Miksi suzuki ei myy

Atkerkki

Miksi suzuki ei myy suomessa? Euroopan tasolla suzukin myynti on nousussa mutta suomessa myynti mataa. Miksi? Autohan on varsin hyvä ja laadukas, onko asiakas väärässä vai mistä johtuu myynnin heikko kehitys.

82

1351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihdoin

      Maahantuoja ei tee markkinontia sekä ainakin itseä harmitti auton laiskuus sekä kuuluisa "ohjattuvuus". Autohan muuten oli laadukas ja hyvin toimiva. Pitäisi olla enemmän vaihtoehtoja tarjolla.

    • KevytRäppänä

      Kuka ostaa leian kun autojakin myydään?

    • jokusanoi

      Oisko se ohjaus

    • SuzuOnHyvä

      Mun mielestä suzukia ei edes haluta myydä suomessa paljoa. Tätä tukee se, että maahantuoja ei tuo suomeen laisinkaan suosikkimalleja, eli etuvetoisia citymaastureita, jotka ainakin muilla merkeillä myyvät moninkertaisia määriä verrattuna saman merkin nelivetoisiin. Ruotsissa ja Virossa Suzukin myynnistä etuvetoiset jyllää.
      Toi ohjattavuus ongelma lieneen vitsi? Korkea citymaasturi ylileveillä ja matalaprofiilisilla renkailla ei ikinä pärjää matalille sedaneille ja farkuille ajoominaisuuksissa merkistä riippumatta. Itsellä citymaasturissa kapein ja korkein vaihtoehto sekä kesä, että talvirenkaissa ja voin kertoa , että ajoominaisuus huomattavasti parempi, kuin alkuperäis kokoisilla renkailla. Autoni ei ole Suzuki, vaan etuvetoinen citymaasturi.

      • sdfkjsdfjkljfdksl

        Se pakkoneliveto on semmoinen riippakivi jota moni ei halua vaivoikseen. Aiheuttaa ylimääräistä polttoaineenkulutusta, lisääntynyttä huoltotarvetta ja enemmän hajoavia osia. Sanalla sanoen auton ylläpito maksaa enemmän kuin pelkän etuvetoisen. Miksi maksaa turhasta kun on sopivampiakin vaihtoehtoja kilpailijoilla tarjolla?
        Ja se väite että Suzuki ei muka pärjää kilpailussa etuvetoisia kilpailijoita vastaan, miksei pärjäisi jos pärjää esim. Ruotsissakin? Onko suomen maahantuoja todellakin niin laiska ettei viitsi edes yrittää? Ihmettelen että valmistaja katselee näinkin pitkään moista touhua...


      • neliveto.rules
        sdfkjsdfjkljfdksl kirjoitti:

        Se pakkoneliveto on semmoinen riippakivi jota moni ei halua vaivoikseen. Aiheuttaa ylimääräistä polttoaineenkulutusta, lisääntynyttä huoltotarvetta ja enemmän hajoavia osia. Sanalla sanoen auton ylläpito maksaa enemmän kuin pelkän etuvetoisen. Miksi maksaa turhasta kun on sopivampiakin vaihtoehtoja kilpailijoilla tarjolla?
        Ja se väite että Suzuki ei muka pärjää kilpailussa etuvetoisia kilpailijoita vastaan, miksei pärjäisi jos pärjää esim. Ruotsissakin? Onko suomen maahantuoja todellakin niin laiska ettei viitsi edes yrittää? Ihmettelen että valmistaja katselee näinkin pitkään moista touhua...

        Neliveto on se ominaisuus mistä en missään nimessä luovu. Merkki voi vaihtua, malli voi vaihtua, varustus voi vaihtua mutta neliveto on ja pysyy. Jos maksaa vähän enemmän niin mitä sitten?

        Mutta tietysti on niin että jos ajaa vain pääväylillä eikä niilläkään huonoilla talvikeleillä niin pärjäähän sitä jotenkin ilman nelivetoakin. Tai jos on pers'aukinen niin sitten täytyy tyytyä huonompaan.


      • NytTojolla
        neliveto.rules kirjoitti:

        Neliveto on se ominaisuus mistä en missään nimessä luovu. Merkki voi vaihtua, malli voi vaihtua, varustus voi vaihtua mutta neliveto on ja pysyy. Jos maksaa vähän enemmän niin mitä sitten?

        Mutta tietysti on niin että jos ajaa vain pääväylillä eikä niilläkään huonoilla talvikeleillä niin pärjäähän sitä jotenkin ilman nelivetoakin. Tai jos on pers'aukinen niin sitten täytyy tyytyä huonompaan.

        Moni persaukinen valitsee toiselta merkiltä kalliimman etuvetoisen, kuin mitä suzukin nelivetoinen maksaa. Siis todella moni, valta osa ostajista. Joten se siintä persaukisuudesta.En ole tietääkseni itse persaukinen, ajan vuodessa n 40 tuhatta, ajokortti ollut vuodesta 1978 ja rehellisesti en muista elämäni varrelta tilannetta, jossa olisin tarvinut nelivetoa tai, että olisin jäänyt autolla kiinni johonkin. Väitän myös, että valta osalla suomalaisita auton ostajista voi näin sanoa.
        Sitten se tosiasia, joka todennäköisesti satuttaa sinuakin, eli erittäin todennäköisesti autosi on kaksivetoinen, eli edessä yksi pyörä vetää ja takaa yksi, eli se siintä nelivedosta. Tiedän myös, että minulla ja 90%:lla suomalaisista vetää vain yksi pyörä, eli automme on yksipyörä vetoisia.

        Tossa joku kommentoi suzukin huonoa tarjousta käteiskaupassa ja ilman vaihtoautoa. Mulla tyssäsi samaan asiaan, yritin tinkiä roiskeläpät, tavaratilan maton ja moottorilämmittimen kaupan päälle. Ei passanut myyjälle. Olisin itse maksanut metallivärin, talvipyörät ja sisätilanlämmittimen sekä siihen liittyvän hjohtohaaran. Kyseessä siis olisi ollut suora käteiskauppa ilman vaihdokkia. Myyjä sanoi, että rahoituksen ottavat asiakkaat ovat etulyöntiasemassa, koska he saavat rahoitusfirmasta bonusta jokaisesta hyväksytystä rahoitussopparista. Onneksi työllä hankkimani ja autoon säästämäni rahat kelpasivat Toyota liikkeeseen, josta uuteen Avensikseen sain tingittyä lohko ja sisälämmittimet, tavaratilan maton, metallivärin ja ekahuolto ilmaiseksi sekä täyskaskon vuodeksi ilaiseksi.
        Niin ja HE MYYVÄT MYÖS ETUVETOISIA.


      • neliveto.rules
        NytTojolla kirjoitti:

        Moni persaukinen valitsee toiselta merkiltä kalliimman etuvetoisen, kuin mitä suzukin nelivetoinen maksaa. Siis todella moni, valta osa ostajista. Joten se siintä persaukisuudesta.En ole tietääkseni itse persaukinen, ajan vuodessa n 40 tuhatta, ajokortti ollut vuodesta 1978 ja rehellisesti en muista elämäni varrelta tilannetta, jossa olisin tarvinut nelivetoa tai, että olisin jäänyt autolla kiinni johonkin. Väitän myös, että valta osalla suomalaisita auton ostajista voi näin sanoa.
        Sitten se tosiasia, joka todennäköisesti satuttaa sinuakin, eli erittäin todennäköisesti autosi on kaksivetoinen, eli edessä yksi pyörä vetää ja takaa yksi, eli se siintä nelivedosta. Tiedän myös, että minulla ja 90%:lla suomalaisista vetää vain yksi pyörä, eli automme on yksipyörä vetoisia.

        Tossa joku kommentoi suzukin huonoa tarjousta käteiskaupassa ja ilman vaihtoautoa. Mulla tyssäsi samaan asiaan, yritin tinkiä roiskeläpät, tavaratilan maton ja moottorilämmittimen kaupan päälle. Ei passanut myyjälle. Olisin itse maksanut metallivärin, talvipyörät ja sisätilanlämmittimen sekä siihen liittyvän hjohtohaaran. Kyseessä siis olisi ollut suora käteiskauppa ilman vaihdokkia. Myyjä sanoi, että rahoituksen ottavat asiakkaat ovat etulyöntiasemassa, koska he saavat rahoitusfirmasta bonusta jokaisesta hyväksytystä rahoitussopparista. Onneksi työllä hankkimani ja autoon säästämäni rahat kelpasivat Toyota liikkeeseen, josta uuteen Avensikseen sain tingittyä lohko ja sisälämmittimet, tavaratilan maton, metallivärin ja ekahuolto ilmaiseksi sekä täyskaskon vuodeksi ilaiseksi.
        Niin ja HE MYYVÄT MYÖS ETUVETOISIA.

        Lukutaitoinen olisi huomannut että pers'aukisuus oli vain toinen kahdesta vaihtoehdosta.

        Minua ei kiinnosta mitä sinä tai valtaosa suomalaisista autoilijoista tarvitsee tai kuvittelee tarvitsevansa, minä tiedän kokemuksesta miten hieno asia neliveto on ja siksi en siitä luovu.

        Ennen kun ajelin etuvetoisilla minäkin pärjäsin sillä. Nyt kun on neliveto tiedän miten paljon parempi se on.

        Maahantuojan valitsema liikestrategia on sen ja vain sen oma asia. Kilpailevan liikkeen saa perustaa ihan vapaasti jos luulee tietävänsä asian paremmin.


      • NytTojolla
        neliveto.rules kirjoitti:

        Lukutaitoinen olisi huomannut että pers'aukisuus oli vain toinen kahdesta vaihtoehdosta.

        Minua ei kiinnosta mitä sinä tai valtaosa suomalaisista autoilijoista tarvitsee tai kuvittelee tarvitsevansa, minä tiedän kokemuksesta miten hieno asia neliveto on ja siksi en siitä luovu.

        Ennen kun ajelin etuvetoisilla minäkin pärjäsin sillä. Nyt kun on neliveto tiedän miten paljon parempi se on.

        Maahantuojan valitsema liikestrategia on sen ja vain sen oma asia. Kilpailevan liikkeen saa perustaa ihan vapaasti jos luulee tietävänsä asian paremmin.

        "jos luulee tietävänsä asian paremmin"

        Ei ole todellakaan luuloa vaan ihan oikeeta faktaa, että etuvetoinen citymaasturi on automalli, jota myydään eniten, ainakin suomessa.
        Kerro, millätapaa nelivetoinen on etuvetoista parempi nyt sinulle?

        Kirjoitat juuri samalla ajattelutavalla, kuin suzukin maahantuoja "Minua ei kiinnosta mitä sinä tai valtaosa suomalaisista autoilijoista tarvitsee tai kuvittelee tarvitsevansa". Tuosta kommentistasi jo taas paistaa läpi, mitä teet työksesi, heh :=)

        Ihme, kun Toyota ei pudota etuvetoisia pois myynnistä suomessa? Ai niin, heidän maahantuonnin syvin tarkoitus on tehdä bisnestä, eli mahdollisimman paljon liikevoittoa yhdellä ja ainoalla merkillä ja KOKO MALLISTOLLA. Siinä sivussa ei kaupitella muita hyvin myyviä malleja.


      • neliveto.rules
        NytTojolla kirjoitti:

        "jos luulee tietävänsä asian paremmin"

        Ei ole todellakaan luuloa vaan ihan oikeeta faktaa, että etuvetoinen citymaasturi on automalli, jota myydään eniten, ainakin suomessa.
        Kerro, millätapaa nelivetoinen on etuvetoista parempi nyt sinulle?

        Kirjoitat juuri samalla ajattelutavalla, kuin suzukin maahantuoja "Minua ei kiinnosta mitä sinä tai valtaosa suomalaisista autoilijoista tarvitsee tai kuvittelee tarvitsevansa". Tuosta kommentistasi jo taas paistaa läpi, mitä teet työksesi, heh :=)

        Ihme, kun Toyota ei pudota etuvetoisia pois myynnistä suomessa? Ai niin, heidän maahantuonnin syvin tarkoitus on tehdä bisnestä, eli mahdollisimman paljon liikevoittoa yhdellä ja ainoalla merkillä ja KOKO MALLISTOLLA. Siinä sivussa ei kaupitella muita hyvin myyviä malleja.

        "Kerro, millätapaa nelivetoinen on etuvetoista parempi nyt sinulle? "

        Monellakin tapaa. Sillä pääsee liikkeelle liukkaalla aivan toisella tapaa kuin etuvetoisilla. Sillä pääsee pois ahtaasta taskuparkista silloinkin kun aura-auto on tehnyt viereen lumivallin Iviime viikolla juuri katselin kun etuvetoinen yritti, yritykseksi jäi). Sillä pääsee pois silloin kun joutuu parkkeeraamaan syvän lumeen. Sillä pääsee menemään metsäteitä (osittain toki maavara-kysymys). Ja paljon muuta ...

        Työkseni teen ict-hommia ict-palveluyrityksessä (ei liity autoihin mitenkään). Kerrohan miten se paistaa läpi kirjoituksestani :)
        Satun vaan tuntemaan taloustieteitä ja tietämään ettei kaikkien yritysten kannata noudattaa samanlaista bisnesstrategiaa. Olemalla erilainen voi pärjätä oikein hyvin. Kerrohan miten Suzukin maahantuoja pärjää?


      • TojoTojoHojaHojo
        neliveto.rules kirjoitti:

        "Kerro, millätapaa nelivetoinen on etuvetoista parempi nyt sinulle? "

        Monellakin tapaa. Sillä pääsee liikkeelle liukkaalla aivan toisella tapaa kuin etuvetoisilla. Sillä pääsee pois ahtaasta taskuparkista silloinkin kun aura-auto on tehnyt viereen lumivallin Iviime viikolla juuri katselin kun etuvetoinen yritti, yritykseksi jäi). Sillä pääsee pois silloin kun joutuu parkkeeraamaan syvän lumeen. Sillä pääsee menemään metsäteitä (osittain toki maavara-kysymys). Ja paljon muuta ...

        Työkseni teen ict-hommia ict-palveluyrityksessä (ei liity autoihin mitenkään). Kerrohan miten se paistaa läpi kirjoituksestani :)
        Satun vaan tuntemaan taloustieteitä ja tietämään ettei kaikkien yritysten kannata noudattaa samanlaista bisnesstrategiaa. Olemalla erilainen voi pärjätä oikein hyvin. Kerrohan miten Suzukin maahantuoja pärjää?

        "Monellakin tapaa. Sillä pääsee liikkeelle liukkaalla aivan toisella tapaa kuin etuvetoisilla. Sillä pääsee pois ahtaasta taskuparkista silloinkin kun aura-auto on tehnyt viereen lumivallin Iviime viikolla juuri katselin kun etuvetoinen yritti, yritykseksi jäi). Sillä pääsee pois silloin kun joutuu parkkeeraamaan syvän lumeen. Sillä pääsee menemään metsäteitä (osittain toki maavara-kysymys). Ja paljon muuta ..."

        Aikas jännä juttu, miksi ihmeessä teitä ei sitten ole auton ostajina, kuin noin alle kuusi % ? Ehkä me 95% olemme vain sitten niin tyhmiä ja huonoja kuskeja.

        "Kerrohan miten Suzukin maahantuoja pärjää"

        Kokonaisuudessaa pärjää jokseenkin hyvin, MUTTA ei missään nimessä Suzukin ansiosta. Kyseinen pulju tuo myös autoja, jotka myyvät hyvin, jopa todella hyvin ja eritoten etuvetoisia malleja.
        Kerro sinä puolestaan, miten Maahantuoja pärjäisi, jos toisi pelkkää Suzukia VAIN nelivetoisina suomeen? Entä nimeä edes yksi jälleenmyyjä, joka myy pelkästään Suzukia ja tekisi edes plussa tulosta? Olen näitä sulta kysynyt ennenkin, ihmettelen miksei ole kuulunut vastausta, vaikka kyseessä on oman kertomuksensa mukaan ict-alan kundi? Minä tosin edelleen väitän, että olet mukana Suzuki bisneksessä:=)

        Minä muuten näin Tojo kuskina voin helposti listata liikkeitä, jotka myyvät pelkkää Tojotaa KAIKILLA VETOTAVOILLA ja takovat kovaakin kovempaa tulosta. Myös maahantuojalla kova liikevaihto ja tulos ja keskittyminen vain ja ainoastaan yhteen merkkiin.
        Nyt ei vissiin passaa oikeen sun hätääntyä ja kertoa, ettei kyseisiä merkkejä voi verrata ;=)


      • T.Asauspyörästö
        NytTojolla kirjoitti:

        Moni persaukinen valitsee toiselta merkiltä kalliimman etuvetoisen, kuin mitä suzukin nelivetoinen maksaa. Siis todella moni, valta osa ostajista. Joten se siintä persaukisuudesta.En ole tietääkseni itse persaukinen, ajan vuodessa n 40 tuhatta, ajokortti ollut vuodesta 1978 ja rehellisesti en muista elämäni varrelta tilannetta, jossa olisin tarvinut nelivetoa tai, että olisin jäänyt autolla kiinni johonkin. Väitän myös, että valta osalla suomalaisita auton ostajista voi näin sanoa.
        Sitten se tosiasia, joka todennäköisesti satuttaa sinuakin, eli erittäin todennäköisesti autosi on kaksivetoinen, eli edessä yksi pyörä vetää ja takaa yksi, eli se siintä nelivedosta. Tiedän myös, että minulla ja 90%:lla suomalaisista vetää vain yksi pyörä, eli automme on yksipyörä vetoisia.

        Tossa joku kommentoi suzukin huonoa tarjousta käteiskaupassa ja ilman vaihtoautoa. Mulla tyssäsi samaan asiaan, yritin tinkiä roiskeläpät, tavaratilan maton ja moottorilämmittimen kaupan päälle. Ei passanut myyjälle. Olisin itse maksanut metallivärin, talvipyörät ja sisätilanlämmittimen sekä siihen liittyvän hjohtohaaran. Kyseessä siis olisi ollut suora käteiskauppa ilman vaihdokkia. Myyjä sanoi, että rahoituksen ottavat asiakkaat ovat etulyöntiasemassa, koska he saavat rahoitusfirmasta bonusta jokaisesta hyväksytystä rahoitussopparista. Onneksi työllä hankkimani ja autoon säästämäni rahat kelpasivat Toyota liikkeeseen, josta uuteen Avensikseen sain tingittyä lohko ja sisälämmittimet, tavaratilan maton, metallivärin ja ekahuolto ilmaiseksi sekä täyskaskon vuodeksi ilaiseksi.
        Niin ja HE MYYVÄT MYÖS ETUVETOISIA.

        "Sitten se tosiasia, joka todennäköisesti satuttaa sinuakin, eli erittäin todennäköisesti autosi on kaksivetoinen, eli edessä yksi pyörä vetää ja takaa yksi, eli se siintä nelivedosta. Tiedän myös, että minulla ja 90%:lla suomalaisista vetää vain yksi pyörä, eli automme on yksipyörä vetoisia."

        -Edellisen kirjoittaja ei siis ymmärrä alkuunkaan tasauspyörästön periaatetta väittäessään etuvetoisessa autossa vetävän ainoastaan toisen pyörän.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Tasauspyörästö

        >>Tasauspyörästö on autoissa ja muissa pyörillä liikkuvissa laitteissa voimansiirron osa, jonka tehtävänä on antaa yhtä paljon vääntöä kummallekin vetävälle pyörälle, vaikka ne pyörisivätkin eri nopeudella. <<

        -On hämmästyttävää että PISA-pisteiden huippumaassa törmää jatkuvasti tälläiseen tietämättömyyteen.


    • Pohjois-Norjassa niitä oli paljon. Talviominaisuuksiensa johdosta varmaan.

      • Alpeilla

        Samoin alpeilla näkyy varsin usesti ja epäilemättä nelivedon ansiosta. Oli lisäksi aikanaan uutena Unkarissa myydyin automalli.


      • Etuveto_riittää

        Suomessa voisi maahantuoja tehdä samalla tavalla kuin muuallakin, eli antaa ostajien päättää haluavatko nelivedon vai etuvedon. Molemmat löytyvät Suzukilta, mutta ei Suomen maahantuojan mallistosta..


    • melkein_Suzuki_omistaja

      Minun Suzuki kauppa pysähtyi ainakin huonoon tarjoukseen.

      Jos ostaa auton käteisellä ilman vaihtoautoa, niin sitä luulisi saavan hieman alennusta,
      ei penninpyöristyksiä

      • HankiMassitEnsin

        Sinun kauppasi pysähtyi oikeasti rahan puutteeseen. Se on se rehellinen ilmaisu sinun tapauksessa....


      • Atkerkki

        Muhahahahshshshshshshsssssss. Vai oliko niin että rahat eivät riittäneet. Muhahahshshshshshshsssssssss.


    • tötterströ

      Susuki kaupassa ei voi olla Isot rahat kyseessä Eihän toi Unkarilanen tötsä nyt niinkallisole

      • HankiMassitEnsin

        Sinunlaisellesi persaukiselle valtionelätille aivan tarpeeksi kallis.....


      • TyöOnMyrkkyäEläteille

        Totta turiset. Varsinkin, kun ne autorahat pitäisi vielä itse tienata...


    • Ygyä

      Neliveto on paikallaan loka/marraskuusta tammikuuhun, muuten se pyörii siellä vain turhan päiten.
      Vaihdoin pari vuotta vanhan Suzukini toiseen laadukkaaseen japanilaiseen, etuvetoiseen. Kulkuhalut kasvoivat ja kulutus tippui, tällä mennään nyt toistaiseksi.

      • JoillekkinOngelma

        Suzukissahan saa nelivedon myös pois tarvittaessa, joten mikä on kikuleilla ongelma? Siis voi ajaa etuvedolla vaikka kokoajan...


      • S-Crossman

        totta. työkaveri perusteli vitaran hankintaa sillä, että on kiva liukkaalla lähteä audin tai volvon rinnalta risteyksistä. Kysyinkin, että mites sitten noin 10 kuukautena, kun risteysalueet ovat sulina tai vierellä oleva audi tai volvo sattuisi olemaan myös nelivetoinen? Kovin oli hiljaista muminaa kaverilla.....


      • Ygyä

        Vetonivelet ja kardaani siellä turhaa pyörivät, huomaa jo auton rullaavuudesta. Suzukini oli kuin käsijarru olisi ollut päällä koko aja, sellainen oli minunlaisen kikulin ongelma joten ei tehdä tästä ongelmaa ;)


      • JoillekkinOngelma

        Oho. Joillekin on näköjään auton RULLAAVUUS ensiarvoisen tärkeää. No
        on meitä joka junaan lähtijöitä, ja jotkut jäävät jopa asemallekin, kun kaikki ei pääkopassa"rullaa".....


    • Atkerkki

      Muhahahahshshshshshshshs. Hauska tarina. Pyllyyn hymyä. Muhahahshshshshshshshssss.

    • Aivotonta

      Edellinen kommentti kertoo palstan tason

    • Atkertti

      Muhahahahshshshshshshsssssss. Muhahahahshshshshshshsssssss. Sama montako pyörää Unkarin ladassa vetää, vetäkööt mopon vessanpöntöstä alas. Muhahahahshshshshshshsssssss. paska on...

      • jotainrotiaoltava

        jos et sälli lopeta pöljyyksiäsi just tähän paikkaan, teen ylläpidolle ilmoituksen ja kirjoittelusi näille palstoille päättyy just siihen. Joudut pysyvästi blokatuksi pois.


      • rauhaaTänne
        jotainrotiaoltava kirjoitti:

        jos et sälli lopeta pöljyyksiäsi just tähän paikkaan, teen ylläpidolle ilmoituksen ja kirjoittelusi näille palstoille päättyy just siihen. Joudut pysyvästi blokatuksi pois.

        Minä en ole tuo tuo kyseinen häirikkö, mutta ylläpito voi poistaa vain yksittäisiä kirjoituksia, mitään blokkauksia se ei voi tehdä. Häiriköt kun käyttää lähes poikeeuksetta yleisiä verkkoja sekä briideid liittymiä, joten anonyymiys takuulla säilyy. Tuo kyseinen jahnu mesoaa liki joka merkin palstalla ja uskon, että aikas monta ilmoitusta ylläpidolle on tehty, mutta ainoatakaan kirjoitusta ei ole poistettu. Et näillä mennään.


    • Atkerkki

      Suzuki on siitä harvinainenmerkki että kansa vieroksuu näitä vähän myyviä merkkejä. Huoltoliikkeiden määräkin on aika vähäinen. Onneksi suzukit ovat laadultaan hyviä joten isompia remontteja näihin hatvoin joutuu teettämään.

    • hyvinmeneemuttamenköön

      olen nyt 50000 km ajanut Vitaralla AT 1.6 ja olen saanut kokea miellyttäviä yllätyksiä useamman kerran. Ei tule mieleen yhtään seikkaa josta voisi käyttää nimeä pettymys.

      Varustelutaso on hyvä, polttoaineenkulutus on alhainen (4.7 L/100km kuivalla kelillä 80-90 km/h), automaatti toimii mukavasti, neliveto on lyömätön vaikeissa tieoloissa ja lumessa, ihmiset mahtuvat mukavasti, vetokyky trailerille ja peräkärrylle on erinomainen, neliveto on automaattinen eli normaalisti on etuveto kunnes luiston takia tulee tarve kytkeä kaikki pyörät vetäviksi. Myös moitittu ohjaus on erinomaisen vakaa kuten muissakin tämän kokoluokan autoissa. Ohjaus on nopea mutta entä sitten? Se voi vaatia hiukan totutteleua jos on aiemmin ajanut vetelällä ohjauksella.

      Miinuspuolelle menee pieni tavaratila ja hieman pakkasella jäykkä takaluukku mutta kaikkeahan ei voi saada, paitsi ehkä isolla rahalla. Mutta rahalle löytyy muitakin reikiä.

      Vaihteistolla on erilaisia ajomoodeja jotka sopeuttavat auton poikkeaviin tilanteisiin. SPORT-moodilla auton saa liikkumaan aivan toisella tavalla ja SNOW ja LOCK-moodeilla kulku lumisissa ja jäisissä oloissa on harvinaista herkkua, jota ei tarjoilla etuvetoiselle koskaan. Vitara on maaseudulla asuavalle aivan erinomainen valinta. En vaihda etuvetoiseen takaisin.

      Etuvetoisella pärjää tietenkin urbaaneissa oloissa hyvin paitsi jos tulee sellaisia lumimyräköitä kuten joskus on esiintynyt eikä kaupunki ehdi auraamaan tukkeutuneita katuja. Maaseudulla voi joutua viikkojakin joutua odottamaan aurausta eikä kaikkia teitä auratakaan. Siinä on vain mentävä kinosten läpi joista etuvetoiset eivät yksinkertaisesti mene edes vauhdilla.

      • ihih

        Sinähän se satusetä olet! Kulutus on 6l/100km keskimäärin, kaikki automaatit toimii mukavasti poislukien skeidojen ja vaginoiden dsgeet, Luistaa harvoin kellään nykykeleillä, ohjaus on epämääräinen, tarvitko linkkejä? (:D) (KVG! Suzukin ohjaus)
        En alkais maalaisserkkuja haukkumaan tolikoiksi jotka osaavat vain suitsalla sivistyksen pariin! :DDD


      • laitapa.tosiaan
        ihih kirjoitti:

        Sinähän se satusetä olet! Kulutus on 6l/100km keskimäärin, kaikki automaatit toimii mukavasti poislukien skeidojen ja vaginoiden dsgeet, Luistaa harvoin kellään nykykeleillä, ohjaus on epämääräinen, tarvitko linkkejä? (:D) (KVG! Suzukin ohjaus)
        En alkais maalaisserkkuja haukkumaan tolikoiksi jotka osaavat vain suitsalla sivistyksen pariin! :DDD

        Laitahan meille tosiaan linkkejä Suzukin ohjausongelmista. Mutta laita vain sellaisia linkkejä jotka ovat parilta viime vuodelta, katsos kun ne ohjausongelmat on jo korjattu pari vuotta sitten.


      • SuuriHämmästys
        laitapa.tosiaan kirjoitti:

        Laitahan meille tosiaan linkkejä Suzukin ohjausongelmista. Mutta laita vain sellaisia linkkejä jotka ovat parilta viime vuodelta, katsos kun ne ohjausongelmat on jo korjattu pari vuotta sitten.

        "katsos kun ne ohjausongelmat on jo korjattu pari vuotta sitten"

        Aikas omituinen juttu, kun sinä olet täällä monasti huutanut, ettei Suzukin ohjauksessa ole ikinä ollut mitään moitittavaa tai vikaa? Tosiaan kumma juttu. Kertakaikkiaan kummallista. Noin se ihmisen mielipide ja ajatusmaailma vain muuttuu, kun elämä opettaa kantapäänkautta ;=)


      • eipä.löydy.linkkejä
        SuuriHämmästys kirjoitti:

        "katsos kun ne ohjausongelmat on jo korjattu pari vuotta sitten"

        Aikas omituinen juttu, kun sinä olet täällä monasti huutanut, ettei Suzukin ohjauksessa ole ikinä ollut mitään moitittavaa tai vikaa? Tosiaan kumma juttu. Kertakaikkiaan kummallista. Noin se ihmisen mielipide ja ajatusmaailma vain muuttuu, kun elämä opettaa kantapäänkautta ;=)

        "Aikas omituinen juttu, kun sinä olet täällä monasti huutanut, ettei Suzukin ohjauksessa ole ikinä ollut mitään moitittavaa tai vikaa?"
        Ihanko totta? Kas kun en itse muista tuollaista. Olen kyllä useasti sanonut ettei Suzukin ohjauksessa ole mitään vikaa. Eikä olekaan.

        Et siis pysty esittämään yhtään tuoretta linkkiä noista ohjausongelmista. Niinpä niin.


    • T.Asauspyörästö

      "Kerro, millätapaa nelivetoinen on etuvetoista parempi nyt sinulle? "

      -talvikelillä pääsee liikkeelle ja kiihdyttämään liikennevirtaan joutumatta miettimään sitä sutiikos (kuten etuvetoisella) kiihdytyksessä lumi- tai jääpinnalla. Ei tarvitse kytätä kesäkeliä suurempaa rakoa johon kiihdyttää.

      -pääsen kotipihasta hallitusti ylämäkeen ilman vauhteja erittäin huonon näkyvyyden kotikadulle. pysäyttäminen jyrkimpään polanteeseen kelillä kuin kelillä ”piece of cake” ennen ei onnistunut edes bränikkäuusilla testivoittaja-nastarenkailla kun sattui jää- tai lumikeli ennen aurauksia ja hiekoituksia.

      -veneen nosto neliveto-turboautomaatilla ja vetotavan ”lock”-moodilla on etuvetoisen jälkeen jotain häkellyttävän helppoa. kyseessä on noin 900kg kokonaispaketti siis vene traileri. Venettä on tullut roudattua aivan uudella menttaliteetilla kun veneen nosto ja lasku on aivan lastenleikkiä. Tässä hintaluokassa saa etsiä kilpailijaa vetokyvyn osalta; ja kellä veneen ramppihommia on niin voin suositella Vitaraa käsi Biblialla. Paino siis sanalla ”tässä hintaluokassa”

      -Kulutus näillä -10C…-20C pakkasilla 15km 15km työajoa kotoa tolpasta, töistä kylmänä liikkeelle) on ollut luokkaa 7,3km/100km. Pikkupakkasella 400km len(kki 80…90km/h (alle 10.000km ajetulla) talvirajoituksella meni n. 5.7l/100km. Uskon että kesärenkailla ja tuolla nopeudella päästään täällä mainittuun alle 5l/100km . Se on siis totta että neliveto kuluttaa hiukan enemmän mutta mitäs tässä maailmassa ilmaiseksi saa.

      Olenpa ollut äärettömän tyytyväinen Vitaraan, mitä nyt se takaluukku on kieltämättä aika pieni.

      • hyvinmeneemuttamenköön

        kulutus ei ole mielipidekysymys vaan fakta jonka näen auton kulutusmittarista sekä pidän perinteisesti kirjaa polttoainetäytöistä. Päivittäiset ajomatkat 200-400 km. Jos lähtee kohmeisella autolla liikkeelle on kulutus tietenkin isompi jonkin aikaa. Pitkillä matkoilla mainitsemani luku 4.7 L/100km on normaali. Ajan siis tasaisesti ilman turhia kiihdytyksiä.


    • KävelkääSeOnTerveellistä

      Kenelleköhän nuo kulutusprovoilijapellet tuota polttoainetta yrittää säästää? Seuraavaan elämäänkö? Ja jos ei rahaa, ei polttoainetta, you know....

    • Atkerkki

      Muhahshshshshshshshshsssss. Aktiivimalli kaikille avuksi. Muhahahshshshshshshshsssss.

    • Faktaa_pöytään

      Vitarasta tullee varmaan täysin uusi malli lähiaikoina. Entinen onkin jo vanhahtava. Suomeen tuskin uusi malli ei tule heti vaan tänne dumpataan noita muualla maailmassa myymättömäksi jääneitä vanhoja malleja halvemmalla ja sen takia ollaan siinä Dustereiden tasolla.
      Maahantuojan pitäisi ryhdistäytyä ja tuoda malleja laajemmalla repertuaarilla.
      Tietysti tuote pitää myös olla hyvä. Vielä kun saadaan ohjaus kuntoon niin tulevaisuus näyttää paremmalta.


      Vitaran ohjauksen kehuja:

      -Ajotuntuma ei ansaitse pelkkää kiitosta, varsinkaan jos kuljettaja on tottunut vaivattomaan ajoon. Ohjaus ei keskitä kovin ketterästi ja autoa on ajettava ajatuksella varsinkin uraisilla asvalttiteillä. Aktiivisesta ajamisesta nauttivaa moinen voi toki miellyttääkin.

      -Oikeastaan ainoa ajoa häiritsevä asia on melko tunnoton ohjaus.
      Mutkan jälkeen ohjaus ei palaudu kunnolla keskiasentoon ja Vitara jää kaartamaan, jos rattia ei suorista käsivoimin. Ominaisuuteen tottunee ajallaan, mutta käytännössä Suzukin ohjastaminen vaatii hieman enemmän huomiota. Muutoin Vitara kulkee suoraan kohtuullisen hyvin.

      -Eniten ajettavuudessa häiritsevä tekijä on todella tunnotun ja kuminauhamainen ohjaustuntuma. Voimakkaasti tehostettu ohjaus ei myöskään vakuuta suuntavakaudella.

      -Vitaran ohjaus ei ole tarkka ja Auto-ajomoodilla ohjautuminen on muutenkin vähän epämääräistä, Suzuki ei kulje itsekseen suoraan vaan sitä joutuu pienillä liikkeillä ohjaamaan koko ajan. Ohjauksessa ei ole selkeää keskikohtaa ja Vitaralla on taipumusta vaellella.

      -Pääsimme esittelytilaisuudessa tekemään pienen lenkin uudella Vitaralla. Auto ei yllättänyt myönteisesti eikä kielteisesti.
      Ainoa hieman häiritsevä ominaisuus on erikoisen tahmea ohjaus. Ohjaus ei palaudu kunnolla keskiasentoon. Tähän toki tottuu, jos autoa ajaa jatkuvasti.

      -Ohjauksen toiminta on hieman kaksijakoista. Ohjaus on kevyeksi tehostettu ja ensivaikutelma on huomiota herättämätön. Tarkemmalla tarkastelulla havaitsee palautuksen puutteen, jonka kuljettaja joutuu korjaamaan. Erittäin nopea reagointi ohjauksen kääntämiseen, sekä suuri tuulipinta-ala tekevät osaltaan etenemisestä levotonta.

      -Huonoissa oloissa myös ohjaus on parhaimmillaan. Maantieajossa tuntuma on hivenen kevyt, mutta se on positiivisella tavalla yllätyksetön.

      • etpä.tietenkään

        Et vaivautunut kertomaan miltä vuosilta nuo lainaukset ovat ...


      • Faktaa_pöytään
        etpä.tietenkään kirjoitti:

        Et vaivautunut kertomaan miltä vuosilta nuo lainaukset ovat ...

        Kaikki ovat vuodelta 2017.


      • ei.ole.näkynyt
        Faktaa_pöytään kirjoitti:

        Kaikki ovat vuodelta 2017.

        No sitten linkit näkyville vaan. Niitähän tässä on kyselty vaan ei ole näkynyt ...


      • Etsivä.Löytää
        ei.ole.näkynyt kirjoitti:

        No sitten linkit näkyville vaan. Niitähän tässä on kyselty vaan ei ole näkynyt ...

        Koitahan hiukan käyttää ict alaltasi opittua taitoa, niin löydät jokaikisen julkaisun ja kyseiset testaajien kommentit. Minä annan ict pellen (oik suzukimyyjän) huutaa hetki täällä vielä ja räväytän sitten linkit ja turpasi tukkeutuu näiltä osin.

        Eli, siis Vitaran ohjauksesta ei kukaan ammattikoeajaja sekä autojen testaaja ole mielestäsi löytänyt mitään negatiivistä? Näinhän olet inttänyt kuukausi kaupalla.
        Entäpä, kun löydät kyseisten kommenttien kirjoittajat ja kyseiset julkaisut, niin muuttuuko sitten Vitaran ohjaus täysin makuasiaksi mielestäsi?

        Ei muuta, kun hakemaan vaan, aikaa sulla on, kun kauppa vaan ei käy.
        Ps. voisiko olla, että nuo asiantuntija lausunnot ovatkin itse keksittyjä, voisiko? :=) :=)
        Ole pliis kiltti ja väitä niin :=)


      • Etsii.etsii.vaan
        Etsivä.Löytää kirjoitti:

        Koitahan hiukan käyttää ict alaltasi opittua taitoa, niin löydät jokaikisen julkaisun ja kyseiset testaajien kommentit. Minä annan ict pellen (oik suzukimyyjän) huutaa hetki täällä vielä ja räväytän sitten linkit ja turpasi tukkeutuu näiltä osin.

        Eli, siis Vitaran ohjauksesta ei kukaan ammattikoeajaja sekä autojen testaaja ole mielestäsi löytänyt mitään negatiivistä? Näinhän olet inttänyt kuukausi kaupalla.
        Entäpä, kun löydät kyseisten kommenttien kirjoittajat ja kyseiset julkaisut, niin muuttuuko sitten Vitaran ohjaus täysin makuasiaksi mielestäsi?

        Ei muuta, kun hakemaan vaan, aikaa sulla on, kun kauppa vaan ei käy.
        Ps. voisiko olla, että nuo asiantuntija lausunnot ovatkin itse keksittyjä, voisiko? :=) :=)
        Ole pliis kiltti ja väitä niin :=)

        Kertaus on opintojen äiti, oleppa hyvä

        Vitaran ohjauksen kehuja:

        -Ajotuntuma ei ansaitse pelkkää kiitosta, varsinkaan jos kuljettaja on tottunut vaivattomaan ajoon. Ohjaus ei keskitä kovin ketterästi ja autoa on ajettava ajatuksella varsinkin uraisilla asvalttiteillä. Aktiivisesta ajamisesta nauttivaa moinen voi toki miellyttääkin.

        -Oikeastaan ainoa ajoa häiritsevä asia on melko tunnoton ohjaus.
        Mutkan jälkeen ohjaus ei palaudu kunnolla keskiasentoon ja Vitara jää kaartamaan, jos rattia ei suorista käsivoimin. Ominaisuuteen tottunee ajallaan, mutta käytännössä Suzukin ohjastaminen vaatii hieman enemmän huomiota. Muutoin Vitara kulkee suoraan kohtuullisen hyvin.

        -Eniten ajettavuudessa häiritsevä tekijä on todella tunnotun ja kuminauhamainen ohjaustuntuma. Voimakkaasti tehostettu ohjaus ei myöskään vakuuta suuntavakaudella.

        -Vitaran ohjaus ei ole tarkka ja Auto-ajomoodilla ohjautuminen on muutenkin vähän epämääräistä, Suzuki ei kulje itsekseen suoraan vaan sitä joutuu pienillä liikkeillä ohjaamaan koko ajan. Ohjauksessa ei ole selkeää keskikohtaa ja Vitaralla on taipumusta vaellella.

        -Pääsimme esittelytilaisuudessa tekemään pienen lenkin uudella Vitaralla. Auto ei yllättänyt myönteisesti eikä kielteisesti.
        Ainoa hieman häiritsevä ominaisuus on erikoisen tahmea ohjaus. Ohjaus ei palaudu kunnolla keskiasentoon. Tähän toki tottuu, jos autoa ajaa jatkuvasti.

        -Ohjauksen toiminta on hieman kaksijakoista. Ohjaus on kevyeksi tehostettu ja ensivaikutelma on huomiota herättämätön. Tarkemmalla tarkastelulla havaitsee palautuksen puutteen, jonka kuljettaja joutuu korjaamaan. Erittäin nopea reagointi ohjauksen kääntämiseen, sekä suuri tuulipinta-ala tekevät osaltaan etenemisestä levotonta.

        -Huonoissa oloissa myös ohjaus on parhaimmillaan. Maantieajossa tuntuma on hivenen kevyt, mutta se on positiivisella tavalla yllätyksetön.


      • ei.näy.linkkejä
        Etsivä.Löytää kirjoitti:

        Koitahan hiukan käyttää ict alaltasi opittua taitoa, niin löydät jokaikisen julkaisun ja kyseiset testaajien kommentit. Minä annan ict pellen (oik suzukimyyjän) huutaa hetki täällä vielä ja räväytän sitten linkit ja turpasi tukkeutuu näiltä osin.

        Eli, siis Vitaran ohjauksesta ei kukaan ammattikoeajaja sekä autojen testaaja ole mielestäsi löytänyt mitään negatiivistä? Näinhän olet inttänyt kuukausi kaupalla.
        Entäpä, kun löydät kyseisten kommenttien kirjoittajat ja kyseiset julkaisut, niin muuttuuko sitten Vitaran ohjaus täysin makuasiaksi mielestäsi?

        Ei muuta, kun hakemaan vaan, aikaa sulla on, kun kauppa vaan ei käy.
        Ps. voisiko olla, että nuo asiantuntija lausunnot ovatkin itse keksittyjä, voisiko? :=) :=)
        Ole pliis kiltti ja väitä niin :=)

        Joo, räväytä vaan ne linkit, katsotaan sitten.

        Ei ole tuoreita linkkejä löytynyt tähänkään asti ja tuskinpa löytyy nytkään.

        Vitaran ohjaus on minusta oikein hyvä. Ei mitään valittamista.

        En ole edelleenkään töissä autokaupan parissa. Autokaupoista on kokemusta vain auton ostajana eikä sitäkään kovin montaa kertaa.


      • JepJepJe
        ei.näy.linkkejä kirjoitti:

        Joo, räväytä vaan ne linkit, katsotaan sitten.

        Ei ole tuoreita linkkejä löytynyt tähänkään asti ja tuskinpa löytyy nytkään.

        Vitaran ohjaus on minusta oikein hyvä. Ei mitään valittamista.

        En ole edelleenkään töissä autokaupan parissa. Autokaupoista on kokemusta vain auton ostajana eikä sitäkään kovin montaa kertaa.

        "Ei ole tuoreita linkkejä löytynyt tähänkään asti ja tuskinpa löytyy nytkään"

        Seisotko tuon lauseesi takana? VASTAAPPA ja katsotaan sitten :


      • niinpä.niin
        JepJepJe kirjoitti:

        "Ei ole tuoreita linkkejä löytynyt tähänkään asti ja tuskinpa löytyy nytkään"

        Seisotko tuon lauseesi takana? VASTAAPPA ja katsotaan sitten :

        Ei vaan vieläkään näy yhtään tuoretta linkkiä ...


      • niin.pänii.in
        niinpä.niin kirjoitti:

        Ei vaan vieläkään näy yhtään tuoretta linkkiä ...

        Eikä näy kommenttiasi, että seisotko tuon lauseesi takana ? Eli sinulta odotetaan ensin vastausta. Voi, kun lukemisen ymmärrys on vaan niin vaikeaa joillain :=)


      • voi.pikku.trollipoloa
        niin.pänii.in kirjoitti:

        Eikä näy kommenttiasi, että seisotko tuon lauseesi takana ? Eli sinulta odotetaan ensin vastausta. Voi, kun lukemisen ymmärrys on vaan niin vaikeaa joillain :=)

        Selittelyä, selittelyt vaan ei vieläkään yhtään linkkiä ...


      • trolli.polo
        Vaeltaa_ kirjoitti:

        Tässä pari, loput löydät varmaan itsekin.
        https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kesken-koeajo-suzuki-vitara-14-boosterjet-turbon-magiaa/5759930
        https://www.taloustaito.fi/vapaalla/Suzuki-Vitara-piristyi-ahtamalla/

        Voimia jaksamiseen.

        Eli linkkejä löytyi. Toiset selittää, toiset toimii.

        ""Ei ole tuoreita linkkejä löytynyt tähänkään asti ja tuskinpa löytyy nytkään"
        Olit jälleen kerran väärässä poloinen. Koitahan nyt vaan keskittyä Suzukin markkinointiin, heh.


      • näin.arvelinkin
        trolli.polo kirjoitti:

        Eli linkkejä löytyi. Toiset selittää, toiset toimii.

        ""Ei ole tuoreita linkkejä löytynyt tähänkään asti ja tuskinpa löytyy nytkään"
        Olit jälleen kerran väärässä poloinen. Koitahan nyt vaan keskittyä Suzukin markkinointiin, heh.

        Kuten huomaamme jutut on julkaistu aivan alkuvuodesta 2016.

        Ovat siis testanneet sitä vanhaa vuosimallia jossa ohjausta ei oltu vielä korjattu. Niinpä niin .

        Edelleenkään minulla ei ole mitään tekemistä autokaupan kanssa.


      • Ohjausviturallaan

        Ohjaus korjataan vaihtamalla Vitara johonkin jämeräämpään autoon mikä ei huoju kaistalla sinne ja tänne, näin se vaan menee.


      • Anonyymi
        voi.pikku.trollipoloa kirjoitti:

        Selittelyä, selittelyt vaan ei vieläkään yhtään linkkiä ...

        Kyllä suzuki vw,fordit ,opelit ja kaikki ranskalaiset pesee mennen tullen.


    • sdklfsdkdkjkdsjl

      Miksi Suzuki ei myy sulle?
      - koska sulla ei ole rahaakaan...

      • Rahamiäs

        Ei ole nyt pientä rahaa pikkuautoihin.


      • OletVainNoloNolla

        Eikä edes leipään, vaan sekin pitää hakea leipäjonosta...


    • Homa

      Vähän vieras hajuton ja mauton auto jonka myyjäliike vaihtuu usein. On yleensä myyjän kolmas tai neljäs merkki ja myyntitapahtuma siirtyy helposti ykkös tai kakkosmerkkiin. Huoltoverkosto on harvanlainen joskin auto on helppo huoltaa itsekkin. Vanhempiin malleihin tarvikeosia heikosti tarjolla oman kokemuksen mukaan (Swift). Muutoin erittäin kestävä auto. Lähtöhinnat edulliset mutta tinkivara tai hyvityshinta vaihtoautosta tuntuisi olevan pieni.

      • juitsari_

        Totta, täällä eräs Suzuki myyjä, joka esittelee itsensä ict osaajaksi, huuteli että katsokaa Suzukin jälleenmyyjien liikevaihtoja sekä vuotuista tulosta. Kovin kaveri hiljeni, kun pyysin häneltä listausta edes Yhdestä liikkeestä, joka myisi pelkästään Suzukia ja myyntitulos olisi edes plussan puolella. Ei ole näkynyt eikä kuulunut.
        Kovin Suzukilaiset vertaavat merkkiään Toiseen japsiin Toyotaan, ihme kun Toyotan maahantuoja tuo vain ja ainoastaan toyotaa ja joka ikinen jälleenmyyjä myy vain ja ainoastaan toyotaa ja vielä hyvällä vuosituloksella. Toyota jälleenmyyjiäm sentään on suomessa "hiukan" enemmän, kuin suzukin. Kuten mainitsit, Suzuki on aina jollain merkkinä parin kolmen suosituimman merkin kylkiäisenä.
        Antaisi hienon kuvan Suzukista, jos edes yksi liike keskittyisi siihen pelkästään ja markkinoisivat sitä auktoriteettisesti, tämä toki tarkottaisi maahantuojalta uusia toimia malliston sekä mainonnan suhteen.
        Nyt yksikään firma ei pelkällä Suzukilla elä, se on faktaa.


      • liiketoiminnan.alkeet
        juitsari_ kirjoitti:

        Totta, täällä eräs Suzuki myyjä, joka esittelee itsensä ict osaajaksi, huuteli että katsokaa Suzukin jälleenmyyjien liikevaihtoja sekä vuotuista tulosta. Kovin kaveri hiljeni, kun pyysin häneltä listausta edes Yhdestä liikkeestä, joka myisi pelkästään Suzukia ja myyntitulos olisi edes plussan puolella. Ei ole näkynyt eikä kuulunut.
        Kovin Suzukilaiset vertaavat merkkiään Toiseen japsiin Toyotaan, ihme kun Toyotan maahantuoja tuo vain ja ainoastaan toyotaa ja joka ikinen jälleenmyyjä myy vain ja ainoastaan toyotaa ja vielä hyvällä vuosituloksella. Toyota jälleenmyyjiäm sentään on suomessa "hiukan" enemmän, kuin suzukin. Kuten mainitsit, Suzuki on aina jollain merkkinä parin kolmen suosituimman merkin kylkiäisenä.
        Antaisi hienon kuvan Suzukista, jos edes yksi liike keskittyisi siihen pelkästään ja markkinoisivat sitä auktoriteettisesti, tämä toki tarkottaisi maahantuojalta uusia toimia malliston sekä mainonnan suhteen.
        Nyt yksikään firma ei pelkällä Suzukilla elä, se on faktaa.

        "Kovin kaveri hiljeni, kun pyysin häneltä listausta edes Yhdestä liikkeestä, joka myisi pelkästään Suzukia ja myyntitulos olisi edes plussan puolella. Ei ole näkynyt eikä kuulunut."

        Ei ole näkynyt eikä näy. Laita ne pyytämäni tiedot niin kommentoin sitten. Jos viitsin, minua ei nimittäin pahemmin kiinnosta jonkun automyyjän liikevaihto tai tulos. Jos sinua kiinnostaa niin etsi haluamasi tiedot ja esitä ne.

        Sen verran kuitenkin liiketoiminnasta että JOS Suzukin myyjän tulos on parempi tai samaa tasoa kuin muilla autokaupoilla (onko vai ei, sen näkee kysymistäni tiedoista) niin siitä voi päätellä että myyjän liikeidea on toimiva.


    • Koska se ei oo saappi ja siinä ei oo poppi vehkeitä

    • Koeajajaja

      Nyt on parhaat kelit Suzukille. Talviliukkaat, kaupungissa kun pysyy ja alle 80 km/h tuntivauhdeissa niin surkea ohjauskaan ei vaivaa eikä niin paljoa edes 1,6 l moottorin tehottomuus. Boosterjet on hiukan parempi moottoriltaan mutta turhan kallis noinkin muovisesta ja vanhahtavasta automallista.

      • Jaska3211

        Siis mistä näitä sikiää. Suzukin ohjauksessa ei ole mitään moitittavaa. Ei ole, eihän?


      • Onhanselevoton

        Media on yksimielinen:

        Ajotuntuma ei ansaitse pelkkää kiitosta, varsinkaan jos kuljettaja on tottunut vaivattomaan ajoon. Ohjaus ei keskitä kovin ketterästi ja autoa on ajettava ajatuksella varsinkin uraisilla asvalttiteillä. Aktiivisesta ajamisesta nauttivaa moinen voi toki miellyttääkin.

        -Oikeastaan ainoa ajoa häiritsevä asia on melko tunnoton ohjaus.
        Mutkan jälkeen ohjaus ei palaudu kunnolla keskiasentoon ja Vitara jää kaartamaan, jos rattia ei suorista käsivoimin. Ominaisuuteen tottunee ajallaan, mutta käytännössä Suzukin ohjastaminen vaatii hieman enemmän huomiota. Muutoin Vitara kulkee suoraan kohtuullisen hyvin.

        -Eniten ajettavuudessa häiritsevä tekijä on todella tunnotun ja kuminauhamainen ohjaustuntuma. Voimakkaasti tehostettu ohjaus ei myöskään vakuuta suuntavakaudella.

        -Vitaran ohjaus ei ole tarkka ja Auto-ajomoodilla ohjautuminen on muutenkin vähän epämääräistä, Suzuki ei kulje itsekseen suoraan vaan sitä joutuu pienillä liikkeillä ohjaamaan koko ajan. Ohjauksessa ei ole selkeää keskikohtaa ja Vitaralla on taipumusta vaellella.

        -Pääsimme esittelytilaisuudessa tekemään pienen lenkin uudella Vitaralla. Auto ei yllättänyt myönteisesti eikä kielteisesti.
        Ainoa hieman häiritsevä ominaisuus on erikoisen tahmea ohjaus. Ohjaus ei palaudu kunnolla keskiasentoon. Tähän toki tottuu, jos autoa ajaa jatkuvasti.

        -Ohjauksen toiminta on hieman kaksijakoista. Ohjaus on kevyeksi tehostettu ja ensivaikutelma on huomiota herättämätön. Tarkemmalla tarkastelulla havaitsee palautuksen puutteen, jonka kuljettaja joutuu korjaamaan. Erittäin nopea reagointi ohjauksen kääntämiseen, sekä suuri tuulipinta-ala tekevät osaltaan etenemisestä levotonta.

        -Huonoissa oloissa myös ohjaus on parhaimmillaan. Maantieajossa tuntuma on hivenen kevyt, mutta se on positiivisella tavalla yllätyksetön.


    • Kaaleppi121

      Mun suzuki kulkee suoraan kuin juna vaikka olisi kovakin myrsky. Tämä auto on loistava ajettava ja tilaa riittää takapenkilläkin.

      • KirjoitaTotuutta

        Lopeta heti valehtelu!


      • vitarasti

        Aivan sama kokemus minulla. Vitaralla on todella mukava ja hauska ajaa kaikilla keleillä. Jotka palstoilla ohjausta moittivat eivät ole itse Vitaraa ajaneet vaan heidän pitää ne ajokokemukset hankkia lukemalla lehdistä. Minua taas ei kiinnosta se mitä jokin autolehden toimittaja on jostain asiasta mieltä kun oma perusteellinen kokemus sanoo siitä muuta.


    • Kummaapuuhaa

      Maahantuoja saisi ottaa ohjelmaan myös etuvetoiset mallit - antaa ostajien päättää minkä ostavat. Todellisuudessa etuvetomalliston pois jättäminen ei ole lisännyt nelivetoisten Suzukien myyntiä.

    • atkerkki

      miksikö suzuki ei myy. siksi koska on marginaalinen merkki ja huolto-organisaatio todella vaatimaton suomessa. ihmiset eivät ole ottaneet omakseen tällaista marginaalimerkkiä ja vielä se että ei ole etuvetoisia malleja saatavilla on iso miinus minusta.

    • Anallyyssi

      Sutsuki ei myy suomessa siksi ettei sillä ole sellaista mallia joka kävisi kaupaksi laajassa mitassa. Vitara on jo vanhahtava malli, cross taas sellainen mulkeron mallinen pikkumoottorinen kohlo. Swiwfti taasen pikkuautoluokan auto, tosin hyvä siinä mutta kansaa sekin epäilyttää. Suomalaiset ovat semmoista kansaa että mahdollisimman usealla on samanmoinen kaara.Se Jimby taas sellainen leikkiauto soramontulle, mikseis kaupunkiinki.

    • Plaahhhh

      Vitarasta tulossa uusi malli, siksi helvetin huonosti maailmalla kaupaksi käyny GL malli tyrkytettiin suomen markkinoille.
      S Crossi on iso floppi, myydäänköhän muistaakseni reilusti alle 100 kpl vuodessa suomessa?
      Toi Jimny on huvittava, tuota leikkimökkiä tuodaan vuodesta toiseen maahan ja niitä menee 3 -4 vuodessa. Kyllä maahantuoja tekee rahaa Suzukien myynnillä, heh.

    • 80-l.oli.kaikki.paremmin

      Suzukihan tuli Suomeen alunperin vuonna 1981, malleina taisi olla silloin Alto ja Jimnyä vastaava maasturi, olikohan mallinimenä silloin joku SJ410. Ehkä hivenen myöhemmin tuli Swiftiä vastaava vähän isompi malli, SA310 joka faceliftissä sai Swift -nimen.
      Ei tullut silloin 80-luvulla suuremmin seurattua Suzukia joten muistaako joku millainen oli Suzukin suosio tuolloin?
      Vuonna 1989 oli Suomen kaikkien aikojen ennätysvuosi uusien autojen myynnissä, miltei 180.000 uutta autoa myytiin silloin. Tätä määrää ei varmaan tulla enää koskaan saavuttamaan tässä maassa. Valtio on sabotoinut suomen taloutta vakavasti jo 90-luvun alusta saakka.

    • pelaase

      vuonna 1986 koeajoin Swiftin mutta oli aivan liian pieni minulle. Testiajossa löin pääni kattoon kolmesti jota ei ole koskaan tapahtunut millään muulla automerkillä. Muuten olisi varmaan ollut kestävä ajoneuvo mutta sillä erää jäi Suzuki ostamatta.

    • Huhuuu
    • Jalba

      Mistä johtuu suzukin heikko myynti. Jos auto on niin hyvä kuin trollit kertooniin onko myyjät niin huonoja etteivät saa autoja myydyksi. Veikkaan että kyllä myyjät ovat hyviä mutta suzukin merkki aiheuttaa aknetta ostajissa. Brändi on niin olematon ettei paraskaan automyyjä saa tuotetta myytyä, heh.

      • Onnittelut

        Miten niin ei Suzuki myy? Miten teillä ja kaduilla liikkuvat autot ovat sinne päätyneet, lahjoituksenako? Ja onko johonkin jäänyt varastoihin Suzukeja makaamaan vai mihin perustuu paikkansa pitämätön väite ettei Suzuki myisi?

        Sitä paisi, tietääkseni kaikille ostohalukkaille on auto aina löytynyt, myyjiä ei tietääkseni ole tarvinnut mitenkään houkutella kaupantekoon.

        Mutta toisaalta, nykyisinä epävakaina aikoina oikein sydäntä lämmittää huomata miten jollain riittää aikaa ja energiaa; näköjään ihan elämäntehtävänä, murehtia vaivojaan säästämättä niinkin traagisesta asiasta kuin henkilöautojen myyntiluvuista. On se hyvä että tämä Jalba on (mielestään) mielekkään tarkoituksen elämälleen löytänyt.


    • Jalba

      Nuthän nimimerkki onnittelut trollasi oikein kunnolla. Asiasta ilmoitettu ylläpidolle.

    • Anonyymi

      Huono ohjaus vie asiakkaat.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe