purjeet edullisesti

nnnnff

Hei
onko ketään tilannut purjeita ulkomailta ja onko hinnoissa ollut eroja ?

15

2661

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysylisää

Hyvään kysymykseen hyvä vastaus. On varmasti joku tilannut purjeita ulkomailta ja hinnoissa on ollut myös eroja. Kannattaa kysyä sitä mitä haluaa tietää :)

• Pilssirotta

Jokunen vuosi sitten kyselin tarjouksia. Se Paraisilla oleva firma, joka tilaa purjeet Puolasta oli vähintään 30% edullisempi mitä muut. Puolassa kun kävin itse kysymässä samaisesta neulomosta olisi hinnat ollut melkein puolet Suomen hinnoista. Toki tämä vaatii veneen purjehtimisen Gdanskiin ja siellä purjeen odottelun.

Tästä noin 5 vuotta aikaa, joten hinnat saattaa olla noussut.

• kulkuyhteydet

Kyllähän Puolasta rahti kulkee niin kuin muistakin maista. Ja pääseehän Puolaan maanteitsekin ettei tarvitse purjehtia sinne asti, jos välttämättä haluaa itse hakea purjeet.

• Pilssirotta

Tottahan tuoon, että rahti kulkee.

Jos viet veneen paikan päälle tulee purjemaakari veneeseen mittaamaan, että purjeista tulee varmasti istuvat. Näin olisi ainakin minun tapauksessa toimittu. Jäi tosin sillä reissulla hankkimatta.

Neulomo on muistaakseni n. 5 kilsaa Gdanskin keskustasta ja sinne pääsee ihan bussilla. Satamassa osaavat neuvoa.

• Piotr
    • Åqy

Chinasunrisesails. 40 jalkaiseen veneeseen teetin ison purjeen. Warpdrive materiaali (ei dacron). Läpilatat ja seldenin rulla ratsastajat. Todella laatu purje. Hyvin leikattu. Ja todella edullinen. Myös postitus edullinen. Taisi olla noin 40m2 purje ja hinta noin 1500€ kaikkineen kuluineen, veroinee. Ja purjehdin Suomesta Caribialle, muuta seilausta siellä täällä... Yli 10000nm. Suosittelen. Taitaa olla siellä aika kova kokemus... Luulen että tekee siellä purjeita viikossa enemmän, kun koko Suomessa vuodessa...???

• Isoantilla

Nyt on kyllä kysyttävä, mikäs posti ne läpilatat kotiin toi? Alinlatta lienee noin 4.5 metrinen jos vene on 40-jalkainen.

• kielikukkanen

Ei mun tietääkseni. Eikö se ole vaarallista?

• Tietääköketäänmitään

Hei,
      Kun nyt purjeissa ollaan, niin kysyisin onko ketään tietoinen missä käytettyjä purjeita myydään?

• Pilssirotta

• Nettiveneessä on usein. Itselläkin lojuu hyllyssä pari Lohi 25:n purjetta, mm. fokka vai mikä genoa 3 se nyt oli.

• Ketääntietää

Mukava kuulla. Minä kun olen tälläinen saaristopurjehtija kauniissa kesäsäässä, niin tosipurjehtijoiden hylkäämät purjeet riittävät minulle oikein hyvin.

• Åqy

Jep. Latat jouduin ostamaan Suomesta. Aluksi laitoin liian jäykät latat ja suorakaiteen muotoiset... Vaihdoin Espanjassa pyörteisiin 10mm lattoihin... Sopii molemmat seldenin ratsastajaa...

• niinminätekisin

Miksi et tilaisi purjeita maailman suurimmalta purjeiden valmistajalta edulliseen hintaan. Eli hanki purjeet HYDE sailsilta: http://www.hydesails.fi/

• seppomartti

Hankin Hong Kongista Lee Sailsilta aikaisemmin useita purjeita, viimeiset 8v sitten. Tulivat n. 30% Suomesta ostettuja edullisemmiksi. Toiminta oli hyvin täsmällistä ja aikataulut ilmoitettiin ja pitivät paikkansa.
      Hankaluus oli sellaisiin rakennetta koskeviin kysymyksiin vastaaminen, mihin oma tieto ei riittänyt ja mitä kotimaan purjemaakatit eivät kysele.
      Saksasta purjeet eivät ole olleet suomalaisia halvempia, ehkä päin vastoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1304
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60