Talvi on paljastanut ladattavien karmean totuuden

LueTotuus

...Kian, Hyndain, Mersun, Volvon, BMW:n ja Audin ladattavan hybridin ostaneille.

VERTAILUJEN MUKAAN AINUT ASIANMUKAISESTI TOIMIVA LADATTAVA HYBRIDI ON TOYOTA PRIUS PLUG-IN HYBRID.

Kaleva koeajoi Ladattavan Kia Niron:

"Itse jättäisin Kia Niro -lataushybridin suosiolla vielä kauppaan ja jäisin odottelemaan tekniikan seuraavaa askelta."”

http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/suomen-talvi-pilaa-lataushybridin-saastotavoitteet-ken-paljon-odottaa-se-kaiken-kadottaa/780673/

"Kia Niro jättää kuljettajalleen ison valinnan. Bensiininkulutus nolla tai jopa seitsemän litraa sadalla kilometrillä."

https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-pistokehybridi-viehattaa-tavallisuudellaan-kia-niro-1-6-gdi-plug-hybrid/

Myös tuulilasi-lehti kirjoittaa Hyundaista ja Kiasta:

”Loppusyksyn viileät kelit nostivat esiin seikan, joka voi tulla yllätyksenä Hyundain ja Kian ostajalle. Niiden hybridijärjestelmät pakottavat polttomoottorin käynnistymään jäähdytysnesteen lämmitystalkoisiin, vaikka ajotilaksi olisikin valittu EV-sähköajotila ja korkeajänniteakuissa olisi riittävästi energiaa.”

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vertailussa-lataushybridit-kia-niro-hyundai-ioniq-toyota-prius-vw-golf-gte-tuulilasi-118

Vain Prius Plug-In hybrid toimi asianmukaisesti ja kulutti bensiinä hybridiajotilassa 4,2 l/100 km ja sähköajotilassa 0 l/100km.

Myös tässä vertailussa Prius kulutti huimasti vähemmätn kuin muut automerkit:

http://www.autodevot.com/2017/08/toyota-prius-hybrid-scores-5-stars-adac-ecotest-comparison/

Tuossa Tuulilasi-lehden vertailussa autojen välillä oli vain 0,1 pistettä eroa, eli täysin merkityksettömät kymmenesosapisteen erot. Tekstistä selviää kuitenkin hyvin, mikä oli kuningas ja se oli Prius.

Sähkökään ei loppunut heti Toyotan akuista, koska se oli ainut auto jossa oli ilmalämpöpumppu joka lämmittää auton sisätilaa sähköajotilassa. Siksi Toyotalla pääsee sähköllä myös pisimmälle talvella. Lisäksi Priuksessa on jo toisen polven uusi vähän kuluttava hybridi järjestelmä. Muiden hybridijärjestelmä on pelkkä harjoitelma.

Hybridi on luotu siksi, että se kuluttaisi mahdollismman vähän polttoainetta, joten sen on se tehtävä täytettävä. Vain Prius sen tekee.

Tässä on totuus muiden valmistajien harjoitelmista. Pienellä printillä kohti sähköistä tulevaisuutta:

https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/
.

172

7605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämäontärinää

      Tämäkin vielä. Minua vapisuttaa ja tärisyttää ja hiottaa jo muutenkin. Iskän kun piäisi saada kaupaksi noida saksalaisen läpeensä mustan, pimeän, rikollisen ja moraalittoman valmistajakonsernin autoja.

    • sääskisahtiaVWtarjoo

      Elikkä todellinen säästömalli on vieläkin se tavallinen 1.6 corolla käytettynä
      täältä ikuisuuteen kun vikoja ei ole

    • AasialainenHeiluri

      Kunnian puolustaja laittaa kun provokaatio varastoon jos vaikka Itävallassa ei netti pelaa.

    • MitäHaluatSanoa

      Elikkä todellinen säästömalli on vieläkin se tavallinen 1.6 corolla käytettynä
      täältä ikuisuuteen kun vikoja ei ole.

      Kunnian puolustaja laittaa kun provokaatio varastoon jos vaikka Itävallassa ei netti pelaa.

      Suomennatko nuo kaksi lausetta kun ne eivät minulle aukene.

    • nevertohjo

      Mut ku ne muut vaan ovat kaikin puolin tohjoa parempia. Eihän siihen Prius-pulkkaan mahdu edes tavaraa mukaan, reissut saa unohtaa. No toki ajettavuuskin sitä luokkaa ettei viitsisikään. Ehkä totuuden siementä on sen verran, että tohjo voi kulutusosiossa jotensakin pärjätä, mutta muut ominaisuudet ovat toudella surkeita!

      • Jartsef

        Lue netistä löytyvät koeajot niin ei tarvitse olla trollin valheiden armoilla:

        Hidastetöyssyjen yli mennään kuin lipuen ja auton vakaus sekä hiljaisuus vakuuttavat. Ohjaus on tarkka ja hetkittäin voisi kuvitella olevan astetta hintavammankin kulkupelin ratissa. Kaiken kaikkiaan Toyota tuntuu olevan tuomassa parannuksia tärkeisiin ominaisuuksiin, jotta se pystyy jatkossa houkuttelemaan asiakkaita myös muiden merkkien parista. Muutenkin tasaista ajoa korostaa portaaton automaattivaihteisto, joka vetää autoa eteenpäin ilman pienimpiäkään nykäyksiä.

        http://www.iltalehti.fi/autotestit/201702152200071009_at.shtml

        HYVÄÄ:
        toimintamatka sähköllä
        suorituskyky sähköllä

        Nyt suoritusarvot ovat kaikin puolin kunnossa. Jos akun varaus on kunnossa, polttomoottori puuttuu etenemiseen vain täyskiihdytyksissä tai hyvin kylmällä säällä. AJO-OMINAISUUKSILTAAN Prius on toimiva kokonaisuus. Ajaminen on niin helppoa ja vakaata. Toyota on ottanut lataushybriditekniikan tosissaan. Voimaa ja sähköenergiaa riittää nyt lähes joka tilanteeseen, ja polttomoottori on enää pelkkä apulaite. Ja akun tyhjennyttyä bensiininkulutus on pientä.

        https://tekniikanmaailma.fi/tm-ajettua-toyota-prius-plug-hybrid-active-polttomoottorista-tuli-apupoika/

        Ensimmäiset fiilikseni olivat, että tässä on varmaan yksi siisteimpiä ajamiani Toyotia!

        http://autovouhotus.fi/jarkikerhon-auto-koeajossa-toyota-prius-phv/

        Ajettavuudessa ei ole moittimista. Lataus-Prius on nyky-Toyotan tapaan miellyttävähkö ajettava. Sähköllä liikkuminen on odotetun hiljaista ja kaiken kaikkiaan hyvin vaivatonta. Toyotan hybriditekniikka on ehdottomasti alan parhaimmistoa: se vaihtaa täysin saumattomasti polttomoottorilta sähköllä ja lataukselta energian käyttöön.

        https://www.is.fi/autot/art-2000005089477.html

        Priuksesta tuli nopeasti autoilun uutta aikakautta edustava hitti ympäristöystävällisenä, pienikulutuksisena ja tehokkaana autona. Vaikka auto henkii 90-luvun teknohenkisyyttä, on sen toiminnallisuus ja ajettavuus uudenaikaisia. Vakaasti etenevän Priusin ajomukavuus on yleisesti hyvällä tasolla.

        http://teknavi.fi/autot/koeajossa-hybridien-edellakavijan-toyota-priusin-ladattava-teknomalli


    • EiToimiHYvin

      Ladattavan Mersun yritykseltään ajokikseen saaneet ihmettelevät kun yhdellä latauksella pääseekin nyt helmikuussa vain 10 km. Kysykää vaikka.

      • hybrid_mese

        Mersu toimii muuten pirun hyvin mihin se on suunniteltu. Jospa vain vartailet sitä tojoa kottikärryyn niin pysyy suureet kohdillaan.


      • bensalla_ajetaan

        Lataushybridin suurin etu on se suuri veroetu, jonka se Suomessa saa. Sillä edulla maksaa bensat vuosien ajoon.


    • Suomen.oloihin.tehty

      Joopa, 12 cm maavaralla kannattaa kyllä kiertää kaikki jääkokkareet etenkin pakkaskeleillä, etteivät alustan muovinpalat sinkoile pitkin teitä.

    • pohjamudissa

      Ladattavien ja ei-ladattavien Priusten myyntitilastot kertovat selkeästi millaisesta flopista on kysymys.
      Lehdet kehuvat kaikkia koeajettuja uusia malleja mutta totus selviää kun tehdään autovertailu. Viimeisen vuoden aikaan Suomessa on vertailtu sekä tavalliset että ladattavat hybridit. Prius on ollut joko viimeinen tai toiseksiviimeinen. Silloin kun Prius oli toiseksi viimeinen niin se vielä huonompi oli C-HR.
      Tämän ovat todenneet myös kuluttajat. Prius jää kauppaan .

      • jokin.meni.vikaan

        Takseihinkin joudutaan ostamaan Plus mallia, kun uudesta Priuksesta ei siihen ole.


      • Jartsef

        Skoda myyjän täysin tyhjä haave, että ladattava Prius jää kauppaan. Tekstisi on lisäksi valheellista. Lukekaa Tuulilasi-lehden numerosta 1 vertailu, jossa autojen välilläoli 0,1 pisteen erot ja tekstin mukaan Prius ainoa asianmukaisesti toimiva hybridi.

        Ladattava Prius oli maailman ostetuin sähköauto alkuvuonna 2017, vaikka ei ollut vuoden alussa edes kunnolla markkinoilla:

        https://tekniikanmaailma.fi/autot/sahkoautorintaman-ykkosena-alkuvuonna-yllatysnimi/?shared=779481-f3cc4ef0-500

        http://insideevs.com/world-ev-sales-june-2017-toyota-prius-prime-now-best-selling-plug-in/

        Suomessa autoa on myyty 88 kpl kahdeksassa kuukaudessa ja tänä vuonna myynti nousee huimasti. Se on ladattavalle aivan hyvä lukema Suomessa.


      • Tulossaon

      • Tojokalenteri

      • PerusPrius

        ...ja kysymys on perusPriuksen myyntiiin tulosta. Ladattava Prius Plug-In Hybrid tuli liikkeisiin viime vuoden (2017) toukokuussa.


      • surkea.myynti
        Jartsef kirjoitti:

        Skoda myyjän täysin tyhjä haave, että ladattava Prius jää kauppaan. Tekstisi on lisäksi valheellista. Lukekaa Tuulilasi-lehden numerosta 1 vertailu, jossa autojen välilläoli 0,1 pisteen erot ja tekstin mukaan Prius ainoa asianmukaisesti toimiva hybridi.

        Ladattava Prius oli maailman ostetuin sähköauto alkuvuonna 2017, vaikka ei ollut vuoden alussa edes kunnolla markkinoilla:

        https://tekniikanmaailma.fi/autot/sahkoautorintaman-ykkosena-alkuvuonna-yllatysnimi/?shared=779481-f3cc4ef0-500

        http://insideevs.com/world-ev-sales-june-2017-toyota-prius-prime-now-best-selling-plug-in/

        Suomessa autoa on myyty 88 kpl kahdeksassa kuukaudessa ja tänä vuonna myynti nousee huimasti. Se on ladattavalle aivan hyvä lukema Suomessa.

        Rekisteröity 88 kpl, joista ainakin 20-30 kpl on esittelyautoina.


      • väärinkäsityskö
        Jartsef kirjoitti:

        Skoda myyjän täysin tyhjä haave, että ladattava Prius jää kauppaan. Tekstisi on lisäksi valheellista. Lukekaa Tuulilasi-lehden numerosta 1 vertailu, jossa autojen välilläoli 0,1 pisteen erot ja tekstin mukaan Prius ainoa asianmukaisesti toimiva hybridi.

        Ladattava Prius oli maailman ostetuin sähköauto alkuvuonna 2017, vaikka ei ollut vuoden alussa edes kunnolla markkinoilla:

        https://tekniikanmaailma.fi/autot/sahkoautorintaman-ykkosena-alkuvuonna-yllatysnimi/?shared=779481-f3cc4ef0-500

        http://insideevs.com/world-ev-sales-june-2017-toyota-prius-prime-now-best-selling-plug-in/

        Suomessa autoa on myyty 88 kpl kahdeksassa kuukaudessa ja tänä vuonna myynti nousee huimasti. Se on ladattavalle aivan hyvä lukema Suomessa.

        Ei sähköautossa ole polttomoottoria. Se kulkee sähköllä. Hybridit tai ladattavat hybridit eivät ole sähköautoja. Ne kulkevat bensalla.


      • LuehanSiitäJaOpi
        väärinkäsityskö kirjoitti:

        Ei sähköautossa ole polttomoottoria. Se kulkee sähköllä. Hybridit tai ladattavat hybridit eivät ole sähköautoja. Ne kulkevat bensalla.

        Hanki poika asiantuntemusta niin ei tarvitse roskaa kirjoittaa:

        "Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-kaikki-suomessa-myytavat-sahkoautot--ja-niiden-todelliset-toimintamatkat-talvella/wPTZZ3kv


      • Voi_Volkkaria
        LuehanSiitäJaOpi kirjoitti:

        Hanki poika asiantuntemusta niin ei tarvitse roskaa kirjoittaa:

        "Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-kaikki-suomessa-myytavat-sahkoautot--ja-niiden-todelliset-toimintamatkat-talvella/wPTZZ3kv

        Paitsi Volkkarin ladattavia ei enää lueta sähköautoiksi koska eivät täytä uutta WLTP-normia. Siksi Vw on vetänyt ne monen muun mallinsa kanssa pois myynnistä eikä tulevaisuudesta ole tietoa. AutoBild veikkaa että Vw hybridien taru on lopussa. Dieseleillä sama ongelma päästöjen kanssa eikä mitään kohtuullisen hintaista ratkaisua löydy vaan urearuiskutus on näköjään ainoa mutta kallis keino saada Volkkarien päästöjä hallintaan. Ollaan siis melkein samassa tilanteessa kuin kymmenkunta vuotta sitten mutta jo tässä vaiheessa Vw on hukannut kymmeniä miljardeja kankkulan kaivoon kovapäisyyttään. Mikäli Saksan joukkokanne menee läpi, seuraavat muut maat ainakin osittain perässä ja siinä vaiheessa voidaankin alkaa oikeasti keskustelemaan koko konsernin konkurssista.


      • Anonyymi
        Jartsef kirjoitti:

        Skoda myyjän täysin tyhjä haave, että ladattava Prius jää kauppaan. Tekstisi on lisäksi valheellista. Lukekaa Tuulilasi-lehden numerosta 1 vertailu, jossa autojen välilläoli 0,1 pisteen erot ja tekstin mukaan Prius ainoa asianmukaisesti toimiva hybridi.

        Ladattava Prius oli maailman ostetuin sähköauto alkuvuonna 2017, vaikka ei ollut vuoden alussa edes kunnolla markkinoilla:

        https://tekniikanmaailma.fi/autot/sahkoautorintaman-ykkosena-alkuvuonna-yllatysnimi/?shared=779481-f3cc4ef0-500

        http://insideevs.com/world-ev-sales-june-2017-toyota-prius-prime-now-best-selling-plug-in/

        Suomessa autoa on myyty 88 kpl kahdeksassa kuukaudessa ja tänä vuonna myynti nousee huimasti. Se on ladattavalle aivan hyvä lukema Suomessa.

        Ruotsista ja Hollannista tuotiin samaan aikaan 476 uuden karheeta ladattavaa Prius hybridiä.


    • JHuhuh

      Järkyttävä totuus väärän ladattavan hybridin ostaneelle.

    • UpeaTalviauto

      Toivottavasti ladattavat hybridit ovat talvitestissä viimeistään ensi talvena niin voidaan lukea Priuksen upeasta menestysestä ja vahvuudesta talviautona.

    • ToivotaanNiin

      Toivotaan, että näitä pakkasia riittää pitkään niin korelaisten ladattavien autojen ostajien pettymys on sitä syvempi.

      • Ei.toimi.pruiskis

        Testijumbo prius on pettymys kaikilla keleillä. Sitä ei kesä pelasta.
        Priusta ei halua kukaan ostaa, Kian ostajia on usean kuukauden jonksi saakka. Se kerto mikä toimii ja mikä ei.
        VWnkin ladattavia on ostettu viisi kertaa enemmän kuin tojon. Siinähän tavailet paria artikkeliasi aina uudestaan kansan lompakkoäänestys on lahjomaton ja siinä Priukselle on jäänyt todella lyhyt tikku käteen.


      • PerälänPate
        Ei.toimi.pruiskis kirjoitti:

        Testijumbo prius on pettymys kaikilla keleillä. Sitä ei kesä pelasta.
        Priusta ei halua kukaan ostaa, Kian ostajia on usean kuukauden jonksi saakka. Se kerto mikä toimii ja mikä ei.
        VWnkin ladattavia on ostettu viisi kertaa enemmän kuin tojon. Siinähän tavailet paria artikkeliasi aina uudestaan kansan lompakkoäänestys on lahjomaton ja siinä Priukselle on jäänyt todella lyhyt tikku käteen.

        Näin äänestettiin tammikussa. Tammikuun ensirekisteröintitilasto:

        PRIUS PLUG-IN 11 autoa
        HYUNDAI IONIQ 6
        KIA NIRO 6
        KIA OPTIMA 6
        VOLKSWAGEN GOLF 5


      • oikeat.ladattavat
        PerälänPate kirjoitti:

        Näin äänestettiin tammikussa. Tammikuun ensirekisteröintitilasto:

        PRIUS PLUG-IN 11 autoa
        HYUNDAI IONIQ 6
        KIA NIRO 6
        KIA OPTIMA 6
        VOLKSWAGEN GOLF 5

        Volvo 196
        BMW 83
        MB 79


    • Jälkeenjäänytt

      Yksi kuukausi on aika lyhyt tarkastelujakso. Vuonna 2017 ostettiin 241 Passat GTEtä ja reilut 120 plugin Audi Q7. Prius jäi 67 autoon.
      VWllä on lajja plugin täyssähkö-mallisto. Tojolla vain yksi neljän hengen plugin kajakki. Sähköautoja ei ole tulossa moneen vuoteen.

    • josVähänKäyttääJärkeä

      Eihän noilla ladattavilla paremmilla hybrideillä olekaan tarkoitus ajaa pelkillä pattereilla, vaan saavuttaa taloudellisuus kokonaisuutena, sillä niillä autoilla ajetaan kilometrejä enemmän ja silloin pelkällä patteriajolla ei ole merkitystä. Erikseen on sitten nämä esim. Toyotan lelut joita ei ole tehty kuin pieneen kaupunkipyöritykseen ja marketissa poikkeamiseen.

    • LuehanSiitäJaOpi
      • tili.ostaessa

        Veroetu se saa tekemään ostopäätöksen, bensakulut eivät useimmille merkitse mitään.


      • ffdfdfsdfas

        Harry Kuurio tekee kaikkensa peittääkseen karmeat totuudet korealaisista.


    • PelkkääVapinaa

      Miksi tämä on aina tässä keskustelualueen ensimmäisenä. Minua niin vapisuttaa.

      • Käypä.apteekissa

        Onko sinulla Hönö magnesiumin puute vaiko vain krapula pitkän ryyppyputken jälkeen?


      • Muntti_Pestonen
        Käypä.apteekissa kirjoitti:

        Onko sinulla Hönö magnesiumin puute vaiko vain krapula pitkän ryyppyputken jälkeen?

        Minä se poika olen sekoillut tässäkin ketjussa tyypilliseen tapaani ja yrittänyt kääntää asioita parhaani mukaan päälaelleen. Ei kai minua muuten legendaarisena sekopäänä tulla ikinä muistamaan. Muka ladattava Volkkarintekele on parhaimmillaan ja taloudellisimmillaan pitkänmatkan ajossa vaikka vie 7-8 l/100km. Hihii, tää oli aika hyvä ja taisin tällä kertaa ylittää jopa itseni.


    • PelkkääVapinaa

      Minua Toyotaa haukkuvaa trollia niin vapisuttaa ja tärisyttää kun tämä on aina ensimmäisenä tällä keskustelualueella. Nytkin tein ison työn piilotaakseni tämän kauas taaske, mutta taas se on ensimmäisenä.

    • ToyotaNero

      Pakkaspäivien karmeaa totuutta ja itkuakin kuuluu jostain.

    • fdsfdfadsdsa

      Pakkaspäivien karmea totuus mm. korealaisille. Ei mittän käyttöä Suomessa.

    • 35345

      Kuinkahan monta Auris hybridiä on myyty? Prius on aika kallis ja Auris ajaa saman asian paljon halvemmalla. Siksi sen myykin paremmin.

      Hybridinä, ei töpselivetoisena Tojo on kyllä eniergiatehokkain vaikkei se sitten autona olekaan kummoinen. Isoin ongelma on ergonomia ja toinen sitten voimakkaampien versioiden täydellinen puuttuminen.

      Onkos missää listaa siitä millä hybrideillä nykypäivänä saa vetää eli minkä runko kestää vetämistä?
      BMWn ei kestä.

    • Jordu

      Erityisesti Volkswagenin akut eivät kestä pientäkään pakkasta. Muiden sähköautojen ajomatka lyhenee talvella kolmanneksen kun auton sisätiloja joudutaan lämmittämään sähköllä, mutta Volkswagenin plug-Inin ja sähköauton ajomatka lyhenee kaksikolmannesta.

      http://www.tuulilasi.fi/uutiset/paukkupakkanen-myrkkya-sahkoautolle

    • järkikäteen

      Ei kai kukaan maalaisjärjellä varustettu täyspäinen tänäpäivänä osta mitään , pelkästään töpselistä ladattavaa sähköautoa. Ladattava hybridi on ainoa järkimiehen vaihtoehto jos ja kun haluaa selviytyä kaikista ajoista lyhyellä ja pitkällä matkalla. Ei niitä latauspaikkoja todellakaan ole vielä vuosiin kaikissa parkkiruuduissa. Kuka haluaa moista piuhasulkeista jatkuvasti. Eivätkä tulevaisuudessa todellakaan tule olemaan edes halpoja. Kyllä ahne markkinatalous ja valtion tyhjä kassa tulevat siitä pitämään huolen. Silloin kun ei ole enää kilpailua niin silloin apinaa koijataan oikein huolella. Hybridissä on vielä kolme vaihtoehtoa jäljellä, eikä matka katkea missään olosuhteissa, vai haluaisiko joku jäädä tienposkeen palelemaan kylmän sähköauton kanssa akku tyhjänä ja varpaat ja sormet paleltuneena näillä pakkasilla. Eipä juurikaan houkuta. Toyota nyt vaan on sellainen tutkitusti perusvarma auto joissa on varmoja ja kestäviä ratkaisuja, niinkuin hybridikin on osoittanut.

      • Prius.on.paras

        Jos kerran ladattava hybridi on pakko saada niin sitten Toyota Prius. Muut vasta harjoittelevat hybridin tekemistä.


    • eitoimisähköVWskoda
    • Toyota-nero

      Tammi- ja helmikuu kylmyydessään ovat tehneet muiden kuin Toyotan ladattavan hybridin ostaneista hiljasia poikia.

    • KaksiKolme

      Yksi.

    • Viisikuusi

      Yksikaksi.

    • PoisNäkyviltä

      Painoin tämänkin taustalle, mutta taas tämä on kaiken kansan luettavissa.

    • piilotettutotuus

      Toyotatero jättää mainitsematta sen totuuden, että Korealaisilla hybrideillä onnistuu ajaminen pelkällä sähköllä myös talvellakin. Tämä onnistuu jättämällä penkinlämmittimet pois päältä. Sitten säätämällä ilmastointia pienemmälle teholle ja lämmitystä vain sen verran kuin mitä tarvitsee ettei ikkunat huurru.

      • 34534534

        Tuota en kutsuisi ajamiseksi vaan kärsimiseksi.


      • ajatelkaa.pidemmälle

        On jo lähtökohtaisesti väärin antaa pelkällä sähköllä ajamiselle olosuhteissa jossa polttomoottorin käyttäminen on kokonaisuudessa järkevämpää. Kannattaa katsoa kuluja kokonaisuutena, ei tuijotttaa idioottina siihen kuinka paljon ja missä tilanteissa polttomoottori käy.
        Tuo just niitä mainosmiesten tyhmimmälle kansanosalle syöttämiä juttuja.


    • epätietoinenkysyy

      Voiko tojotan hybridillä lähteä esim 20 asteen pakkasella ajoon pelkällä akulla (jos se on täynnä) ja miten auto lämpiää sillä sisältä ja montako kilometriä sillä pääsee? Pääseekö 15km kaupalle ja takaisin pelkällä akulla? Vai pitääkö polttomoottorin aina käynnistyä? Entä kesällä?
      Hybridiä harkitseva ekoautoilija.

      • jaaakobbi

        Uuden Priuksen omistava tuttavani kertoi, että alle 15 asteen pakkasessa voi ajaa sähköllä , ettei polttomottorimoottori käynnisty. On kuulemma pääsyt nyt näillä pakkasilla ajamaan 42 km. Auto kuulemma näyttää täyteen latauksen jälkeen sellaista ajomatkaa. Kesällä pääsee kuulemma ajamaan 60 km täyteen latauksen jälkeen. Kehui auton lämpöpumppua, jolla auton voi lämmitää jo ennen ajoon lähtöä. Väitti, että lämpenee myös nopeasti lämpöpumpun ansiosta. Lämpöpumppu toimii kuulemma auton lämmittäjänä sähköajotilassa ja kuluttaa vähän sähköä.


      • Tyytyväinen_hybridisti

        Ladattavasta en tiedä mutta ainakin minun täyshybridissä moottori käynnistyy aina kun sillä lähtee kylmästä, tarvitaan tehoa tai ajoakun jännite laskee raja-arvon alle. Kuvitelkaa tilanne jossa ajetaan akuilla moottoritielle ja kone ryntää kierroksille kylmänä. Ei ole hyvää moottorin kannalta sellainen käytös. Ei polttomoottori kauaa käy kylmänäkään ja pelkästään koko täyshybridin lähtökohtahan on jo erilainen. Ei se yritäkään olla mikään sähköauto vaan sähköavusteinen polttomoottoriauto. Siinä mielessä menee taloudellisesti ilman monien lataushybridin haittoja pidemmässä ajossa, ehkä Prius-lataushybridiä lukuunottamatta. Muilla on vielä tässä asiassa paljon opittavaa.


    • LeikkiAuotja

      Karmea totuus. Leikki vehkeitä Toyotan rinnalla.

    • VainToyota

      Karmea totuus onvaljennut lkansalle. Kukaan muu ei osaa tehdä ladattavaa hybridiä kuin Toyota.

    • Toyota-nero

      On se ostajalle todella kova järkytys. Muut kuin Toyota ovatkin kesäkäyttöön tarkoitettuja.

    • Se.on.huonoin

      Kesä tai talvi, priukseen ei mahdu kuin neljä matkustajaa. Mukaan ei mahdu kesällä eikä talvella enempää kuin kaksi erittäin pientä kassia matkatavaraa. Kyyti on meluisra kesät talvet ja myös sisustan kovamuovi on kovamuovia vuodenajasta riippumatta.
      Näiden surkeiden ominaisuuksien takia Prius on testijumbo. Ja syystäkin

    • dfdafdf

      Tuulilasi-lehden vertailun mukaan Prius oli ainut ympärivuotiseen käyttöön sopiva ladattava hybridi.

      • AinutToimiva

        Lukekaa Tuulilasi-lehden teksti niin näette, että Prius on ainoa oikea ladattava hybridi.


    • HirveäPettymys

      Korealaisten polttomoottri pyörii koko ajan kuin pirun kirnu ja bensa palaa ja sähkö kuluu.

    • dfsdfasdads

      Trolli on aloittanut aivan hirveän Skoda-riehumisen täällä ja haukkuu Toyotaa.

    • PahaPettymys

      Tämän talven karmein totuus oli minulle juuti tuo. Ostamani Niron moottori halusi pyöriä lähes koko ajan. Vaihdan auton syksyllä toiseen.

    • Eivätolehybridejä

      Aloittajalta karmea totuus.

    • HirveäPettymys

      Prius on ainoa Suomen talvessa oikein toimiva ladattava hybridi. Tämä on todettu lehtien koeajoissa ja verailuissa. Ihmiset ovat olleet pettyneitä kun talvella yhdellä täyteen latauksella pääseekin vain 10 km. Kallis Mersu on mm. tällainen.

      • kuluttajatkin.huomanneet

        Prius todettiin TL:n vertailussa koko koukon huonoimmaksi autoksi. TM neljän auton hybridi-vertailussa tojo nappasi kaksi viimeistä sijaa. Siinäpä taas meriittiä kerrakseen.
        Tojon lataus-priusin surkeuden ovat huomanneet myös kuluttajat. Parikymmentä Priusta on laitettu kilpiin tänä vuonna. Esim VW plugineja on ostettu melkein 10 kertaa enemmän.


      • Eivaantoimi

        Tämän talven aikana on tilattu ainoastaan Priusin ladattavia hybridejä. Järkytys muita valmistajista on ollut niin valtava. Tilanne on täysin muuttunut.

        Lue Tuulilasin teksti 1/2018. Auojen välillä on vain 0,1 eli kymmenesospisteen erot. Lehti järkyttyi kun muut eivät toimineetkaan Suomen talvessa kuten olisi pitänyt.


      • Vedätys.faktoilla

        Täysin sun oma tulkinta.


        TL jätti priusin viimeiseksi. Se on fakta mikä ei änkyttämällä tai inttämällä muuksi muutu.
        Samoin VW ylivoimaisen suosion voi nähdä Trafin tilastosta. Pelkkää todistettua faktaa.
        Muuta ei tarvitse sun vedättämiseen.


    • Geerhaaard

      Jokaisen ladattavan hybridin pitäisi tutkia netistä todellisuus auton talvikäytöksestä, sillä Prius oli Tuulilasi-lehden mukaan ainoa joka toimi asianmukaisesti Suomen talvessa.

    • MuuttuuTilastot

      Tammikuussa on kuulemma tilattu 43 Prius Plug-In hybridiä. Soitin automyyjälleni. Palataan asiaan.

    • dfdfdsafdsas

      Talvi on tuonut esiin totuuden.

      • oikeasti.täysi.floppi

        Trafi on tuonut esille totuuden Plugin-Priusista. Maaliskuussa kilpiin KAKSI kappaletta. Kokonaista KAKSI.
        Ajatelkaas jos tässä kuussa neljä Tojo-liikettä ottaa tuollaisen esittelyautokseen niin Plugin-Priusin myynti nousee SATA PROSENTTIA.
        Huimaa on menestys. Kyseessä täytyy olla loistava auto.


      • Teroltaselitys

        Siinä oli katsos ne tsunamit ja muut. Kyllä niitä kohta kilvitetään ihan hulluna,


    • Jurbe

      Karmea totuus muiden ladattavien kuin Priusin omistajille. Mersullakin pääsi ajamaan sähköllä vain 10 km. Mitä sellaisella ladattavalla tekee.

    • dfsdfadsfsd

      Netti oli täynnä juttuja viime talvena kun noilla alöoituksessa mainituilla autoilla voi ajaa vain kolmasosan matkasta talvella kesään verrattuna.

      • typerien.kokoontumisajo

        Netti on täynnä tällaisia epämääräisiä viittauksia juttuihin joita jossain on joskus postattu. Suomeksi sanottuna ilman viittausta oleva postaus on aivan nollan arvoinen eikä sellaisia kirjoita tai sellaiseen usko kuin se kaikkein typerin osuus väestöstä.

        Uskotko itse mitään noin epämääräistä sepustusta? Jos uskot niin tiedät olevasi todella tyhmä.


      • sdfdfdaf
        typerien.kokoontumisajo kirjoitti:

        Netti on täynnä tällaisia epämääräisiä viittauksia juttuihin joita jossain on joskus postattu. Suomeksi sanottuna ilman viittausta oleva postaus on aivan nollan arvoinen eikä sellaisia kirjoita tai sellaiseen usko kuin se kaikkein typerin osuus väestöstä.

        Uskotko itse mitään noin epämääräistä sepustusta? Jos uskot niin tiedät olevasi todella tyhmä.

        Esim. ladattavan Mersun talviajomatka sähköllä on vain 10 -12 km. Mitä virkaa sellaisella on?


    • Prius.on.floppi

      Voit venkoilla niin paljon kuin haluat.
      Ei muuta miksikään sitä etä Toyotalla on vain yksi ladattava malli jolla on surkea menekki. 22 myyyty koko vuonna.
      Muita ladattavia ostetaan moninkertaisia määriä. Tojo floppaa pahasti. Kirjoittaa voi mitä vaan mutta Traffi kertoo totuuden.

    • SinneKuuluvat

      Nuo talvella Pohjolassa toimimattomat on tarkoitettu tuonne päiväntasaajan maihin kuin avoautot.

      • NaapuriPettyi

        Naapuri sanoi pettyneensä pahasti viime talvena koko ajan pyörivään polttomottoriin ja lyhyeen Kia Niron ajomatkaan. Sanoi ettei tullut perehdyttyä autoihin tarpeeksi hyvin. Kaipasi autoonsa samanlaista lämpöpumppua kuin Toyotalla ja myös akkujen lämmitystä. Oli myös sitä mieltä, että Toyotallaon iso etumatka kahdenkymmenen vuoden hybridikokemuksen vuoksi myös hybridijärjestelmän rakentamisessa.


    • Tutkikaa

      Tutkikaa ensin. Ostakaa sitten.

    • KatsotaanSieltä

      Toukokuun tilastossa näkyy totuus.

    • karmea.totuus

      "Talvi on paljastanut ladattavien karmean totuuden"
      Aivan. Tammi-maaliskuussa myytiin vain 22 kpl Toyota Plugin mallia. Järkyttävän vähän.

    • TutkipaAsia

      Talven lähestyessä on hyvä tietää totuus. Vain Toyota toimii.

    • AvaaSilmäsiJaHerää

      Siinä sitä tietoa on aloituksessa, jos lukija ei ole niin manipuloitu ja suggeroitu, että ymmärtää lukemansa.

    • ÄläYllätyTalvesta

      Pitäisi vähän ajatella minkä ladattavan ostaa. Asiaa pitää tutkia huolellisesti eikä rynnätä suin päin ostamaan.

      • dfdsfdsfasfdsa

        Tulevana talvena totuus on jo suuren kansanjoukon tiedossa.


      • Anonyymi

        Harmi vaan Tojolle, kun ladattavan hybridin ostajat ovat tutkineet huolellisesti valikoimaa ja tehneet valintansa.


    • Tutki

      Talvi tulee. Perehtykää ja ottakaa selvää ettette pety.

      • OikeaaTietoa

        Perehtykää erityisesti bensiinin ja sähkön kulutukseen talvella ja siihen pyöriikö moottori kylmällä ilmalla koko ajan kuten kaikissa muissa paitsi Priusissa se pyörii.


      • Vw-Aina.menee.pieleen
        OikeaaTietoa kirjoitti:

        Perehtykää erityisesti bensiinin ja sähkön kulutukseen talvella ja siihen pyöriikö moottori kylmällä ilmalla koko ajan kuten kaikissa muissa paitsi Priusissa se pyörii.

        Tämä on hyvä ketju Pentin venkoilusta huolimatta. Ihmisten on jo korkea aika saada tietää muiden hybridien soveltumattomuus Suomen pitkään talveen.


    • Autoileva_apina

      Kylläpäs oli pitkä ja ihana viestiketju. Tässä nyt kuitenkin tiivistettynä:
      1.) Plug-in, eli ladattavilla hybrideillä ei voi ajaa pakkasella pelkällä sähköllä. Eli jos kuvittelit säästäväsi polttoainetta esim. työmatkalla, se onnistuu ainoastaan kesäisin. Tarkennetaan vielä, että ei voi ajaa tarkoittaa sitä, että auto käynnistää polttomoottorin, valitsitpa minkä ajomoodin hyvänsä.
      2.) Ladattavilla hybrideillä (ja etenkään sähköautoilla pl. Tesla X) ei voi vetää kärryä pelkällä sähköllä. Jopa osa perinteisistä hybrideistä menee samaan kategoriaan, eli valmistaja kieltää vetämisen.
      3.) Ostohinta on lähes poikkeuksetta merkittävästi polttomoottoriverrokkia korkeampi. Jotta hintaeron kuroisi käyttömaksuissa ja tankkauskuluissa kiinni. Täytyy yleensä ajaa maailman ääriin
      4.) Hieman kieli poskella, mutta kuitenkin: Prius kuluttaa enemmän kuin BMW M3 - Tästä on käytännön testi kaikkien nähtävillä, joka löytyy googlaamalla "top gear prius vs M3"

      • Meneerankaksi

        Uskomatonta valetta. Huhhhuh.


      • Anonyymi

        "Ladattavilla hybrideillä (ja etenkään sähköautoilla pl. Tesla X) ei voi vetää kärryä pelkällä sähköllä."

        Hassua. Kukaan ei kertonut, ettei Tesla Model 3:sellani voi vetää peräkärryä, vaikka olen näin usein tehnyt ja 910 kg vetomassaa saa muka vetää. Onpa hyvä tietää...


    • ihan.hirveää

      Trafi on paljastanut töpseli- Priuskiksesta karmean totuuden, sitä ei osta enää kukaan.

      • OikeaaTietoa

        Priusta on näköjään ostettu ja reksiteröity marras- ja joulukuussakin, mutta Volkswagenin ladattavia Passattia ja Golfia ei ole rekisteröity ainoataakaan ja lokakuussakin vain yksi aiemmin kesällä tilattuna suuripäästöisenä.


      • EiAinuttakaan

        Tammikuussa sekä ladattavia että perusPriuksia on rekisteröity paljon, mutta Volkswageneita ei ainuttakaan. Viranomaiset ovat estäneet markkinoille pääsyn.

        Priuksen rekisteröinnit siirrettiin joulukuulta tammikuulle.


      • Karmea.siipiveikko
        EiAinuttakaan kirjoitti:

        Tammikuussa sekä ladattavia että perusPriuksia on rekisteröity paljon, mutta Volkswageneita ei ainuttakaan. Viranomaiset ovat estäneet markkinoille pääsyn.

        Priuksen rekisteröinnit siirrettiin joulukuulta tammikuulle.

        Rikkaimureissa Electrolux on myydyin, Prius vähiten myyty.


    • Anonyymi

      Ainostaan ketjun aloituksessa on asiaa. Loppu on täyttä paskaa.

    • Anonyymi

      Autobild kehuu ladattavan Priuksen voimalinjaa:

      Miel­lyt­tää: Säh­köi­nen voi­ma­lin­ja. Täy­sin säh­köi­ses­ti on mu­ka­va liik­kua näin su­la­vas­ti toi­mi­val­la voi­ma­lin­jal­la, ja säh­kö­moot­to­rin tar­jo­a­ma vä­li­tön vään­tö saa au­ton tun­tu­maan te­ho­va­ro­jaan ri­pe­äm­mäl­tä.

    • Anonyymi

      Aika karua luettavaa. Lataushybridit kuluttaa 5,7 litraa sadalla ja itselataava Corolla Hybrid kuluttaa 3,5 litraa sadalla. Parempi jättää nuo lataushommat automatiikan tehtväksi. Manuaaliset lataukset on todella syvältä.

      • Anonyymi

        Aikas bullshittiä taas Terolandiasta.


      • Anonyymi

        Ladatulla sähköllä ajaminen maksaa noin kaksi euroa per 100 km kun itsetyydyttävän hybridin 100 km maksaa viisi euroa kertomallasi 3,5 litran kulutuksella. Oikeasti se maksaa reilut seitsemän euroa koska todellinen kulutus on noin viisi litraa.
        Sähköauton lataukseen kytkemisessä illalla kotona kuluu 30 sekuntia. Tälle työlle saa todella mukavan tuntipalkan.


    • Anonyymi

      Ladattava Prius on aivan omalla tasollaan, mutta ymmärtämättömät yritykset ostavat bensasyöppöjä ladattavia Volvon hybridejä.

    • Anonyymi

      Suomalaisessa talvessa yksi on ylitse muiden ja se on ladattava Toyota Prius Plug In.

    • Anonyymi

      Karmea totuus. Ladattavalla Mersulla pääsee helmikuussa vain 20 asteen pakkasessa yhdellä latauksella 10 km. Todellinen turhake.

    • Anonyymi

      Oikea ladattava auto Suomen talveen on ladattava Prius.

    • Anonyymi

      Vanha aloitus, silloin kun vielä plugareilla oli jotain virkaa. Onneksi nyt on kunnon sähköautojakin.

      • Anonyymi

        Johon sinulla ei ole varaa.....😅😂


    • Anonyymi

      Avo hoidokin tuubaa. .tuubaa. . Mielikuvitus maailmaassa elävän avo hoidokin tuubaa.. tuubaa

    • Anonyymi

      Uskomatonta kuinka paljon noita bensasyöppöjä Volvoja myydään, vaikka tarjolla on parempiakin.

    • Anonyymi

      Aloituksessa on totuus. Miksi silti ostetaan bensasyöppöjä Volvoja?

    • Anonyymi

      Muiden paitsi Priuksen polttomottorit pyörivät pienillä syyskylmillä lähes koko ajan.

      Ldattavan RAV4:n polttomottori ei myöskään pyiri liian herkästi pienillä kylmillä vaan sillä voi ajaa sähköllä. Vasta pakkasen ollessa yli 10 astetta,
      RAV4:n polttomoottori käynnistyy hetkeksi.

      • Anonyymi

        Kyllä sen "hetki" taitaa olla melkoisen pitkä ja akku tyhjenee nopeasti.


    • Anonyymi

      Sekä ladattavan Priuksen että ladattavan RAV4:n polttomoottori käynnistyy heti liikkeelle lähdettäessä vasta yli 10 asteen pakkasessa.

      • Anonyymi

        Miksi tätä ei uskota täällä. Minä tiedän sen, koska ajan tuolla RAV4:lla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tätä ei uskota täällä. Minä tiedän sen, koska ajan tuolla RAV4:lla.

        Onko jossain pakkasia??


    • Anonyymi

      Prius onkin tuossa joukossa ainoa puolimoottorilla varustettu alle 200 hv malli. Luonnollisesti se kuluttaakin vähemmän. Jos et muuta kaipaa, kuin pientä kulutusta, valitse Prius. Jos haluat tilaa tai tehoa, on valintasi joku muu.

    • Anonyymi

      Toytan ladattavien täyshybridien moottori ei pyöri kylmälläkään ilmalla vaan lämmityksestä huolehtii ilmalämpöpumppu. Yrityksellämme on molemmat.

      • Anonyymi

        Mitä tuo höpötys tuolla ylempänä on. Toyotalla voi ajaa kylmässäkin sähköllä, mutta muilla ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tuo höpötys tuolla ylempänä on. Toyotalla voi ajaa kylmässäkin sähköllä, mutta muilla ei.

        Noinhan se juuri on, että ladattavan Toyotan polttomoottori ei käynisty heti penellä pakkasella kuten muiden valmistajien autojen polttomoottorit tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se juuri on, että ladattavan Toyotan polttomoottori ei käynisty heti penellä pakkasella kuten muiden valmistajien autojen polttomoottorit tekevät.

        Nimenomaan noin lehdet kirjoittavat koeajoistaan. Ihmettelevät kun muiden polttomoottirt pyörivät hyvin herkästi pienelläkin kylmällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan noin lehdet kirjoittavat koeajoistaan. Ihmettelevät kun muiden polttomoottirt pyörivät hyvin herkästi pienelläkin kylmällä.

        Mutta jo nollakelillä lämpöä saa RAVissa odotella pitkään. -3 pakkasilla ei auto ehdi lämmetä työmatkalla ollenkaan.
        Sitten kun mennään tuonne -10 tasolle, auto käynnistää aina polttiksen tekemään lämpöä. Kulutus on tällöin 6-8km matkilla 11-12L/100km vaikka kuinka yrittäisi ajaa EV-modella (pelkkä sähkö).

        RAV4 plugarin lämmitysjärjestelmä on täysin susi Suomeen. Toimii hyvin keski- ja etelä Eutoopassa. Myös kanadassa ovat kärmeissään auton kylmyydestä.

        Auto ei saa edes etukäteen lämpiämään jos pakkasta on -10 astetta koska polttomoottori ei käynnisty etänä.

        Kaikki tämä kerrotaan myös RAV4 manuaalissa joka löytyy netistä. Asiaa voi myös tiedustella Toyotalta.


    • Anonyymi

      Harmi, että tuossa Tuulilasi-lehden vertailussa ei ollut mukana hirveitä bensasyöppöjä Volvoja.

    • Anonyymi

      Nuo aloituksessa mainitut automerkit eivät osaa tehdä minkäänlaisia autoja verrattuna Toyotan täydelliseen ylivoimaan.

    • Anonyymi

      Tämän vuoksi vain täyssähköauto on hyvä valinta. Välttäkää fossiilipolttimia kuin ruttoa!

    • Anonyymi

      Jos tutkit nettiä niin huomaat, että ladattava Prius on upein ladattava auto.

      • Anonyymi

        Niin on. Yksinkertaiset eivät vaan ymmärrä.


      • Anonyymi

        Volvot ja Mersut ovat järkyttäviä bensasyöppöjä sen jälkeen kun sähkö loppuu. Järkyttävät kulutuslukemat näet täältä ja myös ladattavan Priuksen upean pienen kulutuksen. Katso kohta "Polttoaineen kulutus sähkön loppumisen jälkeen".

        https://www.autotaloampeeri.fi/sahkoautotietoa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvot ja Mersut ovat järkyttäviä bensasyöppöjä sen jälkeen kun sähkö loppuu. Järkyttävät kulutuslukemat näet täältä ja myös ladattavan Priuksen upean pienen kulutuksen. Katso kohta "Polttoaineen kulutus sähkön loppumisen jälkeen".

        https://www.autotaloampeeri.fi/sahkoautotietoa/

        Huh huh! Onpas erinomainen sivusto. Jokaisen ladattavaa ostavan kannattaa perehtyä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh! Onpas erinomainen sivusto. Jokaisen ladattavaa ostavan kannattaa perehtyä,

        Uusi plugin RAV4 kuluttaa reilummilla pakkasilla vielä enemmän kuin Volvo tai Mersu. Toyota on sössinyt lämmityksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi plugin RAV4 kuluttaa reilummilla pakkasilla vielä enemmän kuin Volvo tai Mersu. Toyota on sössinyt lämmityksen.

        Miksi sinä valehtelet. Miksi??


    • Anonyymi

      Volvot ja Mersut ovat järkyttäviä bensasyöppöjä sen jälkeen kun sähkö loppuu. Järkyttävät kulutuslukemat näet täältä ja myös ladattavan Priuksen upean pienen kulutuksen. Katso kohta "Polttoaineen kulutus sähkön loppumisen jälkeen".

      https://www.autotaloampeeri.fi/sahkoautotietoa/

    • Anonyymi

      Ostaisin muuten sen Toyotan, mutta on se niin ruma, ettei edes vaimo sitä pihaan päästäisi.

      • Anonyymi

        Nimenomaan naiset tykkäävät Toyotista. Tutkittu juttu.


      • Anonyymi

        Ladattava Prius on todella kaunis.


      • Anonyymi

        Ladattava Prius upeine yksityiskohtineen on todella kaunis.


    • Anonyymi

      Corollan lisäksi hyvä talv auto on ladattava Prius kuten aloituksesta ilmenee.

    • Anonyymi

      TTT. Talven Tullen Toyota.

    • Anonyymi

      Taitaa se itsetyydyttäväkin kulkea pelkällä bensalla kovilla pakkasilla ja kulutus sen mukainen?
      Toyotalla on muuten surkeat jarrut talviolosuhteisiin, mm. Corollassa jarrutusmatka kasvaa huimasti jos auton toiset renkaat ovat pitävällä ja toiset liukkaalla. Johtunee surkeasta softasta ja halvasta tekniikasta? Corolla maavarakin on onneton ja sen kaulan muotoilu on kuin aivohalvauksen saaneella paviaanilla, eli alahuuli roikkuu ja kolaa konehuoneeseen kaiken lumen joka on koholla reilut 10 cm tienpinnasta.

    • Anonyymi

      Tekniikan Maailman talvivertilun tulokset tulevat näyttämään Toyotan ladattavan täyshybridin ylivoiman talvessa.

    • Anonyymi

      Talvi on karmea totuus eteläisistä maista tuleville autoille. Toyota osaa pakkasen autot.

    • Anonyymi

      Volvot kuluttavat valtavasti polttoainetta kun sähkö loppuu.

      • Anonyymi

        Talvi paljastaa kaikkien muidenkin eurooppalaisten autojen vikatotuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvi paljastaa kaikkien muidenkin eurooppalaisten autojen vikatotuudet.

        Toyota vaan porskuttaa ykkösenä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota vaan porskuttaa ykkösenä!

        Hyvin porskuttaa, kun sai jenkeissä juuri sakot tolkuttoman isosta kulutuksesta ja päästöistä

        "Toyota vehicles delivered some of the worst fuel efficiency in the industry, leading to an overall worsening of mileage and pollution from passenger cars and trucks in the United States for the first time in five years."

        https://www.msn.com/en-us/autos/news/toyota-to-pay-record-dollar180-million-fine-for-a-decade-of-clean-air-act-violations/ar-BB1cLtZv


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin porskuttaa, kun sai jenkeissä juuri sakot tolkuttoman isosta kulutuksesta ja päästöistä

        "Toyota vehicles delivered some of the worst fuel efficiency in the industry, leading to an overall worsening of mileage and pollution from passenger cars and trucks in the United States for the first time in five years."

        https://www.msn.com/en-us/autos/news/toyota-to-pay-record-dollar180-million-fine-for-a-decade-of-clean-air-act-violations/ar-BB1cLtZv

        Et sitten lähempää löytänyt? Kyllä siellä suunnalla on ihan eri merkkinen saksalainen auto jota on nöyryytetty oikein viimeisen päälle ja huolella päästöistä ja päästöhuijauksesta. Ollaan aivan eri leveleillä niinkuin tuo nykynuoriso ilmaisee a-sian. Ihan omilla svääreilläkin!
        Ja eri hehtaareilla kun kaikki natsit ei pysyneet bunkkerissa!


    • Anonyymi

      Plug-in hybridit ovat pettymys vajaalla rangella ja suuren polttoaineen kulutuksen takia!

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        UUSI

        Pyh ja pyh, viimeisen 2000km/ 3kk:n (tammikuun 16 pvä - huhtikuun 19 pvä) plugin hybridini kulutus ollut bensiiniä 3,8L/100km ja sähköä 11,2 kWh/100km, ajo on pääasiassa kehä III:n sisällä 30/40/50/60/80/100/km/h teillä sekalaisesti, eli ei huonot lukemat VW Passat Variant plugin hybrid autolle (13kW akku), ajettu normaalisti mittarin mukaan 3-5km/h yli nop.rajoituksen, minulle ainakin sopii todella hyvin plugin hybridi, edellinen auto oli diesel (BMW X 4) ja nyt on kaikkineen autoilun (mm. verot+vakuutukset+kulutus) kustannukset pudonneet puoleen dieselajoista, lataussähkö maksaa minulle 0.23€/kWh, ISO + plugin Passatille ja sillä voi ajaa "hybrid modella" joka vastaa itselataavan hybridin toimintaa, lisättynä latausmahdollisuudella, eli mökkireissutkin (minulla n. 200km/suunta) sujuvat kustannustehokkaasti. :)).


    • Anonyymi

      Aloittaja on oikeassa. Talvi on paljastanut kuin surkea talviauto on RAV4 PHEV.

      Se ei lämpiä sähköllä reilummilla pakkasilla ollenkaan eikä kulje sähköllä. Juuri lyhyet ajot ja pakkanen olisi se juttu plugarille mutta Toyotapa liikkuu silloin vain bensalla.
      Ehkä lataussähkön säästö on tärkeämpää kuin bensan säästö.

      • Anonyymi

        Satusetä on siinä kunnon vauhdissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satusetä on siinä kunnon vauhdissa.

        Tutustuppa Autostadiumin keskustleuihin RAV4 plugarista ja palataan sitten tuohon satusetä-asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutustuppa Autostadiumin keskustleuihin RAV4 plugarista ja palataan sitten tuohon satusetä-asiaan.

        Kyllä sinä olet hurja. Autostadiumissa on vain asiastss keskusteluaalue. Sinäkö uskot niihin? Todellako?

        Minä kun tiedän noista asioista jotakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä olet hurja. Autostadiumissa on vain asiastss keskusteluaalue. Sinäkö uskot niihin? Todellako?

        Minä kun tiedän noista asioista jotakin.

        Kerrohan sitten mitä tiedät. valaise vähän mitä tapahtuu kun
        1. auto on seissyt yön -17 asteen pakkasessa ja latauksessa
        2. pistät autoon virrat, lämmön pyynti 21 astetta ja
        3. vaihde D-asentoon ja lähdet

        minun RAV4 plugari pistää välittömästi polttomoottorin käyntiin ja käytännössä kulkee pelkällä bensalla 20km matkan jonka jälkeen satunnaisesti kulkee pieniä pätkiä sähköllä.

        Miten sinun RAV4 plugari?


    • Anonyymi

      TM kirjoitti kuinka onnettomia patteriautot ovat talvessa.
      Toyotan atkinsson-hybrid voimalinja on kuin luotu Suomen olosuhteisiin.

      • Anonyymi

        Entäs Toyotan patteriautot? Nekin siis on onnettomia.


    • Anonyymi

      Uusin uutinen kerttoo että Volvo on energiasyöppö

      laitappa googleen haku

      • Anonyymi

        Kaikki Volvot kuluttavat aivan liikaa sekä sähköä että polttoainetta. Kulutus ei ole nykypäivän hyväksyttävällä tasolla.


    • Anonyymi

      Pian tulee lisää ladattavia Toyotia. Ladattava RAV4 myy hyvin. Toimitusaika on 16 viikkoa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Akut ovat ongelmajätettä. Arvioiden mukaan kestää vähintään tuhat vuotta, että se häviää. Se voi olla jopa ikuinen. Akuissa on valtavasti erilaisia kemikaaleja, joiden tehtävänä on pitää sähkövarausta sisällään ja ne ovat aikamoisia myrkkyjä."

      • Anonyymi

        Toyotalta tulee vetyauto, pakoputkesta tuleekin sen jälkeen juomavettä.


    • Anonyymi

      Talvihan se on joka aina erottelee jyvät akanoista. Toyotat ovat erinomaisia talviautoja. Siksi kolmasosa Lapin autoista on Toyotia.

    • Anonyymi

      Pian Toyotalta tulee lisää ladattavia hybridejä Suomen talveen.

    • Anonyymi

      RAV4 Plug-in Hybrid voittaa kaikki Volvot kaikissa ominaisuuksissaan kirkkaasti. Volvojen pahin synti on suuri kulutus sähkön lippumisen jälkeen.

      • Anonyymi

        Miksi ladattavien Volvojen moottorit ovat noin surkeita, että kulutus on hirveä. Lisäksi ovat kevythybridejä, jotka eivät ssätä polttoainetta.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe