Osa on sellaisia meistä ihmisistä, että uskoo joka ihmeen olevan Jumalasta. Osa taas ei usko minkään ihmeen olevan Jumalasta. Sitten on niitäkin uskovaisia, jotka hyökkäävät herkästi ihmistä vastaan arvostellen, kun eivät usko hänen kokemuksiinsa.
Kysyn teiltä uskovaiset, että mistä tuo kova ihmisien arvostelu johtuu ja panettelu?
Onko se sitä rakkautta, jonka Jeesus jätti meille ja josta uskovaiset tunnetaan? Keskinäisestä rakkaudesta vai mitä HIIVATTIA se on???
Kuka vastaa
51
475
Vastaukset
- Nojustiisa
Jokainen miettimään tykönänsä ja eläköön todeksi.
- laukkuryssä
Kateutta se on.
Kun jollekin tapahtuu esim. ihmeparantuminen, niin uskovaisetkaan eivät monesti edes usko siihen, vaan kyseenalaistavat sen ja jopa vaativat mahdollista lääkärin todistusta taudista turvotuksesta.- MinähänSetaas
Se on just se kateudenhenki. Ja välillä se on joku muukin henki. Uuvuttaa :(
Voi Rakas isä anna minulle anteeksi, etten jaksa ymmärtää lähimmäisiäni. Lisää uskoani ja Anna sitä viisautta, joka korottaa yksin sinua. Olen väsynyt. - xaviante.lamia
Ei ole mikään kateudenhenki, vaan typeryyden kuulemisesta noiseva ärsytys. Aikuiset ihmiset ja viitsivät höpöttää joutavia: "Joo mä olin kadulla kävelemässä ja meinasin liukastua mutta en sitten liukastunutkaan kiitos herralle!"
- Tanhuinenpallero
xaviante.lamia kirjoitti:
Ei ole mikään kateudenhenki, vaan typeryyden kuulemisesta noiseva ärsytys. Aikuiset ihmiset ja viitsivät höpöttää joutavia: "Joo mä olin kadulla kävelemässä ja meinasin liukastua mutta en sitten liukastunutkaan kiitos herralle!"
Ei saa tollee halveksuu ja lytätä toiste iloa. Jos joku o onnellinen ette liukastuu, nii oo sääki onnelline. Nii äiti opetti mulle.
- capiche
Tuskin vaativat lääkärintodistusta. Korkeintaan sanovat vastuullisesti, että kannattaa tutkituttaa itsensä myös lääkärillä, jotta parantuminen varmistuu.
Sellaistakin on nimittäin sattunut, että on uskottu parantumiseen ja jätetty lääkkeet pois, ja sitten on päädytty teholle.
Lääketieteessä tunnetaan myös plasebo-vaikutus. Jos ihminen uskoo esim. saavansa hyvää lääkettä, vaikka saakin vain vitamiineja, niin hän alkaa voida paremmin. Ja sitä saattaa jatkua jonkun aikaa, kunnes sairauden tunne palaa.
Moni uskovakin on kokenut parantumiskokouksessa tuon plasebo-vaikutuksen.
Jumala kestää kyllä, että lääkäri vahvistaa parantumisen. Jeesus itse kehotti parantamiaan spitaalisia menemään ja näyttämään itsensä papeille. Jotta he saavat terveen paperit.
Realismia kehiin. Elämä kaikkinensa on ihme. Esimerkki. Sain haavan. Se parani ittekseen. Koin parantumisihmeen. Miksi ihmiset haukkuvat ja parjaavat? Siksi että elämme langenneessa maailmassa. Tuleeko muutos? Kyllä. Ainakin sodat ja saalistus lakkaavat. Miksi? Koska lohikäärme sidotaan 1000 vuodeksi.
Ilm:
20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
Jes:
11:6 Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
11:7 Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas.- InNomineSatanas
Sinun lohikäärmeesi on jeesus, koska vanhat uskonnot kielletään. Maasta tulee paratiisi, kun Kuningas Saatana pääsee hallitsemaan.
InNomineSatanas kirjoitti:
Sinun lohikäärmeesi on jeesus, koska vanhat uskonnot kielletään. Maasta tulee paratiisi, kun Kuningas Saatana pääsee hallitsemaan.
InNoSa: "Maasta tulee paratiisi, kun Kuningas Saatana pääsee hallitsemaan."
OPPIA TÄSTÄ
Lankeemus tuotti mm. seuraavia asioita:
- Pelko
- Jumalan/totuuden pakoilu
- Syyllisyyden ulkoistaminen
- Teknologinen kehitys (tiedonpuun hedelmä)
Gen:
3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
3:8 Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
3:9 Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
3:10 Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
3:11 Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
3:12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."
3:13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin."- 1234567---
Näinhän menee. Pyhät Jeesus vie toisessa tulemuksessaan taivaaseen. KAIKKI , KAIKKIEN kansojen jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa, MYÖSKIN SAATANA SIDOTAAN, ja näin maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta.
1000-vuoden jälkeen KAIKKI, KAIKKIEN KANSOJEN jumalattomat herätetään kuolleista, myöskin SAATANA PÄÄSTETÄÄN VANKEUDESTAAN VÄHÄKSI AIKAA. Tämä paholainen saatana villitsee heitä. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin, heidän pahat aikeensa ei tule onnistumaan.
Viimeinen tuomio jumalattomille, tuli lankeaa alas taivaasta kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema.
HUOM ! Vasta tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu. - markku.lievonen
1234567--- kirjoitti:
Näinhän menee. Pyhät Jeesus vie toisessa tulemuksessaan taivaaseen. KAIKKI , KAIKKIEN kansojen jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa, MYÖSKIN SAATANA SIDOTAAN, ja näin maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta.
1000-vuoden jälkeen KAIKKI, KAIKKIEN KANSOJEN jumalattomat herätetään kuolleista, myöskin SAATANA PÄÄSTETÄÄN VANKEUDESTAAN VÄHÄKSI AIKAA. Tämä paholainen saatana villitsee heitä. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin, heidän pahat aikeensa ei tule onnistumaan.
Viimeinen tuomio jumalattomille, tuli lankeaa alas taivaasta kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema.
HUOM ! Vasta tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu.>>HUOM ! Vasta tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu.<<
Niin, saanen olla uteias ja kysäistä? Tarkoitatko omaa vanhurskautta,- vaiko JUMALALTA saamaa / tekemää LAHJAvanhurskautta ihmisessä?
- iousdjhsadjhsad7
Jos joku paranee ja todistaa siitä konstailematta niin kyllä se on hyväksyttävä uskovaisten keskuudessa.
Mutta asia ei tietetnkään ole noin yksinkertainen.
Minäkin aikoinaan uskoin kaikki mitä minulle esitettiin mutta sitten tajusin jossain vaiheessa, että minulle valehdellaan. Jotkut uskovaiset valehtelivat parantuneensa, siitä sai pisteitä uskovaisten keskuudessa.- capiche
Minäkin olen huomannut, että uskovaisetkin osaavat myös liioitella ja jopa valehdella. En kuitenkaan lähtisi kiistämään kenenkään kokemuksia.
Ns. ihmeistä on myös eri tulkintoja. Jotkut näkevät ihmeitä kaikkialla, eikä se ole välttämättä huono tapa elää. Mutta jos joku rukoilee kiireissään parkkipaikkaa, ja se löytyy, niin on paha mennä sanomaan oliko kyseessä yliluonnollinen rukousvastaus vaiko tavallinen sattuma. Ja onko sillä edes väliä?
Kokemuksiaan ei voi todistella kenellekään. Mutta silloin kun Jumala paransi minut, niin kävin kyllä lääkärissä hakemassa siitä myös paperit. Ja lääkäri totesi: tässä on kyllä jotain ihmeellistä tapahtunut. Tiesin kyllä, ettei se kuvitelmaa ollut. Sillä ero täysin kuuron ja kuulevan korvan välillä on sen verran selkeä.
- Tämäontosi
Parantaminen on noussut liian suureen arvoon plus muut hihhuloinnit.
- capiche
Parantuneet saattavat olla siitä eri mieltä. Parantumiskokouksia en kyllä oikein ymmärrä, sillä ne tavallaan lupaavat liikaa. Jumala voi halutessaan parantaa missä vain, myös kotisohvalla.
Hengelliset kulttuuri ovat erilaisia - onneksi. Törmäsin TV7:lla eläkkeellä jo nyt olevan luterilaiseen pastoriin, Oiva Salliin. Jumala on parantanut hänen kauttaa ihmisiä. Hänen nöyryytensä ja matalan profiilin toimintansa teki minuun syvän vaikutuksen.
Salli ei esim. ilmoita suureen ääneen mitkä sairaudet nyt paranevat, vaan hän kirjaa samansa tiedon sanat itselleen ylös. Ja kun tapaus tuli rukousjonossa kohdalle, niin hän tiesi, että tämän Jumala parantaa. Hänellä oli ihmeellisiä tarinoita, mutta hän korosti vahvasti Kristusta, ei koskaan itseään.
Lisää tällaista karismaattisuutta!!!
- synty.on.ihme
Jo elämänsynty itsessään, so. ihme. Ja tuo ihme on todella Jumalasta, sillä elämänantajan kädestähän kaikki lähtee.
Luoja operoi omaisuuttaan suvereenisti. Hyvä niin.
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa
- Näin.ollen
Ihmeparantumisia tapahtuu ihmisillä jotka eivät ole uskossa, ihmisen kehossa on puolustusjärjestelmä sairauksia vastaan josta ei kaikkea ymmärretä, kun parantuu niin uskovat voivat pitää sitä jumalan tekona vaikka kyse ei ole näin.
- markku.lievonen
Olet muuten oikeilla jäljillä. Kun huomioimme, miten JUMALA on suunnitellut ja luonut ihmisen, niin jo ihmisen mieli/kuvilla on suuri vaikutus ihmisen terveyteen.
Olipa ihminen jumalaton tai Jeesukseen uskova, niin molemmilla ihmisillä ajatusten muutokset vaikuttavat mielentilaan ja taas mieentilalla on suora yhteys stressitilaan / sen tasoon.
Monasti jumalattoman ihmisen kokema voimakas kokemus voi rauhoittaa mielentilan ja siten alentaa stressitilan / tason ja taas tällä muutoksella on vaikuutksensa ja siten kokea parantumista.
Sikäli mielenkiintoinen asia, miten ihminen mahdollistuu uskon kautta pääsemään samaan tilaan eli uskoo JUMALAN aivoituisiin,- vaikka ei sairastu. Jumalattomalta ihmiseltähän puuttuu juuri usko ja siten altistaa kehonsa korkeaan stressitilaan. Voimakas sisäinen epävarmuus.
Eli savoksi sanottuna. Vaikka turmetunut ihminen tiedosaisi miten tulisi elää ja ajatella elämässään, niin tämän tiedon asioiden toteuttamiseen ei löydy voimaa ja siten elää terveellisesti.
Esim. ihmisen stressitila on helppo havainnoida ja tiedostaa miten se aktivoituu. Mutta,- sen poistaminen,- elää arkeaan stressittömänä on jo vaikea toteuttaa. Punainen lanka on siis voima toteuttamisessa eli päämäärään pääseminen.
Halu ja tahto on,- mutta ei voimaa toteuttamiseen ja siten ihmisellä ei ole vapaata tahtotilaa käytettävissään. Jos / kun ihminen havainnoi positiivisia muutoksia itsessään - tahtotilassaan, niin kaikki on kaikkivaltiaan JUMALAN vaikutusta.
- LähettiläsA
Ihmeitä tapahtuu. Itse jouduin kolme kertaa käymään kuoleman rajoilla ja kolme kertaa Jumala paransi sekunnin murto-osassa ja vuodesta 1995 olen saanut olla täysin terve.
Jouduin kokemaan sen puhdistuksen, jota sanotaan Raamatussa kultasepäntuleksi. Kuoleman rajalla uskossa oleva ihminen on valmis hylkäämään kaiken muun paitsi Jumalan. Kuoleman rajalla uskovainen vertaa Jumalan käskyihin omaa vaellustaan.
Itseäni surettaa se, että on julistajia, jotka väittävät vastavoimalla olevan kyvyn parantaa ihmisiä. Raamattu kertoo päinvastaista, eli vastavoima ei kykene parantamaan, sillä sen talo kaatuisi jos se niin tekisi. Vastavoima kykenee kyllä tulenkin langettamaan taivaasta, mutta ihmistä ei vastavoima kykene parantamaan.
Sekin on surullista, että on ihmisiä jotka ovat tehneet tutkimuksia Jumalan parantamista ihmisistä ja väittävät, että sellaisia ei löydy. Jumala KÄTKEE omansa ja tekonsa vääriltä tutkimuksilta. - markku.lievonen
Yleistäen. Melko kauas on tänä aikana ihmiset menneet JUMALAN aivoituksista eli siitä punaisesta langasta.
Raamatun sanoma ei liity ihmisen fyysisiin sairauksiin ja parantumisiin,- vaan koko paketti kohdentuu ihmisen mieleen. Juuri tämä tekijä aktivoi turmeltuneelle ihmiselle elämän ja iloisuuden ja alhaisen stressitilan. Toki näillä/kin on vaikutuksensa ihmisen fyysiseen olemukseen.
Ajatellen näitä ihmeitä,- jos niitä on,- jotka liitetään Pyhän Hengen toimintaan, niin ne eivät ole edes JUMALASTA, jos siihen ei liitetä / liity käsite; Iloitkaa Herrassa.
4. Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
8. Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, SITÄ AJATELKAA;
JUMALAN tahto on siis siiä, sillä alueella mitä ihminen ajattelee. Moni voi ajatella parantumisia ja juosta niiden perässä ja kuluttaa siten aikansa turhuudessa. Ihmisen terveys tulee kuin manulle illallinen jos / kun ajatukset on JUMALAN tahdon alueella.- LähettiläsA
Jeesus paransi fyysisistä sairauksista. Vaikka itse olenkin kokenut lyhytaikaisia fyysisiä sairauksia, niin tiedän miten ne vaikuttavat ihmisen hengellisyyteen. Ihminen on kolmiyhteinen, kuten Jumalakin ja jos joku puoli ihmisessä sairasaa, niin hän on kokonaisvaltaisesti sairas niin henkisesti, fyysisesti kuin sielullisestkin.
Ei ihminen kykene iloitsemaan, jos on sairas ja kärsii kovasti ja siksi Jeesus tuli, että Hän parantaa ja vapauttaa ihmisen synnin- ja kuolemanlaista.
Jeesus siis tuli auttamaan syntisiä ihmisiä, jota totuutta tänäkin päivänä monet kieltävät ajaen jopa seurakunnista uslos noita, jotka tarvitsevat Herran apua. Jatkuva arvostelu ja halventaminen hajottaa seurakuntia.
Terveet eivät tarvitse Parantajaa, vaan sairaat.
Ei ole Jumalaa ilman Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä, eikä ihmistä ilman ruumista, sielua ja henkeä ja vain Jumala kykenee omanssa tekemään iloisiksi ja rauhallisiksi, eli terveiksi. Jumala kykenee parantamaan ihmisen kokonaisvaltaisesti.
Jumalan Sana on Parantaja ja Pyhä Henki on Voima, eli tuossa on se Lähde, jossa ihminen paranee. - capiche
LähettiläsA kirjoitti:
Jeesus paransi fyysisistä sairauksista. Vaikka itse olenkin kokenut lyhytaikaisia fyysisiä sairauksia, niin tiedän miten ne vaikuttavat ihmisen hengellisyyteen. Ihminen on kolmiyhteinen, kuten Jumalakin ja jos joku puoli ihmisessä sairasaa, niin hän on kokonaisvaltaisesti sairas niin henkisesti, fyysisesti kuin sielullisestkin.
Ei ihminen kykene iloitsemaan, jos on sairas ja kärsii kovasti ja siksi Jeesus tuli, että Hän parantaa ja vapauttaa ihmisen synnin- ja kuolemanlaista.
Jeesus siis tuli auttamaan syntisiä ihmisiä, jota totuutta tänäkin päivänä monet kieltävät ajaen jopa seurakunnista uslos noita, jotka tarvitsevat Herran apua. Jatkuva arvostelu ja halventaminen hajottaa seurakuntia.
Terveet eivät tarvitse Parantajaa, vaan sairaat.
Ei ole Jumalaa ilman Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä, eikä ihmistä ilman ruumista, sielua ja henkeä ja vain Jumala kykenee omanssa tekemään iloisiksi ja rauhallisiksi, eli terveiksi. Jumala kykenee parantamaan ihmisen kokonaisvaltaisesti.
Jumalan Sana on Parantaja ja Pyhä Henki on Voima, eli tuossa on se Lähde, jossa ihminen paranee."Ei ihminen kykene iloitsemaan, jos on sairas ja kärsii kovasti ja siksi Jeesus tuli, että Hän parantaa ja vapauttaa ihmisen synnin- ja kuolemanlaista."
Periaatteessa näin. Mutta tiedän kokemuksesta, että kun Jumala lahjoittaa rauhansa, niin silloin voi sairaudenkin keskellä myös iloita. Ulkopuolisia se tuppaa järkyttämään, mutta pääasia, että itsellä on rauha.
Ja vaikka Jumala jotain parantaisikin, niin siitä ei automaattisesti seuraa täydellinen terveys. Jumala voi nimittäin parantaa yhden sairauden mutta jättää toisen parantamatta. Kiitollisuuden aihe ja helpotus tietenkin sekin.
Kuka tietää tällaisissa tapauksissa Jumalan mielen? On vain opeteltava hyväksymään se, mitä Jesaja 55:ssä sanotaan:
8 ... Minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. 9 Sillä niin korkealla kuin taivas kaartuu maan yllä, niin korkealla ovat minun tieni teidän teittenne yläpuolella ja minun ajatukseni teidän ajatustenne yläpuolella.
- markku.lievonen
Erikoisesti tänä aikana on syytä huomauttaa, miten Jeesuksen ja apostolisena aikana KAIKKI ihmeet ja parantumiset tapahtuivat todistamiseen liittyen.
30. Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31. mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, JUMALAN Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
Yhtään parantumista ja ihmetekoa ei tapahtunut viihteen tai huvin vuoksi,- vaan KAIKKI kulminoituivat todistammiseen, miten Jeesus on kaikkivaltiaan näkymättömän JUMALAN Poika. ( Joh 20)
Niin, tuo aikakausi ihmislajin historiassa oli ainutlaatuinen ja juuri tuosta ajasta on koottu luettavasksi ihmiselle Jeesuksen opetus ja apostolien teot. Uusitestamentti. Tuona aikana kukaan ei edes epäillyt ihmetekojen aitoutta,- vaan kaikilla ihmisillä oli ihmetys miten ihmeessä ne tapahtuivat. Ne kestivät tutkimukset ja koetukset ja sivulliset ne myös näkivät. Jeesuksen todistaminen JUMALAN Pojaksi oli näin voimakasta. Joukossa ei ollut yhtään huru-ukkkoa. - Eimuutu
Jumala ei muutu, joten älkää tekään muuttako sitä totuutta, että Jumala parantaa.
- Kunhankyselen
Uskotko, ettei parantumista voi tapahtua väärässä hengessä?
- markku.lievonen
Kunhankyselen kirjoitti:
Kuvaappa todellisuudesta miten ihminen saisi terveyttä / paremman tilan väärältä hengeltä. Siis ei kuvitelen asiaa, vaan havainnoiden.
Itse uskon, miten KAIKKI hyvä ja koko elämään liittyvä positiivisuus tulee AINA JUMALALTA, jossa EI OLE vaihteen varjoa. (ymmärtänet mitä vaihteenvarjo on). - markku.lievonen
Höh! Lukaisin nopeasti kirjoittamasi lauseen ja en huomioinut tuota , ettei sanaa oikein.Luin sen näin.
"Uskotko, etteikö parantumista voi tapahtua väärässä hengessä?"
Ylireagoiminen lienee tullut siitä, miten on erittäin paljon ihmisten keskuudessa virheellistä käsitystä miten muukin taho kuin JUMALA voi antaa ihmiselle terveyttä ja positiivisuutta mieleen. Siis piiiiiiiitkäkestoisuus huomioiden. Näinn ei todella ole,- vaan kaikki hyvä, joka kohdentuu koko ihmislajin edustajiin,- jumalattomiinkin, niin JUMALA antaa aurinkonsa paistaa kaikille. - capiche
Kunhankyselen kirjoitti:
Ei voi. Jeesustakin syytettiin, että hän ajaa ulos riivaajia saatanan voimalla. Katso mitä Hän vastasi:
Matt. 12:
22 Sitten Jeesuksen luo tuotiin sokea ja mykkä mies, jota vaivasi paha henki. Jeesus paransi hänet, niin että mies puhui ja näki. 23 Kaikki olivat ihmeissään ja kyselivät: "Entäpä jos tämä on Daavidin Poika?" 24 Mutta kun fariseukset kuulivat sen, he sanoivat: "Itsensä Belsebulin, pääpaholaisen, avulla hän pahoja henkiä karkottaa."
25 Jeesus tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille:
"Jokainen valtakunta, joka jakautuu ja taistelee itseään vastaan, tuhoutuu, eikä myöskään kaupunki tai perhe kestä, jos sitä repivät riidat. 26 Jos Saatana ajaa ulos Saatanan, silloin se on noussut itseään vastaan. Kuinka sen valtakunta silloin voi pysyä koossa? 27 Jos minä karkotan pahoja henkiä Belsebulin avulla, kenen avulla sitten teikäläiset niitä karkottavat? Heistä te saatte itsellenne tuomarit. 28 Mutta jos minä karkotan pahoja henkiä Jumalan Hengen voimalla, silloinhan Jumalan valtakunta on jo tullut teidän luoksenne. - näinraamatussa
markku.lievonen kirjoitti:
Höh! Lukaisin nopeasti kirjoittamasi lauseen ja en huomioinut tuota , ettei sanaa oikein.Luin sen näin.
"Uskotko, etteikö parantumista voi tapahtua väärässä hengessä?"
Ylireagoiminen lienee tullut siitä, miten on erittäin paljon ihmisten keskuudessa virheellistä käsitystä miten muukin taho kuin JUMALA voi antaa ihmiselle terveyttä ja positiivisuutta mieleen. Siis piiiiiiiitkäkestoisuus huomioiden. Näinn ei todella ole,- vaan kaikki hyvä, joka kohdentuu koko ihmislajin edustajiin,- jumalattomiinkin, niin JUMALA antaa aurinkonsa paistaa kaikille.Raamatun mukaan Jeesus ei voinut parantaa muita kuin heidät, jotka uskoivat.
Olet m.lievonen käsittänyt asian väärin. Toki Jumala antaa auringon paistaa kaikille, kun ei järjestyksen takiakaan voi laittaa pilveä jumalattomien päälle, jotta vain uskovaiset saisivat nauttia auringosta. Parantaminen ja auringon paiste eivät ole verrannollisia, sillä aurinko paistaa kaikille, mutta parantumisihmeet kokevat uskovaiset.
Jeesus ei siellä kotikaupungissa tehnyt ihmetekoja juurikaan, koska nuo eivät uskoneet Jeesuksen olevan jotain niin erikoista, että pystyi parantamaan. Epäusko estää paranemisihmeet! - markku.lievonen
näinraamatussa kirjoitti:
Raamatun mukaan Jeesus ei voinut parantaa muita kuin heidät, jotka uskoivat.
Olet m.lievonen käsittänyt asian väärin. Toki Jumala antaa auringon paistaa kaikille, kun ei järjestyksen takiakaan voi laittaa pilveä jumalattomien päälle, jotta vain uskovaiset saisivat nauttia auringosta. Parantaminen ja auringon paiste eivät ole verrannollisia, sillä aurinko paistaa kaikille, mutta parantumisihmeet kokevat uskovaiset.
Jeesus ei siellä kotikaupungissa tehnyt ihmetekoja juurikaan, koska nuo eivät uskoneet Jeesuksen olevan jotain niin erikoista, että pystyi parantamaan. Epäusko estää paranemisihmeet!>>Epäusko estää paranemisihmeet!<<
Oli asia iten oli, mutta tuota lausetta en tahtoisi lukea ja toivoisi lukevan yhdenkään vakavasti sairaan ihmisen.
Eri vakavia sairauksia sairastava ihminen voi olla 100% uskossa ja silti sairastaa. On erittäin turmiollista sairastavalle ihmiselle sanoa, miten paraneminen on omaa syytänsä / epäuskoa. Todellisuus on, ettei JUMALA tässä ajassa paranna ihmisten sairauksia,- koska se tie on loputon. AINA ihminen tulee menehtymään jonkun sairauden saattamana. olipa jumalaton tai Jeesukseen uskova.
>>>Toki Jumala antaa auringon paistaa kaikille, kun ei järjestyksen takiakaan voi laittaa pilveä jumalattomien päälle, jotta vain uskovaiset saisivat nauttia auringosta. <<<
Kuten tiedämme, niin tuo auringon paiste on vertauskuvainnollinen asia eli tarkoittaa, miten JUMALA antaa hyvää myös jumalattomille kuin myös uskoville.
>>>Jeesus ei siellä kotikaupungissa tehnyt ihmetekoja juurikaan, koska nuo eivät uskoneet Jeesuksen olevan jotain niin erikoista, että pystyi parantamaan. <<<
No, ei kaiketi ihmisten epäusko liittynyt parantumisten / ihmetekojen uuskomattomuuteen,- vaan siihen,- etteivät ihmiset uskoneet Jeesuksen olevan JUMALAN Poika. Koko UT kulminoituu Jeesuksen ihmetekoindeen todistamiseen, miten on JUMALAN Poika. KAIKKI tunnusteot kulminoituvat tuohon samaan asiaan.
30. Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31. mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
Jos tässä ajassa joku kokee ihmeen / parantumisen, niin sekin liittyy saman asian todistamiseen: Jeesus Kristus on näkymättömän kaikkivaltiaan JUMALAN Poika.
- vainyksiosaa
Vain Jumalalla on kyky parantaa sairauksista kärsivät ihmiset. Se on mahtava asia. Väärä henki ei osaa parantaa, mutta osaa rikkoa ja hävittää.
- capiche
Pakko lainata taas Jeesusta.: "Saatana on tullut tappamaan ja tuhoamaan, mutta minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys."
- aaresel
capiche kirjoitti:
Pakko lainata taas Jeesusta.: "Saatana on tullut tappamaan ja tuhoamaan, mutta minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys."
Entäs tämä Mt7:22?
- Samaatietä
Benny Hinniä olen kuullut kovastikkin arvosteltavan, että parantaa "väärässä hengessä" .
- Samaatietä
Ja sellaisen Olen kuullut yhden miehen suusta, että hän lähti rukouskokoukseen kyyditsemään tuttuaan. Kyseessä siis oli parantamiskokous. Tuo mies päätti lopulta mennä itsekin rikoiltavaksi kipinää vuoksi, vaikkei ollut uskovainen ja kovasti epäili parantumistaan. Kertoi kuitenkin tulleensa terveeksi siinä silmän räpäyksessä eli oliko hänen uskomisellaan osuutta parantumiseen, kun ilmeisesti uskoa ei juurikaan ollut?
- gagafffa
Väärässä hengessä parantamisesta sanottakoon, että on olemassa sellainen käsite kuin valkoinen magia. Se tarkoittaa sitä, että Saatana parantaa ihmisiä ja ottaa samalla palkakseen ihmisen sielun.
- markku.lievonen
Totta kai ihmisillä on erilaisia käsitteitä, mutta todellisuus on, miten vain ja ainoastaan Jeesuksen lupaama on todelllisuutta;
"Saatana on tullut tappamaan ja tuhoamaan, mutta minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys." - Samaatietä
Totta kai ihmisillä on erilaisia käsitteitä, mutta todellisuus on, miten vain ja ainoastaan Jeesuksen lupaama on todelllisuutta;
"Saatana on tullut tappamaan ja tuhoamaan, mutta minä olen tullut, että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys."Mitä mieltä muuten olet tuosta Benny Hiennistä?
- gagafffa
Tiedetään, että Saatana on jopa herättänyt kuolleita.
- markku.lievonen
Samaatietä kirjoitti:
Mitä mieltä muuten olet tuosta Benny Hiennistä?
En tunne häntä tarkoin,- vaan ainoastaan netissä pyörivien videointien kautta.Pidän hänen toimintaansa hyvin etäisenä siitä, mitä itse näen Pyhän Hengen toimintana.
- markku.lievonen
gagafffa kirjoitti:
Tiedetään, että Saatana on jopa herättänyt kuolleita.
Kerroppa tarkemmin. Itse en usko alkuunkaan, miten taho, joka tekee työtään koko ihmislajin tuhoamiseen mahdollistuisi antamaan myös elämän. Herättämään kuolleista ihmisen.
- gagafffa
Kerroppa tarkemmin. Itse en usko alkuunkaan, miten taho, joka tekee työtään koko ihmislajin tuhoamiseen mahdollistuisi antamaan myös elämän. Herättämään kuolleista ihmisen.
Luepa tämä kirja niin jo alkaa selviämään.
http://herätysseura.fi/?product=voitto-on-sittenkin-meidan-kurt-koch - markku.lievonen
gagafffa kirjoitti:
Luepa tämä kirja niin jo alkaa selviämään.
http://herätysseura.fi/?product=voitto-on-sittenkin-meidan-kurt-kochErikoisesti tänä aikana maailma on täynnä ihmisten fiktiivistä kuvittelua. Itse pidättäydyn ja uskon mitä Jeesus opetti aiheesta.
- gagafffa
Erikoisesti tänä aikana maailma on täynnä ihmisten fiktiivistä kuvittelua. Itse pidättäydyn ja uskon mitä Jeesus opetti aiheesta.
Omapa on asiasi. Mitä Jeesus opetti asiasta?
- todettuasia
Siellä ainakin tarvitaan uskoa jossa Jumala toimii. Kerrotaan, että ihminen omistaa sellaisia sielullisia kykyjä, että voi vähän aikaa kuvitella parantuneensa, mutta tuo kuvitelu ei kestä loputtomasti, vaan sairaus palautuu.
Paavali katsoi rampaa ja näki, että rampa voi tulla terveeksi, koska uskoi.
Apostolien teot 14
8 Ja Lystrassa oli mies, joka istui siellä, hervoton jaloistaan ja rampa äitinsä kohdusta saakka, eikä ollut koskaan kävellyt.
9 Hän kuunteli Paavalin puhetta. Ja kun Paavali loi katseensa häneen ja näki hänellä olevan uskon, että hän voi tulla terveeksi,
10 sanoi hän suurella äänellä: "Nouse pystyyn jaloillesi". Ja hän kavahti ylös ja käveli.- sieluonaikamoinen
Yks suomalainen julkkis luuli jalkansa parantuneen kokouksessa, mutta ei se ollutkaan parantunut. Tuo oli varmasti sitä sielullista kokemusta ja innostusta.
- markku.lievonen
Jeesus ja apostolit tekivät todelllisia ihmeitä todistaakseen Jeesuksen JUMALAN Pojaksi - syntien sovittajaksi. Nyt emme koe näitä ihmeitä, koska meille on kirjoitettuna nuo tapahtumat.
Se taas on totta, miten ihmisessä on luontainen taipumus torjua todellisuus eli kuvittelun kautta paeta jopa sairauksiaan. Psyykkisiin alueisiin liittyen. - missäUSKO
Jeesus ja apostolit tekivät todelllisia ihmeitä todistaakseen Jeesuksen JUMALAN Pojaksi - syntien sovittajaksi. Nyt emme koe näitä ihmeitä, koska meille on kirjoitettuna nuo tapahtumat.
Se taas on totta, miten ihmisessä on luontainen taipumus torjua todellisuus eli kuvittelun kautta paeta jopa sairauksiaan. Psyykkisiin alueisiin liittyen.Onhan meille kirjoitettu kaikki valmiiksi, mutta erityisesti tänä aikana tarvitsemme uskonvahvistusta. Mikä paremmin vahvistaa uskoa kuin vakavasti sairas, tai rampa yhtäkkiä paranee ja hyppelee.
Minä uskon täysin siihen, että Jumala parantaa tänään samoin kuin on ennenkin parantanut. Ei Jumala ole nukahtanut, eikä varsinkaan kuollut, vaan elää ja tekee ihmeitä.
- Samaatietä
"Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä jonka kuolinhaava parani."
Johanneksen Ilm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634