Olen ollut nuorena ujo. Koulussa olin sellainen opettajien suosikki, joka ei koskaan inttänyt vastaan ja joka yritti tulla kaikkien kanssa toimeen. Elikkä olin sellainen jota kutsutaan nykyisin liian-kiltiksi. Tämä johti siihen, että minua kiusattiin läpi koulu elämän. Sieltä ne sosiaalisten tilanteiden pelot nostivat päätään.
Joskus olen havainnut, että kun keskustelen jonkun oudomman henkilön kanssa vakavampi luontoisista asioista niin minua rupeaa hirvittävästi ahdistamaan. Yritän vältellä kaikin tavoin katsomasta keskustelukumppania, sanat muuttuvat puuroisiksi ja tuntuu että hengittäminen käy normaalia vaativammaksi, silmäkulmat kostuvat ja tuntuu, että koska tahansa voisi ruveta valumaan kyyneleitä. Ei siinä oikeastaan se keskustelu ahdista vaan se, että vastapuoli huomaisi kuinka ahdistunut olen ja rupeaisi kyselemään "mikä nyt vaivaa". Onko tämä sellainen sosiaalinen paniikkihäiriö? Onneksi tuollaiset ovat harvinaisia ja niitä ei ole tullut moneen vuoteen.
Nyt alan olla taas siinä vaiheessa, että on jo melko vaivatonta jutustella muiden miesten kanssa, mutta samaa sukupolvea olevien naisten kanssa keskustelu on edelleenkin haastavaa parhaassakin tapauksessa. Onko teillä muilla samankaltaisia ongelmia, että on vaikeampaa keskustella vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa kuin mitä oman sukupuolen edustajan? Johtaakohan tämäkin esto koulumaailmaan silloinhan oli niitä "poika ja tyttö bakteereita". Sehän olisi ollut melkein sosiaalinen itsemurha, jos silloin olisi ollut tyttöjen kanssa tekemisissä. Eivät tytöt koskaan minua kiusanneet, mutteivat he missään positiivisissakaan vuorovaikutuksissa olleet kanssani. Annettiin vain toistemme olla rauhassa.
Nyt olen 31v. Asun yksin ja olen työ elämässä. Melkoisen yksinäistä tämä elämä ihmiselle joka haluaisi parisuhteen ja perheen. Mutta tämä ahdistus pilaa melko lailla kaikki tutustumis mahdollisuudet live-elämässä. Eikä netistäkään ole löytynyt kirjoittelu kaveria, jonka kanssa olisi voinut edetä pikku askelin toisiaan kohti. Miten te muut sosiaalisia tilanteita karttavat, jotka kuitenkin haluatte löytää jonkun mahdollisen seurustelu kumppanin toimitte?
Tältäkö se tuntuu
0
273
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3371963IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk471619Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1541301- 1431158
Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021141Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.841131Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701057Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.791032Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan48962Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten9938