https://keskustelu.suomi24.fi/t/15204489/mita-tama-on-pakkomielle-muihin-ihmisiin
Kirjoitin toiselle palstalle, huomasin vasta nyt että tämä olisi ollut oikeampi paikka. En viitsi tarinaa kirjoittaa uudelleen, se löytyy tuolta.
Kysymys on kuulostaako tämä ocd:lta kun ei ole mitään muita pakko-oireita. Saan masennustestistä tällä hetkellä keskivaikean masennuksen viitteet, mutta lähes aina hyvinäkin aikoina lievän masennuksen. En tuossa maininnut että teininä oli pieni viiltely jakso, mutta se oli lähinnä huomion hakua ja kokeilua, loppui yhyeen.
Sen lisäksi että saan jumittamisen joihinkin ihmisiin on minulla ehkä jonkinlaista luulotautisuutta. Eka kerran jo joskus ala-asteen viimeisillä luokilla olin ihan varma että minulla on aivokasvain. Elin asian kanssa monta kuukautta enkä kertonut tietenkään kenellekkään. Ajatus haihtui kun kuulin että päänsäryt ovat normaaleja ja silmien kummalliset oireet migreeniä. Aina on särkyjä ja ajattelen aina pahinta. Tällä hetkellä luulen että minulla on reuma, vaikka tiedän ettei ole. Olin juuri työterveystarkastuksessa, sitä ennen luulin että minulla on diabetes. Uskon näihin aina 100% ja tunnen kaikki oireet kehossani.
Äitini on ihan selvästi luulotautinen, en tiedä onko tämä opittua. Suhtaudun varauksella myös näihin psyykkisiin sairauksiin, koska voivat nekin olla vain oman pääni tuotetta. Hahmotushäiriö on ainut oikeasti diagnosoitu ominaisuuteni, kaikki add ja masentuneisuus on omaa arviota. Mutta en minä terveeksi itseni koe, siis psyykkisesti. En vain tiedä mikä minulla on.
Tosin työterveydestä määrättiin uuri psykologille, jonne on kyllä kova kynnys mennä että saatan peruuttaa koko ajan. Masennusoireiden ja unettomuuden takia. Näistä asioista en edes maininnut työterveydessä, sain vain liikaa pisteitä mielialakyselyssä vaikka vastasin mielestäni kaikki alakanttiin.
Pakkomielle muttei ocd? Mitä tämä on?
4
307
Vastaukset
- oiskohanseniin
Olet sairaalloisen utelias ja haluat tietää toisesta kaiken?
- pakkooire
No sitä olen miettinyt missä menee uteliaisuuden raja? Jos on sairaalloisen utelias onko se sairaus?
- ihmeellinen_mies
Mä olen samanlainen kuin sä, luulen kaikkee ja elän sen täysillä. Elin yhden luulon kanssa vuosia. Muutenkin aina kun luen jostakin uudesta ja mielenkiintoisesta uskon sen täysin, elän senkin ja sit viikon kuluttua huomaan että ehkä se kaikki ei ollutkaan niin täydellistä. Niinku halu uskoa kaikki ja sit lopuksi havahdun katsomaan realistisemmin. Ihmisetkin joskus, ne valtaa mun pään, ajattelen kuin ne, niiden äänellä, omaksun niiden persoonan. Se on todella rasittavaa varsinkin jos se toinen on joku ikävä tyyppi, mut ok jos pidän siitä. Hämmentävää joskus, jos se ihminen ajattelee täysin erilailla ku mä. Mut mulla on kaamee tarve ymmärtää kaikki, en oikein kestä jos en voi ymmärtää.
- ihmeellinen_mies
Luin nyt vasta tuon linkin. Mulla ei tuollaista ole. Jos on niin lievästi, se on ehkä mielenkiintoa siltä varalta että pitää varmistua et millasia ihmisiä toisen elämässä on, et kelpaanko heillekin. Haluan tietää erään asian ihmisistä että voin varmistua jostakin pelostani. Haen kai varmistusta pelolleni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389