Huimaa ja oksettaa melkein joka päivä eikä ruoka tahdo maistua sitten tulee todella heikko olo kun ei saa syötyä säännöllisesti eikä aina riittävästi.
Voiko tällaiset näin voimakkaat fyysiset oireet johtua ihan pelkästään yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä ja pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta? Mulla on kyllä lääkkeenä rivatrilia tarvittaessa ahdistukseen ja tenoxia tarvittaessa unettomuuteen. Olen kumpiakin käyttänyt tässä viime viikolla että voisko noiden lääkkeiden vieroitusoireet aiheuttaa myös noin ikäviä vaikutuksia?
Lisäksi juhlin tuossa viikonloppuna synttäreitäni ja tuli pitkästä aikaa otettua kunnolla viinaa ja lauantaina oli niin kamala krapula että makasin koko päivän sairaana vuoteessa ja oksensinkin kerran. Toisaalta luulis nyt tuon krapulan jo menneen ohi ja mulla on muutenkin ollut tällaista pahoinvointia ja vähintään jonkinasteista huimausta jo varmaan useamman kuukauden vaikka en ole edes juonut alkoholia tai käyttänyt kovin usein noita minulle määrättyjä lääkkeitä.
Olen kyllä miettinyt myös todella pahaa jännitysniskaa tai hyvänlaatuista asentohuimausta kun niskat ainakin on aivan jumissa jatkuvan ahdistuksen ja jännityksen takia ja liiallisen näyttöpäätteen edessä istumisen johdosta.
Toisaalta kamalinta tässä on se kun välillä sitä pelkää jo jotain todella vakavaa sairautta esim aivokasvainta. :(
Voiko tällaiset näin voimakkaat fyysiset oireet johtua ihan pelkästään yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä ja pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta? Mulla on kyllä lääkkeenä rivatrilia tarvittaessa ahdistukseen ja tenoxia tarvittaessa unettomuuteen. Olen kumpiakin käyttänyt tässä viime viikolla että voisko noiden lääkkeiden vieroitusoireet aiheuttaa myös noin ikäviä vaikutuksia?
Lisäksi juhlin tuossa viikonloppuna synttäreitäni ja tuli pitkästä aikaa otettua kunnolla viinaa ja lauantaina oli niin kamala krapula että makasin koko päivän sairaana vuoteessa ja oksensinkin kerran. Toisaalta luulis nyt tuon krapulan jo menneen ohi ja mulla on muutenkin ollut tällaista pahoinvointia ja vähintään jonkinasteista huimausta jo varmaan useamman kuukauden vaikka en ole edes juonut alkoholia tai käyttänyt kovin usein noita minulle määrättyjä lääkkeitä.
Olen kyllä miettinyt myös todella pahaa jännitysniskaa tai hyvänlaatuista asentohuimausta kun niskat ainakin on aivan jumissa jatkuvan ahdistuksen ja jännityksen takia ja liiallisen näyttöpäätteen edessä istumisen johdosta.
Toisaalta kamalinta tässä on se kun välillä sitä pelkää jo jotain todella vakavaa sairautta esim aivokasvainta. :(
Vastaukset 13
Vanhimmat
Niin ja tuon ahdistuneisuuden lisäksi kärsin myös todella pahasta pakko-oireisesta häiriöstä, keskittymiskyvyttömyydestä ja tietysti myös masennuksesta. Saatan aloittaa monen asian tekemisen yhtä aikaa mutta lopputuloksena on useimmiten se että kaikki jää hoitamatta ja myös se tuntuu todella ahdistavalta.
Olen tässä myös aloittelemassa erästä uutta kuntoutusjuttua ja se tuntuu myöskin lisäävän ahdistuneisuutta ja varmaan hyvin pitkälti voimakas ahdistus aiheuttaa tuota fyysistä pahoinvointiakin? Silti sitä ei osaa olla pelkäämättä jotain vakavempaa vaikka tiedostaa että mistä nämä oireet aika varmasti johtuvat.
Täysin henkisiä oireita on.
Ainakin Rivatrilin lopetuksessa vähintään lievä huimaus on tyypillistä. Samoin jännitysniskassa oikeat asiantuntijat ovat neurologi ja hieroja, ei psykiatri.
Oletko mitannut verenpaineen? Sekä alhaisen että korkean verenpaineen oireisiin kuuluu huimaus. Samoin kannattaa mittauttaa P-Na, sillä hyponatremiaan kuuluu huimaus. Älä heti mieti psykiatrisia oireita!
Joopa joo. Ei hyvältä näytä. Et kai ole tosissasi miettinyt itsemurhaa? Että yhteiskunta kiittäisi siitä, kuinka paljon säästää ns tyhjästä elämästäsi? Sanotaan että säästyisisi satojatuhansia euroja sinunlaiseen luuserin itsemurhasta. MUTTA! Älä mene siihen halpaan! Jokainen elämä on arvokas, vaikka se rasittaa meitä veronmaksajia, kun joudumme kustantamaan ns loisia. TÄMÄ on poliittista ajattelua! Mutta jokainen elämä on arvokas! Voimia Sinulle!
"sinunlaisen luuserin itsemurhasta"
Katso Matt. 5:22
"22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen."
Kyllä Rivatrilin lopetuksessa esiintyy huimausta/pyörrytystä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/8546521/rivatrilin-lopetus-seinaan!!!
"Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu." Totisesti.
Noh en ole kyllä lainkaan uskovainen.
Tuskinpa aivokasvain? Kun itse selititkin niskakivut.
Mulla oli munuaisarvot korkeella koska oli pientä nestehukkaa ja muutakin, oli tosi sairas olo ja yökkäilinkin. Lääkkeet voi nostaa munuaisarvoja?
Paniikkiin ja ahdistukseen noi oireet täsmää kannattaako vaihtaa merkkiä tai ainaki säännöllisesti ottaa kuin vain sillotällö ei ne muute teho, enkä puhu ny alkosta:) kapula voi kestää monta päivää ja olo on sen mukainen,joten ei sitä ainakaan kannata ku ehkä kerran vuotes synttärin kunniaksi. Näyttöpäätteeltä välillä pois ulos lenkille sillä ne niskajumit lähtee tiedä vaikka vastaan juoksentelis joku nätti naikkonen.
No jo neuvo! Että "juoksee nätti naikkonen"! Kas kun ei narttu. Kaikenlaisia sovinisteja on neuvoja antamassa
On mulla lähes jatkuvasti sellaistakin että päässä tuntuu sellasta ihme huminaa joka kuuluu erityisesti korvissa. Korvat myös rasahtelee oudosti aina kun esim haukottelen tai käännän pään asentoa. Tuntuu myös että tasapaino on mennyt aika huonoksi kun ennen mulla on ollut ihan ok tasapaino. Ainiin ja unohdin mainita että päänsäryn lisäksi usein myös silmiä särkee ja tuntuu niinku jotkut silmänpaineet olis koholla tai jotain.
Toivottavasti mulla nyt ei ole mitään glaukoomaa tai jotain syöpää että johtuis ihan vain stressistä. Mulla on kyllä ollut ajoittain tällaista jo varmaan reilu 10 vuotta ja itse liitän sen kovaan stressiin, jännitykseen ja ahdistukseen. Päänsärky tuntuu pahenevan erityisesti fyysisten ponnistuksien yhteydessä.
Elä nyt sitä pahinta vaihtoehtoa mieti, koita järkeillä se ja tee sille niskalle jotakin, jumppaliikkeitä lääkäri ehdotti mulle et vahvistuu. Mä puren hampaita yhteen öisin, purentalihakset ja joku kaulan lihas nii jumis et ku avaan suuta nii raksuu. Ne jänteet tai lihakset tai nivelet, en tiedä tarkkaan, mut monta vuotta jyrsiny jo :( :)
Menieren oireyhtymä ? Sisäkorvaperäinen sairaus. Oireet mm. huimaus ja pahoinvointi.