Tehdään Lieksanjoen yli alitasoliittymä. Se olisi samalla Lieksalainen erikoisuus, kansallinen nähtävyys, turistien yksivetonaula.
Tämä kestää superraskaan liikenteen ja on kaiketi lähes huoltovapaa:
https://www.youtube.com/watch?v=lmq9U3QI9CU
Alitasoliittymä Lieksanjon yli
20
456
Vastaukset
- Autovinssi
Mitenkä pelastustoimet saa hoidettua jos tulee yliajo? Ulosajo on tietenkin sallittu vain toisesta päästä ja sisäänajo pitää tehdä ainakin mopoihin lisäämällä2-t öljyä bensan sekaan.
- en.ymmärrä
Taisit erehtyä kokonaan väärälle palstalle. Mopojutut ovat aivan toisaalla.
- siltainsinööri
Ajatuksena hyvä, mutta toteutettuna kallis. Lieksanjoen tapauksessa joen virtaamaa ei saa jarruttaa kaventamalla väylää. Jokialueen omistaa Kemijoki Oy, jolla on sanottavansa myös tulevan sillan suhteen. Kuvan rakenne vastaa patoa, joka nostaa yläpuolista veden pintaa ja huonontaa Lieksankosken putouskorkeutta vähentäen näin laitoksen tuotantoa.
Joen alitus pitäisi tehdä kokonaan joen alitse maaperää kaivamalla puuttumatta joen rakenteeseen, pengerryksiin jne. Kaltevuuden takia tunnelista tulisi melko pitkä, arviolta puoli kilometriä eli Lieksan Lehden talon edestä Rantalan risteykseen. Tunneli olisikin jo varsin kallis juttu. - Mopodi
Nykyaikaisssa mopoissa on sisäänajimoidi ja öljyä ei tarvii lisätä bensan sekaan. 500 kilometrin jälkeen moottori antaa täyden tehon. Liika öljy ksrstoittaa moittorin ja tukkii pakoputken.
- kommunistit.valittaisi
Tuommoinen alikulkuprojekti ei tulisi kuuloonkaan, koska viherpiiperöt valittaa siitä, että kalat kärsii melusta! Ja sitäpaitsi pielisen järvilohille pitäisi olla vielä tunneli erikseen tuon systeemin alapuolella, että ne pääsisi ylävirtaan!
- Viitakko
Lueksan Jie on muuttanut Indonesiaan.
- upotetaan
Entäs jos upotetaan tuon siltahankkeen vastustajat lieksanjokeen ja thedään uusi silta entisen paikalle!
- ei.vihree
Meneehän Tampereellakin tunneli Tammerkosken alta eikä siinnä ole koskettu virtaamaan eikä kavennettu koskea. Tuota ratkasua kannattaisi harkita teilläkin ihan oikeesti.
- on.se.mahdollista
Jos Lieksanjoen ali kaivettaisiin tunneli ajoneuvoja varten, sen loivuus tarkoittaisi ainakin kilometrin pituista tunnelia eli ainakin Siltakadun risteyksestä kehäkukkaristeykseen saakka. Ei ehkä riittäisi kaupungin rahat moiseen projektiin. Ajatuksena olisi kyllä hyvä.
Muuten Pietarin kaupungin metron syvimmät asemat sijaitsevat melkein 90 metriä maanpinnan alapuolella, Nevan ja kanavien alla. Ja asemat ovat suuria ja tilavia.
- kovaa.kalliota.ei.ole
Ei varmaan onnistuisi koska vasemmisto ja luonnonsuojelijat vastustaisi hanketta, sillä simpukat ja mateet saattaisi häriintyä siitä tunnelin kaivamisesta!
Toisaalta Lieksa on semmoisella savikolla että tuskin kalliota löytyisä lahimmän 20 metrin syvyydestä, ja saveen rakentaminen olisi järjetöntä ja vaarallista!
Onko Tampereella peruskallioon louhittu tunneli?- vaihtoehtokaivuulle
Rakennetaan se tunneli joen yli niin välttyy kaivuulta ja vihreitten ja kalojen häiritsemisesltä.
Vähäisellä insinöörikoulutuksen "raapaisulla" osaan sanoa tuosta kauniista ja hyvästä idiksestä seuraavaa:
Ei todellakaan ole mielestäni hyvä idis. Tuo Hollannissa oleva kauneus, ja näyttävä alikulkurakennus liikenteen suhteen, on tosi toimiva siellä. Siinä on kuitenkin ainakin pari eroavaisuutta Lieksan sillan rakentamisen, ja niihin liittyvien ”pikku” ongelmien suhteen. Yksi on se, että joessa on virta. Toinen on se, että tila struktuurin suhteen on täysin eriävä. Ensikohdalla vesi virtaavana hioo rakenteita aina ajan kanssa. Tilan laajentaminen toisessa mallissa tulisi todella kalliiksi. Eli kauniilta näyttää, mutta ei ole järkevä vaihtoehto Lieksaan.
Toki oli mielenkiintoista nähdä tuollainenkin vaihtoehto. Siitä aloittajalle kiitos.
Ja loppukevennykseksi tulee ajankohtainen siltainsinööri. Antakaa anteeksi se, että on mahdollisesti tullut aiemminkin laitettua. Mutta nyt on syytä.
Artolle; Requiescat in pace
https://www.youtube.com/watch?v=1MAZ91k6obgPistäkää joki sillä kohtaa isoon putkeen, ja sitten voi tehdä kannaksen siihen kohtaa sillaksi.
Ei tarvitsisi ikinä huoltoa, ja kantavuutta olisi sillalla.- putukessa
Sää taidat olla putkessakun tuollasii puhut
putukessa kirjoitti:
Sää taidat olla putkessakun tuollasii puhut
Juuuh putkessa ollaaan, kohta laitetaan joen alitse.
- suhteellista
Tuommoisen pikkuojan yli sillan teko on pieni juttu,juuri tuli uutisista,kun juhlivat maailman pisimmän sillan avajaisia,jonka pituus on vaivaiset 250 kilometriä.
- Rikas.Kiina
Kiinan on hyvä rellestää, koska Kiinassa ovat maailman rahat.
- viuhtomaan
Liekalaisille välttäisi vinssilautta jojen yli.
- pitäisi.olla.selvää
Venäjän liekalaisille kyllä, mutta ei lieksalaisille ihan mikä tahansa kelpaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449021
- 785532
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14790Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon384004- 543425
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543332Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273185- 422336
- 341982
- 2111764