Velkajärjestely

Herravelkahelvetti

Olen velkajärjestelyssä.

Haluaisin kuulla miten muilla on velkajärjestely sujunut?

Minulla on koko ajan ollut jotakin mutkia matkassa. pari velkojaa unohtui, käräjäoikeus unohti ilmoittaa osalle velkojista eräpäivät niin alkoi tippumaan muistutus kirjeitä postista.

Tiedän että oma vikani että oon sössinyt asiani. En vedä niistä kommenteista herneitä nenukkiin.

22

5135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahapossu

      No mukavasti on mennyt. Nollaohjelma (5v) loppuu tasan vuoden päästä.

      • aözdgkbnlfxc

        Nää nollakerholaiset ei opi näistä mitään. Hetken kuluttua on taas vino pino vippiä perinnässä. Omin silmin nähty ja monesti. Ne jotka joutuu oikeesti tehdä työtä, maksella kymmenille firmoille jotain euroja joka kuukausi, kiristää vyötä jne. yleensä vannoo ja vakuuttaa että kun tästä selviää niin ei ikinä enää. Ja pitävät sanansa.


      • ghjhcm

        Luuleks että ne firmat enää lainais jonne on jääny makamatta..ei todellakaan kun niillä on rekisteri.


      • Rahapossu
        aözdgkbnlfxc kirjoitti:

        Nää nollakerholaiset ei opi näistä mitään. Hetken kuluttua on taas vino pino vippiä perinnässä. Omin silmin nähty ja monesti. Ne jotka joutuu oikeesti tehdä työtä, maksella kymmenille firmoille jotain euroja joka kuukausi, kiristää vyötä jne. yleensä vannoo ja vakuuttaa että kun tästä selviää niin ei ikinä enää. Ja pitävät sanansa.

        Luulet tietäväsi. Yhtäkään vippiä ei ollut ja takaisin ehdin maksaa ulosoton kautta ja sitä ennenkin kaiken liikenevän.


      • xcghjkl
        aözdgkbnlfxc kirjoitti:

        Nää nollakerholaiset ei opi näistä mitään. Hetken kuluttua on taas vino pino vippiä perinnässä. Omin silmin nähty ja monesti. Ne jotka joutuu oikeesti tehdä työtä, maksella kymmenille firmoille jotain euroja joka kuukausi, kiristää vyötä jne. yleensä vannoo ja vakuuttaa että kun tästä selviää niin ei ikinä enää. Ja pitävät sanansa.

        Nollaohjelmani loppuu lokakuussa 2019. Nopeasti on aika kulunut. Luottotiedottomuus ei ole haitannut mitenkään. :)


      • djfndslknvs
        Rahapossu kirjoitti:

        Luulet tietäväsi. Yhtäkään vippiä ei ollut ja takaisin ehdin maksaa ulosoton kautta ja sitä ennenkin kaiken liikenevän.

        Sinä et ole yhtä kuin kaikki nollakerholaiset. Ja sinullahan nolla loppuu vasta vuoden päästä omien sanojesi mukaan. Kuka tietää mikä osamaksuvippishow houkuttaa parin vuoden sisällä, kun on taas luottotietoa millä mällätä ja varmasti firmoja missä et ole asioinut vielä.


      • agnsjkxnblskxc
        ghjhcm kirjoitti:

        Luuleks että ne firmat enää lainais jonne on jääny makamatta..ei todellakaan kun niillä on rekisteri.

        Luuleks että jokainen velkajärjestelyssä oleva on kerinnyt joka luottofirman kaluta läpi ennen "maksukyvyttömyyttä"? Kyllä niitä varmasti riittää ja usko pois nyt vaan, että on typeryksiä, jotka ottaa luottoja kun vj:n jälkeen tiedot on puhdistuneet ja sitten ihmetellään sormi suussa että miten velkojat saattaa olla niin julmia että vastustavat pyrkimyksiä päästä toista kertaa velkajärjestelyyn.


    • Gjujnk

      Loppuu n vuoden päästä, kaikki tulee maksettuksi. Rankka ollut

    • 5984352

      Hyvin on mennyt, kolmen vuoden urakka päättyy parin kuukauden päästä. Olin kokoajan tarkka kun sain lisätuloja jotka on pitänyt tilittää. Laitoin suoraan sivuun tilille lisäsuoritettavat varat ja kun aina loppuvuodesta tuli maksut niin rahat olivat suoraan tilillä maksettaviksi. Tietenkin talous täytyy tarkoin harkita että selviää, mutta onhan jäänyt kaikenlaista turhaketta onneksi ostamatta. Sama downsiftaus jatkuu velkajärjestelyn jälkeenkin eli säästämällä. Velanotto ei tule enää kysymykseenkään. Tsemppiä muillekin, nämä vika kuukaudet on kuluneet toosiii hiitaaastiii...

    • Pårg78

      Minulla on 3v velkajärjestely. Maksan 4 kuukauden välein velkojille.
      Minulla on suuri määrä velkojia. Pelkään edelleen, että joku velkoja on jäänyt puuttumaan ja se kolkuttelee myöhemmin karhu kirjeellä.
      On siunaus että pääsin velkajärjestelyyn. Yritin maksaa velkoja 6 vuotta ennen velkajärjestelyä.
      Valoa näkyy tunnelin päässä, pari vuotta niin olen velaton. Yli velkaantuneen elämä on ollut niin ahdistavaa, että olen ottanut opikseni.
      Pärjään ihan hyvin 460e kuukausi rahalla.
      Työpaikka tarjoaa ruoan ja työterveyshuollon.
      Tiukkina hetkinä mietin että lopussa kiitos seisoo ja voin elää hyvää elämää kun talous asiat on kunnossa.

    • Pårg78

      Minulla on ensimmäinen lisätilitys kohta puoliin. Osaisiko joku kertoa miten se menee? Unohdin edellisessä viestissä laittaa tsempit kaikille. Velkajärjestely on prosessina raskasta aikaa.

      • 5984352

        Jos olet hakenut velkajärjestelyyn velkaneuvojan kautta niin hänelle annat tiedot ansaituista tuloista ja hän laskee ne sinulle valmiiksi ja lähettääpä vielä tiedot velkojille. Sitten odottelet rauhassa että velkojat lähettävät laskut. Perintätoimistot lähettävät pieniäkin laskuja, eräs laittoi 4,10eur laskun...


      • velka666

        Itse en tehnyt noita lisätilityksiä 5 v aikana kun tulot pysy suunnilleen samana ja nythän se suojaosuus on noussut jonnin verran. 2 v v-järjestelyn jälkeen voivat vaatia lisätilityksiä. Kymmenistä velkojista 2 vain vaati nuo tekemään ja joudun maksamaan muutaman satkun. Toinen teki laskelmat ihan itse. Mutta velkoneuvojalta kysyessä, vain omalla riskillä jättää nuo tekemättä. Mutta tossahan laki on hyvin tulkinnanalainen, jos sä vaikka antaitset muutaman satkun verran liikaa, niin voihan sulla joku oma meno mihin se on mennyt jne.


    • fuygkkk

      Tohon paskaan vaan yllytetään..no eipä työtön ainakaan mitään lainaa edes saa.

    • mina_en_ymmarra

      Mä olen lähtökphtaisesti sitä mieltä, että kun velkaa otetaan, niin se maksetaan aina. Velkajärjestelyyn suhtaudun todella etovasti juuri sen takia, että velat on selvitettävä. Olkoon sit vaikka pankin kanssa järjestelylainat ja lyhennysvapaat, mutta joskus se velka on maksettava.

      OK! Velkajärjestelyllä tietty se laina hoituu, mutta näitä satuja lukiessa ihmetyttää, että rivienvälissä lukee joskus suoraaa, että kun on lusittu se 5v siinä ns. vekkulissa tai velkiksessä ja sit on se joku kahden vuoden mittainen tarkkailu, niin luottotiedot palautuu ja sen jälkee viidessä vuodessa ollaan taas uudessa velkakierteessä ja pikkuhiljaa velkneuvonnassa ja sitä kautta kaikki alkaa alusta. Tämän ei pitäs periaatteessa olla mahdollista ja tietenkin ihmisyyden luonnonlaitkin tulee jollain tapaa vastaa... jos alat velkaantumisen vaikka 25v iässä ja ole 35v kohdalla velkajärjestelyssä, niin se on jo vajaa 50v kun selviät ekasta velkiksestä jne...

      Ettekö te vitun vajakkit tajua, että 1990 luvulla oli sen ajan miljoonavelat ja niitä varten luotiin velkajärjestely. Nykypäivän aktiivi-ikäisen pitäs kyllä jollain tapaa tajuta omat rajansa aiemmin koetuista asioista vaikka ne onlkin kollektiivisia.

      • eimeeniinkäänei

        Kun ne velat harvemmin edes tulee hoidettua, vaan velkajärjestelyn avulla velkaantunut maksaa jonkun 5% veloista tai ei mitään ja huokailee kun nyt on kaikki hoidettu ja olipa vaativaa. Aika vähän tulee vastaan niitä, jotka oikeasti maksaa lähes koko velan takaisin.


    • srtrstj

      Niin että turha ehotella paskoo.

    • velka666

      0 ohjelma loppu 2.5v sitten ja sinällään elämä ei ole muuttunut. Paitsi on puhtaat luottotiedot jne. Niistä joihin olet velkaa ollut, et tule koskaan lainaa saamaan on sitten luottotiedot kunnossa tai ei. Asuntolainankin saanti voi olla mahdotonta jos olet niille pankeille velkaa ollut, toki joistakin voi saada. Mutta toki erämaksulla saa noistakin paikoista nyt. Ja saa puhelimia erämaksulla, vakuutuksia ja asunnon vuokraaminen toki kanssa jos tarkastavat tiedot omatiedosta tai bisnodelta.

      • Joskuorava

        Niin. Tuo sana luottotito pitäisi korvata käsitteellä sopimuskelpoinen. Vuokra·asunto, puhelin ja vakuutus riittää aika monelle.


    • Kesälläkoittaavapaus

      Minä olen ollut jo yli kolme vuotta vapaaehtoisessa velkajärjestelyssä. Velkaa oli lähtiessä yli 65000 ja olen maksanut sopimukseni mukaan velkojilleni yhteensä yli 1500 € kuussa. Kova tie tämä on ollut, mutta kun sen päätin silloin tähän alkaessani, että velkojen pitää tulla maksetuiksi ja vapauden joskus koittaa, niin olen jaksanut maksaa. Tiukalla budjetilla on pitänyt olla ja joskus on ollut puutetta vaikka mistä. Juuri laskin, että n. 5400 enää maksamatta. Se tuntuu pikkujutulta alkusummaan verrattuna. On ihan uskomatonta, miten paljon olen maksanut. Onneksi minulla on sellainen palkka, että pystyin hoitamaan velkani näin. Olen oppinut läksyni, mitään en osta enää velaksi. Haluan kannustaa kaikkia sopimaan veloista, älkää vain jääkö maksukierteeseen eikä ulosottoon. Velat vain kasvavat niissä.

    • Anonyymi

      miten saiko teillä olla autonimissä tai haltiana mulle sanotiin velkajäjestelyssä ei saa olla haltijana .olen eläkeläinen.

    • Anonyymi

      Olen velkajärjestelyssä ja ensivuoden alussa olen saamassa 1700euroa. Paljonko joudun velkaa suorittamaan kyseisestä summasta - meneekö kaikki?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1806
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1386
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1309
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1303
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1237
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1028
    Aihe