Kaffeinen kaapelikanavat

wheelerdealer

Asensin pöytäkoneeseen tv-kortin joka toimii muuten hyvin, mutta Kaffeine vaatii jokaisen käynnistyksen jälkeen w_scan -fc -kanavahaun jotta se asettaisi kaapelikanavat defaultina olevan antenninhaun tilalle. Sen jälkeen kaapelikanavat löytyvät ja näkyvät. Miten siis saisin Kaffeinen pitämään kaapelikanavansa? W-scania ei tarvitse kuin käyttää hetken jotta Kaffeine alkaa näyttää kuvaa, ohjelmatiedot löytyvät kyllä. Käyttöjärjestelmä on MInt.

Tv-kortin (Hauppauge) kaukosäädintäkään en ole saanut toimimaan Mintissä, mutta se ei ole tarpeenkaan.

8

1296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wiki
    • Wheelerdealer

      Ongelma ratkesi kun asensin MInt KDE:n 18.3-version. Kaffeine hakee kanavat ihan oikein ja itse. Myös tv-kortin muut kolme viritintä toimivat ja ohjelmien tallentaminen onnistuu samalla kun yhtä kanavaa katselee. Tekstityksetkin toimivat. TekstiTv:tä en ole vielä asentanut ja mukana tullut infra-red-RemodeControl ei toimi. Aika vaiketa säätää kaikki jos ei linux-järjestelää käskyineen tunne. Mutta nyt näkyy televio enkä jää paitsi amerikkalaisesta pas .. tosi-tv:stä.

    • Kaffeine on helppo ohjelma aloittaa TV:n katselu. Näkyykö kauko-ohjain vaikka dmesg tulosteessa? Itse tykkään Kodista ja kauko-ohjain toimii, mutta lircd tarvitaan monelle muulle ohjelmalle. Tuki käsittääkseni on, mutta olisi hyvä kertoa tarkka malli.

    • Anonyymi

      Minulla on Mint Cinnamon 20-3 ja ajan tasalla. Kodi on liian monimutkainen, mutta asensin Kaffeinen TV:n kaltselua varten. Viritin on Hauppauge WinTV-Dual TV.

      Tämä yhdistelmä toimi erinomaisesti Ubuntussa mutta nyt MIntissä en saa ohjelmaopasta toimimaan oikein hyvin. Olen ladannut kanavat moneen kertaan, muutaman kerran kanavat asentuneet hyvin ja ohjelmaopas toiminut, mutta seuraavalla kerralla se ei löydä kanavia. Etenkin TV-ohjelmasivu on ongelma. Se on aina tyhjä, mutta kun painan raksin ruutuun "Show Channels with emtpy EPG data" näkyy kanavat mutta ei dataa. Mitkä on oikeat asetukset välilehdelle Television asetukset? Tallennuskansio on ja toimii. Ruksitanko jonkun seruaavista:
      -"disable parsing EPG data from MPEG-TS tables" tai sivun pohjalta
      "käytä ISO 8859-1 merkistöä ISSO 6937: n sijaan" tai
      "Luo EPG-tallenteteita täydentävät lisätiedostot". ?

      • Anonyymi

        Mä olen kopsannut nämä firmisversiot /lib/firmware kansioon:

        dvb-demod-m88rs6000.fw
        dvb-demod-si2168-02.fw
        dvb-demod-si2168-b40-01.fw

        Ja sen jälkeen asentanut Kaffeinen. Tämän joutui tekemään myös Mint 20.2 Cinnamon versiolla ennenkuin lähti toimimaan. Mint 20.3 en ole vielä kokeillut.

        Voit katsoa Kaffeinen Settings/configure kaffeine/diagnostic/show dmesg napilla mitä se herjaa.

        Jos on ok. niin sitten valitsee vaan configure television ja DVB-C tai DVB-T ja mulla on DVB-T autoscan.
        Sitten Telvision/channels ja painaa start scan. Kun se on päätöksessä niin oikeanpuoleisesta listasta valitsee mitä kanavia haluaa ja siirtää ne vasemmalle listalle.

        Tästä oli joskus aikoinaan juttua myös tllä palstalla. Mulla on WinTV-HVR-5525 kortti koneessa. Voi olla että joku muu kortti toimii toisin tai vaatii muita firmiksiä.


    • Anonyymi

      Vielä toinen juttu: pystynkö jotenkin hyödyntämään noita molempia tikussa olevia virittimiä? Ne kyllä molemmat asentuvat ja näkyvät "Television asetukset"-sivulla omina välilehtinään.

    • Anonyymi

      Et pysty hyödyntämään, Kodissa pystyt mutta sekin vaatii jotain perustaitioja. Jos et saa Kodia edes asennettua niin unohda.

      Ja jos kerran Ubuntulla toimii niin vaihda Ubuntuun.

      • Anonyymi

        Muistan että kaffeinessakin toimisi nuo kaksi kanavaa, mutta en osaa neuvoa. Ja Mintillä toimii jos toimi Ubuntussa. Toisaalta Kaffeine pystyy nauhoittamaan samaan aikaan kun katsot ohjlemaa TAI tallennettua ohjelmaa. Siitä saa kyllä ulos samat palvelut kuin jostain kodistakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      101
      2029
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      242
      1658
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      924
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      845
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      781
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      775
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      744
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe