Otan nyt esimerkin vuosien takaa.
Ruotsi oli 3-0 tappiolla Suomea vastaan.
Kyseessä oli jokin euroturnauksen peli.
Kaikilla on tiedossa fakta A) Ruotsilla parempi pelaajamateria B) Ruotsi taktisesti älykkäämpi ja C) henkisesti Ruotsi vahvempi kuin Suomi jääkiekossa, mutta tätä seuraavaa ei mainita kovin usein eli siis henkinen sodankäynti.
Sen nimittäin aina Suomi häviää.
Tässä esimerkki eli Ruotsi kaventaa 1-3 kun on ensin 0-3 tappiolla.
Ruotsalainen pelaaja ottaa pois maskin päästä, nauraa lakkaamatta 10 sekuntia osoittaen sormella Suomen maalivahtia masentaaksen tämän.
Sitten tilanne onkin pian 3-3 ja pelin lopussa Ruotsi tekee 4-3 voittomaalin.
Ruotsi juhlii.
Esitän nyt kysymyksen eli miksi henkistä sodankäyntiä ei harjoiteta tarpeeksi usein eri urheilulajeissa??
Minusta se on irrallaan henkisestä väkivallasta urheilun ulkopuolell.
Mun mielipide. Jonku mielestä se ei kuulu urheiluun.
Minusta on olennainen osa sitä.
Osaa suomalainenkin jopa henkisen sodankäynnin!
Muistatteko kävelijä Valentin Konosen tappavan katseen, kun vilkaisi murhaavasti kilpailijaansa.
Sitten Valentin jätti hänet kuin nalli kalliolle ja kultaa tuli Suomeen.
Tosin harvemmin Suomi voittaa nämä henkisen puolen jutut.
Liian usein ollaan kontattu oli kyseessä laji kuin laji.
Mäkäräisen Kaisa vaikka onki voittanu mitaleja arvokisoista ei ole kuitenkaan arvokisoissa parhaiten onnistunut, kun suhteuttaa sen hänen maailman cupin voittoprosenttiin ja tuloksiin.
Ei edes sinne päinkään.
Jos vertaa Kaisan mitalien määrää muitten huippunaisten mitalimääriin, jotka pärjänneet yhtä hyvin kuin Kaisa maailman cupissa, niin kyllä Kaisan mitalimäärä SUHTEUTETTUNA MATEMAATTISESTi KALPENEE.
Kyllä Kaisalla voi olla enemmän mitaleja kuin jollaki toisella kärkinimellä, mutta sen selittääkin se, että hänellä on takanaan enemmän arvokisoja. Esim joku nuori huippunimi ei oo vielä ehtinyt olla paljoakaan arvokisoissa, niin ei saanu niin paljoa mitalei kuin Mäkäräinen. Eipä Kaisa edes ihan kaikista arvokisoista ole saanutkaan niitä mitaleja.
Henkinen sodankäynti/tässä esimerkki
JUHAVAIKEASTIHAHMOTET
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.39316416- 2646311
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113738- 1972797
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142382- 1392266
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos1101670Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon481479- 901244
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411226