Älkää uskoko AMK-opettajien ennustuksia

toivotoninssi

Tulevaisuudessa tarvitaan semmosta ja tämmöstä "osaajaa". Ei ole tarvittu, eikä ole näköpiirissä. 25 vuoden seurantajaksolla. Samat puhuvat päät jatkavat "opettamistaan" ja alkavat olla huru-ukkoiässä. Kyseisten "opettajien" työkokemus oikeiden töiden parista on kultaiselta 80-luvulta.

5

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kansankynttilät

      AMK-opettajat lähtökohtaisesti haluavat päteä itse, eivät ne halua opiskelijoilleen menestystä, auttaa tai tukea. Heidän pääasiallinen tehtävä on musertaa opiskelijoiden itseluottamus kokonaan. Nämä "proffat" ovat niin täynnä itseään, ettei tosikaan. Empatiaa tai myötätuntoa ei tule kun opiskeljoille, jotka ovat täydellisiä omia pikku papukaijoja, jotka eivät kyseenalaista heidän opetuksiaan. AMK
      yt.t ovat täysin ymmärrettäviä, nämä viisaat eivät saa pidettyä työorganisaatiota kasassa. Lisäksi he eivät tule vastaan missään asiassa, eivätkä osaa kriittisesti tarkastella itseään opettajina.

    • og875

      Totta. Jokaikisessä oppilaitoksessa on hehkutettu miten olette hienoja yksilöitä kun pääsitte opiskelemaan ja näin ja näin paljon ihmisiä ja ilman opiskelupaikkaa. Ala on mitä parhain, oli ala sitten mikä vaan! Ja jos nyt on hiljaista niin viimeistään valmistumisen hetkellä pöhinää riittää. Työelämästä on tullut viestiä ja yöllä unet on paljastaneet että kysyntää on!
      No kolmen kokemuksen perusteella näin ei ole, eikä todellakaan kannata uskoa hehkutusta. Parempi vaan jos valitsee alan joka kiinnostaa ja tekee siinä parhaansa.

    • 357358

      Ei tosiaan kannata opiskella sillä ajatuksella, että jotakin työtä tarvitaan tulevaisuudessa. Ensinnäkin alalle on mahdollista aina kouluttaa vielä enemmän väkeä kuin tulevaisuudessa tarvitaan. Toiseksi tulevaisuuden ennustaminen on vaikeaa puuhaa, vaikka liian itsetietoiset ihmiset puhuvat suuna päänä muka varmaa tietoa tulevien vuosikymmenien asioista.

    • ExcelBoi

      Vasta AMK:ista valmistuneena ja insinöörinä työskentelevänä voin sanoa että paikkoja kyllä löytyy. Yleisen haun, eli te-toimiston kautta ei kannata toivoa löytävänsä kuin "kuraa", mutta kannattaa selvittää kaikki yritykset ja suunnittelutoimistot missä insinöörejä työskentelee ja hakea sinne suoraan, niin on moninkertaiset mahdollisuudet päästä töihin. Ihmettelevät miten vähän on hakijoita. Nämä firmoilla saattaa olla tosi huono näkyvyys vaikka olisi yli 1000 työntekijää. Pitää kammata kaikki teknologiayritykset läpi, mikä tekee mitäkin ja hakea töihin.

    • 253253253

      Jos oli huonoja niin oli pari hyvääkin. Pari opettamistaidoiltaan pöyristyttävän kehnoa opettajaa tuli koettua, mutta oli pari semmoistakin joilta sai kaiken tuen ja enemmänkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe