Valokuitu laajakaistan "toimivuus"

helunakin

Asun taloyhtiössä jossa onn soneran/telian taloyhtiö kuitu. Kuuluu vastikkeeseen hitaimmalla nopeudella ja lisämaksusta saa nopeammaksi.
Olen huomannu että aina silloin kun joku kamppis menossa telialla kuidun toimivuus hidastuu ja katkoksia paljon. Ja kohta tämän hidastumisen jälkeen akaa tulla soittoja että nyt siihen ja siihen hintaan saat nopeamman tai joku vastaava mainoskirje kolahtaa postiluukusta. Vaikuttaa ihan tarkoituksella tehdyltä hidastukselta ja häiriöltä, että saataisiin myytyä lisäpalveluja.

7

1751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihda_operaattoria

Ei muuta kuin lopetat käytön ja otat toiselta operaattorilta 4g mokkulan tilalle. Paljon nopeampi ja varmempi kuin nuo kaapeliviritykset ja toimii missä vaan.

• Aijaa

Jaa, minulla ainakin toimii Telian valokuitu erinomaisesti 24/7, nopeus aina yli 900M, yleensä n. 960M tienoilla. XXL kyseessä.

• åååååå

Telia on ihan paska, eikä edes korjaa viallisia kaapeleitaan. En suosittele teliaa edes pahimmalle vihamiehelle/naisella.

• Soneroo

Hallitus saa sanoa irti koko paskan ja hommataan kunnon DNA Mokkulat!

• sjpi

Meillä myös taloyhtiön Telia valokuitu. Nopeus pitäisi olla 100, josta maksan, mutta testi kertoo, että lataus on 68,2 mgp/s. Toimii hyvin, mutta ajoittain yhteys katkeaa, vaikka modeemin nettivalo palaa. Modemi on Zyxel, ja asia korjautuu , kun sammuttaa virrat, ja aukaisee koneen. On pöytäkone, ja herää kysymys, onko ajoittainen vika koneessa vai modemissa.
      Toimiiko mokkula pöytäkoneessa todella paremmin kuin kiinteä laajakaista. Taloyhtiömme sisäinen verkko on alkuperäinen eli rak.vuosi 1986 eli viat voivat johtua myös siitä.

• Anonyymi

No, kytkeydyt varmaankin 100mbit/s ethernetillä, jolloin se aiheuttaa n. 10% overheadin. Tämän päälle tulee toiset n. 10% TCP/IP-protokollasta. Eli kyllä siellä aiheutuu se 100mbit/s bittien siirtoa, vaikka hyötysi siitä onkin vähäisempi. Tarkkaa arvoa on mahdoton antaa, kun riippuu niin monesta asiasta. Mm. vastapään kytkeytymisnopeus voi vaikuttaa jo testituloksiin.
        Ja ADSL:ssä tuo protokolla overhead on luokkaa 16%, vertailun vuoksi.

• Anonyymi

Ei pelkästään Telialla, vaan myös DNA.lla sama juttu. Mobiili 3g- verkossa aikoinaan Hki keskustassa siirtonopeus huonoimmillaan 0,2mt/s ja ratkaisuksi tarjosivat uutta 4G- puhelinta ja liittymää.
      Sanoin että no se sopii! Mutta kun asiakspalvelussa oltiin tehty jo kaikki tarvittava paketin muuttamiseksi, kysyin "tyhmäksi tekeytyneenä" että:" tämähän tulee siis samaan hintaan?"
      Voitte vain arvailla miten kiukkunen oli tämä asiakaspalvelija kun luuli saaneensa huijattua asiakasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2348
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1838
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      69
      1623
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1265
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1164
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1138
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1028
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1020
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      874
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      862
    Aihe