Lubuntu asennus tyhjälle levylle

52688

En löytänyt ohjeita tähän.

Fujitsun n. 10 v vanha kone, jossa nyt on XP SP3 ja Ubuntu 14.04.

Vaihdoin digiboxiin isomman levyn ja ylimääräiseksi jäi 320 Gb 2,5" boxin levy. Tämä sama levy sopii Fujitsuun. Levy on alustettu boxissa ja siinä on nyt muistaakseni .jsf-järjestelmä.
Haluaisin asentaa tälle boxin levylle kokonaan ja yksinomaan Lubuntun ja käyttää molempia levyjä samassa koneessa vuorotellen tarpeen mukaan.
Asennus tapahtuisi tikulla.

Tarvitaanko Rufus tikulle asentamiseen? Minulla on XP:ssä jo USB-installer, voiko sitä käyttää, kun sitä jossain ei suositeltu?

Onko tuossa eri levylle asentamisessa ja levyjen käytössä odotettavissa jotain ongelmia?

Kun koneessa on jo Ubuntu, niin nämä levyt eivät kuitenkaan käytä samaa kotikansiota, kun ovat eri levyllä?

Olen Linuxun kanssa hyvin kokematon, joten en varmaan osaa tässä heti kertoa oleellisia ja tarvittavia tietoja.

2

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asennusmedian teet helpoinen Ubuntulla. Itse käytän dd-ohjelmaa. sudo dd if=levy.iso of= /dev/sdX. sdX on tikun laitetunnus ja tikku ei saa olla liitettynä. Parempia ohjeita löytyy googlella. Rufus myös hyvä.

      Vanhan levyn kotikansio pitää kopioida uudelle levylle.

      En ole varma miten asennusmedia suhtautuu digiboxin levyyn. Asennusohjelman voi antaa osioida levy automaattisesti. Jos ei onnistu niin voi kirjoittaa nollaa levyn alkuun niin ainakin sitten onnistuu.

      • 52688

        Digiboxin systeemit ei närästäneet asentamista. Tein tikun XP:llä ja Rufuksella.

        Tällainen ilmmo tuli asentaessa:
        "Tämä kuva käyttää Syslinuxia 6.03/20151222, mutta tämä sovellus sisältää asennustiedot vain Syslinuxille 6.03/2014-10-06

        Koska Syslinuxin uudet versiot eivät ole keskenään yhteensopivia, eikä Rufus voi sisältää näitä kaikkia, on kaksi lisätiedostoa ladattava internetistä (’ldlinux.sys’ ja ’ldlinux.bss’):
        - Valitse ’Kyllä’ yhditääksesi internetiin ja ladataksesi nämä tiedostot
        - Valitse ’Ei’ peruaksesi toiminnon

        Huomio: Tiedosto ladataan nykyiseen sovelluskansioon ja niitä käytetään automaattisesti uudelleen niiden löytyessä"

        Vaaroja uhmaten vastasin kyllä.
        ***

        Osioinnista ei kysellyt mitään.
        ***

        Tuolla levyllä ehdin vain hetken kokeilla ja joku päivityskysymys oli mielessä, mutta ei nyt ole.... mielessä.
        ***

        Piti langattoman valoa päällä. Ubuntussa sen sai pois Lentotilalla, mutta Lubuntusta tuota en löytänyt. Tietäiskö joku?

        Kiitos jeesistä, Mikko.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe