Onko masennuslääkityksen lopettamisessa odotettavissa yleensä esim. ahdistuksen uusimisoireita? vaikkakin lopettaa lääkityksen hitaasti... Tarvitseeko noita oireita siinä lääkityksen lopetusaikana säikähtää, tarkoittaako ne että lopettaa lääkityksen liian aikaisin?
Cipralexin lopettaminen
joiu37826
3640
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
et tulee vähän sen kaltaisia oireita, mut jos todella hitaasti lopetat niin hyvin pieninä. tosin jos olet käyttänyt lääkettä monta vuotta voi tulla vieroitusoireita kuten vapinaa ja päänsärkyä.
Lopetin kolme vuotta sitten kertaheitolla lääkkeet kun tuntui niin hyvältä. No parin kuukauden kuluttua iski aivan järjetön paniikki ja ahdistus. Pakko oli aloittaa uusiksi. Nyt aloin vähentää lääkitystä n. kuukausi sitten ja viimeisen viikon on huimannut hulluna. Myös masentaa, vaikka ei ole mitään syytä.
Masennus on yleensä sairaus, joka kestää useita vuosia. Varsinkin jos elämässä ei ole tapahtunut jotain selvää kriisiä, joka masennuksen aiheutti. Itselläni masennus todennäköisesti alkoi jo nuorena, unettomuus ym. oireet. Nyt olen nelikymppinen, enkä odotakaan, että voisin jättää lääkkeet pois muutaman kuukauden jälkeen. Olen kärsinyt psykosomaattisista oireista vuosikymmeniä, en vain tajunnut että kysessä oli masennus. Olisi tietysti mukavaa, jos voisin olla ilman kalliita lääkkeitä, mutta toisaalta olen valtavan iloinen, että nykyään on olemassa SSRI-lääkkeet, jotka ovat todella hyviä masennuksen hoidossa. Jos joudun syömään niitä loppuikäni, niin tyydyn kohtalooni, jos se suo minulle jotakuinkin tasapainoisen ja ns. normaalin elämän.