Pitäisi ostaa edullinen (max 10 000e), mielellään vähän käytetty auto, millä pääsisi huonoa metsätietä pitkin mökille (ja takaisin), mutta ei ole mitään tietoa sellaiseen sopivista autoista. Auton pitäisi olla kestävä, korkeapohjainen, bensakäyttöinen ja joskus reissussa aion nukkuakin siinä. (Kippurassa nukkuminen onnistuu hyvin; en etsi pakettiautoa.) Värillä ei tällä kertaa ole väliä
Mitä merkkiä suosittelisitte, niin voin mennä autokauppoihin etsiskelemään?
Autotyypit - auttakaa blondia!
26
844
Vastaukset
- SaksalainenParasKaikessa
VW passat ALL Track EA888 moottorilla, ja 7 vaihteisena DSG laatikolla varustettuna. Siinä ylivoimaisesti paras kombinaatio. Ja pitkällä huoltovälillä tietenkin.....
- Eiooniikuennen
No ei ainakaan 2009-2011 vuosimallin.öljyruutia.
Ja muutenkin vältteleisin nuita VAG vehkeitä.kokemuksia on....ja huonoja. - Kiitospaljon
Kävin katsomassa tarjontaa tästä mallista ja näytti kyllä hyvältä, mutta taitaa olla niin uusi merkki, ettei ole vielä vanhentanut vaihtoautojakaan minun budjettiini sopiviksi. Rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta täytyy tässä köyhän löytää jotain halvempaa.
- Tero.opastaa
Ehkä olisi viisainta laittaa tonni sen metsätien kunnostamiseen ja hankkia sitten henkilöauto, joka on maastokelpoista edullisempi sekä hankkia että ylläpitää. Saksalaismerkit kannattaa jättää kauppaan ellei halua kalliita remontteja maksettavakseen. Kansanvaunujen alustan kestävyys on tunnetusti huono erityisesti huonoilla teillä, koska ne on suunniteltu hyville teille eikä dsg-automaattikaan kestä hidasta maastoetenemistä. Pomppivaa on meno kuin jäniksellä.
Ostomielessä kannattaa vilkuilla japanilaisia kestävydestään tunnettuja autoja, vaikka ei niissäkään kaikissa ole maavaraa liiaksi.- Kiitospaljon
No, pikkuisia volkkareita ja huyndaita minulla on ollut ja ne ovat olleet minulle oikein käyttökelpoisia, mutta nyt kun tarvitsen mökkiautoa, minulla ei ole hajuakaan hyvistä ja edullisista malleista. Siksi täällä kyselenkin, etteivät ne kaupassa myisi minulle Vihtorin traktoria maastoautona. Niin, että jos jotain automerkkejä niistä japanilaisista (tai muista) voisit suositella.
Rytömetsätie on valitettavasti noin 3km pitkä, niin siihen ei oikein tonni piisaa, joten kyllä se on nyt auton osto edessä. - metsän.henki
Kiitospaljon kirjoitti:
No, pikkuisia volkkareita ja huyndaita minulla on ollut ja ne ovat olleet minulle oikein käyttökelpoisia, mutta nyt kun tarvitsen mökkiautoa, minulla ei ole hajuakaan hyvistä ja edullisista malleista. Siksi täällä kyselenkin, etteivät ne kaupassa myisi minulle Vihtorin traktoria maastoautona. Niin, että jos jotain automerkkejä niistä japanilaisista (tai muista) voisit suositella.
Rytömetsätie on valitettavasti noin 3km pitkä, niin siihen ei oikein tonni piisaa, joten kyllä se on nyt auton osto edessä.Metsäautotien parannus on kannattava investointi, jota vanhan maastokelpoisen auton ostaminen ei ole. Kai sen ympärillä olevan metsän/maaston joku omistaa ja hänelle se on verovähennyskelpoista. Rekallisella mursketta pystyy kunnostamaan helposti 600 metriä tietä ja rekallinen maksaa noin 500 euroa alveineen. Lisäetuna saa metsän arvon kohoamisen, joten kustannukset tulevat takaisin ensimmäisessä savotassa.
- Kiitospaljon
Oikein järkevä ehdotus. Minun ei edes tee mieli ostaa mitään egonjatkeautoa söpön pikkuautoni tilalle, mutta valitettavasti en itse omista metsää tai tietä matkalla mökille; on vain käyttöoikeus siihen. Tien omistajilla ei ole mielenkiintoa parantaa sitä, niinpä vaihtoehdokseni jää hankkia korkeampipohjainen auto, joista minulla ei ole aikaisempaa kokemusta.
- farkkuna
Skoda vaihtoautoja on netti tulvillaan, myös nelivetosena? Bemua kun ei tuolla rahalla irtoa mistään!
- TulipaMieleen
https://www.nettiauto.com/nissan/qashqai/9386305
Miten olisi tollanen.
Eihän se ole mikään autoiluhistorian suurteos mutta yllättävän huonosti tuossa määrittelemässäsi hintaluokassa on tarjontaa.- Kiitospaljon
Laitan merkin mieleen. Joku tuollainen voisi toimia, vaikka takapään alahärpättimet tulevat jossain vaiheessa varmasti kolahtamaan kiveen ja jäämään tielle. Tärkeintä tälle mökkiautolleni olisi korkea maavara. Tie on osittain kuin kivistä aallokkoa.
- Jjdkfjfjfjfjfjfjf
Halvimpia uusia tai uudehkoja rytömetsäautoja on Dacia Duster. Siinä varmaan saa eniten maastokykyä eurolla, eikä silti aivan onneton ole maantielläkään.
Mökkitietäsi tuntematta, voihan sinne päästä ihan etuvedollakin, kunhan maavaraa on enemmän kuin minimaalisesti?
On noita nykyään aika paljon vanhempia city-maastureitakin oikeasti korkeammalla maavaralla ja nelivedollakin. Nissan Qashqai, Honda CRV tai HRV olleet yleisiä.. Suzukilla paljon nelivetoja, maasto- ja henkilöautoja. Subarulla nelivetoja, Toyotan Land Cruiser oikea maastoauto (kalliita eli paljon ajettuja budjetillasi), Lada Niva perinnemobiili..
Nettiautosta vaikka katselemaan eri hakuehdoilla.
https://www.nettiauto.com/vaihtoautot/bensiiniautot?id_vehicle_type=1&id_car_type=5&id_gear_type=2&pfrom=6000&pto=10000&show_search=1&sortCol=mileage&ord=ASC
Tuosta kun katsoo, niin Dusteria on aika uutena alle kympin (etuveto), sitten on vanhempaa Land Roveria, Qashqai, Rav4, Sportage, Grand Vitara, Jeeppiä, Outlander, Captiva..
Haku nelivedolla:
https://www.nettiauto.com/vaihtoautot/bensiiniautot?id_vehicle_type=1&id_car_type=5&id_gear_type=2&pfrom=6000&pto=10000&show_search=1&id_four_wheel=3&page=2
Nissan X-trail tuolta hyppää omille silmilleni, tuntuma, että se on monia muita tuolla listalla olevia isompi ja maastokykyisempi ja suht luotettavaa japsilaatua, vaikkei Toyota olekaan.
Jos pärjää etuvedolla, niin tarjolle tulee tältä vuosikymmeneltä Yeti, Duster ja Qashqai alle 200tkm ajettuina.
En ole mikään maastoexpertti, tämä vain tällaista blondinliehittelyä. X-trailiinhan mahtuu..- Kiitospaljon
Blondi on mielissään. Tässä tuli paljon automalleja tutkittavaksi. Itse asiassa yhteen Honda CRV:n jo ihastuin netissä. Hinta vain oli muutaman tonnin liian korkea eikä autoliikkeessä varmaan laske silmiä räpsyttelemällä... Mutta lähden kartoittamaan näistä jotain itselleni sopivaa: se korkea maavara tosiaan on se välttämätön juttu, neliveto on vain plussana tosi huonoja kuraloskakelejä varten.
- ajaa.varovasti
Mökkitien täytyy olla melko hurjassa kunnossa jos sen mukaan pitää valita auto. Taitaa olla niin, että se on vain kysyjän oma käsitys ja että normaaliautollakin pääsee. Voisi ottaa jonkun automiehen katsomaan ja kokeilemaan.
- Eioohinattuvielä
Kyllä niitä on huonokuntoisia.meilläkin mökki tienpäässä missä oli peltoja ennen ja kunhan traktorilla pääsi..
- sopiviaAutoja
Mitsubishi ASX,
Nissan Qashqai,
Subaru . . . Jollain Suzuki Jimnyllä vetelisit mökkinaapureittesikin autoja hangesta:
https://urly.fi/Uv3
Pieni, mutta ei liian pieni. Luovalla istuinasettelulla mahdut kyllä siinä nukkumaankin. ; )- Kiitospaljon
Tämä on kyllä supersöpö! Tuntuu minulle sopivalta maasturilta. Voinko vielä kysyä mikäköhän olisi sellainen keskimääräinen kilometrimäärä, mitä voisi odottaa auton kestävän, etten ihan loppuunajettua raakkia ostaisi.
Kiitospaljon kirjoitti:
Tämä on kyllä supersöpö! Tuntuu minulle sopivalta maasturilta. Voinko vielä kysyä mikäköhän olisi sellainen keskimääräinen kilometrimäärä, mitä voisi odottaa auton kestävän, etten ihan loppuunajettua raakkia ostaisi.
Suzukit ovat varsin luotettavia autoja, mutta ota autoja katsomaan mukaan joku autoista tietävä asiantuntija, sillä monet Jimnyt ovat olleet raa'assa työkäytössä maastossa, oli kuinka söpö tahansa.
Jostain 150 000 km ajetusta, mutta rääkkäämättömästä Jimnystä on kaveriksi pitkäksi aikaa.
- auraauto
Uusi Dacia 100 000km takuulla etuvetoisia ihan kohtuu maavarallaolevia saa alta 10 t ja uusi mutta jos tosiaan tie vaatii nelivedon
- Sandero.on.edullinen
Pelkästään korkea maavarahan riittää hyvin pitkälle eli tarvetta nelivetoisuudelle on hyvin harvoin, ellei ajeta paksussa lumessa, mutavellissä tai hyvin jyrkkämäkisessä maastossa.
Varmin ostoshan olisi uusi auto.
Takuu on voimassa eikä näinollen käytettyjen piilovioista ole huolta.
Dacialla on hyvä takuu ja esim. Sanderossa on korkea maavara.
Hinta alk. kymppitonni. Tietenkin se on "hinnat alkaen", muttei siihen mikään pakko ole enempää satsata.
https://www.dacia.fi/mallisto/sandero/ - lnbvcm
Hommaa jostain satasen vanha Lada ja säilytä sitä siellä mettäpolunpäässä.Vaihdat tullessasi varsinaisen kulkupelin siihen ja rymistelet läpi mettän mökille niin että heilahtaa.
- LämminsisävaloPeruutet
Kato myös ettei ota naidessa perse kattoon, ettet potki sisävaloa pois paikoiltaan ;)
- RahallaEiSaaKaikkea
Tuossa vois olla sinulle hyvä vaihtoehto, millä ainakin pääsee pahoista paikoista toisin, kun 230 000€ maksavalla luxus"maasturilla"
Maastokykyhän oli sitten se pointti tässä artikkelissa.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/rahalla-saa-mutta-suzukilla-paasee-range-rover-sai-koniin-250-000-euroa-halvemmalta-maasturilta/6782484#gs.SMdR7hM- Kiitospaljon
Voi ei, mikä juttu juuri väärään aikaan! Nyt tyhjenevät autoliikkeet käytetyistä Suzuki J:stä juuri, kun lähtisin sellaista etsiskelemään. :(
- Länsiautoilija
Pääasia kaikessa auton hankinnassa on välttää ruostuvia japanilaisia tai muistavitäautoja ja erityisesti Toyotaa. Saksalaiset ovat tukevia ja tsekissä tehty Skoda on niistä halvin. Tsi-koneissa on ongelmansa Ranskalaisissa on paras hinta-laatu-suhde koska lantavarpaat luulee etu ne ruostuvat. Ranskinsissa ei ole VW:n tai Toyotan konevikoja. Open ja FORD OVAT hyviä.
- Myymökkis
Ihan mikä tahansa auto,mutta kymppitonnin ranskalaisella en minnekkään korpeen lähtisi. Hinaus on sikakallista hommaa. INoin kokemuksesta ja tutkitusti tilastollisestikin toyota olisi varmin valinta sinne metsätielle, mutta kun hyvää ei saa halvalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291