Uusi 508 on todella hieno

Wow-efekti

Tällä viikolla on vuotanut oikeita kuvia uudesta Peueot 508 ja vuotaneet kuvat ja videot näyttävät todella hienolta. Auto julkaistaan virallisesti kahden viikon päästä Geneven autonäyttelyssä. Syksyllä täytyy lähteä autokaupoille ;)


https://www.youtube.com/watch?v=XT_qC-e0Fu4

https://www.motor1.com/news/233771/2019-peugeot-508-revealed/

32

946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuttuuuse

      Kyllä siitä vielä Audi saadaan Kojelauta vaan vielä muuttaa

      • Upea508

        Tuo ole audia nähnytkään! Luojan kiitos!


    • KKK-

      Auto näyttää olevan 6-ovinen Fastback, ei sedan. Kieltämättä seksikkäämmän näköinen kuin useimmat tämän luokan ajopelit, mutta onko tuo peräpää sittenkään ihan kaikkein onnistunein? Muuten kyllä hieno kaara. Toivotaan suurempaa menestystä kuin nykyisellä mallilla.

      • TeiniViiksetPaukkuu

        En ihan hahmottanut että mikä on se kuudes ovi...

        Keulasta näyttää retro-camarolta, ainakin kuvissa.


    • HIenoOn

      Ihan siisti. Odotan silti malttamattomana uutta C5:ttä jossa on sama tekniikka ja vähän ehkä uskaliaampi muotoilu?

    • Setulee

      Ja tuohonko perustuu se uusi Avensis? Vai Proave vai mikäsenyton?

    • manalanautot

      Mutta edelleen rahamiesten auto; joka päivä joku osa pitää vaihtaa..vai oiskos patongit muka nyt skarpannut kun yli 100-vuoden aikana sieltä mitään toimivaa ole tullut, paitsi Tirfor taljat

      • HerranHaltuun

        Kommentti johon ei oikeastaan kannattaisi sanoa mitään, mutta mutta... Olen äimistynyt saksalaisten autojen moottoreiden huonoudesta. Ei siinä, että olisi yksi valmistaja jolla on huonoja moottoreita, mutta niitä löytyy ainakin Audi/VW:ltä, BMW:ltä sekä Mercedekseltä. Kyseisiltä valmistajilta löytyy moottoreita, joiden jakopään uusiminen voi maksaa 4000 - 5000 euroa ja jos jakopää ehtii laueta, koko moottori menee uusiksi, kustannukset 10000 euroa.

        Kun vielä BMW on sekaantunut tuon 508:n bensamoottorin suunnitteluun, ja jossa ei jakopää kestä kovinkaan pitkään, sanoisin että saksalainen laatu on romahtanut aivan täysin ja ranskalaiset porskuttaa parhaassa osaamisessa.

        Itse ostaisin 508:n koska vaan, mutta kun siinä on tuo BMW:n yhteistyömoottori joka on luvattoman huono. Muutenhan autossa ei ole huomautettavaa. Dieselillä tuo 508 on aivan loistava auto, mutta itselle tulee alle 10tkm vuodessa ajoa, niin ei kannata dieseliä ostaa.


      • Pöcö

        Ranskalaisissa voi olla pikkuvikoja enemmän, esim. Pösössä on suunnitteluvirhe jonka takia vastaan tulee koko ajan Pösöjä jossa toinen etuvalo on palanut. Syynä on se että konepellin kolautukset alas rikkovat polttimon. Omassa pösössä tuo muuten ratkesi kun siirryin Osramin polttimoihin.
        Polttimot ja sähköviat on kuitenkin halpoja korjata verrattuna saksalaisten autojen järkyttäviin vikoihin voimansiirrossa. Jatkopäät, vaihteet, männänrenkaat, karmeita suunnitteluvirheitä joiden korjaaminen maksaa omistajalle jopa 5-10 teur. Ranskalainen ei myöskään ruostu.
        Epäilen muuten että "saksalainen" laatu on kadonnut koska autoja ei tee enää saksalaiset edes Saksassa.


      • JobbarinKaveri

        Tuttu kaveri ostaa ja myy autoja, joku sanoisi jobbariksi. Keskittyy tuollaisiin 7-10 vuotta vanhoihin, mutta ei osta ikinä ranskalaisia, syyksi sanoo ruosteongelmat, surkeat sähkölaitteet ja huonot koneet, ei halua joutua ongelmiin, kun pettynyt ostajaa valittaa. Kuulemma Pösö on kyllä parempi kuin ruostepommi Rellu.


      • Etuskoitsekkään

        Tulipa tojoterolla paksua skeidaa. Muita kavereita sillä jopparilla ei taida ollakaan kuin sinä.


    • hjhjhgjjgh

      Suomessa sitten merkittävä kun sitten uusi pro avensis kun jollakin camryllä ei korvata sitten erittäin tärkeää farmarin puuttumista.Kojelauta sitten tavanomasempi ja verhoilu muutokset ja tietenkin merkinnät kun korvaava katumaasturi kuitenkin liian kallis ja tilankäyttö perhekäyttöön.
      Monikaan ei kyllä pidä oamsta milestä liian lelumaisesta mittaristosta jolla vain haetaan erottumista.

    • Pösölläpääsee

      Jospa tämä uusi 508 lunastaisi nyt lupaukset ajajan autosta. Itsellä on kokemusta Peugeot 406 SV 2.0 HDI farkusta, joka oli ajettavuudeltaan sekä luotettavuudeltaan aivan ykkösluokkaa. Kyseisellä autolla rullasin mittariin 560 tkm. Tämän jälkeen tuli testattua puolisen vuotta 407 farkkua, mutta 406:n ajettavuuteen verrattuna se oli suuri pettymys.

    • ReijoKalervo

      PSA konsernin common rail koneet ovat ikiliikkkujia. Uskallan väittää, että BMW yhteistyön tulos ei taas ole.

      • MihinTarvitset

        Mihin niitä "ikiliikkujia" tarvitaan?

        Suurin osa autoista romutetaan ennenkuin mittarissa on 300tkm.


      • Taxxari

        "Romutussääntö" ei valitettavasti toteudu Suomessa :D
        Täällähän joka toinen naapurin Ville tai Kalle ajelee toijjotalla tai merssulla, jonka mittarissa komeilee vähintään tuo 300tkm.. just sisään ajettuja kamppeita.


      • Pöcötti

        Pösöjä löytyy myös paljon puoli miljoonaa ajettuja. Osa kulkee vielä toisen puoli miljoonaa Afrikassa mihin niitä on paljon viety käytettynä. Sen sijaan esim. bemaria, Audia, Skodaa ja Volkkaria ei löydy näillä kilometreillä. Volvoa löytyy.


      • MihinTarvitset
        Taxxari kirjoitti:

        "Romutussääntö" ei valitettavasti toteudu Suomessa :D
        Täällähän joka toinen naapurin Ville tai Kalle ajelee toijjotalla tai merssulla, jonka mittarissa komeilee vähintään tuo 300tkm.. just sisään ajettuja kamppeita.

        Romutussääntö kyllä toteutuu Suomessa.

        Itsekin olin siinä luulossa että Suomessa ajetaan pääsääntöisesti yli 300tkm ajetuilla autoilla, mutta totuus on toinen. En muista tarkkaa prosenttilukua, mutta olikohan se jotakin 5% tai 3% autoista, joilla oikeasti tuo maaginen 300tkm tai enemmän tulee mittariin.


      • MihinTarvitset
        Pöcötti kirjoitti:

        Pösöjä löytyy myös paljon puoli miljoonaa ajettuja. Osa kulkee vielä toisen puoli miljoonaa Afrikassa mihin niitä on paljon viety käytettynä. Sen sijaan esim. bemaria, Audia, Skodaa ja Volkkaria ei löydy näillä kilometreillä. Volvoa löytyy.

        Kommentti ei pidä paikkaansa.

        https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372#gs.ptlBFsY

        Sieltä löytyy nimenomaan mainitut BMW, Audi ja Volkkari kärkisjoilta.


      • sdsfsdfsdfsd

      • Gkgkgkgkkgkgkg
        MihinTarvitset kirjoitti:

        Romutussääntö kyllä toteutuu Suomessa.

        Itsekin olin siinä luulossa että Suomessa ajetaan pääsääntöisesti yli 300tkm ajetuilla autoilla, mutta totuus on toinen. En muista tarkkaa prosenttilukua, mutta olikohan se jotakin 5% tai 3% autoista, joilla oikeasti tuo maaginen 300tkm tai enemmän tulee mittariin.

        Taidat olla se sama vajakki, joka Toyotiin liittyen tuota tilastoa esittelee?

        Kysehän on siis siitä, että liikenteessä nyt olevista vain vähäinen osa on yli 300tkm ajettuja. Mutta tämä ei suinkaan ole sama asia kuin se, että monellako autolla 300tkm päästään ennen romutusta?
        Tämä on moneen kertaan rautalangasta väännetty, mutta joku kehityshäiriö estää sinua ymmärtämästä tätä. Jos siis olet se sama vajari. Jos et, niin tuossa mietittävää. Jos taas tietosi perustuivat johonkin ihan muuhun tilastoon, niin olisi mielenkiintoista nähdä se.


      • Kfkfkfkfkgkgkg
        MihinTarvitset kirjoitti:

        Mihin niitä "ikiliikkujia" tarvitaan?

        Suurin osa autoista romutetaan ennenkuin mittarissa on 300tkm.

        No varmaan niitä tarvitaan juuri tuon takia. Eli jotta romutusikä pidentyisi.


      • ruipatirei
        Gkgkgkgkkgkgkg kirjoitti:

        Taidat olla se sama vajakki, joka Toyotiin liittyen tuota tilastoa esittelee?

        Kysehän on siis siitä, että liikenteessä nyt olevista vain vähäinen osa on yli 300tkm ajettuja. Mutta tämä ei suinkaan ole sama asia kuin se, että monellako autolla 300tkm päästään ennen romutusta?
        Tämä on moneen kertaan rautalangasta väännetty, mutta joku kehityshäiriö estää sinua ymmärtämästä tätä. Jos siis olet se sama vajari. Jos et, niin tuossa mietittävää. Jos taas tietosi perustuivat johonkin ihan muuhun tilastoon, niin olisi mielenkiintoista nähdä se.

        Onko mielenterveysasiasi kunnossa?


    • toyota-äijä

      Ranskalaisia vain sinapilla ja ketsupilla.
      Ikinä en osta Ranskalaista autoa.

    • zorpas

      Pösöt ovat karkkeja päältä mutta silkkoa sisältä. Tuohon tulee edelleen se kammottavan maineen omaava THP-kone, eli 1,6-bensaturbo. Nyt pösömarkkinoijat ovat nimenneet sen ovelasti Puretechiksi ettei ostajat tietäisi sen taustaa. Tuo kone on edelleen jakoketjulla ja ketjusysteemi joudutaan remppaamaan yleisesti 20.000 km:n välein, joskus tuurilla jotkut päässeet 40-60 tkm. Imusarja joudutaan puhdistamaan mx 60 tkm välein. Jos ette usko käykää peugeotfoorumi.com:lla tai citroenfoorumi.com:lla katsomassa. Muutakin ongelmaa noissa piisaa, esim. 308:ssa näyttö pimenee, starttinappula kenkkuilee ja 508:ssa ilmastointiautomatiikan viat yleisiä.

      Onnea vaan uutukaisen parissa niille jotka sellaisen hankkivat!

      • Pöcötti

        THP onkin BMW:n tekele ja oli virhe Peugeotilta luottaa saksalaiseen tekniikkaan. Aidot ranskalaiset kuten vanhempi TU-moottori ja myöhempi maailman parhaaksi moottoriksi valittu PureTech ovat luotettavia. Samoin kuin HDi jota muutkin automerkit haluavat.


      • sdsfsdfsdfsd

        Puretech ei todellakaan ole sama moottori kuin tuo sakujen suunnittelema THP moottori.


      • KerroRohkeasti
        sdsfsdfsdfsd kirjoitti:

        Puretech ei todellakaan ole sama moottori kuin tuo sakujen suunnittelema THP moottori.

        Laitatko jonkunlaisen viitteen siihen, että mistä tuo tieto on peräisin, että THP olisi saksalaisten suunnittelema.

        Itse en ole meinaan sitä tietoa mistään löytänyt, vaikka olen etsinytkin.


      • Pöcötti

        No onhan tuosta wikipedia-artikkelikin. Kyseessä on ns. Prince-moottori. Se on tehty yhteistyössä BMW/PSA. Kumpi sitten on pääsuunnittelija, käsitykseni mukaan BMW, jonka käsialaa on myös venttiilien ajoitussysteemi joka on kai ongelmallinen.


      • RellunPaikka
        Pöcötti kirjoitti:

        No onhan tuosta wikipedia-artikkelikin. Kyseessä on ns. Prince-moottori. Se on tehty yhteistyössä BMW/PSA. Kumpi sitten on pääsuunnittelija, käsitykseni mukaan BMW, jonka käsialaa on myös venttiilien ajoitussysteemi joka on kai ongelmallinen.

        Olen lukenut tuon monesta paikasta, että monen ihmisen käsitys on se, että jakopäänsuunnittelu olisi BMW:n käsialaa, mutta onko se oikeasti?

        Onko tuollainen rakenne, jossa heppoinen yksirivinen ketju pyörittää jakopäätä, tyypillinen BMW toteutus? Itse en ole tuttu BMW moottoreiden kanssa olleenkaan.


    • dfghfghgfhfgh

      Kyllä se bemun suunnittelema on usko pois. Pösön omat moottorit ei kärsi tästä ongelmasta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

      hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe