Minne muuttaa opiskelemaan lukion jälkeen?

suomionpaskamaa123

Olen aina halunnut vittuun Suomesta heti kun se on mahdollista, mutta kohdemaata on hankala valita. Lukion ja intin jälkeen jään vielä ehkä vuodeksi tai pariksi tekemään duunia Suomeen ja kiertämään maailmaa jne välivuosijuttuja. Yliopistoon siis olen ajatellut, mutta ei ole vielä mitään hajua mitä lähtisin opiskelemaan. Nyt olen siis lukion ykkösellä. Kielitaitoni on tosi hyvä ja puhun sujuvaa enkkua, ruotsia, norjaa ja ranskaa. Ajattelin alottaa saksan vielä ens vuonna. Kohdemaa olis mieluiten Euroopassa ja opiskelupaikka jossain isossa metropolissa esim. Pariisi. Skandinaviaakin oon miettiny, mutta vissiin aika samanlaista kun Suomessa. Itä-Eurooppa ois ehkä vähän jännempi mesta, kuin Länsi-Eurooppa, mutta vissiin paskat liksat siellä? Itellä myös tavotteena jäädä asumaan siihen maahan loppuelämäks nii saa opiskelun kautta vahvat sosiaaliset piirit, toisinku jos muuttais aikusena vaan duunaamaan. Opiskeluaineista ehkä eniten kiinnostaa (maisema)arkkitehtuuri, humanistiset aineet, politiikka, kielet, taiteet jne. tosin en vielä tiedä niistäkään kauheasti ja millaisia ammatteja niiltä tulee.

KAIKKI VINKIT JA KOKEMUKSET OTETAAN KIITOLLISESTI VASTAAN! <3
(jonnet älkää tulko vittuilee tai avautuu)

7

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomionpaskamaa123

      Ainiin ja kauppiskin kiinnostais!

    • Mietitätä

      Sinun asenteellasi jokainen paikka, minne menet, muuttuu nopeasti paskapaikaksi.

      • suomionpaskamaa123

        Mikäs mun asenteessa on nyt väärin? Perus suomalaiset ain jos sanoo yhtää mitää pahaa Suomest tai haluu pois täält nii on paska asenne tai vitun tyhmä.


      • tiedoksesi
        suomionpaskamaa123 kirjoitti:

        Mikäs mun asenteessa on nyt väärin? Perus suomalaiset ain jos sanoo yhtää mitää pahaa Suomest tai haluu pois täält nii on paska asenne tai vitun tyhmä.

        Vituttelet, paskattelet ja kirjoitat kuin katupoika. Suomelle olisi eduksi, jos muuttaisit muualle, mutta itsellesi ei hyvä seuraa missään tuolla otteella.


      • suomionpaskamaa123

        Eli mun asenne on huono jos kiroilen? Suomi on muutenkin niin paskassa jamassa etten jäis tänne vaik Suomi mun kaltasist tulevaisuuden korkeekoulutetuist hyötyyki. Ja mistä otteesta sä nyt puhut ainoo mitä todennäkösest tiiät must täl hetkel on se etten haluu jäädä tänne asuu ja siks mul on sun mielest huono asenne. Tiiän kyl kosk saan kuulla tota kokoaja kosk Suomi on täydelline maa ja täält lähtevät on isämmaanpettureit jotka ei saa sanoo mitää Suomee vastaa tai kritisoida.
        Jos sulla ei nyt ole jotain asiaan liittyvää nii voit jättää mut omaan arvooni


      • suomionpaskamaa123

        Lisäks en oo todellakaa ainoo, Suomest lähtee joka vuos 5000-10 000 ihmistä pois täält joista suurinosa on korkeekoulutettui nii ehkä se ei oo vaa mun asenteest kiinni :3


    • Svennenykyään

      Sun kannattais miettiä ja lukea ja kysellä enemmän niin selviäisi mikä on se sinulle kiinnostavin maa asua, käy kyselemässä vaikka yliopistojen ulkomaisilta vaihto-oppilailta heidän maastaan vaikka lähimmän yliopiston aulakahvilassa. Se valinta pitäö tehdä omien kiinnostusten mukaan niin sitten voi viihtyäkin. Itse päädyin Ruotsiin 7 v. sitten ja perustin perheenkin täällä, mutta suunnittelen vielä muuttoa muutamaan otteeseen tässä elämässä. Eka viksu askel on lähteä asap pois suomesta vielä kun tajuaa. Se elämä on kuitenkin ihan erilaista suomen ulkopuolella, ja pääasiassa paljon mukavempaa. Onnea valintaan !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe