Lieksan keskustelupalstan suosio

Mihin Lieksan palstan suuri suosio perustuu?
Lieksan palstan kirjoittajista yhdeksän kymmenestä on muilta pakkakunnilta ja heidän päätavoitteenaan on halveerata Lieksaa. Ulkopaikkuntalaisten kirjoittelu Lieksan palstalle alkoi jo kymmenisen vuotta sitten kun somaleita alkoi tulla paikkakunnalle. Se oli joillekin suuri tapahtuma ja ihme ja siitä kirjoiteltiin palstalle eri puolilta Suomea. Lieksalaiset ovat saaneet jo tarpeekseen maahanmuuttokirjoitteluista.

Muut Pohjois-Karjalan palstat ovat lähes kuolleita, mutta Lieksan on kerännyt häiriintyneet törkykirjoittajat palstalleen ympäri Suomea. Ulkopaikkakuntalaisuuden huomaa erilaisista murteista tai meille vieraista sanoista, suuresta asioiden tietämättömyydestä, puutaheinääviesteistä, törkyaloituksista, maahanmuuttokirjoituksista, lieksalaisten ja lieksalaisuuden mollamisesta eri tavoin, asiakirjoituksiin puuttumisena ja monenmoisena muunlaisena häirintänä.

Muiden Pohjois-Karjalan paikkakuntien palstoilla on pari käyntiä vuorokaudessa Joensuu mukaan lukien, Nurmeksessa puolenkymmentä ja joillakin palstoilla ei yhtään pitkiin aikoihin.

Lieksa edustaa Pohjois-Karjalan asukkaista vaan hyvin pientä osaa, joten varmaa on, että vain muutama lieksalainen henkilö kirjoittelee palstalle. Lukijoita voi olla hieman enemmän.

Ulkopaikkakuntalaiset lukevat myös Lieksan palstaa ja poistattavat paljon aloituksia. Tämäkin aloitus on poistettu Lieksan palstalta kaksi kertaa, mutta muiden paikkakuntien palstoilta ei!

Lieksan palsta on hyvin eläväinen!

19

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myötähäpeää

      Niinkuin häirikkö Kamuttaja ei ole lieksalainen kun ei tiedä mitään Lieksan asioista..

      • Kamuttaja on syntyjään pielisjärveläinen ja tietää erittäin paljon paikkakunnan asioista kymmenien vuosien takaa. Hän ei siis todellakaan ole lieksalainen.


    • lurpslurpslurps

      Todellisuudessa täällä kävijöistä suurin osa on lieksalaisia, mutta kaiken kaikkiaan tänne kirjoittaa vain muutama henkilö.

      Ja se viestien poistattaja on eräs suvakki, joka ei kestä ikäviä totuuksia mamuista.

    • Minä olen syntynyt Kontiolahdella 40-luvulla ja myös 40-luvulla muuttanut Lieksan kauppalaan. Tunnen olevani lieksalainen, koska olen asunut Lieksassakin jo 70 vuotta. Kirjoittelen vain Lieksan ja entisen Pielisjärven asioista. En kuitenkaan koskaan politiikasta enkä maahanmuutosta. En myöskään poistata palstan kirjoituksia, koska se ei ole minun tehtäväni. Minun paikkakuntaa koskevia aloituksiani ja viestejäni on hyvin monta kertaa poistettu, vaikka niissä ei ole koskaan ollut mitään palstan sääntöjen vastaisuutta.

      • Myötähäpeää

        Olen poistattanut siksi että kirjoitat myös nikkekllä Kamuttaja


      • Myötähäpeää kirjoitti:

        Olen poistattanut siksi että kirjoitat myös nikkekllä Kamuttaja

        Anna olla. Kamuttaja ja Wanhalieksalainen ovat asiallisia herrasmieskirjoittajia. Heistä voi ottaa esimerkkiä.


      • Myötähäpeää kirjoitti:

        Olen poistattanut siksi että kirjoitat myös nikkekllä Kamuttaja

        Sallin toki sinulle häpeäsi. Jokainen saa elää omien uskomuksiensa ja olettamuksiensa kanssa. Jos on seurannut minun ja Kamuttajan kirjoituksia vaikkapa kymmenen vuoden ajalta, huomaa historiakirjoitusten sisällöissä suuriakin eroja. Yhteisiä tekijöitäkin löytyy esimerkiksi 60-luvulta ja niistä olemme molemmat kirjoittaneet omia kuvauksiamme. Kirjoituksemme täydentävät toisiaan. Ne kannattaa lukea tarkkaan, ettei pääse syntymään viestisi kaltaisia kömmähdyksiä.


      • Myötähäpeää

        Jos lopetetut kirjoittamisen nimimerkillä Kamuttaja niin poistot loppuuko samantien


      • Myötähäpeää
        Myötähäpeää kirjoitti:

        Jos lopetetut kirjoittamisen nimimerkillä Kamuttaja niin poistot loppuuko samantien

        Lupaan sen


      • luulisin.niin
        Uuninpankko kirjoitti:

        Anna olla. Kamuttaja ja Wanhalieksalainen ovat asiallisia herrasmieskirjoittajia. Heistä voi ottaa esimerkkiä.

        Ei kai Sinua tarkoitettu tuolla aiemmin kirjoitetussa kommentissa?


      • voi.voi.onnetonta
        Myötähäpeää kirjoitti:

        Jos lopetetut kirjoittamisen nimimerkillä Kamuttaja niin poistot loppuuko samantien

        Humalasta selviämisesi vaikuttaa olevan vielä pahasti kesken! Niin on sekavaa kirjoittelusi.


    • Tunnustakaamme

      Kotiseutuintoilijat ovat vastenmielisiä. Paljon täällä on toki hyvääkin, mutta jos ihan rehellisiä ollaan, niin sinnittelyä, kurjistumista ja viivytystaisteluahan se Lieksan tulevaisuun tulee olemaan. Sama suunta muillakin pienillä kaupungeilla nähtävissä. Lieksan painolastina on sen sijainti kaukana kaikesta Pielisen takana. Ei auta Kolit eikä kikat, vaikka kuinka toivoisi.

      • pahimmalle.häpäisijälle

        Ovatko vain kotiseutuhäpäisijät sinun mieleesi. Häpäisykö vain on sinun mielestäsi hyvää? Taidat olla yksi pahimmin häpäisijöistä! Jätämme tekstisi lukematta.


      • Tunnustakaa

        Kotiseututodenpuhuja enemmän kuin intoilija. Valehtelu on häpäisyä ja valehteleminen hävettävää. Tosiasioiden tunnustaminen on kunnioitettavaa ja kaiken kehittymisen edellytys.


    • Paitsi_että

      Jos Lieksan palstalla kirjoitettaisiin ainakin pääsääntöisesti Lieksan asioista kuten Suomi24-säännöt edellyttävät, ulkopuolisten kirjoittelijoiden mielenkiinto palstaan lopahtaisi hyvin pian. Sen pituinen se.

      • Negatiivisten viestien kirjoittaminen pitäisikin loppua. Ulkopaikkakuntalaiset voivat tietenkin kirjoitella asiallisia viestejä eikä pelkästään mollaamisia.


      • toiveajattelu

        Tänne kukaan ulkopaikkakuntalainen kirjoittele turhia hupsitte.


    • pitkästä.aikaa.vilkaisin

      Eipä tämä nyt kovin suositulta näytä. Samaa höpöhöpöä ylläpidetään tyhjänpäiväisillä aloituksilla. Oli kuitenkin jokunen vuosi sitten ihan virkeä palsta. On kiinnostus hiipunut muillakin..

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      158
      1561
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1235
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      199
      1086
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      987
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      852
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      852
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      56
      798
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      786
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      695
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      49
      687
    Aihe