Mint äänetön

XonarST

Asensin Linux Mint 18.3 , mutta nyt tule ääntä mistään. Vain testiäänet, miten saan koneen ääntä?

22

416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistään? Kokeile alsamixer aluksi. Voi olla vika myös pulseaudiossa. "tapa" se ja voi tulla ääntä.

    • 1vai2.liitäntää

      Onko sulla emolevyllä oleva äänipiiri, vai erillinen äänikortti ?, eli 1 vai 2 äänilähtöä.

      Jos on molemmat, todennäköisesti se toinen on käytössä, ja se liitäntä, missä kuuloke tai kajarit on kiinni, pitää laittaa Mintin ääniasetuksissa päälle.

    • XonarST

      Alsamixer ei attaunut, otin pois. Poistin ja asensin uudestaan sen pulseaudion, ei auttanut. Testiäänet kuuluvat, ei muut. Olen pihalla kuin lumiukko. Minulla on Xonar ST kortti ja emolyvylle ympättynä jotain.

    • jbhsjaghdg
    • ihmettelijä-

      miten ihmisillä on aikaa linuxilla leikkimiseen.

      • imhettelijä

        Miksei ihmisillä ole järkeä jättää idioottimaiset kommenttinsa oksentamatta?


      • hyvälatenssi

        Itse yritin linuxilla musiikkia mutta minuuttiluokkaa oleva latenssi pakotti Windowsiin. Nyt latenssi 1-2 millisekuntia.


      • Linuks_työttömyyskassa

        Kaikki eivät käy töissä!


      • sairas.liunuks
        Linuks_työttömyyskassa kirjoitti:

        Kaikki eivät käy töissä!

        Ei ehdi käymään kun pitää säätää linuksia. Nykyään saa linuksin säätämiseen jopa sairauslomaa.


    • Turbo-Urpo

      Nämähän sinä olet varmaan jo katsonutkin, mutta vielä tarkennan tuota kuinka se homma toimii:
      Jokainen lähde josta ääntä haluat kuunnella, täytyy kerran määritellä. Eli jos ääni lähteenä on Chrome ja Ylen sivu, sinun on määriteltävä minne kyseinen ääni ohjataan, ja kun vaihdat Firefox selaimeen, ja katselet YouTube sivun tarjontaa, on tämäkin eri äänilähde joten senkin joudut kerran määrittelemään. Kuvankin laitoin, mutta auttaako se, en tiedä.

      https://i.imgur.com/PeKxt2D.png

      • Turbo-Urpo

        "Vain testiäänet, miten saan koneen ääntä?"
        En ole varma, vastasinko siihen mitä kysyit, jäi sellainen tunne että ehkä halusitkin tietää kuinka emolevyllä olevaan PIIPiä ohjataan, sieltähän ne koodatut piipit käynnistyksen yhteydessä tulevat, eikä äänikortin tuottamana.


    • XonarST

      Turbo-Urpo, siis kyseessä on ääniasetuksista löytyvät testiäänet front letf ja front right kuuluivat, mutta nyt ei edes ne, vaikka en tehnyt muuta kuin sammutin koneen ja käynnistin uudelleen. Siis esim, Youtubesta ei kuulu mitään.
      Aiemmin tuo kortti pelitti. Pitäisikö vaihtaa äänikortti? Mikä olisi sopiva, samaa tasoa, vanhempaa mallia, että voisin käytettynä ostaa? Kaapista löytyy joku Terratec, mutta toimiiko...

      • Turbo-Urpo

        Eipähän tuohon uskalla virkkaa mitään, ei kokemusta Terratec korteista.


    • hyvintoimii

      Yritin FL-studiota linuxiin. Latasi puoli tuntia ja tuli "Ääniaaltoa ei tueta". Heitin linkkuran mäkeen ja nyt Windowsissa toimii täydellisesti!

      • idiootit.pois.heti

        Typeryydestä kärsii koko ruumis eikä vain tyhjä pää.
        Onkos Android lopettanut olemasta Linux?


    • Netti-ohjeet

      Tuossa mintin ääniasetukset.
      http://linuxmint-fi.info/aaniasetukset/
      Laitteisto, ja toisto kohtaan pitää ruksata se äänipiiri/äänikortti, johon työnnät kuulokkeet, tai kajarit. ja profiiliksi "analog stereo dublex"

    • säätämistä

      Melkoista säästämistä että saa edes äänet kuulumaan.
      Mutta sellaisiahan nuo linuxit on. Säädä ja säädä. Ja säädä.

      • Woihanpäivitys

        Windowsin käyttö on päivittämmistä, päivittämistä, päivittämistä, päivittämistä, päivittämistä, päivittämistä, ja vielä kerran päiiiviiittämistäääääääää ......


      • linkkuraei
        Woihanpäivitys kirjoitti:

        Windowsin käyttö on päivittämmistä, päivittämistä, päivittämistä, päivittämistä, päivittämistä, päivittämistä, ja vielä kerran päiiiviiittämistäääääääää ......

        Windows sentään toimii.


      • mari-jakkara-katti
        Woihanpäivitys kirjoitti:

        Windowsin käyttö on päivittämmistä, päivittämistä, päivittämistä, päivittämistä, päivittämistä, päivittämistä, ja vielä kerran päiiiviiittämistäääääääää ......

        Niin linuxiahan ei koskaan päivitetäkään, vai mitä?


      • Eioo-pakkopäivitystä
        mari-jakkara-katti kirjoitti:

        Niin linuxiahan ei koskaan päivitetäkään, vai mitä?

        Ei ainakaan niin usein , kun winukkaa. Kerran vuodessa kokonaan uusi käyttis sisään, ja sekin on vapaaehtoista. Linux ei pakota päivittämään, niin kuin winkura tekee.


    • XonarST

      Terratec taitaa olla Linuxiin sopivampi kuin Xonar, näyttää monipuolisemmalta, mutta ei ääntä. ei edes testiääntä. Kortin kunto arvoitus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      149
      1461
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe