Valot? Mietin että milloin tuo päivittyy? Kovasti kaivattaisiin led valoja kun tuossa luokassa ne alkaa olemaan vakiona jo. Alfassa on halogeenit vakiona:) ja toinen kiva olisi jos sporttipenkit saisi alkaen malleihinkin sekä helppokäyttöisen viihdejärjestelmän. Mutta eiköhän nämä tule faceliftiin jo sitten?
Milloin giuliaan tulee facelift ja nykyaikaset led
11
472
Vastaukset
- Alfisti
Giulian 35W Xenonit ovat yksinkertaisesti hämmentävät hyvät valot. Lisäksi autossa on jo päivänvalot ledeinä. Miksi tätä loistavaa valaistusratkaisua pitäisi heikentää korvaamalla se heikkotehoisilla ledivaloilla? Halogeenejahan ei ole mikään pakko ottaa, mutta nekin päihittävät tyypilliset ledipohjaiset ajovalot.
Mitä tulee sporttipenkkeihin, niin ne saa jo nyt tilaamalla Veloce Interiorin Super-mallin Giuliaan. Itsellä on juuri tällaiset. - pollanKäyttöPakko
Aloittaja ei oikein ymmärrä autojen valmistusta ja mallipolitiikkaa. Jos hinnat alkaen mallissa lisi jo kaikki hilavitkuttimet, niin sinun rahasi ei riittäisi siihen. Kun tehdään riisuttu versio johon voi valita mieleisensä varusteet, niin sinullakin voi olla mahdollisuus hankkia se kaikkein riisutuin versio. Jossain Toyotassa on "paljon" varusteita hinnat alkaen malleissa, mutta ne varusteet ovat halpaa ja huonoa elektroniikkaa joka ei tehtaalle paljoa maksa, mutta varustelista näyttää pitkältä ja Tero sukeltaa jälleen kerran halpaan.
- Jokkett697
kai ne jossain vaiheessa tulee
- Halpisvalot
Xenonit ei ole tätä päivää teknisesti ollenkaan. Ledeillä varustetaan kaikki nykyaikaoset autot. Ledit eivät vaadi paljoa virtaa eivätkä himmene kuten xenonvalot. Xenoneita ei nykyään ole muutakuin halvemmissa autoissa.
- KannattaaOotella
Ledien himmenemistä voi tutkia 5 ikäisten audien kuonoista, meneekö ne vielä katsastuksesta läpi? No ehkä päiväajovalojen valotehoja ei mitata lainkaan, kunhan näkyy ledissä elämää. Ajovalojen osalta katsastusukko on varmasti virkaintoisempi.
No voi olla, että tekniikka on mennyt Ledeissä eteenpäin himmenemisenkin suhteen, mutta sehän tietysti jää nähtäväksi.
- halooonksvaloo
Niin, valothan ne on auton tärkein ominaisuus.
- Giuliettassaparhaatvalot
TM testissä joskus vuosi - pari sitten Giuliettan (ja Skoda Yetin) valot parhaimmat uusien autojen valoista. Eli sen vuoksikin erinomainen talviauto! Testin mukaan yleisesti nykyautojen kaukovalot huonontuneet ja parhaat valot olivatkin testissä mukana olleessa vm.97 Saab 9-5:ssa.
- biomassan_harhaluulot
Etenkin ns. kansanautojen led-valot ovat usein tosi surkeat. On aivan tavallista, että ledivalojen kaukovalo on huonompi kuin halogeenivaloisissa autoissa eikä se lähivalokaan aina kovin kaksinen ole.
Mutta biomassa kuvittelee, että led = aina ja poikkeuksetta uusinta ja uljainta tekniikkaa.
Tosin heikennyksiä on tullut muuallekin. Xenon voi nykyään tarkoittaa 35 W ja noin 3000 lm valovirran polttimoiden sijaan myös 25 W ja noin 2000 lm polttimoita. Tällaisen lähivalo voi vielä olla OK, mutta kaukovalo lähinnä itkettää, nimimerkki kokemusta on.
No, huonon kaukovalon saa paikattua lisäkaukovaloilla, mutta paskalle lähivalolle ei voi tehdä mitään. Huonojen lähivalojen kaveriksi ei kannata lisäpitkiäkään laittaa, koska tehoerosta tulee liian iso = ei näe yhtään mitään, kun joutuu vastaantulijan vuoksi tiputtamaan pitkät pois päältä.
Täystehoisissa xenoneissa lähivalo on yleensä erinomainen ja kaukovaloissakin riittää tehoa ja leveyttä, mutta kantama saattaa jäädä turhan lyhyeksi (n. 130 m) jos varustukseen ei kuulu halogeeniapukaukovaloja (jollaiset mm. MiTossa ja Giuliettassa). - biomassan_harhaluulot
Jatketaan vielä samaa rataa.
Kaukovalon osalta ns. nelivalohalogeeni eli ratkaisu, jossa on erilliset lähi- ja kaukovaloumpiot ja nämä ovat pitkillä valoilla samanaikaisesti päällä, on yleensä aika hyvä. Ei ihme, kun nykypolttimot antavat yleensä 1650 lm, joten valotehoa on enemmän kuin pelkissä kaksoisxenoneissa.
Nelivalohalogeeneissa kantamaa piisaa, mutta valokuvio voi olla turhan kapea ja lähivalo jää auttamatta selvästi xenoneita kehnommaksi. Kun valovirtaa on käytettävissä melkein puolet vähemmän, joudutaan valokuvion leveydestä tinkimään.
Xenonvaloissa apukaukovalot ovat kadonneet lähes tyystin, joten kehitys on mennyt taaksepäin. Vaan on takaperoista kehitystä muuallakin - osa kansanmallien ledeistä on silkkaa huijausta ja halogeeneissäkin tuorein keksintö on "kaksoishalogeeni", jossa lähi- ja kaukovalo tuotetaan samalla, 1-lankaisella, polttimolla.
- saa47de
ledit nostaa auton hintaa aivan turhaan
- josSaisParempaa
Ja ovat usein huonommat kuin perinteiset halogeenit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2402530Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691796Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä881630- 561599
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin166156190-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1491289Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2601248- 1731007
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56949Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62847