Asun taloyhtiössä jossa onn soneran/telian taloyhtiö kuitu. Kuuluu vastikkeeseen hitaimmalla nopeudella ja lisämaksusta saa nopeammaksi.
Olen huomannu että aina silloin kun joku kamppis menossa telialla kuidun toimivuus hidastuu ja katkoksia paljon. Ja kohta tämän hidastumisen jälkeen akaa tulla soittoja että nyt siihen ja siihen hintaan saat nopeamman tai joku vastaava mainoskirje kolahtaa postiluukusta. Vaikuttaa ihan tarkoituksella tehdyltä hidastukselta ja häiriöltä, että saataisiin myytyä lisäpalveluja.
Valokuitu laajakaistan "toimivuus"
7
1751
Vastaukset
- vaihda_operaattoria
Ei muuta kuin lopetat käytön ja otat toiselta operaattorilta 4g mokkulan tilalle. Paljon nopeampi ja varmempi kuin nuo kaapeliviritykset ja toimii missä vaan.
- Aijaa
Jaa, minulla ainakin toimii Telian valokuitu erinomaisesti 24/7, nopeus aina yli 900M, yleensä n. 960M tienoilla. XXL kyseessä.
- åååååå
Telia on ihan paska, eikä edes korjaa viallisia kaapeleitaan. En suosittele teliaa edes pahimmalle vihamiehelle/naisella.
- Soneroo
Hallitus saa sanoa irti koko paskan ja hommataan kunnon DNA Mokkulat!
- sjpi
Meillä myös taloyhtiön Telia valokuitu. Nopeus pitäisi olla 100, josta maksan, mutta testi kertoo, että lataus on 68,2 mgp/s. Toimii hyvin, mutta ajoittain yhteys katkeaa, vaikka modeemin nettivalo palaa. Modemi on Zyxel, ja asia korjautuu , kun sammuttaa virrat, ja aukaisee koneen. On pöytäkone, ja herää kysymys, onko ajoittainen vika koneessa vai modemissa.
Toimiiko mokkula pöytäkoneessa todella paremmin kuin kiinteä laajakaista. Taloyhtiömme sisäinen verkko on alkuperäinen eli rak.vuosi 1986 eli viat voivat johtua myös siitä.- Anonyymi
No, kytkeydyt varmaankin 100mbit/s ethernetillä, jolloin se aiheuttaa n. 10% overheadin. Tämän päälle tulee toiset n. 10% TCP/IP-protokollasta. Eli kyllä siellä aiheutuu se 100mbit/s bittien siirtoa, vaikka hyötysi siitä onkin vähäisempi. Tarkkaa arvoa on mahdoton antaa, kun riippuu niin monesta asiasta. Mm. vastapään kytkeytymisnopeus voi vaikuttaa jo testituloksiin.
Ja ADSL:ssä tuo protokolla overhead on luokkaa 16%, vertailun vuoksi.
- Anonyymi
Ei pelkästään Telialla, vaan myös DNA.lla sama juttu. Mobiili 3g- verkossa aikoinaan Hki keskustassa siirtonopeus huonoimmillaan 0,2mt/s ja ratkaisuksi tarjosivat uutta 4G- puhelinta ja liittymää.
Sanoin että no se sopii! Mutta kun asiakspalvelussa oltiin tehty jo kaikki tarvittava paketin muuttamiseksi, kysyin "tyhmäksi tekeytyneenä" että:" tämähän tulee siis samaan hintaan?"
Voitte vain arvailla miten kiukkunen oli tämä asiakaspalvelija kun luuli saaneensa huijattua asiakasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412348Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101838Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse691623Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801265- 631164
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171138TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901020Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42874- 70862