Siinä syy miksi evankelisluterilaisten oli Esikoislestadiolaisista lähdettävä. Lestadiolaiset eivät ole koskaan olleet kirkollisessa muodossa. Amerikan vapaakirkko ja sen paavina toimiminen on kiihottanut Jellivaaran paavia tuhoamaan pohjoismaisen herätyliikkeen. Siinä on toinen syy, lestadioilaisuus on alusta saakka ollut herätysliike, ei kirkko. Vallan ja kunnianhimosta on hengellisen sokeuden lisäksi kysymys.
Luterilainen ei voi kuulua vapaakirkkoon.
3
373
Vastaukset
- IHANAvApaus
Sinäpä sen sanoit, kirkoista viis. Seurakunta pärjää Sanan
ja Sakramenttien kanssa . Ry tarvittiin vain maallisten asioiden hoitoon.
Esikoislestadiolainen voi edelleen kuulua mihin tahansa kirkkoon.
Valinnanvaraa löytyy esim. Evl, Katolinen , Karhun kansat tai Vapaakirkko ja vaikka Esikoisiinkin . Esikoislestadiolaiselta ei koskaan kysytä mihin kirkkokuntaan hän kuuluu tai kuuluuko mihinkään.- teuta011
Miten selität vapautesi ?
Ja mikä toi Karhun kansat on ?
-
- Anonyymi
Kun lestadiolaiset kokoontuvat niin kondomit loppuvat joka pensa asemalta. Olin rakastunut lestadiolaiseen. Nyt voisi olla yhdeksän lasta. On vain yksi ja se riittää minulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as893544Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253093- 563044
- 612865
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.642690Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)542687On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle612424Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802271- 692128
- 452122