Mihin Lieksan palstan suuri suosio perustuu?
Lieksan palstan kirjoittajista yhdeksän kymmenestä on muilta pakkakunnilta ja heidän päätavoitteenaan on halveerata Lieksaa. Ulkopaikkuntalaisten kirjoittelu Lieksan palstalle alkoi jo kymmenisen vuotta sitten kun somaleita alkoi tulla paikkakunnalle. Se oli joillekin suuri tapahtuma ja ihme ja siitä kirjoiteltiin palstalle eri puolilta Suomea. Lieksalaiset ovat saaneet jo tarpeekseen maahanmuuttokirjoitteluista.
Muut Pohjois-Karjalan palstat ovat lähes kuolleita, mutta Lieksan on kerännyt häiriintyneet törkykirjoittajat palstalleen ympäri Suomea. Ulkopaikkakuntalaisuuden huomaa erilaisista murteista tai meille vieraista sanoista, suuresta asioiden tietämättömyydestä, puutaheinääviesteistä, törkyaloituksista, maahanmuuttokirjoituksista, lieksalaisten ja lieksalaisuuden mollamisesta eri tavoin, asiakirjoituksiin puuttumisena ja monenmoisena muunlaisena häirintänä.
Muiden Pohjois-Karjalan paikkakuntien palstoilla on pari käyntiä vuorokaudessa Joensuu mukaan lukien, Nurmeksessa puolenkymmentä ja joillakin palstoilla ei yhtään pitkiin aikoihin.
Lieksa edustaa Pohjois-Karjalan asukkaista vaan hyvin pientä osaa, joten varmaa on, että vain muutama lieksalainen henkilö kirjoittelee palstalle. Lukijoita voi olla hieman enemmän.
Ulkopaikkakuntalaiset lukevat myös Lieksan palstaa ja poistattavat paljon aloituksia. Tämäkin aloitus on poistettu Lieksan palstalta kaksi kertaa, mutta muiden paikkakuntien palstoilta ei!
Lieksan palsta on hyvin eläväinen!
Lieksan keskustelupalstan suosio
19
540
Vastaukset
- Myötähäpeää
Niinkuin häirikkö Kamuttaja ei ole lieksalainen kun ei tiedä mitään Lieksan asioista..
Kamuttaja on syntyjään pielisjärveläinen ja tietää erittäin paljon paikkakunnan asioista kymmenien vuosien takaa. Hän ei siis todellakaan ole lieksalainen.
- lurpslurpslurps
Todellisuudessa täällä kävijöistä suurin osa on lieksalaisia, mutta kaiken kaikkiaan tänne kirjoittaa vain muutama henkilö.
Ja se viestien poistattaja on eräs suvakki, joka ei kestä ikäviä totuuksia mamuista. Minä olen syntynyt Kontiolahdella 40-luvulla ja myös 40-luvulla muuttanut Lieksan kauppalaan. Tunnen olevani lieksalainen, koska olen asunut Lieksassakin jo 70 vuotta. Kirjoittelen vain Lieksan ja entisen Pielisjärven asioista. En kuitenkaan koskaan politiikasta enkä maahanmuutosta. En myöskään poistata palstan kirjoituksia, koska se ei ole minun tehtäväni. Minun paikkakuntaa koskevia aloituksiani ja viestejäni on hyvin monta kertaa poistettu, vaikka niissä ei ole koskaan ollut mitään palstan sääntöjen vastaisuutta.
- Myötähäpeää
Olen poistattanut siksi että kirjoitat myös nikkekllä Kamuttaja
Myötähäpeää kirjoitti:
Anna olla. Kamuttaja ja Wanhalieksalainen ovat asiallisia herrasmieskirjoittajia. Heistä voi ottaa esimerkkiä.
Myötähäpeää kirjoitti:
Sallin toki sinulle häpeäsi. Jokainen saa elää omien uskomuksiensa ja olettamuksiensa kanssa. Jos on seurannut minun ja Kamuttajan kirjoituksia vaikkapa kymmenen vuoden ajalta, huomaa historiakirjoitusten sisällöissä suuriakin eroja. Yhteisiä tekijöitäkin löytyy esimerkiksi 60-luvulta ja niistä olemme molemmat kirjoittaneet omia kuvauksiamme. Kirjoituksemme täydentävät toisiaan. Ne kannattaa lukea tarkkaan, ettei pääse syntymään viestisi kaltaisia kömmähdyksiä.
- Myötähäpeää
Jos lopetetut kirjoittamisen nimimerkillä Kamuttaja niin poistot loppuuko samantien
- Myötähäpeää
Myötähäpeää kirjoitti:
Jos lopetetut kirjoittamisen nimimerkillä Kamuttaja niin poistot loppuuko samantien
Lupaan sen
- luulisin.niin
Uuninpankko kirjoitti:
Anna olla. Kamuttaja ja Wanhalieksalainen ovat asiallisia herrasmieskirjoittajia. Heistä voi ottaa esimerkkiä.
Ei kai Sinua tarkoitettu tuolla aiemmin kirjoitetussa kommentissa?
- voi.voi.onnetonta
Myötähäpeää kirjoitti:
Humalasta selviämisesi vaikuttaa olevan vielä pahasti kesken! Niin on sekavaa kirjoittelusi.
- Tunnustakaamme
Kotiseutuintoilijat ovat vastenmielisiä. Paljon täällä on toki hyvääkin, mutta jos ihan rehellisiä ollaan, niin sinnittelyä, kurjistumista ja viivytystaisteluahan se Lieksan tulevaisuun tulee olemaan. Sama suunta muillakin pienillä kaupungeilla nähtävissä. Lieksan painolastina on sen sijainti kaukana kaikesta Pielisen takana. Ei auta Kolit eikä kikat, vaikka kuinka toivoisi.
- pahimmalle.häpäisijälle
Ovatko vain kotiseutuhäpäisijät sinun mieleesi. Häpäisykö vain on sinun mielestäsi hyvää? Taidat olla yksi pahimmin häpäisijöistä! Jätämme tekstisi lukematta.
- Tunnustakaa
Kotiseututodenpuhuja enemmän kuin intoilija. Valehtelu on häpäisyä ja valehteleminen hävettävää. Tosiasioiden tunnustaminen on kunnioitettavaa ja kaiken kehittymisen edellytys.
- Paitsi_että
Jos Lieksan palstalla kirjoitettaisiin ainakin pääsääntöisesti Lieksan asioista kuten Suomi24-säännöt edellyttävät, ulkopuolisten kirjoittelijoiden mielenkiinto palstaan lopahtaisi hyvin pian. Sen pituinen se.
Negatiivisten viestien kirjoittaminen pitäisikin loppua. Ulkopaikkakuntalaiset voivat tietenkin kirjoitella asiallisia viestejä eikä pelkästään mollaamisia.
- toiveajattelu
Tänne kukaan ulkopaikkakuntalainen kirjoittele turhia hupsitte.
- pitkästä.aikaa.vilkaisin
Eipä tämä nyt kovin suositulta näytä. Samaa höpöhöpöä ylläpidetään tyhjänpäiväisillä aloituksilla. Oli kuitenkin jokunen vuosi sitten ihan virkeä palsta. On kiinnostus hiipunut muillakin..
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2332162Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601426Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171058- 601054
TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89984Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832