Konversiohäiriö

Konvere

Konversiohäiriöisiä paikalla,kaipaisin kokemuksia?

30

3743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Djduidid

      Huhuu kokemuksia

    • Djejejje

      Ups

    • Tereds

      Itselläni oireilee aistien puuttumisena.

    • Karo2018

      Tärinä huutoparku hyperventilointi paniikki-kohtauksia. Riippuvainen vanhemmista toisinaan (33 v.), vaivun välillä teiniksi/lapseksi. Sosiaalisuhteet vaikeita ylläpitää. Ystävyys loppuu helposti, jos tulee riitaa. Ajatusmaailma aika mustavalkoista. Ystävät ovat pelkkää hyvää, mutta kun tulee ongelmia, en pysty käsittelemään, että meissä kaikissa on pimeät puolet. Tämän takia myös tutustunut hyväksikäyttäviin, manipuloiviin ihmisiin, rakastanut heitä sokeasti. En osaa suojella itseäni, jos joku on ystävä-listalla. Pari vuotta sitten ystävän mies raiskasi. Nyt kaikki varoitusmerkit ovat selviä, silloin en voinut uskoa, että tämä henkilö voisi kohdentaa pahuuttansa minuun. Nauroin syytöksille, mitä hänestä kuulin, kunnes se tapahtui mulle. Myöskin eräs toinen pahoinpiteli mut kaksi kertaa, olin kuullut hänestä, että on käynyt muidenkin naisten kimppuun, en uskonut. Elämäni on mustavalkoista ihmisten suhteen. On hyvät ja pahat. Itsemurha-yrityksiä teinistä saakka, kun en enää jaksa käsitellä arkeani. Näyttelen sujuvasti eri rooleja, pidän herkän itseni piilossa, kunnes luotan toiseen täysin. Toisaalta en ikinä 10 vuoden suhteen aikana kertonut mielenterveysongelmistani ex-miehelleni, koska pelkäsin hänen käyttävän sitä minua vastaan lasten kanssa. Pelkäsin pienenä kaikkea, mielikuvitus on aika rajaton. Jos mut saa pois tolaltaan, ja koen että pitää puolustautua, mussa herää joku, joka on valmis ihan mihin vain. Jälkeenpäin tärisen ja itken pelosta. Eri persoonat voivat jäädä päälle viikoiksi.

    • Ejejjeje

      Voiko esim aistien huonontuminen olla konversiohäiriötä?

      • Outo76

        Kyllä voi. Itse en esim kuule puhuttua puhetta. Jotenkin vain aistin sen. Yleensä olen oikeassa. Joskus sattuu että kuulen puheen, mutta en voi siihen vastata, koska aistin sen mutta en voi vastata, koska konversiohäiriö häiritsee enkä siten ymmärrä miten toimin. Tämä on suuri ongelma esim parisuhteessa. Kaikki naiset ovat pitäneet minua "omituisena" ja häipyneet vähin äänin. Miten minun tulisi toimia? Haluan perheen, jota rakastastaa?


    • Ejejjejej

      Ikävä kuulla,itselläni on kadonnut hajuaisti kokonaan ja ajattelen että johtuu tästä konversiosta

    • Ejejjejeje

      Lisäksi olo on kokoajan kamalan huono ja tuntuu kuin aivot olisi jotenkin lamaantuneet.:(

    • Konversi

      Mikä mua vaivaa voiko tää olla konversiohäiriötä että heti herätessä on ihan kamala olo ja hajuaisti on mennyt?

    • Konversin

      Voiko liittyä konversiohäiriöön tälläiset puutteet?

    • Konversine

      Huhuu?

    • Perunana

      Oireilee neurologisina oireina tai puutteina

    • Ekjik

      Kokemuksia olisi kiva saada konversiohäiriöstä

    • Siilasi

      Onko kukaan kokenut?

    • Siilasi

      Kokemuksia konversiohäiriöstä?

      • Elämä.on.ihanaa

        Koen että haju-,maku-ja tuntoaistit ajoittain katoavat. Joskus tulee outo olo; ikään kuin en olisi "paikalla" fyysisesti. Koen että olen jotenkin "hengellisesti" läsnä. En oikein osaa sanoa. En ole kertonut näistä kenellekkään. Pelkään että saan "hullun" leiman. Kokemukset ovat olleet kivoja! Oletko kokenut samoja juttuja?


    • Konveree

      Olen kokenut samoja,itselläni puuttuu juuri hajuaisti ja ikäänkuin huimaa ja tuntoaisti katoaa naamasta. Pelkään jos tämä kaikki onkin neurologista. Myös sekavuutta esiintyy eli ajan ja paikan taju häviää ja pitää miettiä olenko nyt kotona ja olenko edes elossa ylipäätään.

      • Kärsivä.mies

        Tuttu juttu! Samat kokemukset...mutta en tiedä...hävettää kertoa... vaikka onhan tämä anonyymi palsta. No olkoon! Minulla on alkanut ilmetä sellaista että että tuo "pikkuveli" on alkanut olemaan aivan tunnoton kun on tehty vaimon kanssa "sellaista". Kyllä akti on onnistunut ja vaimo sanoo olevansa tyytyväinen. Itseäni epäilyttää tuo kun "veikka" on kuin oksanpätkä. Luulen että vaimo ns sumuttaa minua? Ei kai vain hae "onnea" muualta? Onko jollain sama tilanne?


    • Temest

      Ei liity varmaankaan konversiöhäiriöön tuo.

    • Olipom

      Minulla esiintyy konversiohäiriö neurologisina tuntemuksina. Muiden kokemuksia olisi myös kiva kuulla tästä häiriöstä.

    • Tanttare

      Onko lisää kokemuksia?

      • eiKonverseasiis

        Ei ilmeisesti kannattaisi käyttää mitään Converse-merkkisiä tuotteita jos ne voivat aiheuttaa häiriöitä televesi-vastaanottimessakin.


    • Enymmärräkyllä

      Ompa järjetön juttu

    • Jurinen

      Minulla konversio oireilee epätodellisena olona ja poissaolontunteena sekä halvaus oireina. Syöminen on vaikeaa.

    • Selenanaa

      Lisää kokemuksia löytyykö?

    • Anonyymi

      Jalkojen hermosto menee ihan sekaisin. Kävely vaappumista ja väsyttää todella herkästi. Jos ei lepää ajoissa tai ponnistelee virheellisiä komentoja vastaan, vapina leviää käsiin ja päähän. Pohjalla lapsuus henkisen väkivallan uhrina.

    • Anonyymi

      Minulla oireilee depersonalisaatio- eli dissosisaatioon kuuluva häiriönä. Pahin oire jalkojen lihasten heikkous, johon ei ole neurologisissa tutkimuksissa löydetty mitään syytä. No yhtä paha tietysti on tuo epätodellinen olo, mikä on dissosisaatiota. Konversiohäiriö on kehittynyt vuosikausien kovan ahdistuksen seurauksena, johon syyt paniikkihäiriössä, ja todella ahdistavissa pakkoajatuksissa. Ssri pitää jotenkuten oireet aisoissa. Eli nenä pysyy juuri ja juuri pinnalla.

    • Anonyymi

      Minulla konversiohäiriö oireilee mm. pakkoäännähdyksinä, pakkoliikkeinä, näköhäiriöinä, fyysisenä väsymyksenä jne. Aikaisemmin minulla oli myös huimausta, pyörtymisen tunteita sekä hallitsemattomia raivo- ja paniikkikohtauksia. Somaattiselta puolelta, kuten laajasta verenkuvasta ja aivosähkökäyristä ja kuvista ei löytynyt mitään oireitani selittävää.

    • Anonyymi

      Mulla on nielemisvaikeuksia, lihasnykäyksiä (isoja elohiiriä ympärikehoa), ajoittain toinen jalka heikompi, tunto puutoksia ja aistien vääristymistä esim. Saatan tuntea kylmää tai kuumaa jossain päin kehoa. Mutta tuo nielemisvaikeus on todella kurja konversiohäiriö oire, kun pahimmillaan aiheuttaa sen, että laihdun useita kiloja, kun olen muutenkin alipainoinen. Olen huomannut, että stressi tai muu kovempi psyykkinen kuormitus pahentaa oireita esim. Viime aikoina lapsen vakava sairastuminen. Olen oireillut jo yli 10 vuotta ja muuta selitystä oireille ei ole löytynyt. Mulla on vahvaa traumataustaa.

    • Anonyymi

      Kiitos kaikille kirjoittajille! Olen kärsinyt oireista vuosia ja surrut sitä, että olen maailman ainoa.

      Minulla on tasapaino- ja kävelyongelmia, sekä pakkopuhetta ja irvistelyä. Päässä sirisee jatkuvasti. Vaikea traumatausta. Aivokuvat normaalit.

      Ilman tietoa ja tukea ei taida olla toivoa voinnin paranemisesta. Kiitos, että olette käyneet tällä palstalla. Se on lohduttavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe