KePu:n Ulla ja Niilo on Paliskuntien lobbareita

KepuLakko

Muistakaa porottomat kansalaiset ensi vaaleissa tämä. Mitä vähemmän ääniä pohjoissuomessa keskustapuolueelle annetaan sitä vähemmän paliskuntienyhdistys saa äänivaltaa valtakunnallisesti. Kuusamolainen Ulla Parviainen ja Taivalkosken Niilo Keränen puoltavat vapaata laiduntamista ja eivät halua poronhoitolakiin muutosta. Älkää hyvät ihmiset valittako ääneen jos olette äänestäneet tuommoset poromiesten aisankannattajat Arkkaadialle. Politiikalla nämä asiat puhtaasti hoidetaan, mutta jos kansa on edelleen sitä mieltä että poronhoitolaki on muutettava niin YKSINKERTAISESTI: ÄLÄ ÄÄNESTÄ KESKUSTAPUOLUTETTA.

Keskustalainen ylimielisyys on täten tullut tiensäpäähän. Mikäli sortovalta halutaan kumota on äänestettävä oikein ja omantunnon mukaan. Ei naapurin tai sukulaisuuden painostamana. Kuusamossakin alkaisi olla jo aika tulla 2000 luvun demokratiaan ja irti yksipuolue järjestelmästä.

Kyllä ääni keskustalle = paliskuntaiyhdistys lihottaa itseään ja poronhoitolakiin ei tule mitään muutoksia

EI ääni keskustalle = Maanomistajat pääsevät irti vuosikymmenten tuskasta jakaa yksityiset maat poronkasvattajien ylimielisestä vallasta. Poronhoitolaki saadaan nykypäiväiseksi

4

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wer

      Mitä nämä kyseiset ovat saaneet aikaan... Kyllä oli toista kun oli Pauli Saapunki hoitamassa koko Koillisamaan asioita... Nyt siellä on kaksi pehmeetä touhua...

    • TaistoTieltä

      Koillisimaa? Ryskyen murtuu pakkovalta...

    • eskoseppä

      En äänestä keskustaa, koska KEPU pettää aina. Eduskunnassa on ollut pientä puhetta poroista, mutta asia ei ole nytkähtänyt millään tavalla eteenpäin.

      Ei tässä voi muuta selitystä olla kuin vain se että porot ovat pyhiä pyhimyksiä, joihin suhtaudutaan samalla tavalla kuin lehmiin Intiassa, eli niitä palvotaan ja niiden tekemisiin ei saa millään tavalla puuttua. Porot porhot ovat kautta historian olleet mahtipontisia etuajo oikeutettuja porhoja, joilla on valta ja voima ja kaikki etuoikeudet, ei mitään velvollisuuksia.

    • llllllllll

      Poliisiakaan ei näy kiinnostavan erään ammattiryhmän tekemät jutut.

      Ilmeisesti suhdetoiminta on tarpeeksi hyvin hoidettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe