Onko työkaveri ihastunut?

Haaveilijatar30

Onko mies (työkaveri) ihastunut vai voinko vain kuvitella tämän kaiken:
-katsoo pitkään silmiin
-vilkuilee suuntaani
-hymyilee minulle paljon
-tekee tikusta asiaa
-jumiutuu joskus ”muka tekemään jotain” jos näkee että olen tulossa
-ottaa minut huomioon työasioissa
-tarjoutunut auttamaan työasioissa
-kadotin erään tavaran, hän auttoi etsimään sitä
-kysyy usein mielipidettäni työasioihin
-lähettää usein viestejä myös illalla, sisältävät aina vain työasioita, mutta viestittely ajautuu monesti myös pieneen ”vitsailuun” (viestit sisältävät lisäksi usein hymiöitä)
-kehunut kuinka kiva työporukka meillä on (ei kuitenkaan suoraan minua) ja siksi ei halua vaihtaa työpaikkaa (vaikka muuten pänni sillä hetkellä)
-laittoi minun toiveeni omansa edelle eräässä työasiassa
Varmasti muutakin, mutta nämä merkit nyt alkuun olen pannut merkille.

Olen siis varattu, hänestä en tiedä.

10

16686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KerroTotuusMiehelle

Olen mies ja käyttäytyisin juuri tuolla tavalla, kuten esimerkeissä mainitsit.
      Olen myöskin ihastunut ja kaikki nuo merkit täsmäävät.
      Katson ihastustani silmiin ja pitkään. Ihastunut mies lumoutuu ihastuksensa silmistä ja haluaa tuijottaa ihastuksensa silmiä vaikka loputtomiin, paitsi ujo mies, joka ujoudestaan johtuen kääntää katseensa pois, kun huomaa ihastuksensa huomaavan tuijotuksen.
      Ujo mies yleensä vilkuilee ihastuksensa silmiä, kun ihastus katsoo toisaalle.
      Ihastunut mies tarjoaa apuaan ihastukselle, koska ihastunut mies haluaa auttaa ihastustaan kaikessa. Tämä johtuu myös siitä, että näin ihastunut saa olla ihastuksensa lähellä.

Eli tämä mies on ihastunut sinuun. Sinun kannattaisi kuitenkin kertoa heti alussa, että olet varattu, koska jos mies kuvittelee sinun olevan sinkku, niin mitä pidempään ihastus suhteen antaa kehittyä, niin sitä enemmän tuottaa tuskaa miehelle, kun hän joutuu sinusta luopumaan.
      Kun ihastuu, niin ihastuksesta on vaikea luopua, vaikka niin on tehtävä, jos ihastus on varattu.

• kylläjääälää

Minäpä annan paremman neuvon kuin tuo yllä oleva, ei pahalla mutta sitten ne asiat kuseekin kun ajattelee stereotyyppisesti että kaikki ei ujot miehet ja ujot miehet tekee noin ja jos yleistetään, kannattaa aina ajatella että mikään ei ole mustavalkosta ja jokainen on erilainen että mitään absoluuttista totuutta tuossa asiassa ei ole.
      Helpoin kun kysyt suoraan vaikka kuinka tuntuis pahalta tai jotain, jos vastaa että on niin selität että olet varattu ja aikuisten ihmisten pitää antaa työrauha siis jos häiritsee ja että tällä hetkellä ei ole mahiksia. Kaikista tyhmintä on olettaa ja kuvitella ja esim huhu puheita uskoa ottamatta ite suoraan selvää, tiiän se on hankalaa joskus mutta itse olen oppinut tuohon suoraan puhumiseen ja on helpottanut asioita paljon.

Miehenä sanoisin että riippuen millainen henkil on luonteeltaan niin osa nuista voi olal ihan ystäövällisiä eleitä, itsekkin olen töissä ystävällinen työkavereille ja niiden vaikeidenkin kans olen työt tehny niinku aikuiset koska töissä pitää tulla toimeen vaikkei tykkäiskään kaikisat, voi myös olla että on ihastunut tai voi olla jopa rakastunut mutta kysymällä selviää.

Nykyään menny omituiseksi touhu, näin reilu kolmekymppisenä miehenä ihmettelen että monet ikäiseni ovat henkiseltä iältään tyyliin 15-20 vuotiaita ei kaikki mutta isompi määrä kuin ennen, itse en ole täydellinen kun joku siitä kuitenkin kitisee kohta.

Olen luonteeltani kiltti, herkkä, tunteellinen, temperamenttinen, avulias, empaattinen, periksiantamaton ja paljon muutakin mutta nyt esimerkkinä tuohon ujo käyttäytyy noin ja ei ujo näin niin vaikka mulla on tosi hyvä itsetunto ja itsevarmuus enkä ole ujo ja olen tosi avoin, siis kuitenkin selasille joihin luotan niin silti olen mennyt ihan puihin vahvan ihastumisen ja yhden vahvan rakastumisen takia että ei se aina tarkota että ois ujo, asiaa puhuttiin mutta jotain toinen jätti kertomatta niin siksi kesti lähes 1,5 vuotta päästä kunnolal irti surusta, mutta kasvoin ihmisenä ja kyllä itse yritin kaikkeni selvittää kun vaivas mutta oon antanu asian nyt olla kun voi olla hyvällä tuurilla mahollisuus ystävyyteen, toivon ainakin näin ja sekin jos tapahtuis niin en olettas että joskus jotain isompaa että ihan kyllä ystävä voin olla tuosta huolimatta kun sen verran hyvä ja mukava ihminen. Esim kiltti ei tarkota liian kiltti, temperamenttinen ei tarkota että oon raivohullu mutta jos suutun saatan olla aika äkänen ja jos pakko puollustaa itteä niin sillon välillä tulee se kunnon temperamenttisuus riippuen tilanteesta, tunteellinen aj herkkä olen mutta osaan kyllä olla itkemättä että en ruikuta joka asiasta, tunteeni uskallan näyttää mutta järjellä olen aina lähestulkoon mennyt asiat ja tunne asiat elämässä, empaattinen ja avulias, jooo tosiaankin oon ja paljon mutta en oo sinisilmänen kun joutu sen nuroempanan kantapän kautta oppiin että tunnistan tosi hyvin kieroilijat ja heille en anna yhtään löysää, ja jos alan huomata että hyväksi käytetään tuota piirrettä niin välit poikki että ei mun yli kävellä enkä annakkaan. Tykkään myös pitää kämpän siistinä, teen kotityöt mukisematta, osaan laittaa ruokaa , kyllä siivoustöitä teen tällä hetkellä mutta nuo asiat ei tarkota että olisin tossukka ja osaan ne ihan perinteiset "miesten" työtkin tosi hyvin.

Kultanen keskitie, maalaisjärki jne, pysyy sanojensa takana ja ainakin pyrkii aina siihen, ei lupaile turhia, rehellisyys, luottamus, osaa asettua toisenkin asemaan ja ei yleistä liikaa eikä ajattele liian mustavalkosesti,onko paljon vaadittua että nyuita vaalittais nykyäänkin enemmän kun huonosti käy jos nuo katoaa.

Eiköhän ollu pointteja perille tossa?

Tarkotus ei ole loukata ketäön kirjotan miten kirjotan

• näinonparempi

tuntuu oudolta olet varattu ja silti mietit tuollaista... vai tuntuuko se kiihottavalta jos toinen mies on sinusta kiinnostunut? jos rakastat miestäsi niin unohda toiset miehet ja keskity pari suhteeseen.

• äläoleta

Varattunakin voi kiinnostua tai ihastua toiseen ihmiseen eikä se unohtaminen ole varatullekaan helppoa. Lisäksi mukana syyllisyys omista tunteista, joille ei periaatteessa kyllä mitään voi. Eri asia, että miten toimii. Asiat ei aina mene niin mustavalkoisesti kuin kuvittelisi.

• näinonparempi

kyllä voi..... mutta minusta tuntuu että tämä nainen on vaan ihastunut siihen tunteeseen että jos vaikka... joku muukin mies olisi häneen ihastunut kun on varattukin. kannattaa todella miettiä lähteekö mukaan vai pysyykö vakavassa suhteessa. jälkeenpäin on turha katua jos asiat uuden kanssa meneekin huonosti. uuteenkin suhteeseen arki tulee kyllä eteen.

• KiitosKommenteista

Kiitos kommenteista!
        Mies tietää, että olen varattu. Kerroin sen joskus, kun aloin epäillä, että hän on ihastunut. Olen myös puhunut miehestäni nyt enemmän, mutta hän ei vie keskustelua eteenpäin vaan vaihtaa monesti puheenaihetta.
        En halua kysyä suoraan, onko hän ihastunut. Tai eniten jännittää se, millaista olisi työskennellä yhdessä sen jälkeen.
        Olen luonteeltani kiltti, sosiaalinen ja kaikille ystävällinen. En tiedä, onko mies sitten käsittänyt eleeni väärin. Tai voihan olla, että hänkin on vain ystävällinen minulle, eikä mitään ihastusta ole. Ehkä vain kuvittelen näkeväni ihastumista.
        Ja toki minua imartelee, jos joku on minuun ihastunut. Mutta en halua leikkiä kenenkään tunteilla ja siksi yritän selvittää, mitä hänen päässään liikkuu. Pieni ihastus ei haittaa, sehän on vain piristävää, mutta jos alkaa olla syvempiä tunteita, tilanne on lyötävä heti poikki. Olen joskus kokenut senkin (en varattuna tajunnut kaverimiehen voimakkaita tunteita), ja siinä meni omakin elämä hetkeksi ihan pirstaleiksi.
        Ja myönnän, tykkään tästä miehestä, ja voi jopa sanoa, että olen ihastunut (varatutkin voivat ihastua). Mutta en ikinä loukkaisi miestäni, tai antaisi tilanteen kehittyä. Eri asia olisi, jos olisin vapaa.
        -ap

• kuulostaanoniin

Ei ihminen voi päättää missä vaiheessa elämänsä kulkua hän tapaa ihmisen, johon hän ihastuu tai rakastuu. Paljon vaikuttaa millainen oma suhteesi on ts.onko hyvä vai huono, mitä se toinen ihminen tuntee ja lisäksi se kuinka helposti ihastut tms. Mun korviin kuulostat muutenkin helposti ihastuvalta eli keräile toki voimaa ja energiaa muiden ihastuksista, jotkuthan noillakin asioilla osaa leikkiä.
        Hyvään työyhteisöön kuuluu kohteliaisuus, jutustelu, hymyt ym.muiden kanssaihmisten kanssa. Eikä mikään miettiminen, että tykkääköhän tuo ihminen minusta. Ihmiset pariutuu siinä kaksvitosen kieppeillä, sen jälkeen ei suhteita enää muodosteta ja panot kannattaa hankkia mualta kuin työpaikalta.

• Lostso

Ei voi olla totta kuinka samanlainen ongelma sulla on, kuin mulla. Kirjoitin äsken itse viestin samoin listaten miehen omituisia käytöskuvioita. Miehistä on vaikea ottaa selvää, mutta kyllä tämäkin varmaan susta kiinnostunut on. Kenties hän pelkää, siis sen lisäksi että on kiinnostunu? Mun tapauksessa mies on joskus tosi kiinnostunut ja lämpimän oloinen joskus taas selvästi viestii, että mun kannattaisi olla hiljaa just silloin. Olen itse tosi puhelias ja hän hiljainen. Varmaan pelkää suustani tulevan sammakoita..

• verttilutter

En ymmärrä, mitä väliä sillä on, että onko hän ihastunut jos hän tietää että olet varattu ja sinä tiedostat että olet varattu. Mitä sillä tiedolla teet? Kenties siis haluaisit että työkaveri on sinuun ihastunut? Eihän sillä muuten oo merkitystä.
      Työpaikat on työn tekoa varten. Jos joku on ihastunut, kai se tulee ilmi jos se on tarpeellista mutta miksi olisi. Joo ja totta, suomalaisessa tylyssä kulttuurissa usein tulkitaan ystävällisyys myös väärin. Se mikä muilla kohteliaisuutta ja toisten huomionsa, meillä tulkitaan ihastukseksi.

• Eipä.kai.niin.tai.näin

luulisi että jos on tietoinen että olet varattu niin pyrkisi nimenomaan välttelemään. Miksi ruokkia tunteitaan varattua kohtaan kun siinä tekee vain hallaa itselleen ..?. Siksi luulen että hän on ehkä enemmänkin vain ystävällinen sinulle. Tietty tuo tuijottelu ja vilkuilu viittaisi kiinnostukseen, mutta tosiaan luulen että on vain pieni kiinnostus. eihän kukaan lähde turhaan leikkimään tunteillaan varsinkaan jos ei saa vastakaikua. Ellei ole sekopää :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe