa. Pyydän anteeksi erehdystäni. Toivottavasti kirjoittajat huomioivat nimettömyydessä piilevän vaaran.


    • no.niistähän.se

      Nikki ruori-ski kirjoittelee palstan muista kirjoittajista.
      Muut kirjoittelevat asiaa.

      • näkis tuon taskubiljadöörin kirjoittavan asiaa, tähän asti nikkiensä suojassa vain vi..uilua heti tänne ilmestymisestään alkaen


    • Pennusta ne on kesytettävä, ei taida täyskasvuinen villikissa helpolla kesyyntyä.
      Olenhan kertonut Sipoon aikoina, kun kovalla pakkasella lennähti eteiseen sinitiainen. Yritin häätää sitä kädelläni ovesta ulos, mutta tuo luontokappale istui kämmenelleni ja painautui lämmittelemään siinä.

      Oli se hellyyttävä kokemus, annoin sen olla undulaattien kanssa samassa häkissä, jossa se tankkasi ja joi vettä että roiskeet vain lensi. Sitten pitikin jo pelastaa se undulaateilta, mutta vielä ulkorapuilla se painautui käteeni, vain hypyttämällä se lennähti puhelinlangoille. Sää oli jo lauhtunut onneksi, ja ihana muisto siitä luottamuksesta jäi!

      • PS. Muistin juuri miten Myyrmannin tavaratalossa oli asukkina varpunen, Koko talven se kuulemma oli asukkaana siellä, kuulin kerran visertelyä köynnöskasvista ja eikös siinä hypellyt varpunen. Suihkulähde oli virtaamassa alas seinää myöten ja siitä se joi, kertoi muut penkillä istuvat. Lämpö ilmeisesti saa ne lentämään sisälle!


      • sini.sirkku kirjoitti:

        PS. Muistin juuri miten Myyrmannin tavaratalossa oli asukkina varpunen, Koko talven se kuulemma oli asukkaana siellä, kuulin kerran visertelyä köynnöskasvista ja eikös siinä hypellyt varpunen. Suihkulähde oli virtaamassa alas seinää myöten ja siitä se joi, kertoi muut penkillä istuvat. Lämpö ilmeisesti saa ne lentämään sisälle!

        Kiitos sini-sirkku!
        Minulla toi mustarastas,joka on vieläkin pihapiirissäni.
        Heitä oli tavallaan kaksi poikaa,mutta se toinen häippäs,kun toi isompi poika uhitteli sille?

        Minulla oravat asustaa tuolla katon,niin sanotussa "kaavelissa",siis siinä laudotetussa osassa,joka jää katon ja seinän väliin.
        No aamulla ne kurkkivat ikkunoista ja vilistävät ruokintapaikalle tonne rantaan asuntovaunun etuterassille,jonne olen nille järjestänyt aamupalaa.


      • Hienoinen haikeus tuntui, kun ajattelin lintusia ja oravia Lippajärvelläkin, ja vieraani nyt illalla kertoi myös pihalemmikeistään. Heillä on meren rannalla joutsenia joita käyvät katsomassa, ja muistelin minäkin juoma-allastani suihkulla, jossa pikkulinnut kylpivät helteellä.
        Rahkapiirakkani oli suosittu, juustokierukoita olin leiponut aikaisemmin, eikä siinä muuta tarvittukaan. Mukava ilta, ja nyt kutsuu jo unijukka! Hyvää yötä.


      • Toki täällä on monta asiallista kirjoittajaa, tuo taskubiljadööri vain, on muine nikkeineen vetänyt meikäläisen mukaan, joten suuntaahan katseesi tuonne taskubiljadöörin suuntaan, kun kkirjoitat asiattomista viesteistä.


    • n.o.johan.pomppas

      Onkohan tämä jo ennakkotapaus suomessa kun "nelivetokulkijakin" joutuu tapaturman uhriksi?
      https://yle.fi/uutiset/3-10081877?origin=rss
      Kyllä meidän monirotuisemme muutti kävelytekniikkaa jos jäisillä tie -tai polkuosuuksilla kuljettiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe