purjeet edullisesti

nnnnff

Hei
onko ketään tilannut purjeita ulkomailta ja onko hinnoissa ollut eroja ?

15

3040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysylisää

      Hyvään kysymykseen hyvä vastaus. On varmasti joku tilannut purjeita ulkomailta ja hinnoissa on ollut myös eroja. Kannattaa kysyä sitä mitä haluaa tietää :)

    • Pilssirotta

      Jokunen vuosi sitten kyselin tarjouksia. Se Paraisilla oleva firma, joka tilaa purjeet Puolasta oli vähintään 30% edullisempi mitä muut. Puolassa kun kävin itse kysymässä samaisesta neulomosta olisi hinnat ollut melkein puolet Suomen hinnoista. Toki tämä vaatii veneen purjehtimisen Gdanskiin ja siellä purjeen odottelun.

      Tästä noin 5 vuotta aikaa, joten hinnat saattaa olla noussut.

    • kulkuyhteydet

      Kyllähän Puolasta rahti kulkee niin kuin muistakin maista. Ja pääseehän Puolaan maanteitsekin ettei tarvitse purjehtia sinne asti, jos välttämättä haluaa itse hakea purjeet.

      • Pilssirotta

        Tottahan tuoon, että rahti kulkee.

        Jos viet veneen paikan päälle tulee purjemaakari veneeseen mittaamaan, että purjeista tulee varmasti istuvat. Näin olisi ainakin minun tapauksessa toimittu. Jäi tosin sillä reissulla hankkimatta.

        Neulomo on muistaakseni n. 5 kilsaa Gdanskin keskustasta ja sinne pääsee ihan bussilla. Satamassa osaavat neuvoa.


    • Piotr
    • Åqy

      Chinasunrisesails. 40 jalkaiseen veneeseen teetin ison purjeen. Warpdrive materiaali (ei dacron). Läpilatat ja seldenin rulla ratsastajat. Todella laatu purje. Hyvin leikattu. Ja todella edullinen. Myös postitus edullinen. Taisi olla noin 40m2 purje ja hinta noin 1500€ kaikkineen kuluineen, veroinee. Ja purjehdin Suomesta Caribialle, muuta seilausta siellä täällä... Yli 10000nm. Suosittelen. Taitaa olla siellä aika kova kokemus... Luulen että tekee siellä purjeita viikossa enemmän, kun koko Suomessa vuodessa...???

      • Isoantilla

        Nyt on kyllä kysyttävä, mikäs posti ne läpilatat kotiin toi? Alinlatta lienee noin 4.5 metrinen jos vene on 40-jalkainen.


    • kielikukkanen

      Ei mun tietääkseni. Eikö se ole vaarallista?

    • Tietääköketäänmitään

      Hei,
      Kun nyt purjeissa ollaan, niin kysyisin onko ketään tietoinen missä käytettyjä purjeita myydään?

      • Pilssirotta

      • Nettiveneessä on usein. Itselläkin lojuu hyllyssä pari Lohi 25:n purjetta, mm. fokka vai mikä genoa 3 se nyt oli.


      • Ketääntietää

        Mukava kuulla. Minä kun olen tälläinen saaristopurjehtija kauniissa kesäsäässä, niin tosipurjehtijoiden hylkäämät purjeet riittävät minulle oikein hyvin.


    • Åqy

      Jep. Latat jouduin ostamaan Suomesta. Aluksi laitoin liian jäykät latat ja suorakaiteen muotoiset... Vaihdoin Espanjassa pyörteisiin 10mm lattoihin... Sopii molemmat seldenin ratsastajaa...

    • niinminätekisin

      Miksi et tilaisi purjeita maailman suurimmalta purjeiden valmistajalta edulliseen hintaan. Eli hanki purjeet HYDE sailsilta: http://www.hydesails.fi/

    • seppomartti

      Hankin Hong Kongista Lee Sailsilta aikaisemmin useita purjeita, viimeiset 8v sitten. Tulivat n. 30% Suomesta ostettuja edullisemmiksi. Toiminta oli hyvin täsmällistä ja aikataulut ilmoitettiin ja pitivät paikkansa.
      Hankaluus oli sellaisiin rakennetta koskeviin kysymyksiin vastaaminen, mihin oma tieto ei riittänyt ja mitä kotimaan purjemaakatit eivät kysele.
      Saksasta purjeet eivät ole olleet suomalaisia halvempia, ehkä päin vastoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe