Latviasta kaljaa, mikä on halvin laivayhtiö?

Tavallinen farmariauto ja 2 aikuista. Laivalta ei ole tarkoitus ostaa mitään, pelkkä ylitys molempiin suuntiin. Mikä yhtiö tarjoaa halvimmat tiketit? Kannattaako menopaluu samalta yhtiöltä, vai onko halvempaa ottaa pelkät menoliput eri yhtiöiltä? Onko jotain kampanjoita menossa? Ennen vappua tarkoitus käydä.
Ilmoita

Sinulle Saimaan linjat.

Muuten, jos tarkoitus kaikilla olisi "Laivalta ei ole tarkoitus ostaa mitään, pelkkä ylitys molempiin suuntiin.", niin minkä varustamon oletat ikinä perustavan moisen linjan.
2 VASTAUSTA:
En kysynyt liikeideaa, vaan millä on halvin mennä yli. Tuskin meidän kaikkien pitää olla kännissä karaokea rääkyviä humpparisteilijöitä? Kun pitkästä matkasta tulee, niin ei kiinnosta kuin varsinainen tehtävä. Reissu tehdään säästämisen vuoksi. Miten luulet joutavaan tuhlaamisen tukevan tavoitetta?

Älä vastaa, jos sinulla ei ole vastausta.
vastataan.kysymykseen kirjoitti:
En kysynyt liikeideaa, vaan millä on halvin mennä yli. Tuskin meidän kaikkien pitää olla kännissä karaokea rääkyviä humpparisteilijöitä? Kun pitkästä matkasta tulee, niin ei kiinnosta kuin varsinainen tehtävä. Reissu tehdään säästämisen vuoksi. Miten luulet joutavaan tuhlaamisen tukevan tavoitetta?

Älä vastaa, jos sinulla ei ole vastausta.
Etkö ymmärtänyt selkeää lyhyttä ja ytimekästä vastausta: "Sinulle Saimaan linjat." Mitä vaikeuksia sinulla tuon kanssa oli?
+Lisää kommentti
Ylivoimasti halvin on Utopia Line, ei tarvitse edes lähteä himasta.
2 VASTAUSTA:
Onko pakko postata palsta täyteen paskaa jos ei ole mitään asiaa?
sivustaseurannut kirjoitti:
Onko pakko postata palsta täyteen paskaa jos ei ole mitään asiaa?
Listaa varustamot joilla on reittiliikennettä Suomesta Latviaan, minä etsin halvimman lähdön.
+Lisää kommentti
Kannattaa kuitenkin tehdä pieni excel-laskuharjoitus kannattaako ajaa sinne saakka vai ostaa laivalta tai rannasta... hakeakseen max sen 28 laatikkoa olutta.
Sanoisin että tuntipalkoille siitä ylimääräisestä ajosta ei pääse.
Tuolla määrällä hyvää ja edukkaimpia perusoluita hintaeroa on 56eur, joten heikko korvaus 400 km ajosta ja n. 6 h lisäajasta (yht. n 11h), kun tuon voi hoitaa 5h:ssa suomen pään satamasta laskien. Lisäksi tuollaisen pyrähdyksen laivaliput saa edukkaamin.
1 VASTAUS:
Tää kaikki tapahtui vähän aikaa sitten. Päätin vuoden vaihteen jälkeen että kesäksi mä olen trimmissä kunnossa. Otin kuntosalikortin juhannukseen asti, tarkoituksena saada lihakset kiinteäksi ja jenkkakahvat pois. Kun kuntosalikortin otti pidemmäksi aikaa, sai samaan hintaan käyttää personal trainerin palvelua treeniohjelman suunnittelussa. Olen tällainen suht hyvässä kunnossa oleva, ja urheillut koko pienen ikäni, mutta ajattelin että ei siitä ainakaan haittaa ole jos joskus ottaa ammatti-ihmisen neuvoja vastaan.

Varasin itselleni ajan keskiviikkoillaksi. Tulin kuntosalille hyvissä ajoin ja aloitin lämmittelyn kuntopyörällä. Kuuden aikoihin salille ilmestyi mies, jonka päättelin olevan ohjaajani. Sillä oli sellainen tiukka ”firman” t-paita ja shortsit päällä, ja kroppa todella timmissä kunnossa. Just sellanen perus-personal trainer -tyyppi. Kävelin hänen luo ja esittäydyin. Hän kertoi nimekseen Riku ja pyysi minua toimistoon. Kävimme läpi toiveitani ja kuntoilutaustaani. Samalla en voinut olla ihailematta Rikun kroppaa. Hänellä oli tumma lyhyt tukka ja vähän karvaiset kädet ja reidet. Mulle tuli mieleen että sillä täytyy olla jotain ulkomaalaisia juuria.

Noh sit päästiin asiaan, eli mentiin salin puolelle. Mä kerroin että olin jo lämmitellyt, että voitais mennä suoraan liikkeisiin. Aluksi käytiin läpi selkäliikkeitä, ja Riku ohjeisti perusteellisesti liikkeiden oikeat radat, ja samalla merkkaili muistiin painoja ja toistomääriä. Sit seuraavaksi mentiin jalkaliikkeisiin ja menin sellaseen jalkaprässilaitteeseen, vai mikä sen nimi nyt on. Tehdessäni ekoja liikkeitä Riku hipais mun jalasta ja kerto missä liikkeen pitäis tuntua. Se herätti mussa pientä kiihotusta. Rupesin ajatteleen että hitto kun toi Riku on kuuma tyyppi, sillä käy varmaan tosi hyvä flaksi naisten kanssa. Meillä meni jutut vielä tosin hyvin yhteen, ja naureskeltiin siinä samalla kaikenlaisille idioottijutuille. Mulla on siis tyttöystävä, ja en ole toihuillut miesten kanssa aikaisemmin. Eli ei tullut mielenkään alkaa flirttailla tai muuta sellaista. Myöhemmin siirryttiin hauisliikkeisiin ja siinä sarjojen tiimellyksessä Riku tuli tosi lähelle ja mun kyynärpää hipaisi vahingossa hänen haaroja. Tilanne oli nopea eikä siihen varmaan kukaan, Riku mukaan luettuna, kiinnittänyt huomiota, mutta mulle se oli kuin sähköisku. Mielessäni totesin että Rikun shortseissa oli täytettä ihan miehekkäästi. No me saatiin lopulta liikkeet loppuun ja Riku pyysi mua vielä venyttelemään ennen kuin lähtisin suihkuun, ja kertoi että hän kirjoittaa ohjelman puhtaaksi ja jättää sen respaan mun nimellä. Mulla pyöri mielessä vain Rikun kroppa ja se pieni hipaisu hänen jalkoväliin. Aattelin että kunpa pääsis koskettelemaan oikein luvan perästä. Lopuksi moikattiin ja mä jäin venyttelemään, joka teki ihan hyvää koska mulla oli treenihousuissa pientä pullotusta. Kävin vielä suihkussa ja ajattelin että tänä iltana tyttöystävä saa kyytiä, panetti ihan älyttömästi.

Samalla viikolla sunnuntaina olin kaupungilla. Mulla oli ylitöitä käyttämättä, ja olin ottanut maanantain vapaaksi. Aattelin että pitkä viikonloppu tekee hyvää. Oon kova penkkiurheilija, ajauduin paikalliseen urheilubaariin katsomaan Suomi-Latvia lätkäpeliä. Otin siinä bissen ja jännitin peliä. Olin kerennyt kurmasta pari olutta, kun rupes tuntuu sille että vois käydä ”kättelemässä rippikoulukaveria”. Menin vessaan ja siinä lorotellessani huomasin että viereisellä pisuaarilla seisoi tutun näkönen mies. Sehän oli Riku. Se huomas mut kans ja moikkas. Kysyi että olinko saanut treeniohjelman ja oliks se hyvä. Kiittelin siinä, ja totesin että ohjelma oli just sellanen kun halusinkin. Huomasin että Rikukin oli nauttinut muutaman oluen ja oli aika ilosella fiiliksellä liikenteessä. Vaihdettiin vielä muutama sana käsiä pestessä ja mentiin samalla oven aukasulla takaisin baarin puolelle. Riku kysyi että olinko kaveriporukalla liikenteessä ja vastasin että olin yksin liikenteessä. Niin oli Rikukin ja hän pyysi liittymään seuraan. Heitti vielä siihen että huudetaan porukalla Latvia maan rakoon. Otettiin tiskiltä pitkät ja istahdettiin pöytään, josta näki hyvin jättiskriinille. Toisen erän päättyttyä Riku harmitteli oluen hintoja ja sanoi että tulis kyllä paljon halvemmaks katella peliä kotona, mutta yksin on aika tylsää. Lisäs vielä että hänellä on nytkin jääkaappissa olutta ja kotiteatterisetin kautta äänentoistokin hoidossa. Mulle oli kalja kimmonnut jo sen verran päähän että lähdin juttuun mukaan. Sanoin että lähdetääs juomaan ne sun oluet, ettei ne vaan pääse happanemaan. Riku totes että lähdetään vaan, keretään vielä hyvin toisen erän alkuun. Siitä päättelin että Riku asui jossain lähellä.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
No, tietenkin suoraan Riikaan: Europa-laiva risteilee kahtena kesäsunnuntaina 10.6. ja 8.7. Helsingistä Riikaan ja takaisin. Vahinko ettei matkoja ole ennen vappua.
Ilmoita
Omat eväät mukkaan, sämpylät on 50 euroo silloin!
1 VASTAUS:
Onneksi voi valita sen sijaan Big King XXLn.
+Lisää kommentti
Oman kokemukseni mukaan XPRS on halvin matkoiltaan, kun taas tax freen hinnat on halvimmat Tallinkilla. Tosin XPRS:lläkin on usein joku "2 kaljalavaa hintaan x" tarjous, jota ei mainosteta netissä. Tallinkin eduksi on laskettava myös paremmat aikataulut. XPRS perseytyi lisää kun aikaistivat lähtöjä tunnilla.
3 VASTAUSTA:
Kaljalavoja (108 x 24 tlk lootia) ja tax free (verottomat hinnat) rajoitukset maahantuonnissa
huh-huh kirjoitti:
Kaljalavoja (108 x 24 tlk lootia) ja tax free (verottomat hinnat) rajoitukset maahantuonnissa
Vain kaksi kaljalavaa, eli yhteensä 48 prk, jotka laivalla on yleensä 0,33 litran purkkeja. Tuskin kukaan henkilöautolla hakiessaan trukkilavallista kaljalavoja ostaa. Yksi lava painaa kuitenkin noin 8 kiloa.
ei.trukkilavoja kirjoitti:
Vain kaksi kaljalavaa, eli yhteensä 48 prk, jotka laivalla on yleensä 0,33 litran purkkeja. Tuskin kukaan henkilöautolla hakiessaan trukkilavallista kaljalavoja ostaa. Yksi lava painaa kuitenkin noin 8 kiloa.
Tarkastahan tuo lavan koko, se on nähtävissä mm. laivajen myymälöissä joilla nuo myynnissä olevat 24 kpl:n olutlaatikot sijaitsevat. Tulle kyseiselle lavalle mahtuu tuo mainittu 108 olut laatikkoa laatikolliseesa yleensä ollessa 24 tölkkiä (0.33 l).

kahdessa olutlavallisessa on 216 laatikollista, niin myönnt tosin lopussa lavan olevan hieman isomman, lavan painokin tyhjänä (8 kg) lähellä oikeaa. Täysi lava painaa sitten jo hieman enemmän

ja jos olet joskus laivalta ostanut olutta. olet varmastikin kassalla huomannut tekstin: ei olut laatikoita hihnalle (lavoista ei ole mitään mainintaa), lavallisen varmaankin voi tilata autokannelle suoraan autosi viereen

olutlaatikko ei ole trukkilava, siinä olet oikeassa, mutta olutlaatikot ovat laivalla lavoilta otettavissa, trukkilavoilta.

Laivoilla myydänkin olutta laatikoittain, ei lavoittain, tarkista asia kätdessäsi laivalla laivan myymälässa, päivitä tietämyksesi samalla ajan tasalle
+Lisää kommentti
Tallinkilla kaljalaatikon saa halvimmillaan 11 eurolla (entistä A-olutta). Latviassa voi olla pari euroa halvempi. Laillinen tuontiraja on 110 litraa henkeä kohden. 400 kilometrin ajolla säästää hinnassa noin 60 euroa. Tappoita tulee siihen nähden että ostaa kaljat laivalta ja käy vain Tallinnassa. Jopa Suomen verottaja laskee auton kilometrikustannukseksi 0,43 €/km. Se on 400 kilometrin matkalla 170 euroa.
10 VASTAUSTA:
Kävin aamulla edestakaisella risteilyllä Tallinkin Starilla ja siellä näytti olevan halvimmat oluet noin 10,99 euroa / laatikko.
- Hjob
Hjob kirjoitti:
Kävin aamulla edestakaisella risteilyllä Tallinkin Starilla ja siellä näytti olevan halvimmat oluet noin 10,99 euroa / laatikko.
- Hjob
Krusovice-laatikko (5%) on kylläkin 8,90.
Pikkasen-halvempi kirjoitti:
Krusovice-laatikko (5%) on kylläkin 8,90.
No tuota en huomannut. Olen absolutisti enkä ostanut alkoholijuomia. Ei tullut käytyä joka nurkkaa juomaosastolla tarkastamassa. Kassojen lähellä halvimmat olivat em. 10,99 hintaisia laatikoita.
- Hjob
Hjob kirjoitti:
Kävin aamulla edestakaisella risteilyllä Tallinkin Starilla ja siellä näytti olevan halvimmat oluet noin 10,99 euroa / laatikko.
- Hjob
"edestakaisella risteilyllä"

Edestakaisella matkalla (meno-paluu)?
Pikkasen-halvempi kirjoitti:
Krusovice-laatikko (5%) on kylläkin 8,90.
Krusovice pakkaus joka maksaa 8,90 € sisältää 6x0,5 eli 3 litraa , siis 3 euroa litra.
katso.paremmin.määrä kirjoitti:
Krusovice pakkaus joka maksaa 8,90 € sisältää 6x0,5 eli 3 litraa , siis 3 euroa litra.
Se kestää melkein puolitoista kuukautta.
Miksi kantaa enempi. Voi ostaa sitten uuden risteilyn.
Laadusta kannattaa aina maksaa.
Pikkasen-halvempi kirjoitti:
Se kestää melkein puolitoista kuukautta.
Miksi kantaa enempi. Voi ostaa sitten uuden risteilyn.
Laadusta kannattaa aina maksaa.
Tsekkoslovakialaisesta kurakaljasta kannata mitään maksaa. Iisalmen laadukkaaseen veteen tehdään laatujuomat.
Mitä välii. Jos matkat ja muu siihen liittyvä maksaakin satkun enempi, niin kaljassahan säästin kympin. Vain se merkitsee.
Belgiassa on verrattomia erikoisoluita. Sinne maistelemaan ja ostelemaan.
Hjob kirjoitti:
Kävin aamulla edestakaisella risteilyllä Tallinkin Starilla ja siellä näytti olevan halvimmat oluet noin 10,99 euroa / laatikko.
- Hjob
Et varmaankaan perehtynyt halvimpien oluiden päiväyksiin? Ne halvat lootat ovat vanhan verokannan aikakaudelta, eivätkä siksi enää mitään kovin tuoretta. Kai niitä juoda voi, mutta maku ei ole enää priimaa.
+Lisää kommentti
Veikkaisin, että suomesta ostamalla saat halvemmalla se kaljan mitä farkkuun mahtuu, kun lasket kaikki kulut mukaan kaljan hintaan.
1 VASTAUS:
Minä suosisin unkarilaista olutta. Mahtava maku. Hintakin sopiva.
+Lisää kommentti
Suomesta ei saa halvemmalla. 2 henkeä saa tuoda yhteensä 220 litraa eli 28 laatikkoa. Jos yhden laatikon hintaero Suomi/Tallinkin laiva on 35 euroa niin ero on yhteensä 980 euroa.
18 VASTAUSTA:
Siis jaetaanko laivalla ilmaisiakaljalaatikoita ja vielä rahaakin kaupan päälle?
Oho-onko-ilmaista kirjoitti:
Siis jaetaanko laivalla ilmaisiakaljalaatikoita ja vielä rahaakin kaupan päälle?
Missään ei mainittu sanaa ilmainen, vain hintaero.
Jokaisen pitää laskea ne muut kulut ihan itse, jotta voi laskea "säästön".

Edellisellä reissulla oli laskennallinen säästö n. 1500€, vei kaiken kaikkiaan aikaa 8 h.
Meilläkin "farkku" ja kaksi aikuista. Laivalipun nettohinta oli 34€ viikonloppuna, toki käytettiin pisteitä ja osa hinnasta hyvittyi ostoksissa. Dieseliä kului n. 20€ edestä tuolla reissulla, syödäkkin piti, mutta niin oltaisiin syöty kotonakin tai jossain muualla.

Yhteenvetona tienattiin siis paljon paremmin verottomana, kuin töissä tuona 8 h ja siitä olisi mennyt vielä verot.

Toki vielä enemmän säästää, kun ei ostaisi ollenkaan, mutta elämä on valintoja ja kerran täällä vaan käydään.
Ei-mutta-halpaa kirjoitti:
Missään ei mainittu sanaa ilmainen, vain hintaero.
Jokaisen pitää laskea ne muut kulut ihan itse, jotta voi laskea "säästön".

Edellisellä reissulla oli laskennallinen säästö n. 1500€, vei kaiken kaikkiaan aikaa 8 h.
Meilläkin "farkku" ja kaksi aikuista. Laivalipun nettohinta oli 34€ viikonloppuna, toki käytettiin pisteitä ja osa hinnasta hyvittyi ostoksissa. Dieseliä kului n. 20€ edestä tuolla reissulla, syödäkkin piti, mutta niin oltaisiin syöty kotonakin tai jossain muualla.

Yhteenvetona tienattiin siis paljon paremmin verottomana, kuin töissä tuona 8 h ja siitä olisi mennyt vielä verot.

Toki vielä enemmän säästää, kun ei ostaisi ollenkaan, mutta elämä on valintoja ja kerran täällä vaan käydään.
Vain alkoholisti laskee alkoholin välttämättömäksi menoeräksi.
voilapsiparat kirjoitti:
Vain alkoholisti laskee alkoholin välttämättömäksi menoeräksi.
Elintarvikkeet ovat tuiki tärkeitä elämisen kannalta. Alkoholia on nautittu lähes niin kauan kuin on ollut sivistystäkin. Esimerkiksi likaisesta vedestä tulee juomakelpoista käyttämällä siitä alkoholijuomaa. Pieni alkoholimäärä kun tappaa bakteerit.

Suomessa alkoholista on tehty ihmeellinen tabu. Miksi? Kaikki alkoholiongelmathan johtuvat juuri alkoholiverosta ja erilaisista kielloista. Sitten kun kerrankin päästään juomaan niin kiskotaan kolmin käsin.

Virkamiesten ja viranomaisten tulisi käydä tutustumassa kuinka Keski-Euroopassa toimitaan alkoholin kanssa. Siellä alkoholi kuuluu arkeen kuten kaikki muutkin tavalliset asiat.
perjantaiputeli kirjoitti:
Elintarvikkeet ovat tuiki tärkeitä elämisen kannalta. Alkoholia on nautittu lähes niin kauan kuin on ollut sivistystäkin. Esimerkiksi likaisesta vedestä tulee juomakelpoista käyttämällä siitä alkoholijuomaa. Pieni alkoholimäärä kun tappaa bakteerit.

Suomessa alkoholista on tehty ihmeellinen tabu. Miksi? Kaikki alkoholiongelmathan johtuvat juuri alkoholiverosta ja erilaisista kielloista. Sitten kun kerrankin päästään juomaan niin kiskotaan kolmin käsin.

Virkamiesten ja viranomaisten tulisi käydä tutustumassa kuinka Keski-Euroopassa toimitaan alkoholin kanssa. Siellä alkoholi kuuluu arkeen kuten kaikki muutkin tavalliset asiat.
"Kaikki alkoholiongelmathan johtuvat juuri alkoholiverosta ja erilaisista kielloista."
Kuten esimerkiksi rasvamaksa, mahakatarri ja ärtynyt suoli, verisokeriongelmat, sosiaaliset ongelmat, aivosolujen ennenaikainen tuhoutuminen, jne. jne.
Ei-mutta-halpaa kirjoitti:
Missään ei mainittu sanaa ilmainen, vain hintaero.
Jokaisen pitää laskea ne muut kulut ihan itse, jotta voi laskea "säästön".

Edellisellä reissulla oli laskennallinen säästö n. 1500€, vei kaiken kaikkiaan aikaa 8 h.
Meilläkin "farkku" ja kaksi aikuista. Laivalipun nettohinta oli 34€ viikonloppuna, toki käytettiin pisteitä ja osa hinnasta hyvittyi ostoksissa. Dieseliä kului n. 20€ edestä tuolla reissulla, syödäkkin piti, mutta niin oltaisiin syöty kotonakin tai jossain muualla.

Yhteenvetona tienattiin siis paljon paremmin verottomana, kuin töissä tuona 8 h ja siitä olisi mennyt vielä verot.

Toki vielä enemmän säästää, kun ei ostaisi ollenkaan, mutta elämä on valintoja ja kerran täällä vaan käydään.
Viron ja Latvian alkoholihinnat eivät ole verottomia. Siellä vain vero on niin pieni että sellainenkin tulee mieleen.
Vieläkin näyttää olevan autoilijoita jotka ajavat ilmaisella autolla ilman vakuutusta, katsastusta, autoveron maksua sekä huoltoa ja aina vaan alkuperäisillä renkailla kun on niin halpaa. Vinkkinä sanon että kannattaa ostaa ne polttoaineet ennen matkaa niin silloin koko reissu on ilmainen.
ja.eväät.etukäteen kirjoitti:
Viron ja Latvian alkoholihinnat eivät ole verottomia. Siellä vain vero on niin pieni että sellainenkin tulee mieleen.
Vieläkin näyttää olevan autoilijoita jotka ajavat ilmaisella autolla ilman vakuutusta, katsastusta, autoveron maksua sekä huoltoa ja aina vaan alkuperäisillä renkailla kun on niin halpaa. Vinkkinä sanon että kannattaa ostaa ne polttoaineet ennen matkaa niin silloin koko reissu on ilmainen.
Jos laivalla ölvilaatikko maksaa 10,90 ja "Jos yhden laatikon hintaero Suomi/Tallinkin laiva on 35 euroa", ja koska Latviassa laatikon hinta on halvempi, niin mikä mahtaa olla hinta siellä Latviassa?
Eli siis ei se Latvia olekaan olekaan halvempi, vaan sinulla menivät jauhot ja vellit sekaisin. Eli Latvian hinta onkin tuo 35 ja laivahintahan on tiedossa.

Lisäksi prosenttilasku on sinulla hakusessa.
perjantaiputeli kirjoitti:
Elintarvikkeet ovat tuiki tärkeitä elämisen kannalta. Alkoholia on nautittu lähes niin kauan kuin on ollut sivistystäkin. Esimerkiksi likaisesta vedestä tulee juomakelpoista käyttämällä siitä alkoholijuomaa. Pieni alkoholimäärä kun tappaa bakteerit.

Suomessa alkoholista on tehty ihmeellinen tabu. Miksi? Kaikki alkoholiongelmathan johtuvat juuri alkoholiverosta ja erilaisista kielloista. Sitten kun kerrankin päästään juomaan niin kiskotaan kolmin käsin.

Virkamiesten ja viranomaisten tulisi käydä tutustumassa kuinka Keski-Euroopassa toimitaan alkoholin kanssa. Siellä alkoholi kuuluu arkeen kuten kaikki muutkin tavalliset asiat.
Onkohan Saksa mielestäsi Keski-Euroopassa?
http://www.sueddeutsche.de/news/gesundheit/gesundheit-drogentod-durch-alkohol-deutschland-ist-problem-nation-dpa.urn-newsml-dpa-com-20090101-140624-99-05382
voilapsiparat kirjoitti:
Vain alkoholisti laskee alkoholin välttämättömäksi menoeräksi.
Ilmankin saa olla, jos vaikka odottelee sitä ikuista elämää enkelien kanssa, elämä on edelleen valintoja.
Tässä keskustelaan hinnoista, ei siitä että pitääkö olla kuivin suin vai ei.
ja.eväät.etukäteen kirjoitti:
Viron ja Latvian alkoholihinnat eivät ole verottomia. Siellä vain vero on niin pieni että sellainenkin tulee mieleen.
Vieläkin näyttää olevan autoilijoita jotka ajavat ilmaisella autolla ilman vakuutusta, katsastusta, autoveron maksua sekä huoltoa ja aina vaan alkuperäisillä renkailla kun on niin halpaa. Vinkkinä sanon että kannattaa ostaa ne polttoaineet ennen matkaa niin silloin koko reissu on ilmainen.
Hintavertailussa on lopulliset hinnat verojen kera, joten siihen ei tarvitse laskea enää mitään veroja päälle.
Jos on töissä, niin palkasta menee aina vero ja tilille menevä näkyy vasta palkkalaskelmasta ja lopullinen vasta seuraavan vuoden kevään lopuksi verotuspäätöksessä.
ja.eväät.etukäteen kirjoitti:
Viron ja Latvian alkoholihinnat eivät ole verottomia. Siellä vain vero on niin pieni että sellainenkin tulee mieleen.
Vieläkin näyttää olevan autoilijoita jotka ajavat ilmaisella autolla ilman vakuutusta, katsastusta, autoveron maksua sekä huoltoa ja aina vaan alkuperäisillä renkailla kun on niin halpaa. Vinkkinä sanon että kannattaa ostaa ne polttoaineet ennen matkaa niin silloin koko reissu on ilmainen.
Autoilun kuluista... osa menoista on kiinteitä ja osa riippuu ajomäärästä ja osa riskien toteutumisesta. Vakuutukset maksaa ihan saman ajanko 20 tkm vai 60 tkm vuodessa.

Toki Via Balticalla on riski suurempi, mutta tilanne on paljon parempi kuin 25 v sitten.
Niinpä-niin- kirjoitti:
"Kaikki alkoholiongelmathan johtuvat juuri alkoholiverosta ja erilaisista kielloista."
Kuten esimerkiksi rasvamaksa, mahakatarri ja ärtynyt suoli, verisokeriongelmat, sosiaaliset ongelmat, aivosolujen ennenaikainen tuhoutuminen, jne. jne.
On se kumma kun rasvamaksat ja verensokerit yms. vaivaavat heitäkin jotka eivät alkoholia edes käytä. Liika on kaikessa liikaa. Vettäkään ei pidä juoda liikaa. Sokerihan se on ollut suurin vitsaus. Kumma kun sitä ei veroteta. Alkoholi on varsinainen terveystuote verrattuna sokeriin.

Joskus muinoin oli voirallia Haaparantaan. Jotenkin on jäänyt mieleen että sokeriakin olisi sieltä roudattu? No joka tapauksessa meno ei juuri ole muuttunut, rallin kohde on vaan vaihtunut.
terveysrallit kirjoitti:
On se kumma kun rasvamaksat ja verensokerit yms. vaivaavat heitäkin jotka eivät alkoholia edes käytä. Liika on kaikessa liikaa. Vettäkään ei pidä juoda liikaa. Sokerihan se on ollut suurin vitsaus. Kumma kun sitä ei veroteta. Alkoholi on varsinainen terveystuote verrattuna sokeriin.

Joskus muinoin oli voirallia Haaparantaan. Jotenkin on jäänyt mieleen että sokeriakin olisi sieltä roudattu? No joka tapauksessa meno ei juuri ole muuttunut, rallin kohde on vaan vaihtunut.
Ei kuulu aiheeseen: kaljan tuonti Latviasta.
ookko.pöljä kirjoitti:
Ei kuulu aiheeseen: kaljan tuonti Latviasta.
Kommentoin jeesustelijaa, joka alkoi saarnaamaan viinan kiroista. Syytä siis häntä, koska hän aloitti aiheettomien kirjoittelun. Minä ainoastaan lopetin sen. Nyt asia ei ole enää epäselvä. Kuten sanoin, sokeri tappaa, viina ei.
Autoilustakin kirjoitti:
Autoilun kuluista... osa menoista on kiinteitä ja osa riippuu ajomäärästä ja osa riskien toteutumisesta. Vakuutukset maksaa ihan saman ajanko 20 tkm vai 60 tkm vuodessa.

Toki Via Balticalla on riski suurempi, mutta tilanne on paljon parempi kuin 25 v sitten.
Ihminen osaa pettää ovelasti itseään. Kun kuvittelee että autolla jonkun tietyn matkan kustannus on pelkkä bensa (nafta) tai jos ostaa etukäteen niin ei maksa mitään. Kustannukset joutuu maksamaan jostain muista ajoista. Kannattaa tehdä niin että suunnittelee ajavansa 60 000 kilometriä vuodessa joista ensimmäiset 20 000 on ilmaisia. Sitten ajaakin vain sen 20 000. Silloin autolla ajo on ilmaista kun ne kalliit kilometrit jätettiin ajamatta.
Täyttä-puppua kirjoitti:
Jos laivalla ölvilaatikko maksaa 10,90 ja "Jos yhden laatikon hintaero Suomi/Tallinkin laiva on 35 euroa", ja koska Latviassa laatikon hinta on halvempi, niin mikä mahtaa olla hinta siellä Latviassa?
Eli siis ei se Latvia olekaan olekaan halvempi, vaan sinulla menivät jauhot ja vellit sekaisin. Eli Latvian hinta onkin tuo 35 ja laivahintahan on tiedossa.

Lisäksi prosenttilasku on sinulla hakusessa.
Tosi sekavaa hölötystä.
hieno.järjestelmä kirjoitti:
Ihminen osaa pettää ovelasti itseään. Kun kuvittelee että autolla jonkun tietyn matkan kustannus on pelkkä bensa (nafta) tai jos ostaa etukäteen niin ei maksa mitään. Kustannukset joutuu maksamaan jostain muista ajoista. Kannattaa tehdä niin että suunnittelee ajavansa 60 000 kilometriä vuodessa joista ensimmäiset 20 000 on ilmaisia. Sitten ajaakin vain sen 20 000. Silloin autolla ajo on ilmaista kun ne kalliit kilometrit jätettiin ajamatta.
Kilometrejä tulee, jos niitä tulee vuodessa tuhat enemmän niin sitten tulee, ei huomaa käytännössä missään. Toki se maksaa aina jotain.
Minun ajoissa 100 km maksaa todennäköisesti jotain muuta kuin vaikka naapurillani, se on vaan faktaa että vuotuiset kokonaiskulut per km on eri. Minä joudun esim. huollattamaan autoni sen takia että huoltoväli täyttyy ajomäärän takia, naapuri ajaa taas niin vähän että joutuu huollattamaan maksimi aikavälin takia.

Ja kyllä ne matkakulut tuolla huomioitiin ihan riittävästi, jokaisen pitää laskea ne vaan itse.
Laski miten tahansa hakukulut, niin joka tapauksessa halvempaa kuin saman reilun määrän ostaminen suomesta.
kepu.pettää.aina kirjoitti:
Kilometrejä tulee, jos niitä tulee vuodessa tuhat enemmän niin sitten tulee, ei huomaa käytännössä missään. Toki se maksaa aina jotain.
Minun ajoissa 100 km maksaa todennäköisesti jotain muuta kuin vaikka naapurillani, se on vaan faktaa että vuotuiset kokonaiskulut per km on eri. Minä joudun esim. huollattamaan autoni sen takia että huoltoväli täyttyy ajomäärän takia, naapuri ajaa taas niin vähän että joutuu huollattamaan maksimi aikavälin takia.

Ja kyllä ne matkakulut tuolla huomioitiin ihan riittävästi, jokaisen pitää laskea ne vaan itse.
Laski miten tahansa hakukulut, niin joka tapauksessa halvempaa kuin saman reilun määrän ostaminen suomesta.
Mulla on autossa huoltoväli 1v/20tkm ja kilometrejä tulee vuosittain 10-15tkm. Muutaman Latvian keikan saa huoletta kaupan päälle, koska vuosi tulee aikaisemmin vastaan kuin kilometrit. Ja huollot teetätän Tallinnassa, jolloin säästää huollosta riippuen 100-200 euroa Suomen hintatasoon. Kun integroi yhden Latvian keikan huoltoreissuun, niin säästöä tulee taas siitäkin.

Kumit tietysti kuluvat. No nekin saa Tallinnasta halvemmalla. Mutta jos laskee rengassarjalle hintaa alle laitettuna 400 euroa ja kestomatkaksi 30tkm, niin kilometriä kohden kustannusta kertyy 1,3 senttiä. Tallinna-Ainazi-Tallinna on noin 400km -> kumikulut 5,3 euroa. Bentsiiniä 8l/100km*1,3e/l*400km -> 41,6e. Yhteensä 41,6e+5,3e =47e. Eli sen 50 euroa voi laskea omassa tapauksessani lisähintaa tuolle Latvian reissulle.
+Lisää kommentti
Olette jauhaneet viikonlopun paskaa. Vain yhdessä vastauksessa epäillään XPRS:ää halvimmaksi, ja sekin oli epämääräistä mutinaa. Kaikki muu on ollut joutavaa lässytystä.
3 VASTAUSTA:
Etkö pöljä osaa katsoa laivayhtiöiden sivuilta. Sieltä näkyy hinnat. Taidat olla vielä alakouluasteella, ainakin henkisesti.
se.on.sellainen.netti kirjoitti:
Etkö pöljä osaa katsoa laivayhtiöiden sivuilta. Sieltä näkyy hinnat. Taidat olla vielä alakouluasteella, ainakin henkisesti.
Laskea liikennöitsijöiden sivuilta matkan + ostoksien hinta yhteen ja verrata sitä muihin samalla reitillä liikennöivistä yhtiöistä.
Latviaanhan ei ole kuin satunnaisia matkoja tarjolla, Latvia ei siis ole oikein laivamatkailuun sopivaa keskusteluun, eikä varsinkaan latviassa (saati virostakaan) tehdyt ostokset.
Matkailussa on omat keskustelualueet sekä Viron että Latvian osalta, jos että kaljan himossa ole asiaa huomanneet. Jatkossa keskustelut Viron ja Latvian ostoksistanne ao. palstoille, kiitos.
Keskitytään täällä laivamatkailuun, ostokset laivoilta (ei maista)
Joutavaa, no jos halut hakea kalliimmalla latviasta, niin sovitaan niin.
Matkoissa on käytössä dynaaminen hinnoittelu, joten sinun itse pitää katsoa hintoja silloin kun matka on sinulle sopivaan ajankohtaan. Menemällä silloin kun kukaan muu ei mene on halvinta.
+Lisää kommentti
Jos kuulut Tallinkin clubiin ja sait joulutervehdyksen, niin sillä pääsee tietyillä vuoroilla yli 8 eur / suunta / hlö. Auton saa halvimmillaan yli 16 eurolla. Eestaas siis halvimmillaan 64 eurolla. Melkein veikkaisin että tuo on halvin. Ai niin ja matkustusaika on tämän kuun 28. pvään saakka.
2 VASTAUSTA:
Vasta kesällähän nuo Latvian matkat tehdään. Laiva SIlja Europa eli varustamo Tallink. Eiköhän auto kulje mukana. Mutta risteily 64 euroa on kyllä kaukana siitä mitä maksaa.
Riikaan-vasta-kesällä kirjoitti:
Vasta kesällähän nuo Latvian matkat tehdään. Laiva SIlja Europa eli varustamo Tallink. Eiköhän auto kulje mukana. Mutta risteily 64 euroa on kyllä kaukana siitä mitä maksaa.
Tuo käy aloittajalle oikein hyvin, koska nuo matkat tehdään ennen vappua (2019).
+Lisää kommentti
Vikingiltä tuli hiljattain tarjous: Tallinnan risteily 0 euroa. Viimeinen matkustuspäivä 7.6.
1 VASTAUS:
Tuskin kuitenkaan auton kanssa...
Viikari lähettää niitä tarjouksia jo n. 3 kertaa viikossa.
+Lisää kommentti
Voiko tuollaisen kaljan haku reissun tehdä vuokra autolla? Ei ole omaa autoa mutta kaverilla on ajokortti.
33 VASTAUSTA:
Jos saat auton omistajalta kirjallisen lupalapun, sen lisäksi on syytä tutustua auton vakuutuksiin onko ne voimassa ulkomailla ja millä omavastuulla.
Lisäksi pitää muistaa ottaa mukaan sammutin, pyöräkiilat ja huomioliivi tms.
Baltianvarusteet kirjoitti:
Jos saat auton omistajalta kirjallisen lupalapun, sen lisäksi on syytä tutustua auton vakuutuksiin onko ne voimassa ulkomailla ja millä omavastuulla.
Lisäksi pitää muistaa ottaa mukaan sammutin, pyöräkiilat ja huomioliivi tms.
Luulisi isojen kansainvälisten autovuokraamojen autoilla saavan ajaa siellä missä on toimipisteitäkin, riippumatta siitä mistä auton vuokraa ja mihin sen palauttaa. Optimitilannehan olisi että menisi Latviaan mahdollisimman halvalla, vuokraisi sieltä auton ja ostaisi kaljat kyytiin. Sitten vaan ajelisi Tallinnaan ja siitä laivalla kotiin. Lopuksi palauttaisi auton vuokraketjun paikalliseen toimipaikkaan.
ei-edestakaisin kirjoitti:
Luulisi isojen kansainvälisten autovuokraamojen autoilla saavan ajaa siellä missä on toimipisteitäkin, riippumatta siitä mistä auton vuokraa ja mihin sen palauttaa. Optimitilannehan olisi että menisi Latviaan mahdollisimman halvalla, vuokraisi sieltä auton ja ostaisi kaljat kyytiin. Sitten vaan ajelisi Tallinnaan ja siitä laivalla kotiin. Lopuksi palauttaisi auton vuokraketjun paikalliseen toimipaikkaan.
Kuinkahan siinä toimittaisi kaljat laivaan ja Helsingissä sieltä pois? Kahden hengen kaljat 56 laatikkoa, kantamalla se ei onnistu.
laivassa.on.oltava.auto kirjoitti:
Kuinkahan siinä toimittaisi kaljat laivaan ja Helsingissä sieltä pois? Kahden hengen kaljat 56 laatikkoa, kantamalla se ei onnistu.
Ei taida lukemisen ymmärtäminen olla vahvin alasi? Tyytyisit seuraamaan keskustelua sivusta.
jos.ei.ymmärrä kirjoitti:
Ei taida lukemisen ymmärtäminen olla vahvin alasi? Tyytyisit seuraamaan keskustelua sivusta.
Helposti. Tällä foorumilla puhutaan vain risteilyistä ja laivamatkailusta. Maista ostaminen ei ole tämän foorumin alaa.

Eli osto tapahtuu jo laivalla. Ei tarvitse laivaan kantaa mitään. Kannetaan vain ostokset pois.
Helppoa-kun-osaa kirjoitti:
Helposti. Tällä foorumilla puhutaan vain risteilyistä ja laivamatkailusta. Maista ostaminen ei ole tämän foorumin alaa.

Eli osto tapahtuu jo laivalla. Ei tarvitse laivaan kantaa mitään. Kannetaan vain ostokset pois.
Opettele vastaamaan oikeaan viestiin.

Vastasit aikaisemmin "Kuinkahan siinä toimittaisi kaljat laivaan ja Helsingissä sieltä pois? Kahden hengen kaljat 56 laatikkoa, kantamalla se ei onnistu.", vaikka siinä vastaamassasi viestissä oli kerrottu kuinka kaljat toimitetaan kotiovelle saakka sillä vuokratulla autolla.

Tosin jos et ymmärrä lukemaasi, niin ei voi mitään. Tuskin asialle on mitään edes tässä vaiheessa tehtävissä.

Noiden 56:n kaljalavan kantaminen ei ole muuten mikään iso juttu. 4 lavaa menee kevyesti kerralla, kaksi molemmissa käsissä. Kahdelta hengeltä 7 kantokeikkaa. Onnistuu siis helposti myös kantohommina, jos siihen haluaa ryhtyä. Mutta miksi, kun autokin on keksitty?
ymmärryksen.taso kirjoitti:
Opettele vastaamaan oikeaan viestiin.

Vastasit aikaisemmin "Kuinkahan siinä toimittaisi kaljat laivaan ja Helsingissä sieltä pois? Kahden hengen kaljat 56 laatikkoa, kantamalla se ei onnistu.", vaikka siinä vastaamassasi viestissä oli kerrottu kuinka kaljat toimitetaan kotiovelle saakka sillä vuokratulla autolla.

Tosin jos et ymmärrä lukemaasi, niin ei voi mitään. Tuskin asialle on mitään edes tässä vaiheessa tehtävissä.

Noiden 56:n kaljalavan kantaminen ei ole muuten mikään iso juttu. 4 lavaa menee kevyesti kerralla, kaksi molemmissa käsissä. Kahdelta hengeltä 7 kantokeikkaa. Onnistuu siis helposti myös kantohommina, jos siihen haluaa ryhtyä. Mutta miksi, kun autokin on keksitty?
Lue ja ymmärrä: "Eli osto tapahtuu jo laivalla". Laivaan ei kuljeteta kaljaa. Ei tarvitse laivaan kantaa mitään. Kannetaan vain ostokset pois."

Sinä alat haastella foorumille kuulumattomia. Eihän moisia höpötyksiä tarvitse edes lukea.
ymmärryksen.taso kirjoitti:
Opettele vastaamaan oikeaan viestiin.

Vastasit aikaisemmin "Kuinkahan siinä toimittaisi kaljat laivaan ja Helsingissä sieltä pois? Kahden hengen kaljat 56 laatikkoa, kantamalla se ei onnistu.", vaikka siinä vastaamassasi viestissä oli kerrottu kuinka kaljat toimitetaan kotiovelle saakka sillä vuokratulla autolla.

Tosin jos et ymmärrä lukemaasi, niin ei voi mitään. Tuskin asialle on mitään edes tässä vaiheessa tehtävissä.

Noiden 56:n kaljalavan kantaminen ei ole muuten mikään iso juttu. 4 lavaa menee kevyesti kerralla, kaksi molemmissa käsissä. Kahdelta hengeltä 7 kantokeikkaa. Onnistuu siis helposti myös kantohommina, jos siihen haluaa ryhtyä. Mutta miksi, kun autokin on keksitty?
Kerros taas se Gabriellan sviittikannen yksinäinen B-hytti, jota ei voi varata.
Se-vanha-bravurisi kirjoitti:
Kerros taas se Gabriellan sviittikannen yksinäinen B-hytti, jota ei voi varata.
Opettele vastaamaan oikeaan viestiin.

Vastasit aikaisemmin "Kuinkahan siinä toimittaisi kaljat laivaan ja Helsingissä sieltä pois? Kahden hengen kaljat 56 laatikkoa, kantamalla se ei onnistu.", vaikka siinä vastaamassasi viestissä oli kerrottu kuinka kaljat toimitetaan kotiovelle saakka sillä vuokratulla autolla.

Kaljat nostetaan Latviassa vuokra-autoon, jolla ajetaan kotiin, puretaan lasti ja palautetaan auto sopivaan paikkaan. Latvian jälkeen kaljoihin kosketaan seuraavan kerran vasta perillä Suomessa. Yksinkertaista, eikö?
se.oikea.aihe kirjoitti:
Opettele vastaamaan oikeaan viestiin.

Vastasit aikaisemmin "Kuinkahan siinä toimittaisi kaljat laivaan ja Helsingissä sieltä pois? Kahden hengen kaljat 56 laatikkoa, kantamalla se ei onnistu.", vaikka siinä vastaamassasi viestissä oli kerrottu kuinka kaljat toimitetaan kotiovelle saakka sillä vuokratulla autolla.

Kaljat nostetaan Latviassa vuokra-autoon, jolla ajetaan kotiin, puretaan lasti ja palautetaan auto sopivaan paikkaan. Latvian jälkeen kaljoihin kosketaan seuraavan kerran vasta perillä Suomessa. Yksinkertaista, eikö?
Vastaa: Kuinka tuot tavarat maihin ennen kuin olet mennyt laivaan.
Samaa luokkaa. Jos foorumin aiheen mukaisesti ostokset tehdään laivalla, ei mitään kanneta laivaan. Laivan huolintaliike tekee tuotteiden tuonnin laivaan.
Sulla-paksu-otsaluu kirjoitti:
Vastaa: Kuinka tuot tavarat maihin ennen kuin olet mennyt laivaan.
Samaa luokkaa. Jos foorumin aiheen mukaisesti ostokset tehdään laivalla, ei mitään kanneta laivaan. Laivan huolintaliike tekee tuotteiden tuonnin laivaan.
Aihe on kaljan tuominen autolla Latviasta. Tämä käy ilmi aloittajan viestistä. Joku keskustelija kysyi mahdollisuutta vuokra-auton käyttöön, josta tämän säikeen viestitkin ovat. Sinä vaikutat keskustelevan itseksesi aivan jostain muusta aiheesta. Tästä syystä toivoisimme sinun pysyttelevän sivusta seuraajan roolissa, koska sotket ainoastan keskustelua asiattomuuksillasi.
laivassa.on.oltava.auto kirjoitti:
Kuinkahan siinä toimittaisi kaljat laivaan ja Helsingissä sieltä pois? Kahden hengen kaljat 56 laatikkoa, kantamalla se ei onnistu.
laivamatkailusta kun kyse, eiköhän ne oluet saa tilattua etukäteen suoraan autosi viereen autokannelle

laivaltahan sinä olet sitä tuomassa koska olet valinnut keskusteluksi laivamatkailun
virosta tai latviasta tuodessasi keskustelukin tulisi käydä joko viro- tai latviakeskusteluista

Jos nyt pysyteltäissin tällä palstalla laivamatkailussa, jätettäisiin tuo baltiasta tuotavan alkoholi jutut niille paremmin sopiville keskustelualueille.

Hyvä myös huomioida ettei tuo kalja ole välttämätöntä laivamatkasi onnistumiseksi
pysytään.aiheessa kirjoitti:
Aihe on kaljan tuominen autolla Latviasta. Tämä käy ilmi aloittajan viestistä. Joku keskustelija kysyi mahdollisuutta vuokra-auton käyttöön, josta tämän säikeen viestitkin ovat. Sinä vaikutat keskustelevan itseksesi aivan jostain muusta aiheesta. Tästä syystä toivoisimme sinun pysyttelevän sivusta seuraajan roolissa, koska sotket ainoastan keskustelua asiattomuuksillasi.
Mainitsemasi aihe ei kuulu ollenkaan tälle foorumille. Täällä juttua on vain laivamatkoista ja risteilyistä. Eri maissa kiertelyt tai ostelut eivät kuulu tälle foorumille.

Tuon kaljanhakumatkan autolla ajaen saatte käydä Viron ja Latvian foorumeilla.
Vietävä ku ois luotsit vielä paikalla. Tekisivät tuon siirron.
Kaljan-tuonti-palstako kirjoitti:
laivamatkailusta kun kyse, eiköhän ne oluet saa tilattua etukäteen suoraan autosi viereen autokannelle

laivaltahan sinä olet sitä tuomassa koska olet valinnut keskusteluksi laivamatkailun
virosta tai latviasta tuodessasi keskustelukin tulisi käydä joko viro- tai latviakeskusteluista

Jos nyt pysyteltäissin tällä palstalla laivamatkailussa, jätettäisiin tuo baltiasta tuotavan alkoholi jutut niille paremmin sopiville keskustelualueille.

Hyvä myös huomioida ettei tuo kalja ole välttämätöntä laivamatkasi onnistumiseksi
Justiinsä näin.
Kaljan-tuonti-palstako kirjoitti:
laivamatkailusta kun kyse, eiköhän ne oluet saa tilattua etukäteen suoraan autosi viereen autokannelle

laivaltahan sinä olet sitä tuomassa koska olet valinnut keskusteluksi laivamatkailun
virosta tai latviasta tuodessasi keskustelukin tulisi käydä joko viro- tai latviakeskusteluista

Jos nyt pysyteltäissin tällä palstalla laivamatkailussa, jätettäisiin tuo baltiasta tuotavan alkoholi jutut niille paremmin sopiville keskustelualueille.

Hyvä myös huomioida ettei tuo kalja ole välttämätöntä laivamatkasi onnistumiseksi
Juotavat saa auton viereen autokannella tai -tallissa, kun valitsee laivamatkan oikein.
Sallittu määrä ilman meriselityksiä oli 110 litraa olutta per nokka eli 14 laatikkoa.
Kaksi aikuista voi tuoda 28 laatikkoa jne.
56 laatikkoa edellyttää neljää aikuista ja kuormaa on tuplaten liikaa tavalliseen farmariautoon ellei enemmänkin (kantavuutta pitäisi olla 700 kg + muiden tuliaisten paino).
se.oikea.aihe kirjoitti:
Opettele vastaamaan oikeaan viestiin.

Vastasit aikaisemmin "Kuinkahan siinä toimittaisi kaljat laivaan ja Helsingissä sieltä pois? Kahden hengen kaljat 56 laatikkoa, kantamalla se ei onnistu.", vaikka siinä vastaamassasi viestissä oli kerrottu kuinka kaljat toimitetaan kotiovelle saakka sillä vuokratulla autolla.

Kaljat nostetaan Latviassa vuokra-autoon, jolla ajetaan kotiin, puretaan lasti ja palautetaan auto sopivaan paikkaan. Latvian jälkeen kaljoihin kosketaan seuraavan kerran vasta perillä Suomessa. Yksinkertaista, eikö?
En ole tiennytkään että kun vuokraa Latviasta auton niin sen voi ajaa Suomeen ja jättää tänne. Mikähän autovuokraamo toimii näin?
Hevitonni kirjoitti:
Juotavat saa auton viereen autokannella tai -tallissa, kun valitsee laivamatkan oikein.
Sallittu määrä ilman meriselityksiä oli 110 litraa olutta per nokka eli 14 laatikkoa.
Kaksi aikuista voi tuoda 28 laatikkoa jne.
56 laatikkoa edellyttää neljää aikuista ja kuormaa on tuplaten liikaa tavalliseen farmariautoon ellei enemmänkin (kantavuutta pitäisi olla 700 kg + muiden tuliaisten paino).
Taas puolenkymmentä viestiä täysin aiheen vierestä. Suoritushan se on tuokin. Alkuperäinen kysymys kun oli että mikä lossifirma kuskaa henkilöauto lahden yli halvimmalla..
spämmiäpukkaa kirjoitti:
Taas puolenkymmentä viestiä täysin aiheen vierestä. Suoritushan se on tuokin. Alkuperäinen kysymys kun oli että mikä lossifirma kuskaa henkilöauto lahden yli halvimmalla..
Lue aloitus uudelleen. Ja nyt ajattele: " Latviasta kaljaa, mikä on halvin laivayhtiö?"

Eli laivalla Latviaan ja osto.

Vaan kun sinne ei mennä laivalla.
Vaan kun osto Latviasta ei kuulu tälle foorumille.
Vaan kun siis koko ketju on paskhaa!
Vetelätä-on kirjoitti:
Lue aloitus uudelleen. Ja nyt ajattele: " Latviasta kaljaa, mikä on halvin laivayhtiö?"

Eli laivalla Latviaan ja osto.

Vaan kun sinne ei mennä laivalla.
Vaan kun osto Latviasta ei kuulu tälle foorumille.
Vaan kun siis koko ketju on paskhaa!
Ilmoitin roskaviestisi ylläpidolle poistettaviksi. Tässäkin ketjussa puolet on ylläolevan kaltaista täysin aiheen vierestä kirjoittamaasi roskaa. Saatko jotain kiksejä viestiketjujen sotkemisesta?
ymmärryksen.taso kirjoitti:
Opettele vastaamaan oikeaan viestiin.

Vastasit aikaisemmin "Kuinkahan siinä toimittaisi kaljat laivaan ja Helsingissä sieltä pois? Kahden hengen kaljat 56 laatikkoa, kantamalla se ei onnistu.", vaikka siinä vastaamassasi viestissä oli kerrottu kuinka kaljat toimitetaan kotiovelle saakka sillä vuokratulla autolla.

Tosin jos et ymmärrä lukemaasi, niin ei voi mitään. Tuskin asialle on mitään edes tässä vaiheessa tehtävissä.

Noiden 56:n kaljalavan kantaminen ei ole muuten mikään iso juttu. 4 lavaa menee kevyesti kerralla, kaksi molemmissa käsissä. Kahdelta hengeltä 7 kantokeikkaa. Onnistuu siis helposti myös kantohommina, jos siihen haluaa ryhtyä. Mutta miksi, kun autokin on keksitty?
"Noiden 56:n kaljalavan kantaminen ei ole muuten mikään iso juttu."

kova homma kuitenkin lastata autokannella rekkaan ( 56 lavaa X 108 ltk / a´ 24 tlk ),
saattaa jo tullikin kiinnostua maahantuonnin yhteydessä
rekka-mukaan kirjoitti:
"Noiden 56:n kaljalavan kantaminen ei ole muuten mikään iso juttu."

kova homma kuitenkin lastata autokannella rekkaan ( 56 lavaa X 108 ltk / a´ 24 tlk ),
saattaa jo tullikin kiinnostua maahantuonnin yhteydessä
Pakkauksineen rapiat 50 tonnia.
Toihan kulkee ketterästi kaljakärryillä.
ymmärryksen.taso kirjoitti:
Opettele vastaamaan oikeaan viestiin.

Vastasit aikaisemmin "Kuinkahan siinä toimittaisi kaljat laivaan ja Helsingissä sieltä pois? Kahden hengen kaljat 56 laatikkoa, kantamalla se ei onnistu.", vaikka siinä vastaamassasi viestissä oli kerrottu kuinka kaljat toimitetaan kotiovelle saakka sillä vuokratulla autolla.

Tosin jos et ymmärrä lukemaasi, niin ei voi mitään. Tuskin asialle on mitään edes tässä vaiheessa tehtävissä.

Noiden 56:n kaljalavan kantaminen ei ole muuten mikään iso juttu. 4 lavaa menee kevyesti kerralla, kaksi molemmissa käsissä. Kahdelta hengeltä 7 kantokeikkaa. Onnistuu siis helposti myös kantohommina, jos siihen haluaa ryhtyä. Mutta miksi, kun autokin on keksitty?
" 4 lavaa menee kevyesti kerralla, kaksi molemmissa käsissä"

Pakettiautolla vai kuormabiilissä ( 1 lavallinen = 108 ltk/ a´ 24 tlk )
hienoa.pakvelua kirjoitti:
En ole tiennytkään että kun vuokraa Latviasta auton niin sen voi ajaa Suomeen ja jättää tänne. Mikähän autovuokraamo toimii näin?
Muutaman vuoden ajan on voinut tehdä noin. Siitä pitää tehdä tosin ilmoitus etukäteen.

http://tulli.fi/artikkeli/-/asset_publisher/autoverolain-muutokset-1-1-2015

"Suomessa vakinaisesti asuva luonnollinen henkilö voi käyttää omaa tarvettaan varten väliaikaisesti maahantuomaansa ajoneuvoa veroa suorittamatta yhtäjaksoisesti enintään 14 päivän ajan kerran kalenterivuodessa, jos ajoneuvo on rekisteröity toisessa Euroopan talousalueeseen kuuluvassa valtiossa."
Ei.tullattavaa kirjoitti:
Muutaman vuoden ajan on voinut tehdä noin. Siitä pitää tehdä tosin ilmoitus etukäteen.

http://tulli.fi/artikkeli/-/asset_publisher/autoverolain-muutokset-1-1-2015

"Suomessa vakinaisesti asuva luonnollinen henkilö voi käyttää omaa tarvettaan varten väliaikaisesti maahantuomaansa ajoneuvoa veroa suorittamatta yhtäjaksoisesti enintään 14 päivän ajan kerran kalenterivuodessa, jos ajoneuvo on rekisteröity toisessa Euroopan talousalueeseen kuuluvassa valtiossa."
Auton maahantuonti on eri asia kuin ajaminen täällä ulkolaisella vuokra-autolla. Maahantuonti tarkoittaa että omistaa auton.
toinen.juttu kirjoitti:
Auton maahantuonti on eri asia kuin ajaminen täällä ulkolaisella vuokra-autolla. Maahantuonti tarkoittaa että omistaa auton.
Älä hulluja puhu. Mäkin oon tilannu Kiinasta tavaraa, en käyny siellä eikä mulla oo autoo. Mutta maahantuontia on ollu.
toinen.juttu kirjoitti:
Auton maahantuonti on eri asia kuin ajaminen täällä ulkolaisella vuokra-autolla. Maahantuonti tarkoittaa että omistaa auton.
Väitätkö että Tulli valehtelee? Vastaavat tiedot löytyvät verottajaltakin.

Jos sinulla on parempaa tietoa aiheesta, niin jaa toki tieto kanssamme.
uusi.tieto.kiinnostaa kirjoitti:
Väitätkö että Tulli valehtelee? Vastaavat tiedot löytyvät verottajaltakin.

Jos sinulla on parempaa tietoa aiheesta, niin jaa toki tieto kanssamme.
Ilmoita tuo Tullin suora linkki väitteesi tueksi.
Vuokratulla autolla kun ei saa noin vaan ajaa rajan yli.
Yritä-edes-miettiä kirjoitti:
Ilmoita tuo Tullin suora linkki väitteesi tueksi.
Vuokratulla autolla kun ei saa noin vaan ajaa rajan yli.
Kuka niin on väittänyt? Laita nyt linkki tietoon jonka mukaan auton väliaikaisen maahantuojan pitää olla myös auton omistaja. Sitähän sinä nyt innokkaasti intät.
laita.linkki kirjoitti:
Kuka niin on väittänyt? Laita nyt linkki tietoon jonka mukaan auton väliaikaisen maahantuojan pitää olla myös auton omistaja. Sitähän sinä nyt innokkaasti intät.
Sinä esitit ensin perättömän väitteen.
Sinun on todistettava väitteesi ensin.

Muuten - minä en ole puhunut auton omistamisesta yhtään mitään. Mistä olet tuonkin saanut päähäsi. Kaiketi samasta lähteestä kuin muutkin perättömyytesi.
Yritä-edes-miettiä kirjoitti:
Sinä esitit ensin perättömän väitteen.
Sinun on todistettava väitteesi ensin.

Muuten - minä en ole puhunut auton omistamisesta yhtään mitään. Mistä olet tuonkin saanut päähäsi. Kaiketi samasta lähteestä kuin muutkin perättömyytesi.
Ilmoitin asiattoman viestisi taas ylläpidolle. Sinulla on selvästikin joku mielenterveydellinen ongelma, kun tulet sotkemaan melkein jokaista keskusteluketjua.
ilmoitettu kirjoitti:
Ilmoitin asiattoman viestisi taas ylläpidolle. Sinulla on selvästikin joku mielenterveydellinen ongelma, kun tulet sotkemaan melkein jokaista keskusteluketjua.
Niin eettä kun poju huomaa, että nyt meni selkä seinää vasten, huudetaan ylläpitoa apuun. Ne on lopettanu hommansa tältä viikonlopulta.
Niin mutta keksi nyt äkkiä se tullin sivulinkki, millä sivulla sanotaan, että muu kuin omistaja voi ajaa auton ulkomaille "noin vaan". Onneksi sellaista säädöstä ei ole, muutenhan Venäjälle menisi ihan kauheasti suomalaisia autoja.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

spämmiäpukkaa kirjoitti:
Taas puolenkymmentä viestiä täysin aiheen vierestä. Suoritushan se on tuokin. Alkuperäinen kysymys kun oli että mikä lossifirma kuskaa henkilöauto lahden yli halvimmalla..
Todennäköisesti Eckerö, jos sinulla ei ole tarjouksia tai pisteitä tms. käytettävissä.
Saman tien voi hurauttaa Tsekkiin. Siellä kalja on edullista ja tosi hyvää.
+Lisää kommentti
Mitä ihmeen tekoa kaljan hinnalla Latviassa ja Tallinnan matkalla on toistensa kanssa.
Foorumin aihe loppuu siihen, kun touvi lentää laivalta Tallinnassa kaijalle.
8 VASTAUSTA:
Halvin tapa päästä Suomesta autolla Latviaan on kulkea laivalla Helsingistä Tallinnaan, ja ajaa Viron läpi Latviaan.

Toistaiseksi Suomesta ei ole vielä säännöllistä autolauttaliikennettä Latviaan. Sellaiselle olisi kyllä kysyntää. Yksi vaihtoehtoreitti Suuomen ja Latvian väliselle lautalle olisi Hanko-Ventspils. Lautta voisi poiketa matkan varrella Saarenmaalla, jonne myöskään ei ole suoraa lauttayhteyttä Suomesta. Saarenmaa on kuitenkin suosittu lomakohde.
Näillä palstoilla kirjoitetaan ihan mitä tahansa otsikosta välittämättä. Tosin on tolkkua jos verrataan kaljan ostamisreissun kustannuksia Latviasta tai Tallinnasta tai laivalta.
Kyllä ne osaa Tanskassakin tehdä hyvää olutta. Kuuluu EU:öön ja kaiken lisäksi sinne pääsee laivalla. Toisin kuin Latviaan.
Tanskalaista kirjoitti:
Kyllä ne osaa Tanskassakin tehdä hyvää olutta. Kuuluu EU:öön ja kaiken lisäksi sinne pääsee laivalla. Toisin kuin Latviaan.
Millä laivalla pääsee Suomesta Tanskaan?
Karlsberg kirjoitti:
Millä laivalla pääsee Suomesta Tanskaan?
No vaikka Finnlinesilla Travemundeen ja sieltä laivaa vaihtamalla Kööpenhaminaan.
Eikö-ole-kokemusta kirjoitti:
No vaikka Finnlinesilla Travemundeen ja sieltä laivaa vaihtamalla Kööpenhaminaan.
Kiitos tiedosta. Tukholmasta taitaa päästä Latviaan?
Karlsberg kirjoitti:
Kiitos tiedosta. Tukholmasta taitaa päästä Latviaan?
Mitähän Latviassa mahtaa olla sellaista, mitä Köpiksessä ei olisi satakertaisesti?
Latvian-takapajula kirjoitti:
Mitähän Latviassa mahtaa olla sellaista, mitä Köpiksessä ei olisi satakertaisesti?
Mitä sellaista Tanskassa on mikä voisi kiinnostaa suomalaista? Tanskahan on harvinaisen hölmö ja simppeli maa. Onko siellä edes mitään maailmanperintökohteita? Lepakonräjäyttimiä ja antibioottipossua Tanskassa kyllä riittää.
+Lisää kommentti
Ei helkatti. Oispa luotsit yhä foorumeita seuraamassa, ei tällaista sontaa leviteltäisi.
1 VASTAUS:
Juu alatyyliset sanat, kuten sonta pitää siivota palstalta pois.
+Lisää kommentti
Mutta kun ei ole.
Ilmoita
Lähi Lidlistä saat halvemmalla
7 VASTAUSTA:
Niin jos haluaa juoda tamman kusta.
joillekin.voi.maistua kirjoitti:
Niin jos haluaa juoda tamman kusta.
Ai, sinä tunnet tamman kusen maun. Ethän muuten osaisi verrata.
Missä-sitä-joit kirjoitti:
Ai, sinä tunnet tamman kusen maun. Ethän muuten osaisi verrata.
Sen haistaa jos seisoo vieressä kun tamma kusee.
Jep jos ostaa yhden tölkin, jos ostaa kahden hengen sallitun tuontierän, niin ei saa...
0.33-220litraa kirjoitti:
Jep jos ostaa yhden tölkin, jos ostaa kahden hengen sallitun tuontierän, niin ei saa...
No itse asiassa saa senkin halvemmalla.

Laske Latvian ostohinta - Lidl-ostohinta -matkat laivalla - syömiset matkalla -bensat -auton kuluminen - käytetyn ajan arvo - ...

Menee väkisinkin negatiiviseksi!
Ei-kannata kirjoitti:
No itse asiassa saa senkin halvemmalla.

Laske Latvian ostohinta - Lidl-ostohinta -matkat laivalla - syömiset matkalla -bensat -auton kuluminen - käytetyn ajan arvo - ...

Menee väkisinkin negatiiviseksi!
Mikä on päivän hinta olutölkille/24 tlk laatikolle Lidlissä?
Ja ko. oluen alkoholiprosentti? Eikä mitään vähän pilsua vahvempaa vaan normaalin keppanan tai A-oluen vahvuisista.
EnKäy kirjoitti:
Mikä on päivän hinta olutölkille/24 tlk laatikolle Lidlissä?
Ja ko. oluen alkoholiprosentti? Eikä mitään vähän pilsua vahvempaa vaan normaalin keppanan tai A-oluen vahvuisista.
Pitemmän googlailun perusteella kotimainen punainen 4,5% ilmeisesti 0,90e (0,75e) kappale ja Olvi Export 5,2% 1,65e (1,50e), suluissa pantiton hinta.
Eli vertailuhinnat Punainen 18e/lkt => 28ltk 504e ja Export 36e/ltk => 1008e.
Alko1000; halvin Faxe 5% 9,30e/ltk => 260,4e, Olvi Export 5,2% 11,19e => 313,32e.
SuperAlko; havin Vol5 5% 7,99e => 223,72e ja Saku Org, 5,2% 10,19e => 285,32 (Olvia ei saatavilla).
Ja hintaeroksi jää halvemmassa vaihtoehdossa n. 280e ja kalliimmassa oluessa n. 723e, jokainen laskekoon omat matkakulunsa ja huomioi muut tuomiset jotka parantaa hakemisen kannattavuutta. Syödä pitää kotonurkillakin.

Itse haen laivalta, jolloin hintaero on itselle kelpaavan kotimaisen oluen tapauksessa verrattuna virolaismerkkiin joka kelpaa minulle 350e. Laivamatkan nettohinnaksi jää n. 30e ja ajokuluiksi km-korvauksella laskien 85e (verottajan työmatkavähennyksellä olisi alle 50e), tällä jää hyödyksi vielä 235e. Mutta tuon lisäksi muutakin mm. siideriä ja lonkeroa, joissa hyöty suurempi.
+Lisää kommentti
Muutaman vuoden ajan on voinut tehdä noin. Siitä pitää tehdä tosin ilmoitus etukäteen.

http://tulli.fi/artikkeli/-/asset_publisher/autoverolain-muutokset-1-1-2015
5 VASTAUSTA:
Kuten sanoin, ei ajeta "noin vain" muutoin kuin omalla ajoneuvolla.
Kuten-jo-totesin kirjoitti:
Kuten sanoin, ei ajeta "noin vain" muutoin kuin omalla ajoneuvolla.
Samanlaisia ne vuokra-autot on ajaa kuin muutkin. Ja aika harvalla on nykyään enää omaa autoa. Leasing-autot alkavat olla tätä päivää.
ei-merkitystä kirjoitti:
Samanlaisia ne vuokra-autot on ajaa kuin muutkin. Ja aika harvalla on nykyään enää omaa autoa. Leasing-autot alkavat olla tätä päivää.
Aha, että vuokraat/lainaat kaverilta auton Imatralta ja suhautat sillä Viipuriin ostoksille sekä tankin täyttöön.

No ei kuule onnistu "noin vaan" siltä kaveriltakaan!
Ei-ihan-noin-vaan kirjoitti:
Aha, että vuokraat/lainaat kaverilta auton Imatralta ja suhautat sillä Viipuriin ostoksille sekä tankin täyttöön.

No ei kuule onnistu "noin vaan" siltä kaveriltakaan!
Viipurista en tiedä, mutta EU:n alueella onnistuu. Ja eiväthän rahtaritkaan yleensä omista rekkojaan, vaan ajavat isäntänsä autoa. Itä-Euroopan kuskeja kabotoi jatkuvasti Suomessakin.
Ei-ihan-noin-vaan kirjoitti:
Aha, että vuokraat/lainaat kaverilta auton Imatralta ja suhautat sillä Viipuriin ostoksille sekä tankin täyttöön.

No ei kuule onnistu "noin vaan" siltä kaveriltakaan!
Batian viikot ja Lidl. Saa niin paljon kuin lompsa kestää ja tulee edullisimmaksi. Sekä nopeimmaksi.
+Lisää kommentti
Sen joka aikoo vuokrata auton Latviasta ja ajaa tämän Suomeen sekä jättää tänne, kannattaa varmaan kysyä että voiko näin tehdä.
3 VASTAUSTA:
Helpompi voi olla vuokrata Virosta, esimerkiksi Pärnusta. Koska Latviassahan ei käydä kuin rajalla. Pärnulaisella vuokraamolla lienee toimipaikka Tallinnassakin.
näinnäkisi kirjoitti:
Helpompi voi olla vuokrata Virosta, esimerkiksi Pärnusta. Koska Latviassahan ei käydä kuin rajalla. Pärnulaisella vuokraamolla lienee toimipaikka Tallinnassakin.
Niin sitä säästetään kaljan hinnassa paljon enemmän kuin mitä matkat ja vuokrat ja muut kustannukset ovat.

Vai menikö tuhlauksen puolelle?
Ajetaan sillä autolla Kaliningradiin. Siellä on tosi halpaa.
+Lisää kommentti
Vähän pidemmälle. Mikä ois hinta Kaliningradissa?
Ilmoita
Miksei yhtä hyvin Liettuaan? Siellä vielä halvempaa.
1 VASTAUS:
Saman tien Puolaan ostamaan maittavaa tanhuolutta Zywieciä. Oikein maukasta.
Hyvä olut on aina hintansa väärti.
+Lisää kommentti
Valko-Venäjäkin on siinä tuntumassa ja siellä on kaikki paljon halvempaa kuin Latviassa. Miksi siis ei sinne halvoille ostoksille.
Ilmoita

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Miksi mennä minnekään. Poika käymään ja kohta on makoisaa kiljua koko pönikkä eikä oo paljoa maksanut. Ja menee päähän kuin häkä.
1 VASTAUS:
Yleiset kilju-ohjeet

Tarvikkeet: Tarvitset ainakin:
Käymisastia, johon kansi: (tässä tapauksessa 10L sankko, voidaan myös soveltaa, mutta raaka-ainemäärät huomioitava)
Hiivaa: 2 palaa leivontahiivaa, tai 25g kuivahiivaa. Myös ns. "Super Hiivaa" voidaan käyttää, jolloin noin 1/2 pussia hiivaa ja hiivaravinteita
Sokeria: n. 2kg, mieluiten glukoosia, tai taloussokeria

Seuraavat välineet eivät ole pakollisia, mutta ne helpottavat ja parantavat lopputulosta
Vesilukko: myydään suurissa vähittäistavarakaupoissa ja kotiviinin erikoisliikkeissä (hinta noin 1-2€)
Lappo: myydään yleiskaupoissa/rautakaupoissa, kuten K-Rauta, Tarjoustalo, Halpahalli

Valmistaminen:

Päivä 1.
1. Ota 10L vetoinen käymisastia, laske sinne hanasta 8L kädenlämpöistä,- eli n. 38°C vettä
2. Lisää veden sekaan sokeri sekoittaen
3. Odota, että vesi on noin 30-34 asteista (palahiiva kuolee 36 asteessa, kuivahiiva kestää 42 astetta, mutta 45 sekin kuolee varmasti)
4. Lisää astiaan hiivat, sekoita
5. Tee astian kanteen yksi reikä, halkaisijaltaan noin 1,5cm (Jos tätä kohtaa ei tehdä, käymisastian sisällä muodostuu noin 80L hiilidioksidia ja muita kaasuja ja astia räjähtää paineen seurauksena) älä tee liian suurta reikää; käyminen on an-aerobinen prosessi, joten liika hapen määrä astian sisällä aiheuttaa etikoitumisen ja kiljun pilaantumisen.
Jos sinulla on vesilukko, kiinnitä se tähän reikään, tiivistä vesilukon ja kannen reijän välinen alue kuuma,- tai pikaliimalla. Kaada vesilukko noin puolilleen vettä.

Nyt odotellaan 7-12 päivää (jos käytit Super Hiivaa, niin 3-7 päivää)
Tällä ajalla voi vaikka kerätä kavereistaan porukan nauttimaan kiljua, sitä päivää varten, kun se valmistuu :).

Päivä 7-12 (tai 3-7).
1. Tähän vaiheeseen päästään, kun vesilukosta ei enään pulputa, kuin pari satunnaista kuplaa minuutissa, tai kannen avattuasi neste on kirkasta ja ei vaahtoa
2. Ota suuri lusikka/kauha, sekä pulloja tai laseja joihin haluat annostella valmiin kiljun
3. Ota lusikalla/kauhalla hyvin varovasti kiljua aluksi pinnasta, sitten keskiväliltä, mutta kun nestettä on enään noin 3cm pohjan korkeudesta, niin et ennään koske siihen, koska se on hiivasakkaa, joka pilaa kiljun maun.
Jos sinulla on lappo:nosta astia varovasti korkeammalle, kuin pullo/lasi mihin aijot kiljun siirtää. Pistä lapon pää astiassa olevan kiljun pinnalle, ota pullo/lasi valmiiksi viereesi, imaise voimakkaasti lapon päästä. Kun teet näin, kiljun pitäisi imeytyä lappoon ja sitten sitten siirrät nopeasti lapon pään pulloon/lasiin. Kiljua alkaa siirtyä nopeasti lapon välillä . Varo ettei käymisastiassa oleva pää missään vaiheessa mene liian lähelle (noin 3cm) lähelle pohjaa, koska muuten sakka sekoittuu kiljun ja joudut odottamaan sen tasaantumista tuskallisen hitaat 5-7 tuntia :S.

Tällä ohjeella saat itsellesi n. 8L kiljua. Tämän kiljun kirkkaus on parhaimmillaan luokkaa 5/10 (kelvollinen)
+Lisää kommentti
Tästä ketjusta taas paljastuu, kuinka hyödyllisiä luotsit olisivat.
Koko aloitus täyttä trollausta ja ns. keskustelu yhtä tyhjän jauhamista Eihän koko asia ole edes tämän foorumin juttuja.
Vain luotsi osaa tämän nähdä, yp ei.
Ilmoita
Onko huhtikuulle mitään hyviä pakettitarjouksia?
4 VASTAUSTA:
Katso Tallinkin sivuilta. Latviaan pääset menemällä Tukholmaan ja sieltä Isabellella Latviaan. Saat autonkin mukaan. Millään muulla laivayhtiöllä et Latviaan pääse.

Mutta jos ajattelit säästää alkojen ostossa, unohda koko juttu. Matkan vievät säästöt moninkertaisesti.
Kalliita-säästöjä kirjoitti:
Katso Tallinkin sivuilta. Latviaan pääset menemällä Tukholmaan ja sieltä Isabellella Latviaan. Saat autonkin mukaan. Millään muulla laivayhtiöllä et Latviaan pääse.

Mutta jos ajattelit säästää alkojen ostossa, unohda koko juttu. Matkan vievät säästöt moninkertaisesti.
Stena Line operoi Scottish Viking ja Stena Flavia autolautoilla Nynäshamnin ja Ventpilsin väliä. Vaihtoehtoja siis piisaa ainakin latvialaisille ja ruotsalaisille. Suoraa Suomen yhteyttä odotellessa...
vaihtoehtojapiisaa kirjoitti:
Stena Line operoi Scottish Viking ja Stena Flavia autolautoilla Nynäshamnin ja Ventpilsin väliä. Vaihtoehtoja siis piisaa ainakin latvialaisille ja ruotsalaisille. Suoraa Suomen yhteyttä odotellessa...
Stena ei ole Tallink.
Kysymys kuului: halvin laivayhtiö?
Siis.samalla.koko.matka kirjoitti:
Stena ei ole Tallink.
Kysymys kuului: halvin laivayhtiö?
Sinulla on korvien välissä Tallink. Aloittaja ei maininnut Tallinkia millään tavalla. Sinä olet ainoa joka jankkaa Tallinkista. Oletko joku yhtiön piilomarkkinoija?
+Lisää kommentti
Vinkkarin tarjoushintaa ei kukaan toinen alita. Kanta-asiakkaille risteily 0 euroa.
5 VASTAUSTA:
Tosin matka jää Tallinnaan. Ei olla vielä edes puolimatkassa Latviaan.
No, siitä vaan tossua toisen eteen. Kaikki muu kyyti kun maksaa.
Kuinka saat risteilyn aikana auton pois laivasta?
reittimatkailija kirjoitti:
Kuinka saat risteilyn aikana auton pois laivasta?
Sillä lailla että kun laiva on satamassa niin ajaa auton ulos. Eri asia on se, että takaisin tullessa pitää ostaa lippu.
Siitä-rahaa-palamaan kirjoitti:
Tosin matka jää Tallinnaan. Ei olla vielä edes puolimatkassa Latviaan.
No, siitä vaan tossua toisen eteen. Kaikki muu kyyti kun maksaa.
Otsikossa kysyttiin: mikä on halvin laivayhtiö. Siis ei: millä hintaa pääsee Tallinnasta Latviaan.
vastaus.kysymykseen kirjoitti:
Otsikossa kysyttiin: mikä on halvin laivayhtiö. Siis ei: millä hintaa pääsee Tallinnasta Latviaan.
No siitä vaan vertailemaan laivayhtiöideb tikettien hintoja välillä Tallinna -Latvia.
+Lisää kommentti
Hyvä tietää tuo Stena Line vaihtoehto. En halua enää toista kertaa ajaa Riian läpi. Ventpilsissä lienee ruuhkattomammat tiet.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Latviasta kaljaa, mikä on halvin laivayhtiö?

Tavallinen farmariauto ja 2 aikuista. Laivalta ei ole tarkoitus ostaa mitään, pelkkä ylitys molempiin suuntiin. Mikä yhtiö tarjoaa halvimmat tiketit? Kannattaako menopaluu samalta yhtiöltä, vai onko halvempaa ottaa pelkät menoliput eri yhtiöiltä? Onko jotain kampanjoita menossa? Ennen vappua tarkoitus käydä.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta