Sain tänään kolesteroli lääkkeen kokeiden tulokset

Kokeidentulokset

20.9.2017 otettiin kokeet ja tulokset

Fp-kol 8.1
Fp-kol-hdl 1.96
Fp-kol-ldl 572
Fp-trigly. 1.31

Nyt sitten olen käyttänyt kolesteroli lääkettä atorvastatin 10mg. 1 päivässä 4.12.2017 lähtien.

Uudet kokeet otettiin 10.2.2018 ja tässä tulokset.

Fp-kol. 4.6
Fp-kol-hdl 1.93
Fp-kol-ldl 2.41
Fp-Trigly. 0.74

4

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eimuuta

      Minä en usko kolesterolin pahuuteen! Tuolla Proffa Knuuti kirijoottaa tulehduksesta, mutta on oikea äkimys puolustaessaan kolesteroli teoriaa. Ai niin Utriainen on kysellyt Lääkärilehden artikkelista.

      "Leino Utriainen 23.2.2018 klo 20:04
      Juhani

      Onko Lääkärilehti mielestäsi ottanut julkaisupolitiikkaansa myös huuhaa-jutut vai pseudotieteen ? Lehteen lipsahti jo toinen juttu (alla), mikä poikkeaa viralisesta tieteestä.

      ——————————————————————————————————

      Suomen Lääkärilehti 23.2.2018
      8/2018 vsk 73 s. 492 – 493 Rauli Mäkelä

      Statiinihoitoa myös kritisoidaan rajusti

      Lääkärilehden 4/2018 pääkirjoitus (1) dyslipidemioiden hoidosta herätti suurta hämmästystä yksipuolisuudellaan. Kirjoittajat Mikko Syvänne ja Timo Strandberg antavat ymmärtää, että vuosikausia opetettu teoria kolesterolin sekä sydän- ja verisuonitautien yhteydestä on betonoitua faktaa ja että statiinihoidon hyödyllisyyttä epäilevät ovat ”salaliittoteorioiden” harhoissa. Pääkirjoituksessa ei ole mainintoja esille tuotua ajatusmallia kritisoivista mielipiteistä.

      Tuskin olen ainoa Lääkärilehden lukija, jolle on tullut selväksi, että tätä meille vuosikymmeniä ope-ttua teoriaa vastaan on näkynyt rajua kritiikkiä paitsi tiedotusvälineissä, myös lääketieteellisissä lehdissä laatulehtiä myöten.

      Nina Teicholz kysyi artikkelissaan BMJ:ssä, perustuvatko viralliset ravintosuositukset lainkaan tieteellisiin tosiasioihin (2). Russel J. de Souzan ym. BMJ:ssä julkaistussa meta-analyysissä ravinnon rasvoihin kohdistuneista tutkimuksista ei löydetty mitään yhteyttä ruoan tyydyttyneiden rasvojen ja verisuonitautien välillä (3). Samaan päätyi A. Astrup ruuan maitorasvoja analysoidessaan (4), joten meidän ei todellakaan tarvitse holhota ketään varoittamalla voin syönnistä. Lise Bathum työryhmineen totesi yli 100 000 henkilöä kattavassa väestötutkimuksessaan, että yli 50-vuotiailla veren korkealla kolesterolipitoisuudella oli kuolleisuutta vähentävä vaikutus (5). Kardiologi Robert du Broff toi artikkelissaan esille vakavia epäilyjä kolesteroliteoriasta ja statiinien tehosta (6). Hän kävi myös läpi 44 satunnaistettua ja sokkotettua tutkimusta, joissa veren kolesterolia oli hoidollisesti alennettu, tutkimuksista 26:ssa statiineilla. Missään tutkimuksessa ei kokonaiskuolleisuus vähentynyt ja vain vähemmistössä tuli apua sydän- ja verisuonitapahtumiin (7).

      Maryanne Demasi kysyi suoraan, onko meitä johdettu harhaan statiinitutkimuksien todistusaineistoa esiteltäessä (8). Sama kirjoittaja julisti yhdessä professori RH. Lustigin ja kardiologi A. Malthoran kanssa kolesteroliteorian kuolleeksi ja kolmikko näkee insuliiniresistenssin tärkeimmäksi sydän- verisuonitaudeille altistavaksi tekijäksi (8).

      Vastaa kommenttiin
      Juhani Knuuti 24.2.2018 klo 12:19
      Miksi kysyt asiaa minulta kun sinun pitäisi kysyä Lääkärilehdeltä? Ei minulla ole sisäpiiritietoa siitä onko Lääkärilehdessä otettu uusi linja.

      Joka tapauksessa lehden linja ei ole sama kuin jonkin mielipidekirjoituksen linja sillä sisällössä voidaan tuoda esiin eriliaisia omia tulkintoja, mikä on sinänsä ihan ok. Ei se tarkoita sitä, että itse lehti olisi sisällön takana. Sinulla tuntuu menevän toistuvasti nämä asiat sekaisin sillä tiedelehdet eivät toimi samalla tavoin kuin esim sanomalehdet. Kaikissa lehdissä on joka tapauskessa mielipidekirjoituksia, joita ei tietenkään pitä sekoittaa lehden linjaan taikka edes tieteeseen. Kyseessä oli siis mielipidekirjoitus eikä mikään vertaisarvioitu tieteellinen artikkeli.

      Erikoista tässä tapauksessa on se, että painetussa lehdessä oleva Syvänteen ja Strandbergin vastine ei näy verkossa. Luultavasti tekninen kömmähdys, josta ilmoitin Lääkärilehteen. Tuo vastine varsin asiallisesti kumoaa nuo Rauli Mäkelän mielipiteiden perusteet"

      http://hyvinvointi.ts.fi/?post_type=post&p=24659

    • Tulppaani53

      Onko sinulle tullut sivuvaikutuksia kolestorolilääkkeistä?

      • miksistatiinit

        KYLLÄ! LIHAKSET KIPEYTYI JA MUISTI OLI MITÄ OLI.

        Kuhan joku löytäis niitä hyötyjä. En ole saanut tietooni mitään tilastoa mikä osoittaisi sydänkohtauksien vähenemisen.


    • Tsemppiäkaikille

      Minulla tippui kokonais kolesteroli kuukaudessa 7,4 ->5,4 pelkästään sillä että lopetin sokerin ja vehnäjauhojen käytön kokonaan. Vain sinappia syön joskus ja siinä on sokeria. Hedelmiä syön kohtuudella. Benecolia olen käyttänyt satunnaisesti kauan, mutta tuon sokeri- ja vehnäjauhojen lakon yhteydessä siirryin käyttämään sitä päivittäin. Onneksi en ottanut kolesterolilääkkeitä, joita lääkäri melkein patisti mua aloittamaan. Nyt jatkan sokeritonta elämää ja se on ihan helppoa, kun vain päättää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe