Vasenta rintaa pitelee ja vihloo, kuumottelee, rinta erikoisen tuntuinen, ns. "täyteläinen/puristava" vois kuvata parhaiten. Nännipihan alue on levinnyt punaisena siitä kohtaa, mihin pistelee. Puristaessa rintaa, nännipihan (ei nännistä) alueelta tulee rusehtavaa paksua eritettä, mutta vain yhdestä tai kahdesta kohdasta. Asia vaivaa , mutta olen todella huono hakeutumaan lääkäriin. Pari vuotta sitten otettu mammografia molemmista rinnoista, silloin oikean rinnan nänni vetäytyi kuopalle (on edelleen), mutta mitään ei löydetty. Nytkään en patteja löydä. Rintani regoivat kk kierron mukaisesti, mutta tämä on jotain muuta, ilkeää ja erilaista, ja vain vasemmassa rinnassa.
Mitä tekisitte itse tilanteessani? Valitettavasti minulla on kokemuksia julkisella puolella, että potilaita ei oteta tosissaan.. siksi välttelen lääkäriin menoa yleensä viimeiseen asti. On ollut pidemmän aikaa olo, että onko kaikki hyvin. Olen ollut niin väsynyt, että mikään lepo ei auta. Nyt tämän uuden oireen ilmaannuttua ajatukset toki risteilevät vainoharhaisuudesta rintasyöpään. Voiko ed. mainitut oireet viitata rintasyöpään? Kokemuksia kaipaan.
Toisen rinnnan pistelevä kipu
14
859
Vastaukset
- 12312d31231d23
nonii tuskin siinä mitään on koska mitään ei löydetty ole huoleti
- hetitutkimuksiin
Lääkäriin ja heti. Terve rinta ei eritä mitään.
- syövänsairastanut
hetitutkimuksiin kirjoitti:
Lääkäriin ja heti. Terve rinta ei eritä mitään.
Menkää naiset heti lääkäriin, jos tunnette jotain muutosta rinnoissanne. Pahanlaatuinen kasvain tekee etäpesäkkeet kainalon imusolmukkeisiin.
- syövästäselvinnyt
Rintasyövän oireitahan nuo ovat. Pakkohan lääkärinkin on ottaa nuo tosissan, muuten ei ole omalla alallaa. Heti lääkäriin, jos juttusi on tosi!
- sis1
Itselläni oli vihlontaa, löytyi 9 mm fuktaalinen ksrsinooma, ajoissa osapoisto, ja säteet, pääsin vähällä. Käy lekurissa.
- Hämmentynyt-18
sis1 kirjoitti:
Itselläni oli vihlontaa, löytyi 9 mm fuktaalinen ksrsinooma, ajoissa osapoisto, ja säteet, pääsin vähällä. Käy lekurissa.
Oliko pistelyn tunne jatkuvaa/päivittäistä?
- Hämmentynyt-18
Kiitos vastauksista. Tosi on, ei tämmösiä viitsi keksiä. Täytyy soitella ja varata aika. Toivottavasti huoli on turha.. koska semmonenhan tässä väkisellä tulee. Oon yrittänyt unohtaa koko rinnan, jos se sillä menis, mutta tuo pistävä sähikäinen sykkivä kipu muistuttaa asiasta päivittäin. Oon yrittänyt tunnustella sitä, ja molempia rintoja, mutta se on vähän vaikeeta minun mielestä. Olen viiden lapsen äiti, imetettyä on tullut vuosia yhteensä.. eivät niin terhakat ole enää.
- syövästäselvinnyt
Nyt heti huomenna sitä aikaa varaamaan, jos et ole jo varannut. Unohtamalla vaiva ei parane. Toivotaan, ettei ole syöpää ja saat mielenrauhan. Mutta jos on, niin siitäkin selviää, kun ajoissa aloitetaan hoidot.
Kaikilla ei rintasyöpä tunnu patteina. Oma syöpä oli jo yli 4 cm, kunn löydettiin, enkä tuntenut mitään pattia eikä lääkärikään tuntenut. Seulonta mammografissa tuli ilmi. Ei kannata jäädä miettimään asiaa enää yksikseen.
- Hämmentynyt-18
Kävin tänään lääkärissä. Tutki rinnat, en tiedä tunsiko hän jotain vai ei (ei suomalainen gyne tää), en ymmärränyt mitä sanoi, mutta ultraan laittoi. Parin viikon päästä se..
- Hämmentynyt-18
Lisään edelliseen selventääkseni omaa kirjoitustani.. Lääkäri siis tutki rinnat pyynnöstäni gynekäynnin yhteydessä. Kerroin ennen tutkimusta, missä kipukohta on, painellessaan rintaa sanoi siinä kipeän kohdalla: "niin tässä se on". Laitan sinulle ultraäänitutkimuksen. Että jäi epäselväksi, tunskiko hän jotain siinä, kun löysi tuollai paikan tunnusteltaessa. No jospa ois turha reissu sinne ultraan! Hyvä kuitenkin, kun jotain tutkimusta laittoi. Sanoi, että ultra on mammoa parempi ja turvallisempi. Puhui neulanäytteistä myös, että tarvittaessa ottaavat samalla. Sanoi, että soittaa jos on tuloksista keskusteltavaa, muutoin laittaa paperisen lausunnon postissa.
- Hämmentynyt-18
Heitän lisäkysymyksen tähän vielä: onko rintasyövän sairastaneilla oireillut yläselkä? Yhtäaikaa tuon tissikivun alkaessa selkä kipeytyi. Ajattelin, että jumissa jostain. Kipu pahenee, venyttelyt, jumpat tai hieronnat ei auta. Kipu on yläselässä, selkärangassa ikäänkuin. Kipu taitaa nyt eskaloitua niin pahasti, että on pakko lähtee ihan päivystykseen tästä. Oon napsinu monta viikkoa Buranaa ja Panadolia kipuun. Rinnan puoleinen olkavarsi, vasen siis, ajoittain myös kipeä, mutta jää toiseksi tän selkäkivun kanssa. Rinnassa oleva pistely ja nipistely jatkunut koko ajan, rinta on isompi kuin oikea rinta. Ja rintarangasta johtuvaa tämä ei tasan ole, tuntemukset tissin sisällä. Pitkältä ajalta tuntuu tuo ultraan odottelukin.. alan tulla iha hurjaksi kohta. Väsyttää ja mitään en jaksas tehdä, mutta pakko kun on, niin tää on rimpuilua vähän jo. Ja kyllä tässä ajatukset vaeltaa sieltä tänne..
- syöpis
Mulla oli pitkään vasen olkapää kipeä ennen kuin vasemmasta rinnasta löytyi syöpäkasvain. Kysyinkin syöpälääkäriltä, onko olkakivulla ja syövällä jotain yhteistä, mutta ei osannut vastata. Syöpä on nyt hoidettu, mutta olkakipu jatkuu. Tiedä sitten mistä johtuu.
- Hämmentynyt-18
Kävin ultrassa. Mitään poikkevaa ei löytänyt. Kehoitti tarkkailemaan rintoja ja ottamaan uudestaan yhteyttä, jos jotain tuntemuksia/löydöksiä vielä tulee. Eritteestä sanoi, että sen voisi jollain katetritutkimuksella tutkia, mutta siihen se jäi. Normaaliksi ei sitä luonnehtinut. Oli asiallinen eikä vähätellyt miksi siellä olin. Ei saanut siis tunnetta "turhaan tulit". Mutta hyvä näin. Jään seurailee.
Tv. Ap- palstailija-
Hieno juttu, ettei mitään löytynyt. Ja hyvä, että kävit tutkimuksessa ja sait mielen rauhoittumaan asian suhteen. Mukavaa kevään odotusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124180MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822121Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511677Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671137Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331058Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3848