Rahoitus yritykselle

Yritteliäsyrittäjä

Olen perustamassa oy yritystä ja köyhästä perheestä kun olen, niin pääomaa eikä vakuuksia ole. Tarvitsisin kuitenkin 25 000e aloitukseen, niin myönnetäänkö lainaa ilman vakuuksia ja omaa nimeäni en halua sitouttaa. Onko vinkkejä kuinka summan saisi kasaan?

20

457

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietippä_vähän

Et halua omaa nimeä sitouttaa, mitä tuo lause kertoo sinun uskosta yritykseen?
      Jos itse epäilet yrityksesi menestymisen mahdollisuutta niin miksi sijoittajan pitäisi uskoa?

Käytännössä homma menee niin että sinä sijoitat ensin kaikki, nimeäsi myöten ja sitten joku muu sijoittaa vähemmän kuin sinä, silloin sinulla on motiivi pitää firma hengissä.
      Tuolla asenteella että et riskeeraa itse mitään mutta muut riskeeraavat ei vain toimi.
      Sinun yrittäjänä tulee kantaa suurin yrittäjäriski.

• Yrittäjäyrittää

Noin se menee. Itse aloitin aikoinaan nollasta ja kaikki pantiin likoon. Nyt on vähä jotain saatu taistelua joka päivä mikään ei tule helpolla mutta jotenkin nautin tästä hommasta.

• sissos_82_

Jos et ole ennen yritystoiminnan aloittamista saanut kasaan minkäänlaista pääomaa ei yritystoimntaa kannata aloittaa. Jos yritysidea on niin hyvä että saisit rahoitusta, -tulisi ehdot niin raskaiksi että ei olisi mitään mieltä edes yrittää. Jos perusasiat on kunnossa et rahoitusta edes juuri tarvitse (alkuvaiheessa). Yritystoiminnan laajentuessa ja näyttöjen karttuessa voi pankissa käymiselle olla jotakin ideaaa.

• jalatmaahan

Älä ryhdy yrittäjäksi velalla. Velan antaja haluaa vain rahansa korkoineen takaisin ja jos sinulla ei ole maksukykyä ollenkaan, niin tuhoon tuomittu. Uhmaamalla ei kukaan ole saanut aikaan kuin konkursseja. Yritystoimintaa pitää laskea joka päivä ja sitä pitää voida laskea joka päivä uudelleen.
      Jos kerran uskot olevasi onnekas, niin kokeilepa lottoa.

• Ttyyw

Tänäpäivänä sinun yritysidea tai palvelu pitää olla jotain aivan ainutlaatuista että menestys. Itse ajattelisin että korkeaa teknologiaa joudumme panostamaan voimakkaasti melkeinpä alalla kuin alalla.kovia aikoja ja panostuksia on edessä että oikeen henkeen ottaa.

• q1w2e3

"omaa nimeäni en halua sitouttaa"
      Eihän kukaan lainaa, jos et itse edes luota yritykseesi!

• Uuttan

Voi voi on teillä ongelmat!!! Tällä oli ommattitaito jonka turvana lähettiin kokeilemaan yritystoimintaa muuta ei ollu ei edes rahaa. TOIMINIMEN sai edullisin kustannuksin nyt toki jo vaihtunut Oyksi.Siitä vaan kalastelemaan hommaa ja näin se eteni nyt on toimitilat ja konekanta vaikkapa laivojen tekoa varten (Velattomat) mutta sen voin kertoa että mikään ei tule sormeanäpäyttämällä. Vaatii lujaa työntekoa.

• toimaritonttu

Tommosen summan saa pankista nimitakausta vastaan. Ai niin mutta et halunnut nimeä käyttää...

• Yritteliäsyrittäjä

Nyt on tullut monta viestiä siitä, että pitää nimi sitouttaa velkaan.
      Mutta kysyinkin onko jostain mahdollista saada lainaa ilman sitoutumista omalla nimellä?

• Mietippä_vähän

Olet tosiaan saanut monta kommenttia jossa todetaan ettei kukaan sijoittaja usko yritykseesi jollet sinä itsekkään usko.
        Huijaamalla ehkä saat jonkun lähtemään rahoittajaksi.

Käännä ajatus toisin päin, oletko itse valmis rahoittamaan jonkun yritystä jos yrittäjä ei halua sitoa itseään yritykseen?

• toimaritonttu

Jos semmosen rahoitusratkaisun löydät niin kerro ihmeessä!
        Kyllä me muutkin halutaan olla sitoutumatta ja olla ottamatta minkäänlaista riskiä itse siitä mitä tehdään.

• terveisettäältä

sama tilanne, paitsi yrittäjänä 9 v. naurettavilla tuloilla. tulorahoituksella.

löysin erinomaisen yrityskaupan kahden vuoden etsimisellä:
      tuotto n 100-150 000e v ja liiketoiminnan kulut n 16 000e. loppu jää palkaksi.
      toiminta 100% automaattinen, ei tarvitse henkilöstöä.
      olisi maksanut pankin avulla 50 000 tämä!

entinen asiakas jätti kaikki maksamatta joten pankkiin piti mennä tyhjin käsin.
      nauroivat pihalle- ei suostunut numeroita katsomaan lainkaan.

tunnen useita kaatuneita pikkufirmojen omistajia. on saatu avustuksia, tukia, lainoja.
      lopettavat yleensä 3v aikana. jotenkin harmittaa että rikkaat tai normikansa saa kaikkea höpölainaa vaikka ylihintaisiin hometaloihin. ja paskoihin yrityksiin.
      mutta sitten kun meikä yrittää näytetään ovea,
      kokemuksesta ja tutkinnoista huolimatta.

turha itkeä, vaan uusia pettymyksiä päin rohkeasti!

• Mietitään_vähän

On olemassa sanonta, jos jokin vaikuttaa olevan liian hyvää niin se ei ole totta.
        Mietitäämpä pikkuisen yrityksen arvoa.
        Yrityksen arvo riippuu vähän toimialasta mutta puhutaan n. 3-7 kertainen tuottoon nähden.
        Jos tuo mainitsemasi yritys tuotti vuodessa 84 000 €- 134 000€.
        Mikä on silloin oikea myyntihinta?
        252 000€ - 938 000€
        Saisisit kaiken tämän 50 000€, eli ainakin 200 000€ alennuksella.
        Vaikuttaako siltä että olet löytänyt kultamunia munivan hanhen?
        Miksiköhän pankissa nauroivat sinut ulos? Varsinkin jos et halunnut pistää omaa nimeä likoon.

• Anonyymi

Rahoitusalan ammattilainen yrittäjien avuksi.
      Olen kokenut rahoitusalan asiantuntija, jolla on yli 15 vuoden kokemus yritysrahoituksesta – aina aloittavista yrittäjistä suuryrityksiin. Työurani aikana olen ollut mukana rakentamassa rahoitusratkaisuja, johtamassa asiakkuuksia ja tukemassa yritysten kasvua eri vaiheissa. Olen nähnyt, miten oikea-aikainen ja hyvin suunniteltu rahoitus voi muuttaa yrityksen suunnan ja miten epäselvä tai puutteellinen valmistautuminen voi estää hyvät ideat toteutumasta.

Autan yrityksiä onnistumaan rahoitusprosessissa tarjoamalla konsultointia:
      - Arvioin liiketoimintasuunnitelmat ja budjetit
      - Sparraan ja selkeytän kokonaisuuden

Lisäksi olen kirjoittanut oppaan jonka tarkoitus on tehdä rahoituksen hakemisesta selkeämpää, helpompaa ja käytännönläheisempää. Olen koonnut yhteen yleisimmät ja tärkeimmät rahoitusmuodot, takausvaihtoehdot ja tukipalvelut, jotta sinun ei tarvitse etsiä tietoa eri lähteistä. Opas tarjoaa konkreettisia työkaluja ja vinkkejä, joiden avulla voit valmistautua rahoitusneuvotteluihin, laatia tarvittavat laskelmat ja valita juuri sinun yrityksellesi sopivan rahoitusratkaisun. Oppaan hinta vain 29 € (sis ALV).

https://osaajia.omapaja.fi/rahoitusopas

• Anonyymi

"Olen nähnyt, miten oikea-aikainen ja hyvin suunniteltu rahoitus voi muuttaa
        yrityksen suunnan ja miten epäselvä tai puutteellinen valmistautuminen voi
        estää hyvät ideat toteutumasta.
        Oppaan hinta vain 29 € (sis ALV)."

Alkuperäinen aloitteleva yrittäjä kylläkin tiedusteli, että mistä voisi saada aloittamiseen 25.000 € lainarahaa.

Sinun rahoitusalan konsulttineuvoistasi tai tuon 29 € kirjan lukemisesta ei ole minkäänmoista apua kysyjän ongelmaan.

• Anonyymi

Tilanne on varmasti monelle tuttu, eikä toivo ole menetetty. Yrityslainaa voi saada ilman vakuuksia, mutta silloin ehdot ovat yleensä tiukemmat: korko on korkeampi ja laina-aika lyhyempi. Usein myös edellytetään, että yrittäjä itse toimii takaajana, joten jos omaa nimeään ei halua sitouttaa ollenkaan, vaihtoehdot ovat rajalliset.

Silti kannattaa kartoittaa markkinat, etenkin jos yritystoiminta on selkeästi suunniteltua ja alkuvaiheessa on jo maksavia asiakkaita tai hyvä liiketoimintasuunnitelma.

Tässä laskurissa voit vertailla eri toimijoiden ehtoja ja nähdä, millainen rahoitus voisi olla realistinen:
      https://luotettavalaina.fi/lainalaskurit/yrityslainalaskuri/

Moni aloittava yrittäjä lähtee liikkeelle osittaisella omarahoituksella ja täydentää sitä pienemmällä lainalla. Myös joukkorahoitus tai yksityissijoittajat voivat olla vaihtoehto, jos liiketoiminta-idea on kunnianhimoinen ja hyvin esitelty.

• Anonyymi

Kyllä se niin on, että alittava yritys joutuu antamaan henkilökohtaisen takauksen lainoille. Itsellä homma alkoi 25 000€ ja henkilökohtaisesti se piti taata.

No se on maksettu pois, mutta uutta lainaa on vajaa 100 000€. Sitä ei tarvinnut kuitenkaan henkilökohtaisesti taata.

Uusiin yrittäjiin ei luoteta pankin toimesta ja se luottamus on lunastettava vuosien mittaan yrityksen tuloksella. Ja ymmärtäähän sen, joka vuosi rymähtää konkkaan noin 3000 yritystä ja tänä päivänä kaatuu näitä isojakin firmoja nurin.

Suosittelen hankkimaan ensin omalle tilille puskuria mielellään 6kk verran ja sitten vasta yritystoiminnan starttaus. Nimimerkillä kokemusta on, palkka voi olla erittäin niukkassa ensimmäisinä vuosina. Vuodet 1-3 omalla firmalla 18 000€ brutto/tilikausi palkkaa.

• Anonyymi

Ilman pääomia aloittaneena pienyrittäjänä voin antaa ilmaisen neuvon. Jos olet palkkatyössä jatka siinä vaikka vähän ottaisi kupoliin.
      Tässä maassa ei kannata yrittäjäksi lähteä jos ei ole lottovoittoa tai kohtalaista perintöä taskussa, lainarahalla ei missään tapauksessa.

• Anonyymi

Aivan kaikkien suomalaisten kannattaisi olla pörssiyhtiöissä töissä. On parhaimmasta päästä olevat palkat, hyvät etenemismahdollisuudet uralla, työterveyshoidot, firman tukemat liikuntaharrastukset jne, jne.

Noita pörssiyhtiöiden työpaikkoja pitäisi olal enemmän tarjolla kaikille. Silloin taloudellinen epävarmuuskin vähenisi monilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan kaikkien suomalaisten kannattaisi olla pörssiyhtiöissä töissä. On parhaimmasta päästä olevat palkat, hyvät etenemismahdollisuudet uralla, työterveyshoidot, firman tukemat liikuntaharrastukset jne, jne.

Noita pörssiyhtiöiden työpaikkoja pitäisi olal enemmän tarjolla kaikille. Silloin taloudellinen epävarmuuskin vähenisi monilta.

Tämä on kyllä hyvä neuvo.
        Tuotteita saa halvemmalla Kiinasta tilaamalla, kuin saman paikkakunnan pienyrityksistä.

Suomessa sitä 30 000€ liikevaihtoa tekevää yksin yrittäjää kohdellaan samalla tavalla, kuin 300 miljoonan lliikevaihtoa tekevää yritystä.

Yrittäjyys on hyvä harrastus muiden töiden sivussa. Pienitoimista puuhailua, jos kerkeää ja kiinnostaa. Silloin ei stressi paina riittääkö töitä, pystyykö maksamaan palkkaa yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      173
      22269
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      74
      9486
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      29
      7470
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      80
      6315
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      182
      5950
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      34
      4966
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      108
      4620
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      101
      4376
    9. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      86
      2049
    10. Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa

Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k
      Maailman menoa
      79
      1345
    Aihe