Saabista Cadillac

Sadillac

Kuulin huhuja, että Saabia tullaan myymään tulevaisuudessa Cadillacin logolla??!

Taitaa GM:lla mennä todella huonosti, kun Chevroletin logo löytyy Ladasta ja Daewoosta

23

3834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hshshshshhshhs

      kohdellaan sen jälkeen samalla tavalla kuin Daewoo kuskeja.

    • Ex-GTI

      Se olisi mielestäni merkin kuolemanlaukaus. Ainakin meille vanhemman koulukunnan Cadillac omistajille, nykyiset mallit saavat aikaan surullisia huokauksia. Nimetkin ovat naurettavia, enään puuttuu GTI!

      Sisustasta löytyy (jo) Saabin tuuletusritilät, ratti (ja varmaan muutakin mitä ei ole huomannut) ja CTS:n alusta on kuulemma Opel Vectran(?).

      Jaguar nolasi itsensä Ford Mondeo pohjaisella X-typellä, Caddyn vuoro nyt tehdä sama Saabilla?

      • STS-98

        tarkoitatko, että CTS:n sisustasta löytyy Saabin osia? Minkä mallin Saabin?


      • Ex-GTI
        STS-98 kirjoitti:

        tarkoitatko, että CTS:n sisustasta löytyy Saabin osia? Minkä mallin Saabin?

        Ainakin SRX leikkimaasturin sisällä on hienot kopiot Saabin tuuletusritilöistä (samat osat mielestäni kuin 9-3:ssa). Toinen silmiinpistävä on ratin muotoilu.

        Onko SRX:n ja CTS:n sisällä samoja osia?


      • KUN

        Tehdään saabin tehtailla,voi jopa kilpailla saksalaisten laatumerkkien kanssa oikeasti(ja pärjätäkin)


      • STS -98
        Ex-GTI kirjoitti:

        Ainakin SRX leikkimaasturin sisällä on hienot kopiot Saabin tuuletusritilöistä (samat osat mielestäni kuin 9-3:ssa). Toinen silmiinpistävä on ratin muotoilu.

        Onko SRX:n ja CTS:n sisällä samoja osia?

        Tosiasia on, että merkin olemassaolon edellytys on pysyä mukana kehityksessä. Tästä seurauksena Cadillac lanseerasi uudet sporttiset tehoversiot "V" molemmista malleistaan CTS ja STS.
        Eikä yhtään liian myöhään. Tämä pappaimago oli istunut jo liian tiukasti Cadillacin nimessä. Nyt tarvitaan uusia ja nuorekkaita malleja sekä ostajia.
        On Caddyllä osattu seurata aikaa jo aiemminkin. Vanhempien Cadillac-harrastajien muistissa lienee Eldorado vuodelta -67, jossa ilmeisesti oli tämän ainoan kerran Caddyn historiassa luukkulamput! Se kun oli muotia. Myös tekniikan alalla ollaan oltu ennakkoluulottomia, siitä kertovat monet etuvetomallit.
        Nykyään kukaan ei enää puhu -60 ja -70-luvun hurjista tehoversioista, joissa parhaimmillaan oli tehoja jopa yli 400 bruttohevosta. Nykyään arvo on tämän päivän yli 500 hevosvoimaisten muskeliautojen joukossa jo varsin arkinen.
        Kyllähän ns. epäcaddyjä on ollut ennenkin, kun on haluttu tuoda markkinoille pienempi malli, eikä ole viitsitty uhrata rahoja kalliiseen kehitystyöhön. Mieleen tulee mallit: Cadillac Catera eli Opel Omega tai -80-luvun Cadillac Cimarron eli Opel Ascona.


      • Ex-GTI
        KUN kirjoitti:

        Tehdään saabin tehtailla,voi jopa kilpailla saksalaisten laatumerkkien kanssa oikeasti(ja pärjätäkin)

        Mistä lähtien Saab on kilpaillut Saksalaisten laatumerkkien kanssa? Koko Saabin mallisto on vanhanaikainen, suppea ja jäljessä kehityksestä. Tehdas voi tehdä tasaista laatua mutta tuote on mitä on.

        Ainoa mitä merkillä olisi Caddylle annettavaa on turbo-tekniikka mutta pienet, alle 3-litraiset koneet eivät riitä kuin juuri CTS:ään. Nurkassa ollaan.


      • Ex-GTI
        STS -98 kirjoitti:

        Tosiasia on, että merkin olemassaolon edellytys on pysyä mukana kehityksessä. Tästä seurauksena Cadillac lanseerasi uudet sporttiset tehoversiot "V" molemmista malleistaan CTS ja STS.
        Eikä yhtään liian myöhään. Tämä pappaimago oli istunut jo liian tiukasti Cadillacin nimessä. Nyt tarvitaan uusia ja nuorekkaita malleja sekä ostajia.
        On Caddyllä osattu seurata aikaa jo aiemminkin. Vanhempien Cadillac-harrastajien muistissa lienee Eldorado vuodelta -67, jossa ilmeisesti oli tämän ainoan kerran Caddyn historiassa luukkulamput! Se kun oli muotia. Myös tekniikan alalla ollaan oltu ennakkoluulottomia, siitä kertovat monet etuvetomallit.
        Nykyään kukaan ei enää puhu -60 ja -70-luvun hurjista tehoversioista, joissa parhaimmillaan oli tehoja jopa yli 400 bruttohevosta. Nykyään arvo on tämän päivän yli 500 hevosvoimaisten muskeliautojen joukossa jo varsin arkinen.
        Kyllähän ns. epäcaddyjä on ollut ennenkin, kun on haluttu tuoda markkinoille pienempi malli, eikä ole viitsitty uhrata rahoja kalliiseen kehitystyöhön. Mieleen tulee mallit: Cadillac Catera eli Opel Omega tai -80-luvun Cadillac Cimarron eli Opel Ascona.

        Opel Omegasta revitty Catera on pyhäinhäväistys! Olisi edes tehnyt sen Australialaisen Holdenin pohjalle jossa oli 5.7L kone.

        Caddyn historia on hyvin tuttua ja mielestäni Caddyn alamäli alkoi 70-luvun öljykriisistä ja 80-luvun dieselkoneet olivat jo todellista rämpimistä. Ainoita valopilkkuja lähihistoriassa ovat olleet Cadillac Opera Coupe, Northstar moottori ja STS-malli jota itsekkin harkitsin muutama vuosi sitten.

        Kannattaa muistaa, että suurin kate autoissa saadaan erittäin kalliista malleista. Keskittymällä niihin homma voisi toimia. Sixteen malli kilpailemaan RR:n ja Maybachin kanssa, Cien kilpailemaan Ferrarin kanssa. CTS ja SRX Saabin / Opelin mallistoon ja näin pienet mallit kokonaan merkin alta pois. GM:ltä puuttuu kokonaan superkallis merkki jota Caddy joskus oli ja ainoa mistä sellainen voitaisi tehdä.

        Suunnitteluosatolle olis myös hyvä saada ostettua myös toinen viivoitin. Viides vuosi peräperään kun kaikki mallit näyttävät edelleen samalle viiva-sinne-viiva-tuonne-viiva-tänne. Onko tämä sitä kehityksessä mukana pysymistä?


      • Aivantotta
        Ex-GTI kirjoitti:

        Mistä lähtien Saab on kilpaillut Saksalaisten laatumerkkien kanssa? Koko Saabin mallisto on vanhanaikainen, suppea ja jäljessä kehityksestä. Tehdas voi tehdä tasaista laatua mutta tuote on mitä on.

        Ainoa mitä merkillä olisi Caddylle annettavaa on turbo-tekniikka mutta pienet, alle 3-litraiset koneet eivät riitä kuin juuri CTS:ään. Nurkassa ollaan.

        Eihän se muuten niiden kanssa kilpailekaan, kuin voittamalla testeissä.

        Katsopas huviksesi!


      • Mutta
        Ex-GTI kirjoitti:

        Opel Omegasta revitty Catera on pyhäinhäväistys! Olisi edes tehnyt sen Australialaisen Holdenin pohjalle jossa oli 5.7L kone.

        Caddyn historia on hyvin tuttua ja mielestäni Caddyn alamäli alkoi 70-luvun öljykriisistä ja 80-luvun dieselkoneet olivat jo todellista rämpimistä. Ainoita valopilkkuja lähihistoriassa ovat olleet Cadillac Opera Coupe, Northstar moottori ja STS-malli jota itsekkin harkitsin muutama vuosi sitten.

        Kannattaa muistaa, että suurin kate autoissa saadaan erittäin kalliista malleista. Keskittymällä niihin homma voisi toimia. Sixteen malli kilpailemaan RR:n ja Maybachin kanssa, Cien kilpailemaan Ferrarin kanssa. CTS ja SRX Saabin / Opelin mallistoon ja näin pienet mallit kokonaan merkin alta pois. GM:ltä puuttuu kokonaan superkallis merkki jota Caddy joskus oli ja ainoa mistä sellainen voitaisi tehdä.

        Suunnitteluosatolle olis myös hyvä saada ostettua myös toinen viivoitin. Viides vuosi peräperään kun kaikki mallit näyttävät edelleen samalle viiva-sinne-viiva-tuonne-viiva-tänne. Onko tämä sitä kehityksessä mukana pysymistä?

        Mutta ajatteleppas RR:ea, Maybachia, Aston Martinia, Bentleytä, Ferraria, Jaguaria...

        Ei kalliisiin autoihin keskittymällä homma toimi, vaikka kate niissä onkin kenties suurin, niitä myydään joka tapauksessa niin vähän, että homma ei kannata. Miksi muuten jokainen edellä mainituista on jonkun muun omistuksessa / tuottaa tappiota?

        Juuri sen takia Caddyn mallistoon haetaan pienempiä malleja, että se pärjäisi Euroopan markkinoilla ja myisi enemmän.


      • saabillac
        KUN kirjoitti:

        Tehdään saabin tehtailla,voi jopa kilpailla saksalaisten laatumerkkien kanssa oikeasti(ja pärjätäkin)

        Mistä lähtien Saab on ollut laadukas auto?
        Eikös saabismi ole sairaus?


      • STS-98
        Ex-GTI kirjoitti:

        Opel Omegasta revitty Catera on pyhäinhäväistys! Olisi edes tehnyt sen Australialaisen Holdenin pohjalle jossa oli 5.7L kone.

        Caddyn historia on hyvin tuttua ja mielestäni Caddyn alamäli alkoi 70-luvun öljykriisistä ja 80-luvun dieselkoneet olivat jo todellista rämpimistä. Ainoita valopilkkuja lähihistoriassa ovat olleet Cadillac Opera Coupe, Northstar moottori ja STS-malli jota itsekkin harkitsin muutama vuosi sitten.

        Kannattaa muistaa, että suurin kate autoissa saadaan erittäin kalliista malleista. Keskittymällä niihin homma voisi toimia. Sixteen malli kilpailemaan RR:n ja Maybachin kanssa, Cien kilpailemaan Ferrarin kanssa. CTS ja SRX Saabin / Opelin mallistoon ja näin pienet mallit kokonaan merkin alta pois. GM:ltä puuttuu kokonaan superkallis merkki jota Caddy joskus oli ja ainoa mistä sellainen voitaisi tehdä.

        Suunnitteluosatolle olis myös hyvä saada ostettua myös toinen viivoitin. Viides vuosi peräperään kun kaikki mallit näyttävät edelleen samalle viiva-sinne-viiva-tuonne-viiva-tänne. Onko tämä sitä kehityksessä mukana pysymistä?

        toista mieltä tuosta yhdestä viivottimesta. Jos katsoo vaikkapa STS:n nykyistä ja tulevaa mallia, on ero melkoinen. Pehmeänpyöreät linjat ovat vaihtuneet uuteen särmikkääseen muotoiluun.
        Menneeseen emme voi palata, tulevaisuutta emme tiedä, olkaamme iloisia nykyisyydestä; eli suunta on minusta tällä hetkellä oikeanlainen. Tärkeintä on että merkki pysyy hengissä yhä kovenevassa kilpailussa. Vain hyvin harva merkki pystyy sinnittelemään muutaman malliversion avulla. Siitä en tietysti itsekään erityisesti pidä, että pikkumalleihin (Saab!)liimataan Caddyn keulakoriste ja nimi, mutta näin nyt halutaan kuitenkin tehdä.


      • Ex-GTI
        Mutta kirjoitti:

        Mutta ajatteleppas RR:ea, Maybachia, Aston Martinia, Bentleytä, Ferraria, Jaguaria...

        Ei kalliisiin autoihin keskittymällä homma toimi, vaikka kate niissä onkin kenties suurin, niitä myydään joka tapauksessa niin vähän, että homma ei kannata. Miksi muuten jokainen edellä mainituista on jonkun muun omistuksessa / tuottaa tappiota?

        Juuri sen takia Caddyn mallistoon haetaan pienempiä malleja, että se pärjäisi Euroopan markkinoilla ja myisi enemmän.

        GM on tietysti omistajana kaiken takana.

        Ihmettelen miksi ihmeessä Cadillacille(kin) haetaan kasvua alhaalta kun heillä (GM:llä) on siinä luokassa jo taistelemassa Opel ja Saab? Subarukin taitaa kuulua laivueeseen(?). Näin astutaa vain jo olemassa olevien mallien alueelle ja saadaa merkistä ns.halpis. Trendinä on nykyään, että jokaisella autolla malli jokaiselle. Caddyn pieni avolava on tietysti seuraava ja sitten vielä peruspaku jalopuulla ja nahkasisustalla.

        Uskon vahvasti, että näistä "laatumerkki sekoitetaan peruskauraan" yhtälöistä ei tule koskaan mitään hyvää. Caddy toistaa Jaguarin mokan (X-type). Kuluttajat eivät mene halpaan, että laatuauto rakennetaan halvan auton alustalle kun vaan kori ja sisusta on hieno. Merkki ajaa itsensä vain lokaan. Omat tuotteet (vaikka sitten pienet) ja oma kehitystyö ovat ratkaisu ja suunta eteenpäin.


      • Mielenkiintoista:
        Ex-GTI kirjoitti:

        GM on tietysti omistajana kaiken takana.

        Ihmettelen miksi ihmeessä Cadillacille(kin) haetaan kasvua alhaalta kun heillä (GM:llä) on siinä luokassa jo taistelemassa Opel ja Saab? Subarukin taitaa kuulua laivueeseen(?). Näin astutaa vain jo olemassa olevien mallien alueelle ja saadaa merkistä ns.halpis. Trendinä on nykyään, että jokaisella autolla malli jokaiselle. Caddyn pieni avolava on tietysti seuraava ja sitten vielä peruspaku jalopuulla ja nahkasisustalla.

        Uskon vahvasti, että näistä "laatumerkki sekoitetaan peruskauraan" yhtälöistä ei tule koskaan mitään hyvää. Caddy toistaa Jaguarin mokan (X-type). Kuluttajat eivät mene halpaan, että laatuauto rakennetaan halvan auton alustalle kun vaan kori ja sisusta on hieno. Merkki ajaa itsensä vain lokaan. Omat tuotteet (vaikka sitten pienet) ja oma kehitystyö ovat ratkaisu ja suunta eteenpäin.

        "Caddy toistaa Jaguarin mokan (X-type). Kuluttajat eivät mene halpaan, että laatuauto rakennetaan halvan auton alustalle kun vaan kori ja sisusta on hieno."

        - minkä mokan? Kuluttajathan ovat päinvastoin sankoin joukoin "menneet halpaan" ja ostaneet halvan Jaguarin, joka sentään kuitenkin maksaa lähes kaksin verroin (hinnat alkaen) siihen "halpaan autoon", jonka alustalle X-type on rakennettu. Ja edellee pitää muistaa, että jopa se alustansa antanut "halpa autokin" on keskimääräistä (Corolla, Golf, Astra...) kalliimpi. Saab puolestaan on vielä Mondeotakin kalliimpi auto.

        Kysymyshän ei ole siitä, että Jaguar X-type kilpailisi Mondeon kanssa tai Caddy Saabin. Kyse on sitä, että saadaan sama, hyvin suunniteltu ja toimiva konsepti myytyä pienellä katteella pienempituloisille ja suuremmalla katteella suurempituloisille. Aivan järkevää politiikkaa.

        Ja jos kokoonpanon laatu ja ajo-ominaisuudet eivät Saabin tasosta paljoa huonone, ei uudella Caddyllä ole mallistossaan mitään häpeämistä. Parhaasta päästä taitaa olla kaikilta muilta ominaisuuksiltaan, paitsi kooltaan, ja joku han voi pitää kompaktia kokoakin parhaana ominaisuutena.


      • Ex-GTI
        Mielenkiintoista: kirjoitti:

        "Caddy toistaa Jaguarin mokan (X-type). Kuluttajat eivät mene halpaan, että laatuauto rakennetaan halvan auton alustalle kun vaan kori ja sisusta on hieno."

        - minkä mokan? Kuluttajathan ovat päinvastoin sankoin joukoin "menneet halpaan" ja ostaneet halvan Jaguarin, joka sentään kuitenkin maksaa lähes kaksin verroin (hinnat alkaen) siihen "halpaan autoon", jonka alustalle X-type on rakennettu. Ja edellee pitää muistaa, että jopa se alustansa antanut "halpa autokin" on keskimääräistä (Corolla, Golf, Astra...) kalliimpi. Saab puolestaan on vielä Mondeotakin kalliimpi auto.

        Kysymyshän ei ole siitä, että Jaguar X-type kilpailisi Mondeon kanssa tai Caddy Saabin. Kyse on sitä, että saadaan sama, hyvin suunniteltu ja toimiva konsepti myytyä pienellä katteella pienempituloisille ja suuremmalla katteella suurempituloisille. Aivan järkevää politiikkaa.

        Ja jos kokoonpanon laatu ja ajo-ominaisuudet eivät Saabin tasosta paljoa huonone, ei uudella Caddyllä ole mallistossaan mitään häpeämistä. Parhaasta päästä taitaa olla kaikilta muilta ominaisuuksiltaan, paitsi kooltaan, ja joku han voi pitää kompaktia kokoakin parhaana ominaisuutena.

        ala Saab:
        Vanhan aikanen ulkonäkö (veistetty samasta puusta 25 vuotta), Pienet koneet joiden tehot ovat polkeneet paikallaan 15 vuotta, ahtaat sisätilat takana, kojetaulun muotoilu järkyttävää, sisusta kunnon muovipommi (harmaata tottakai), malleja vähän ja uudistuksia harvassa.

        Tottakai saappi on "hyvä" auto kun verrataan vaikka Ranskalaisiin mutta puhumme nyt hyvät ystävät kuitenkin Cadillacin tulevaisuudesta.


      • Erkki
        Ex-GTI kirjoitti:

        ala Saab:
        Vanhan aikanen ulkonäkö (veistetty samasta puusta 25 vuotta), Pienet koneet joiden tehot ovat polkeneet paikallaan 15 vuotta, ahtaat sisätilat takana, kojetaulun muotoilu järkyttävää, sisusta kunnon muovipommi (harmaata tottakai), malleja vähän ja uudistuksia harvassa.

        Tottakai saappi on "hyvä" auto kun verrataan vaikka Ranskalaisiin mutta puhumme nyt hyvät ystävät kuitenkin Cadillacin tulevaisuudesta.

        Se, että turbo-Saabit olivat tehokkaita jo 25 vuotta sitten ei kai varsinaisesti tee nykysaabeista huonoja? Itselläni oli 80-luvulla 175-hevosvoimainen 2-litrainen Saab enkä tiedä, että Suomen markkinoilla olisi tuolloin ollut yhtään jenkkiautoa, jossa olisi ollut suurempi litrateho, enkä ole ihan varma onko vieläkään. Vastaavassa Saabissa on nykyisin 210 hv. Omassa 2005-mallisessa Chrysler Sebringissäni on 140 hv, mutta onneksi nykyisin ei ole enää niin kiire.

        Jos et Saabista muuta moitittavaa löydä kuin muotoilu, sisustuksen väri ja kojelauta, niin lohdutuksen sanoina kerrottakoon, että juuri nämä asiat erottavat sen uuden Cadillacin Saabista. Mutta eroaako se edukseen, onkin toinen juttu.


      • t9000
        Ex-GTI kirjoitti:

        ala Saab:
        Vanhan aikanen ulkonäkö (veistetty samasta puusta 25 vuotta), Pienet koneet joiden tehot ovat polkeneet paikallaan 15 vuotta, ahtaat sisätilat takana, kojetaulun muotoilu järkyttävää, sisusta kunnon muovipommi (harmaata tottakai), malleja vähän ja uudistuksia harvassa.

        Tottakai saappi on "hyvä" auto kun verrataan vaikka Ranskalaisiin mutta puhumme nyt hyvät ystävät kuitenkin Cadillacin tulevaisuudesta.

        Kuulostaa kyllä siltä, että etsit BMW:n huonoja puolia... Sähän oot niitä "Baijerin ihmeen" puolustajia, viime keskustelujen perusteella.

        "Pienet koneet joiden tehot ovat polkeneet paikallaan 15 vuotta" Saabissako? Haha, siinä on aina ollut luokkansa isoimmat ja tehokkaimmat moottorit.

        "ahtaat sisätilat takana" Saabissa?? 9000 oli sisätiloiltaan isoimpia euroopassa koskaan valmistettuja autoja, eikä 9-5 paljon sille häviä. BMW:ssä taas on aina ollut 7-sarjaa lukuunottamatta onnettoman pienet takatilat.

        "kojetaulun muotoilu järkyttävää" Saab? Meinaat sitä moneenkertaan ylistettyä kojelaudan asettelua, josta muut autonvalmistajat ovat vähitellen päässeet myöskin jyvälle.

        "sisusta kunnon muovipommi" Saab? Ei hyvää päivää sun luulojen kanssa. Saabin penkit ovat kautta histoan olleet maailman parhaimpien joukossa. Sisustusmateriaalit laadukkaita.

        "malleja vähän ja uudistuksia harvassa" On kyllä totta, hyvää ei kannata usein uudistaa ja ilmestyessään niin paljon keskivertoa enemmän uudistuksia ja innovaatioita sisältäviä, että uusia on paha keksiä.

        Saab on hyvä auto, verrataan mihin tahansa.

        Aikas pöljä oot :)


    • YsiYsi

      Kyllä se menee nykyään ihmeelliseksi. Ennen Saab oli Saab. Kohta saa Cadillacin, joka onkin Saab, joka onkin Opel 9-5.

      Eli olisi selvempi ostaa suoraan Opel Vectra kuin naamioitu Saab/Cadillac. Ainakin tulisi halvemmaksi.

    • man-legally

      no voi jessus...caddy on kuuma auto...

    • beeboda

      No ei se nyt niin hirveää ole, että käytetään saabin osia onhan saab kuitenkin laadukas auto. Mutta mitä sanotte siitä, että uuteen BLS caddyyn saatava 1.9 diesel kone on Fiatin valmistama. Saabfiadillac.

      • diisel

        Eipä tuo ainakaan iso miinus tuotteessa ole, hyväksi havaittu dieselhän tuo taitaa olla. Ja sitäpaitsi taitaa olla Alfassa esitellyn koneen peruja tuo GM:n käyttämä diesel. 1.5 Miljardin kihlauksen purkurahoilla GM sai vihdoinkin haluamansa nykyaikaisen dieselkone-mallistonsa.


      • saacadfiafer

        Valmistaahan Fiat Ferrareitakin, niin miksei dieseleitä Caddyyn?


    • jenkkibörje

      saabista tulee ruotsalainen jenkki, joka valmistetaan jossain keskieuroopassa:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe