Toivotteko uusia kirjoittajia 70+ ?

Olen kummissani, sillä iät ajat olen kuullut sanonnan "nuoruus ja hulluus, vanhuus ja viisaus".
Vilkaisin muutamaa 70 ketjua ja vakuutuin vain siitä, että wanhuus ei välttämättä tuo mukanaan wiisautta.

Teksteistä ei tahdo löytyä ketjua mihin voisi sanastansa lisätä. Kuitenkin edellisen palstan yli-ikäisistä varmaan moni mielellään jo tulisi tänne ns. viisaampien joukkoon. Mutta toisia kirjoittajia nälviviin, kaunaisiin ja jopa haukkuviin ketjuihin - joihin viittasin eka kappaleessa - en ainakaan minä viitsi osallistua. On sentään käytöstavat tullut matkan varrella hankittua.

Että mukaantulo vähän hirvittää, ja mieleen tulee kysymys:
Toivotteko te yleensäkään meitä nuorempia "ikärajan ylittäjiä" tänne 70 palstalle? Vai haluaisitteko jatkaa pelkästään vanhojen, jo kauan mukana olleiden tuttujen kanssa keskustelua? Ikäänkuin sisäpiirissä?

Vastaattehan rehellisesti. Kiitos!

20

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräsvaan

      Noissa tappeluketjuissa on enimmäkseen nikittömiä, joitten ikä voi olla mikä tahansa ja kirjoittajat ketä tahansa. Ei miitten perusteella voi koko palstaa leimata. Eikä se 60 sen fiksumpi palsta ole, käyn sielläkin. Miksi yleensä kyselet lupia, ala vaan kirjoitella ja tee mukavia aloituksia joissa et alkajaisiksi ketään epäile tai syyttele.

    • loppusuora-menossa-

      Tervetuloa joukkoomme,
      meitä on moneksi,
      vanhuus ei tule aina pelkästään viisautena,
      vanhuus on vaikeeta aikaa monelle, loppusuora on menossa,
      voimat hiipuu vääjämättä,
      kivut saa joskus ihmisen äryisäksi,
      joten sammakoitaki vai loikkia suusta,
      kaikesta huolimatta vanhat ihmiset ovat mielenkiintoisia,
      sepustaessaan jopa runoja
      pidän jopa mielenkiintosena joittenki ärtyneet heitot,
      tietäen että asia on jotenki sivunnu heidän elämäänsä,
      emme ole täydellisiä,
      olemme vain vanhoja ihmisiä,


      https://www.youtube.com/watch?v=OW9fESAO1CU

    • noinhan.asia.on

      Oikeammin on sanoa: nuoruus ja hulluus, vanhuus ja höppänyys.

      • Jospa minäkin näin valvonnan ohessa.

        Tervetuloa rouva talvinappi!

        Toivottavasti tuot sisältöä palstalle ja viihdyt sekä viihdytät.

        Itse olen ollut palstan sheriffi, myöhemmin luotsi, jota on paljon haukuttu ja olen minä antanut takaisinkin.

        Kun palstalla tällä
        peppu ruvessa istun
        Ja jatkossakin tuskastun.
        Niin hyviin teksteihin turvaudun
        ja joskus aidosti ilahdun.


    • joskus-tuleeLunta-tupaan

      Eikös alottajaa oma ketju kiinostakkaa,

      no, et taidakkaa olla uusi, huijasit meitä vanhoja ,,

      ei se haittaa vaikka huijasit,

      voit silti kirjoitella kaikenlaisia ajatuksia,
      mukavia ja vähemmän mukavia,
      se virkistää sinuaki,
      myös meitä vanhoja ,

    • Oijoi, olen hommaillut ihan muuta ja tässä taisi reilu vuorokausi vierähtää.

      Kiitos vastauksista, jospa ulkaltautuisin silloin tällöin kirjoittelemaan. Kuitenkin kun palstalle ilmestyneitä uusia tekstejä äsken vilkaisin, niin enpä innostunut suuremmin. Vai satuinko lukemaan vain ei-innostavat tekstit?

      Uusien keskustelujen aloittaminenkin voi olla vähän niin ja näin. Päättelen siitä että en kysymykseeni kovin montaa kommenttia saanut - mutta tosiaan, sitäkin kauniimmat kiitokset teille jotka vastasitte - eikä kukaan potkinut minua pihalle saman tien :)

      Tutustellaan pikkuhiljaa. Oikein mukavaa alkavaa viikkoa teille!

      • Jotenkin tuntuu epätodelliselta,että joku haluaa vapaaehtoiseti päänsä giljotiinin alle?
        No nicciä vaihtamallahan sen luonteenkin vois uudistaa?
        Minä kirjoitin pitkän tervetulijaistoivotuksen,mutta rekkaamattomana se häippäs?
        No minä olen kerran vaihtanut etsivivä-amadeuksesta nicciä ja amaksi jäin ja hyvä niin.
        Tervetuloa eripuraisten yhdyskuntaan!

        Olen kyllästynyt politiikkaan,lehtileikkeisiin,siis vipattuihin aloituksiin,jos joku tuo
        tähän palstaan ryhtiä,eikä karkaa kahvipirttiin,niin olen valmis ehdottamaan hänelle
        rauhannobellia,kiitollisena ama


      • innostaitse

        Miksi odotat että muut innostavat sinua? Varsinkin kun heti alussa totesit, ettei täälläainakaan viisaus loista. Kun katsot edustavasi jotain uutta ja tuoretta, tuo se positiivisesti esiin ja tee meitä entisiä innostava aloitus !


      • Mrs.W
        innostaitse kirjoitti:

        Miksi odotat että muut innostavat sinua? Varsinkin kun heti alussa totesit, ettei täälläainakaan viisaus loista. Kun katsot edustavasi jotain uutta ja tuoretta, tuo se positiivisesti esiin ja tee meitä entisiä innostava aloitus !

        Tuo vanha sananlasku tuli mieleeni kun luin tiettyjä ketjuja ja kommentteja - en tokikaan koko palstaa viisauden puutteesta syyttänyt! Hirvittää vaan nuo keljun oloiset riitelyt ja vanhojen juttujen muistelut. Minulla kun ei ole esim. mitään havaintoa P-alkuisesta nimimerkistä, josta näkyy olevan kovastikin kommentteja, eikä useimmat todellakaan kovin myönteisiä. Hiljaa on tuollaisten tekstien silmille hyppiessä ainakin tämä frouva.

        Yöllä valvoessani tuli mieleen parikin mahdollista aloitusta. En vaan niitä enää muista :)

        Kaunis päivä taas, eikä edes kovin kylmä. Jospa veisin operoidun jalkani harjoittelemaan ulkokävelyä. Pitkästä aikaa.


    • ruune_

      Weicome Mrs. Winterbutton.New blood has beenn needed here for a long time.

      Uutta verta ja osaavuutta tänne kaivataan. Facebook vie ilmeisesti osaavammalta kirjoittajat ja tänne jää vain rupusakki.

      On varmaan niin. että valtaosa palstalaisista on peruskoulun käyneitä. Vanhimmat kansalaiskoulun, minä supistetun kansakoulun sekä rippikoulun. Joukossamme on kyllä hyviä ja osaaviakin kirjoittajia, mutta vähemmistönä.

      Kirjoitusviestit ovat usein huonoja tai huonohkoja. Jos ihmiset ovat täällä "työn raskaan raatajia" ei kynä useinkaan istu käteen parhaalla tavalla. Jos lukeneisuus ja oppineisuus ovat niin ikään puutteellisia, on tilanne ymmärrettävä. Poikkeukset vahvistavat kyllä sääntöä, jonka toteat jos palstalla viivyt.

      Tervetuloa joukkoomme kirjoittamaan!

    • heiskus

      Eikös ole hyvä, jos on monia kirjoittajia? Itse pistäydyn harvoin enkä tiedä minkälainen henkilö nikin takana piileskelee, en halua henkilöihin tutustua lähemmin. Vain ajatukset kiinnostavat, monenlaiset ovat rikkaus. Itselläni on ollut ja on mielenkiintoinen elämä, josta muruja riittää tännekin. Niin varmaan monella muullakin.

    • ihansitäihtiään

      no kivastihan se Paloma tänne rantautui

      • Vai onko itse rouva "Tarinaton Tammikuu", joka kokeilee uutta sisääntuloa konttaamalla arasti polvillaan kynnyksen yli?


      • Vaan ketjuhan onkin viime keväältä.
        Minnes se Talvinappi sitten upposi hankeen, kun ei ole enää näkynyt?


    • Justiina-just

      Emmää teijän konttamissii ja vihjailui oikein ymmärräkään, mutta kyll mää uusist kirjoittajii tykkään kovastikki. Sellasist ainaskii, joilla ei oo mittään ennakkoasenteita,...on niinko viattommii vielä.

      Emmä suosittele ylleensäkkään opettaa heti kaikki kamalat temput noilla epäluuloilla, ko sekin on tauti ihan sinääsä, sano !

      Malttasit nyt tellukka sinäkii olla esiintymättä nii tietävänä, just niistä teijän porukan juoneista, joita ilmineeraat niin mielelläs täällä !

      • """ ...just niistä teijän porukan juoneista,"""

        Täsmennä minkälaisista juoneista tarkalleen on kysymys.


      • inkognitona

        No, kun ei ole ollut mailla halmeilla edes lähelläkään, vihjaillaan nimellä mainiten "korvien näkyvän!"

        Nuo "itse kysytään ja vastataanketjuihinsa", on jatkuvasti esillä, niinkö siellä 60 teitte?

        Vihjataan tuttuun nikkiin konttaamassa kynnyksen yli "uuden nimimerkin turvin!"

        Miksi heittää toisista epäilyjä eetteriin, eivät kaikki käytä noita temppuja, mutta opetatte niitä esimerkeillänne hyvinkin.

        En sano, etteikö tälläkin saitilla aiemmin "luuloteltu" mutta nuo mainitut tavat on tulleet uutuutena kanssanne!


      • inkognitona kirjoitti:

        No, kun ei ole ollut mailla halmeilla edes lähelläkään, vihjaillaan nimellä mainiten "korvien näkyvän!"

        Nuo "itse kysytään ja vastataanketjuihinsa", on jatkuvasti esillä, niinkö siellä 60 teitte?

        Vihjataan tuttuun nikkiin konttaamassa kynnyksen yli "uuden nimimerkin turvin!"

        Miksi heittää toisista epäilyjä eetteriin, eivät kaikki käytä noita temppuja, mutta opetatte niitä esimerkeillänne hyvinkin.

        En sano, etteikö tälläkin saitilla aiemmin "luuloteltu" mutta nuo mainitut tavat on tulleet uutuutena kanssanne!

        Kuka ei ole ollut mailla halmeillakaan?
        Kenen nimeä on mainittu?


    • äks.öö

      Eipä tänne kamalaa kaipuuta ole.
      Lapsellista tappelua ja kinaamista on liian paljon,
      asiakeskusteluja on liian vähän
      tai jos joku sellaisen aloittaa,
      kohta kinataan ihan muusta kuin pikkulapset
      ilman mitään perustelua, argumenttia
      varsinaiseen asiaan.

    • sivullisen.silmin

      Joidenkin täällä lukemieni juttujen perusteella alan taipua sille kannalle, että sanonta kuuluukin
      "Nuoruus ja hulluus
      ja
      vanhuus ja hulluus"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      641
      4831
    2. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      125
      3725
    3. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3680
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3061
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2722
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2444
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2331
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2210
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2117
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      50
      2089
    Aihe